Binnenlandse Politiek

Kijk dat vind ik dan weer zeiken om het zeiken. Waar maak je je nou druk om man? Hou op met je “ dat is verboden en dit is verboden”. Volksverlakkerij van Baudet is nog meer verboden dan dit. Maar daar hoor ik je niet over.
Dat is waar.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Maar ' de man van het volk' heeft dus gewonnen. De man die zo van het volk is dat hij zijn maiden speechs in de 2e kamer in het Latijn wilde geven. De man die tegen de klimaatwet is, maar op het moment dat de klimaatwet in de kamer behandeld wordt liever op teevee zit te shinen. De man die te laat was voor de herdenking van de slachtoffers van Utrecht afgelopen dinsdag. De man die ik werkelijk nog nooit op een serieuze vraag heb kunnen betrappen bij het vragenuur, alleen maar schofferen en roeptoeteren. Man man man, zelfs Denk doet heb beter tijdens het vragenuur. Nou succes ermee, over 8 jaar zal dr wel een boek verschijnen 'de puinhopen van 8 jaar populisme'.

Werkelijk ongelooflijk hoe mensen er hier met open ogen intrappen terwijl aan de andere kant van de noordzee een land naar de klote gaat doordat populistisch gebral de overhand kreeg.
 
Maar ' de man van het volk' heeft dus gewonnen. De man die zo van het volk is dat hij zijn maiden speechs in de 2e kamer in het Latijn wilde geven. De man die tegen de klimaatwet is, maar op het moment dat de klimaatwet in de kamer behandeld wordt liever op teevee zit te shinen. De man die te laat was voor de herdenking van de slachtoffers van Utrecht afgelopen dinsdag. De man die ik werkelijk nog nooit op een serieuze vraag heb kunnen betrappen bij het vragenuur, alleen maar schofferen en roeptoeteren. Man man man, zelfs Denk doet heb beter tijdens het vragenuur. Nou succes ermee, over 8 jaar zal dr wel een boek verschijnen 'de puinhopen van 8 jaar populisme'.

Werkelijk ongelooflijk hoe mensen er hier met open ogen intrappen terwijl aan de andere kant van de noordzee een land naar de klote gaat doordat populistisch gebral de overhand kreeg.
En dan hebben we ook in Nederland al voldoende meegemaakt om te weten dat populisme alleen maar tot ellende leidt, zoals de chaos bij de LPF en de gedoogklucht met de PVV.
 
Ik had een veel groter verlies verwacht van de VVD. Tegenvaller.

Verder is het zoals verwacht, de polarisering zet zich voort. GL groeit, FvD komt van niets op 12. Best.
 
Overigens... Laten de uitslagen niet juist zien dat de elite heeft gewonnen? Klassieke volkspartij SP verliest aan grachtengordelpartij GroenLinks, en de PVV, lang de veilige haven van de witte Nederlandse onderbuik, verliest zetels aan de Leidse corpsballenpartij FvD… Ik zou zeggen: de provincie verliest, de Randstad wint…
Hmmmm, je moet mij dan even uitleggen hoe de Randstad kan winnen in niet-Randstedelijke provincies? Daar hebben de mensen toch gewoon op provinciegenoten gestemd?
 
T bewijs dat het volk zich niet interessert in wat een partijnecht wil. FvD dde grootste in Groningen... De partij die NIET wil stoppen met de gaswinning..
 
T bewijs dat het volk zich niet interessert in wat een partijnecht wil. FvD dde grootste in Groningen... De partij die NIET wil stoppen met de gaswinning..
Driekwart van de FvD-stemmers vond immigratie het belangrijkste verkiezingsthema. Net als bij de PVV laat hun electoraat zich dus vooral leiden door racisme, de rest is bijzaak.

Niettemin moet je natuurlijk niet uit het oog verliezen dat het overgrote deel van de Groningers (net als de rest van het land) niet op de FvD heeft gestemd.
 
Driekwart van de FvD-stemmers vond immigratie het belangrijkste verkiezingsthema. Net als bij de PVV laat hun electoraat zich dus vooral leiden door racisme, de rest is bijzaak.

Niettemin moet je natuurlijk niet uit het oog verliezen dat het overgrote deel van de Groningers (net als de rest van het land) niet op de FvD heeft gestemd.
Ja met de verhouding aardbevingen - buitenlanderincidenten in Groningen en de maatschappelijke impact van beide is dat ook volledig logisch.
 
Toch wel respect voor de Utrechters die zich niet door die clown en die seniel naast hem laten inpakken na die moordpartij. Integendeel, ze hebben hem een signaal afgegeven.
 
Ja met de verhouding aardbevingen - buitenlanderincidenten in Groningen en de maatschappelijke impact van beide is dat ook volledig logisch.
Xenofobie komt vreemd genoeg ook veel voor in streken waar de bevolking niet of nauwelijks last heeft van buitenlanderincidenten, simpelweg omdat er relatief weinig buitenlanders wonen. Zie de provincies in Nederland, maar bijvoorbeeld ook de Midwest in de VS.
 
Hmmmm, je moet mij dan even uitleggen hoe de Randstad kan winnen in niet-Randstedelijke provincies? Daar hebben de mensen toch gewoon op provinciegenoten gestemd?

Tja, het lijkt erop - maar we zullen de analyses moeten afwachten - dat in de provincie veel mensen hebben gekozen voor Randstedelijke elite.
De FvD heeft niet eens een programma op het niveau van de provincie. De vraag is dan natuurlijk of de elite volkser is geworden, of het volk meer elitair.
 
Tja, het lijkt erop - maar we zullen de analyses moeten afwachten - dat in de provincie veel mensen hebben gekozen voor Randstedelijke elite.
De FvD heeft niet eens een programma op het niveau van de provincie. De vraag is dan natuurlijk of de elite volkser is geworden, of het volk meer elitair.
Het volk was een beetje Wilders-moe en Buma en Rutte hebben niet voldoende geleverd. Die stemmen zijn naar het FvD gegaan. Een gevalletje; misschien (?) is die wel echt tegen buitenlanders. Ik denk dat elke maatschappij wel een bepaald deel heeft wat tegen “import” is. Het probleem is meer dat de rest nu verdeeld is over weet ik hoeveel partijen.
 
Tja, het lijkt erop - maar we zullen de analyses moeten afwachten - dat in de provincie veel mensen hebben gekozen voor Randstedelijke elite.
De FvD heeft niet eens een programma op het niveau van de provincie. De vraag is dan natuurlijk of de elite volkser is geworden, of het volk meer elitair.

Ik zette net uit frustratie de radio uit op moment dat een lijsttrekker van de VVD van een bepaalde provincie waar de VVD en het FvD beide 8 zetels hebben (welke provincie weet ik geeneens meer) aan het woord was. Die man merkte op dat in alle 8 de debatten die er zijn gehouden het FvD welgeteld 0 keer acte de présence heeft gegeven. Het is verdorie toch te schandalig voor woorden dan een partij die geeneens een programma heeft en niet meedoet aan debatten de grootste kan worden?

Zo trek ik echt de conclusie dat het gewoonweg nodig wordt dat er bepaalde standaarden worden geïntroduceerd voor politieke partijen, want het volk is blijkbaar niet in staat om met dit soort dingen rekening te houden. Politieke kleur, standpunten, uiteraard helemaal vrij. Maar als politieke partij hoor je een visie en daadwerkelijk beleid uit te denken over hoe je het land, provincie, gemeente of waterschap meent te moeten besturen. Als je niet bereid bent om daar iets voor op te stellen en daarmee conform het politieke proces dat we hanteren met andere politieke partijen over in discussie gaat, zou je wat mij betreft niet mee mogen doen. Op deze manier wordt het land gewoon in de wielen gereden door narcistische aandachtstrekkers die puur op basis van emotie- en identiteitspolitiek stemmen proberen te winnen en verder helemaal niets weten bij te dragen.
 
Het volk was een beetje Wilders-moe en Buma en Rutte hebben niet voldoende geleverd. Die stemmen zijn naar het FvD gegaan. Een gevalletje; misschien (?) is die wel echt tegen buitenlanders. Ik denk dat elke maatschappij wel een bepaald deel heeft wat tegen “import” is. Het probleem is meer dat de rest nu verdeeld is over weet ik hoeveel partijen.

Buma en Rutte hebben niet voldoende geleverd, kunnen we dat nou echt vinden? Of stemt een grote groep simpelweg elke keer voor weer een nieuwe tegenpartij die overal tegenaan schopt omdat ze het eigenlijk voor hun gevoel niet eens zijn met wat er allemaal gebeurt? Nu lijkt men ook Wilders een beetje moe te zijn, en gaat men maar weer voor een nieuwe smaak die vooral hard roept dat het allemaal anders moet.
 
Teleurstellende verkiezingsuitslag, maar het valt mee want het kabinet heeft voldoende zetels in de eerste kamer om de belangrijke punten tot wetgeving te promoveren. Klimaat kunnen ze met Groen Links een meerderheid halen en pensioenen met PvdA. De 12 zetels van FvD worden daarmee irrelevant voor de dagelijkse gang van zaken.

Verder heb ik goede hoop dat het met Baudet net zo gaat als met Wilders. Na een paar jaar stelselmatig genegeerd te worden door andere partijen en roepen dat het allemaal stom is, komen de kiezers wel tot de conclusie dat deze koekenbakker ook niks toevoegt en zakt de plumpudding in elkaar. Ondertussen kunnen al zijn kamerleden en statenleden zich belachelijk maken met allerlei schandaaltjes, want dat volk dat hij nu in de provincie gaat dumpen komt natuurlijk rechtstreeks van Perron 0.
 
Gezien dat alle regeringspartijen het belang van klimaattransitie onderschrijven, en Forum 4 ministers de laan uit wil sturen, zal het GroenLinks worden - soms PvdA. Maar de boodschap van de kiezers vanavond is vooral: het draait om mij en de rest - inclusief de planeet, of de toekomstige generaties - zal me aan mijn reet roesten. Dus bij de eerstvolgende verkiezingen voor de Tweede Kamer gaat het een ramp worden. Enige hoop: de stemmers die gaan voor volksmenners zijn het nieuwe speeltje op een gegeven moment ook weer zat. Zie Wilders.
Mooi verwoord. Ik had woorden van gelijke strekking net ook geschreven maar dan in het verkeerde topic.
 
Het volk was een beetje Wilders-moe en Buma en Rutte hebben niet voldoende geleverd. Die stemmen zijn naar het FvD gegaan. Een gevalletje; misschien (?) is die wel echt tegen buitenlanders. Ik denk dat elke maatschappij wel een bepaald deel heeft wat tegen “import” is. Het probleem is meer dat de rest nu verdeeld is over weet ik hoeveel partijen.

Maar wat ik maar niet snap, is hoe een strenger immigratiebeleid 'de kleine man' in de provincie helpt. Ten eerste is het migratiebeleid al heel streng; in Nederland zijn er jaarlijks ergens tussen de 10 en 20 duizend asielaanvragen, waarvan er maar een paar duizend worden gehonoreerd. De buitengrenzen van de EU zijn al zo goed als potdicht. Met Turkije is een deal gesloten dat de meeste Syrische oorlogsvluchtelingen daar in kampen worden vastgehouden... Ja, je kunt 'tegen islam' zijn in Nederland zelf - maar ik begrijp nooit zo goed wat dat in de praktijk betekent.

'De kleine man' in de provincie zou toch eerder SP moeten stemmen, die juist inzetten op thema's als zorg, goed onderwijs eerlijke inkomensverdeling et cetera...? Daar heb je toch veel meer aan?
 
Teleurstellende verkiezingsuitslag, maar het valt mee want het kabinet heeft voldoende zetels in de eerste kamer om de belangrijke punten tot wetgeving te promoveren. Klimaat kunnen ze met Groen Links een meerderheid halen en pensioenen met PvdA. De 12 zetels van FvD worden daarmee irrelevant voor de dagelijkse gang van zaken.

Verder heb ik goede hoop dat het met Baudet net zo gaat als met Wilders. Na een paar jaar stelselmatig genegeerd te worden door andere partijen en roepen dat het allemaal stom is, komen de kiezers wel tot de conclusie dat deze koekenbakker ook niks toevoegt en zakt de plumpudding in elkaar. Ondertussen kunnen al zijn kamerleden en statenleden zich belachelijk maken met allerlei schandaaltjes, want dat volk dat hij nu in de provincie gaat dumpen komt natuurlijk rechtstreeks van Perron 0.
Met de grote groei kan zelfa n LPF scenario op de loer liggen. Ben benieuwd of ze genoeg capabele figuren hebben voor al het pluche.
 
Terug
Bovenaan Onderaan