Binnenlandse Politiek

Ik denk dat de mensen juist gestemd hebben tegen wat ze niet willen.
Maar goed. De mensen die weten wat Nederland nodig heeft zitten niet bij Forum voor Democratie maar op het PSV Forum.

Ik weet dat deze uitslag op het niveau van provincies een bestuurlijke ramp oplevert - en eigenlijk ook op het niveau van de senaat en de regering. Da's niet eens een kwestie van wat ik inhoudelijk vind - zie voor een samenvatting daarvan mijn vorige post - maar gewoon een kwestie van tellen.
 
Ik denk dat de mensen juist gestemd hebben tegen wat ze niet willen.
Maar goed. De mensen die weten wat Nederland nodig heeft zitten niet bij Forum voor Democratie maar op het PSV Forum.
;P:lol: Gewoon een forum, of maakt het wat uit voor jou? :maniac:
 
Als de exitpoll de einduitslag is dan heeft de regering maar 1 partij extra nodig voor een meerderheid in de 1e kamer. Of Groenlinks óf PvdA óf Baudet. Dus dat valt nog wel mee.

Gezien dat alle regeringspartijen het belang van klimaattransitie onderschrijven, en Forum 4 ministers de laan uit wil sturen, zal het GroenLinks worden - soms PvdA. Maar de boodschap van de kiezers vanavond is vooral: het draait om mij en de rest - inclusief de planeet, of de toekomstige generaties - zal me aan mijn reet roesten. Dus bij de eerstvolgende verkiezingen voor de Tweede Kamer gaat het een ramp worden. Enige hoop: de stemmers die gaan voor volksmenners zijn het nieuwe speeltje op een gegeven moment ook weer zat. Zie Wilders.
 
Ik weet dat deze uitslag op het niveau van provincies een bestuurlijke ramp oplevert - en eigenlijk ook op het niveau van de senaat en de regering. Da's niet eens een kwestie van wat ik inhoudelijk vind - zie voor een samenvatting daarvan mijn vorige post - maar gewoon een kwestie van tellen.
Misschien voor de minder slimme mens in Nederland het goed is dat de slimme medelander niet altijd hun zin krijgen. Dat deze verstandige mensen een bestuurlijke ramp voorspellen zal allemaal wel. Jammer dat de VVD en Groen links niet helemaal weggevaagd zijn. Zie ons maar als.de Graafschap supporter die Ajax van de titel afhielp. Nogmaals prima dat de verstandige man zijn zin niet krijgt. Laten ze bij de andere partijen maar extra hun best gaan doen om die stemmen weer terug te verdienen.
 
Gezien dat alle regeringspartijen het belang van klimaattransitie onderschrijven, en Forum 4 ministers de laan uit wil sturen, zal het GroenLinks worden - soms PvdA. Maar de boodschap van de kiezers vanavond is vooral: het draait om mij en de rest - inclusief de planeet, of de toekomstige generaties - zal me aan mijn reet roesten. Dus bij de eerstvolgende verkiezingen voor de Tweede Kamer gaat het een ramp worden. Enige hoop: de stemmers die gaan voor volksmenners zijn het nieuwe speeltje op een gegeven moment ook weer zat. Zie Wilders.
Met alle respect klinkt dit gewoon als een klein kind die zijn is een keer niet krijgt.
 
Misschien voor de minder slimme mens in Nederland het goed is dat de slimme medelander niet altijd hun zin krijgen. Dat deze verstandige mensen een bestuurlijke ramp voorspellen zal allemaal wel. Jammer dat de VVD en Groen links niet helemaal weggevaagd zijn. Zie ons maar als.de Graafschap supporter die Ajax van de titel afhielp. Nogmaals prima dat de verstandige man zijn zin niet krijgt. Laten ze bij de andere partijen maar extra hun best gaan doen om die stemmen weer terug te verdienen.

Hoho, wil je de Superboeren níet vergelijken met de FvD. De Achterhoek heeft niets met 'jullie'.
 
Met alle respect klinkt dit gewoon als een klein kind die zijn is een keer niet krijgt.
In vergelijk met het 'lekker puh de slimme mensen krijgen hun zin eens niet' waar je net zelf mee komt? Met alle respect, maar de argumentatie die je zelf gebruikt om op FvD te willen stemmen is dan ook die van een klein kind.
 
Misschien voor de minder slimme mens in Nederland het goed is dat de slimme medelander niet altijd hun zin krijgen. Dat deze verstandige mensen een bestuurlijke ramp voorspellen zal allemaal wel. Jammer dat de VVD en Groen links niet helemaal weggevaagd zijn. Zie ons maar als.de Graafschap supporter die Ajax van de titel afhielp. Nogmaals prima dat de verstandige man zijn zin niet krijgt. Laten ze bij de andere partijen maar extra hun best gaan doen om die stemmen weer terug te verdienen.

Ik weet heel weinig van Forum voor Democratie - maar aangezien ze de doctrine van de huidige neoliberale vrije markt onderschrijven, vrees ik dat de minder slimme mens niet heel goed af is bij Baudet. Maar goed...
 
;P:lol: Gewoon een forum, of maakt het wat uit voor jou? :maniac:
Denk dat je op een Ajax of Feyenoord forum heel andere geluiden hoort. Die mensen staan wél midden in de samenleving, en tussen de ellende die sommige forummers die leven in luxe, en heel de dag door mogen filosoferen over het nut van het leven, alleen kennen van TV.
 
In vergelijk met het 'lekker puh de slimme mensen krijgen hun zin eens niet' waar je net zelf mee komt? Met alle respect, maar de argumentatie die je zelf gebruikt om op FvD te willen stemmen is dan ook die van een klein kind.
Ik pretendeer dan ook niet de wijsheid in pacht te hebben.
 
Misschien voor de minder slimme mens in Nederland het goed is dat de slimme medelander niet altijd hun zin krijgen. Dat deze verstandige mensen een bestuurlijke ramp voorspellen zal allemaal wel. Jammer dat de VVD en Groen links niet helemaal weggevaagd zijn. Zie ons maar als.de Graafschap supporter die Ajax van de titel afhielp. Nogmaals prima dat de verstandige man zijn zin niet krijgt. Laten ze bij de andere partijen maar extra hun best gaan doen om die stemmen weer terug te verdienen.

Typische geluiden van een tegen-stemmer, maar wat willen jullie dan wel?

FvD zal alleen een blijvertje worden als ze minder voor een Nexit zijn (en dat hoor je voorzichtig al); zich ook constructief willen inzetten en gaan regeren (beginnend op provinciaal niveau). Anders wordt het net als de PVV (edit: en ook SP); jarenlang in de politiek, nooit iets bereikt en geen zetel meer overhouden.
 
Typische geluiden van een tegen-stemmer, maar wat willen jullie dan wel?

FvD zal alleen een blijvertje worden als ze minder voor een Nexit zijn (en dat hoor je voorzichtig al); zich ook constructief willen inzetten en gaan regeren (beginnend op provinciaal niveau). Anders wordt het net als de PVV; jarenlang in de politiek, nooit iets bereikt en geen zetel meer overhouden.
Kom er morgen op terug.
 
Als je of Fvd hebt gestemd, Heb je weinig wijsheid Inderdaad.

Of interpreteer ik je berichten Verkeerd?
Mijn stembiljet was ongeldig, dus ik heb niet gestemd.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Typische geluiden van een tegen-stemmer, maar wat willen jullie dan wel?

FvD zal alleen een blijvertje worden als ze minder voor een Nexit zijn (en dat hoor je voorzichtig al); zich ook constructief willen inzetten en gaan regeren (beginnend op provinciaal niveau). Anders wordt het net als de PVV; jarenlang in de politiek, nooit iets bereikt en geen zetel meer overhouden.
Dit dus.

Boos zijn. En dan stemmen op een partij die dermate extreme opvattingen heeft over de eu en het klimaat, Dat ze niet serieus kunnen worden genomen.


Dat wordt schreeuwen vanaf de zijlijn.

Totdat er weer een andere populistische partij komt Die niets klaar speelt (door haar onrealistische standpunten).

Niet gek dat mensen cynischer over de Politiek worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan