Binnenlandse Politiek

Gaat mij vooral om de stichting dat die bijstand kan en wil verlenen. deze quote staat iets verder op die pagina

Ik ben geen jurist, maar €300 schuld vorderen met €1250 is dan niet heel logisch. Daarbij, de incassobranche loopt niet over van integere personen. Bureau waar ik naar link is ooit juist opgezet om misstanden aan de kaak te stellen en de burger beter te beschermen. Politiek maakt alleen regels maar doet hierin weinig tot niets om te controleren of deze branche zich aan de regels houdt.

En alsof de duvel d'r mee speelt, deze komt net omhoog op nu.nl
https://www.nu.nl/economie/5786085/...opnieuw-voor-agressieve-incassobedrijven.html

:sneaky: Ik had een keer een schuld bij de bibliotheek Eindhoven van 0,30 cent. Kreeg ik een brief of ik dat even kon betalen. Ik denk, dat doe ik wel als ik er voorbij kom. Omdat het er niet van kwam kreeg ik brief 2, die ergens onder op een stapel terecht kwam. Kreeg ik brief 3 of ik even 67,80 wilde betalen... 30 cent voor de bibliotheek en de rest voor het incassobureau. :sad:
 
Tja, de vraagstelling bij het RTL-debat was ook bij vlagen ridicuul, had af en toe meer weg van Jerry Springer, zorgen dat de gasten elkaar in de haren vliegen en het volk vermaeckt wordt. Wat zijn we als land ver afgegleden.
Het debat van gisteren op NPO2 was daarintegen wel goed. Met provinciale lijsttrekkers en provinciale vraagstukken.
 
:sneaky: Ik had een keer een schuld bij de bibliotheek Eindhoven van 0,30 cent. Kreeg ik een brief of ik dat even kon betalen. Ik denk, dat doe ik wel als ik er voorbij kom. Omdat het er niet van kwam kreeg ik brief 2, die ergens onder op een stapel terecht kwam. Kreeg ik brief 3 of ik even 67,80 wilde betalen... 30 cent voor de bibliotheek en de rest voor het incassobureau. :sad:
Wat feitelijk dus niet mag, maar ja mensen zien een incassobureau, kennen de rechten niet en betalen. Parasieten zijn het die veelal misbruik maken van een kwetsbare groep mensen (lager IQ, analfabeten etc.) :braak: :braak: :braak:
 
Dat snap ik natuurlijk ook wel. Die collega heeft dit absoluut onhandig gedaan. Maar er zijn nu eenmaal ongeorganiseerde mensen (of hoe zeg je dat?). Die hebben hulp nodig en schieten er niks mee op - als ze al geld tekort komen - nog meer geld moeten betalen. Met wellicht als gevolg dat andere rekeningen weer niet betaald worden en alles weer erger wordt en daarbij andere partijen ook hun geld niet ontvangen.

Tja, ik ken natuurlijk de ins en outs niet, dus kan ook niet vertellen of dit daadwerkelijk zo gegaan is.

Tja. wij sturen ook wel eens een incassoburo op iemand af, die gewoon is weggereden zonder te betalen, of zijn bankpas was "vergeten" (en het ingevulde formulier vergeet, en de aanmaning....). Ja, dan komen er kosten bij. Zo'n deurwaarder moet ook betaald worden.
 
Tja. wij sturen ook wel eens een incassoburo op iemand af, die gewoon is weggereden zonder te betalen, of zijn bankpas was "vergeten" (en het ingevulde formulier vergeet, en de aanmaning....). Ja, dan komen er kosten bij. Zo'n deurwaarder moet ook betaald worden.
Kost dat ook €950?
 
Nee.
Maar op 50 euro zit je snel.

Zo'n extreem bedrag komt meestal na een rechtszaak. Als ik het goed heb, is dat nodig voor een loonbeslag. En ja, dan gaat het snel. Dan heb je dik je kop in het zand gestoken.
Gisteren al een hele discussie met mevr. Mikasa (met arbeidsverleden bij een incassobureau) gehad. Tuurlijk heb je je kop dan in het zand gestoken. Maar die mensen zijn er! Die brieven van deurwaarders en rekening in een hoekje verstoppen. "Als ik het niet zie, is het er niet" Dat is natuurlijk dom. Maar helpt het die mensen en de maatschappij om het op deze wijze aan te pakken. Even er vanuitgaande dat iemand niet kan betalen, helpt het niet om die persoon met een nog hogere schuld op te zadelen.
 
Gisteren al een hele discussie met mevr. Mikasa (met arbeidsverleden bij een incassobureau) gehad. Tuurlijk heb je je kop dan in het zand gestoken. Maar die mensen zijn er! Die brieven van deurwaarders en rekening in een hoekje verstoppen. "Als ik het niet zie, is het er niet" Dat is natuurlijk dom. Maar helpt het die mensen en de maatschappij om het op deze wijze aan te pakken. Even er vanuitgaande dat iemand niet kan betalen, helpt het niet om die persoon met een nog hogere schuld op te zadelen.

Tsja. Wat moeten ze dan doen om het geld te krijgen?
 
Tsja. Wat moeten ze dan doen om het geld te krijgen?
Soms werkt een keer bellen beter dan maar eindeloos papier versturen. Maar dan kun je de rekening natuurlijk niet elke keer verhogen. En een brief sturen is natuurlijk eenvoudiger.
 
Gisteren al een hele discussie met mevr. Mikasa (met arbeidsverleden bij een incassobureau) gehad. Tuurlijk heb je je kop dan in het zand gestoken. Maar die mensen zijn er! Die brieven van deurwaarders en rekening in een hoekje verstoppen. "Als ik het niet zie, is het er niet" Dat is natuurlijk dom. Maar helpt het die mensen en de maatschappij om het op deze wijze aan te pakken. Even er vanuitgaande dat iemand niet kan betalen, helpt het niet om die persoon met een nog hogere schuld op te zadelen.
Vreemd, met mevr Rico discussieer ik altijd over het al dan niet opstellen van Guti en de vorm van Dumfries.:D
 
Gisteren al een hele discussie met mevr. Mikasa (met arbeidsverleden bij een incassobureau) gehad. Tuurlijk heb je je kop dan in het zand gestoken. Maar die mensen zijn er! Die brieven van deurwaarders en rekening in een hoekje verstoppen. "Als ik het niet zie, is het er niet" Dat is natuurlijk dom. Maar helpt het die mensen en de maatschappij om het op deze wijze aan te pakken. Even er vanuitgaande dat iemand niet kan betalen, helpt het niet om die persoon met een nog hogere schuld op te zadelen.

Maarja, wat moet je dan doen?! Iemand reageert niet op belletjes, brieven of weet ik wat. Misschien zelfs niet op deurwaarderbezoek, en laat het maar op een rechtszaak uitmonden.
Het is ook oneerlijk om degene met de vordering met de kosten op te zadelen. Want stel je voor, je hebt een eenmanszaak, je hebt werk verricht en je wilt betaald worden voor je werk. Vervolgens betaalt degene niet....dan mis je dus gewoon inkomen. Dan zou het ook oneerlijk zijn om te zeggen "we verhalen die € 300,00, als u even de kosten ad € 150,00 wil betalen. En als we naar de rechtbank gaan kost het u nog meer".
Want dan laat je het maar zitten, en wordt het niet betalen dus lonend.
 
Zit t klimaatdebat te kijken, van FvD was alleen Baudet aanwezig, 1e ronde spreektijd is nog niet eens voorbij en meneer loopt de zaal uit, moet opdraven bij een talkshow. Fijn van die partijen die liever met de bakkes op de buis zijn dan bij een redelijk elementair debat :braak: :braak:

Dan liever Wilders, raaskalt als n malle maar zal er wel de hele avond zijn.
 
Zit t klimaatdebat te kijken, van FvD was alleen Baudet aanwezig, 1e ronde spreektijd is nog niet eens voorbij en meneer loopt de zaal uit, moet opdraven bij een talkshow. Fijn van die partijen die liever met de bakkes op de buis zijn dan bij een redelijk elementair debat :braak::braak:

Dan liever Wilders, raaskalt als n malle maar zal er wel de hele avond zijn.

De FvD is geen partij. Het is het persoonlijke platform van Baudet die de redelijk publiciteitsgeile Hiddema heeft meegekregen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan