Willem II - PSV | Zaterdag 10 maart 2018 | Eindstand 5-0!

Status
Je kunt niet meer reageren.
Je zei dat zijn kritiek gebaseerd was op deze ene wedstrijd en niet op de andere 20+. Dat is feitelijk onjuist.

Op het forum zijn er twee kampen.
De scorebordsupporter en de voetballiefhebber. Waarbij voor mij persoonlijk de term voetballiefhebber nog niet helemaal de lading dekt.
 
Meerdere mensen op dit forum delen de mening van @Humtoezje en die mening ventileren ze hier al maanden en niet na 1 wedstrijd. Blijkbaar heb je een andere kijk op voetbal en vindt je dat PSV alleen tegen Willem II zich blameerde, omdat het 5-0 werd. Er zijn dit seizoen echter tal van wedstrijden te noemen waar het net zo slecht aan toe ging maar waar de fouten van de coach en de spelers niet zo afgestraft werden als gisteren. Veel mensen constateren al sinds langer dat het kommer en kwel is bij PSV.

Kijk eens naar de ranglijst, dat is alles wat telt. Ik ben het er wel mee eens hoor dat ze in meerdere wedstrijden slecht hebben gespeeld en goed zijn weggekomen, maar dat telt voor mij op dit moment niet. Dat is iets voor na de competitie en niet voor nu. Nu plotseling de taktiek veranderen is een heel slechte raadgever, dat lijkt meer op paniek en geeft m.i. geen betere resultaten.
Bovendien zou je ook andersom kunnen redeneren. Komt het Cocu zo slecht uit dat dit gebeurde? Voor de camera's uiteraard wel, maar het geeft hem de mogelijkheid om iedere speler weer met de benen op de grond te zetten en absolute concentratie en inzet te eisen. Hij kan bij alle nog te spelen wedstrijden naar deze 1 wedstrijd wijzen om de spelers op en top te motiveren. Bang dat spelers angstig worden door dit resultaat ben ik niet. Zaterdag is Lozano er weer bij en die jongen is hoog gemotiveerd, nadat hij heeft moeten toekijken. De negatieve wedstrijd moet omgezet worden in positieve energie, waarbij je VVV Venlo en Nac gaat verslaan. Of moeten we nu bang worden omdat er 1 of andere lange slungel, een cultfiguur?, in de spits bij Nac rond loopt.
 
Ranglijst en het heilige gelijk.
‘Ah, nee, Humm niet weer. Je gaat het nu toch niet wéér over Frank de Boer hebben. Alsjeblieft niet!’
 
Op het forum zijn er twee kampen.
De scorebordsupporter en de voetballiefhebber. Waarbij voor mij persoonlijk de term voetballiefhebber nog niet helemaal de lading dekt.

Al meer aan geërgerd. Er is ook nog een 3e categorie: de PSV'er. Die wil op de 1e plaats staan, het liefst met goed voetbal, maar als dat niet kan dan maar met niet goed voetbal. Volgens de betweters speelt AZ het beste voetbal, maar je hebt helemaal niets aan een 3e plaats. Maar je krijgt dan net de discussie als met Tottenham vs Juventus. Juventus heeft alleen maar verdedigd, krijgt 2 kansen in 5 minuten en gaat lachend weg uit Londen. De kranten hebben het dan over een slim en sluw Juventus. Doet PSV dit dan is het angstig en bang en bovenal zeer onverdiend.
 
Kijk eens naar de ranglijst, dat is alles wat telt. Ik ben het er wel mee eens hoor dat ze in meerdere wedstrijden slecht hebben gespeeld en goed zijn weggekomen, maar dat telt voor mij op dit moment niet. Dat is iets voor na de competitie en niet voor nu. Nu plotseling de taktiek veranderen is een heel slechte raadgever, dat lijkt meer op paniek en geeft m.i. geen betere resultaten.

Het werkte anders prima tegen Feyenoord. Ik zou niet weten hoe met lef en felheid spelen en de tegenstander geen ruimte geven zoals ze tegen Feyenoord deden ooit op paniek zou lijken. Het leverde niet alleen een beter resultaat op dan de angsthazenaanpak van normaal, maar het zag er ook nog eens goed uit; iets om fier op te zijn. En het had tegen Willem II ook prima gewerkt, dat weet ik zeker. Uiteraard wel zonder Luckassen en met Mauro.

Zoals je een paar pagina's terug kunt lezen hebben Gini en Isimat eens de angsthazeninstructies van Cocu genegeerd en in beide gevallen leverde het PSV de winst op. Waarmee wordt bevestigd dat angst een slechte raadgever is en dat je met lef veel beter iets af kunt dwingen of over de streep kunt trekken.

Het paniekvoetbal van Cocu levert dit seizoen dankzij het falen van de tegenstander (slechte/slordige afwerking van de doelpogingen of domme pech zoals schoten op de paal of lat) toevallig punten op, maar afgelopen zaterdag dus even niet. En wie zegt dat het niet weer zo kan gebeuren? Er zijn dit seizoen zoveel wedstrijden geweest waarbij PSV eigenlijk tegen een achterstand had moeten aankijken maar door bovengenoemde afwerking telkens met de schrik vrijkwam en dan zat het weer mee voor PSV. Dat is dus eerder ondanks de tactiek van Cocu dan dankzij.

Net als Willempje II zijn ook VVV en NAC tegenstanders waar je normaal gesproken de 3 punten tegen moet pakken; het zijn op papier stuk voor stuk zwakke tegenstanders (waarvan VVV de beste is), maar de kans dat je dat ook gaat doen acht ik stukken groter wanneer je, als PSV zijnde zoals tegen Feyenoord, met lef en felheid en constant de tegenstander opjagen speelt, dan dat je zo labbekakkerig aantreedt als tegen Willem II en vele andere tegenstander dit seizoen, waaronder ook Ajax. Toen regeerde de angst ook al totaal onnodig vanaf minuut 1, en we weten hoe dat afliep. Beter laat je het niet van geluk afhangen en laat je gewoon de op papier zwakkere tegenstander alle hoeken van het veld zien.
 
Ik kan het nooit bewijzen, natuurlijk, maar ik vermoed echt dat 4-4-2 met een ruit (zonder LdJ) een pak tegendoelpunten scheelt.
En meer voetbal in de ploeg brengt.
Zelfs met deze verdediging.

Dan nog iets over het huidige PSV. Ik vind het heel raar dat als je reactie-voetbal speelt, dat je dan twee trage voorwaartsen (LdJ en Pereiro) opstelt. Ook dat heb ik eerder gepost, bv zo rond Groningen-uit.

En nog verder terug in de tijd, heb ik gepost dat Cocu videobanden moet gaan bekijken van Juve.
En dat 4-3-3 naïef is.

Ik kan het evenmin ooit bewijzen, maar ik denk dat 4-4-2 met een ruit pas echt dodelijk is. Te veel ruimte tussen de voorste en achterste middenvelder. Dan pas ontstaat er een overtal van de tegenstander. En wie wil je dan op '10' zetten? Mauro? En Van Ginkel dan als een soort stofzuiger? Dan ben je zijn loopvermogen kwijt... En wat doe je met de flanken? Het systeem eist uitstekende backs, die de gehele flank bestrijken... PSV heeft één goede back, de rest - inclusief de bank - is lachwekkend.
 
Het werkte anders prima tegen Feyenoord. Ik zou niet weten hoe met lef en felheid spelen en de tegenstander geen ruimte geven zoals ze tegen Feyenoord deden ooit op paniek zou lijken. Het leverde niet alleen een beter resultaat op dan de angsthazenaanpak van normaal, maar het zag er ook nog eens goed uit; iets om fier op te zijn. En het had tegen Willem II ook prima gewerkt, dat weet ik zeker. Uiteraard wel zonder Luckassen en met Mauro.

Zoals je een paar pagina's terug kunt lezen hebben Gini en Isimat eens de angsthazeninstructies van Cocu genegeerd en in beide gevallen leverde het PSV de winst op. Waarmee wordt bevestigd dat angst een slechte raadgever is en dat je met lef veel beter iets af kunt dwingen of over de streep kunt trekken.

Het paniekvoetbal van Cocu levert dit seizoen dankzij het falen van de tegenstander (slechte/slordige afwerking van de doelpogingen of domme pech zoals schoten op de paal of lat) toevallig punten op, maar afgelopen zaterdag dus even niet. En wie zegt dat het niet weer zo kan gebeuren? Er zijn dit seizoen zoveel wedstrijden geweest waarbij PSV eigenlijk tegen een achterstand had moeten aankijken maar door bovengenoemde afwerking telkens met de schrik vrijkwam en dan zat het weer mee voor PSV. Dat is dus eerder ondanks de tactiek van Cocu dan dankzij.

Net als Willempje II zijn ook VVV en NAC tegenstanders waar je normaal gesproken de 3 punten tegen moet pakken; het zijn op papier stuk voor stuk zwakke tegenstanders (waarvan VVV de beste is), maar de kans dat je dat ook gaat doen acht ik stukken groter wanneer je, als PSV zijnde zoals tegen Feyenoord, met lef en felheid en constant de tegenstander opjagen speelt, dan dat je zo labbekakkerig aantreedt als tegen Willem II en vele andere tegenstander dit seizoen, waaronder ook Ajax. Toen regeerde de angst ook al totaal onnodig vanaf minuut 1, en we weten hoe dat afliep. Beter laat je het niet van geluk afhangen en laat je gewoon de op papier zwakkere tegenstander alle hoeken van het veld zien.

Amen.
 
Alle bovenstaande meningen lezend, blijf ik van mening dat PSV ondanks en niet dankzij Cocu zoveel punten haalt.
Kijk naar de Lozano van het begin van het seizoen en Mexico-België (links vrij) en vergelijk dat met nu wanneer hij zo ongeveer tegen de rechtercornervlag is geposteerd.
Wie bepaalt dat?
De vraag stellen is het beantwoorden.
 
Ik kan het evenmin ooit bewijzen, maar ik denk dat 4-4-2 met een ruit pas echt dodelijk is. Te veel ruimte tussen de voorste en achterste middenvelder. Dan pas ontstaat er een overtal van de tegenstander. En wie wil je dan op '10' zetten? Mauro? En Van Ginkel dan als een soort stofzuiger? Dan ben je zijn loopvermogen kwijt... En wat doe je met de flanken? Het systeem eist uitstekende backs, die de gehele flank bestrijken... PSV heeft één goede back, de rest - inclusief de bank - is lachwekkend.

Wat inderdaad kan gebeuren met een voller middenveld is dat ze minder zullen werken, omdat mogelijkerwijs een ander dat wel zal doen.
Voor de rest voorzie ik geen enkel probleem met jouw twijfels over de tactiek.
2 snelle relatief beweeglijke spitsen voorop, die niet geplakt zijn aan de buitenkant. Statistisch bewezen dat voorzetten toch niet veel zin hebben. Die spelers heeft PSV. Kan je zelfs Lozano op rechts zetten...maar niet zover als nu!

Ginkel rechterflank met Arias. Min of meer zoals het nu is.
Op 10 een goede technische voetballer. PSV heeft die of heeft ze altijd gehad. Mauro zou kunnen. Verdedigt ook mee, heb je meer aan dan trage LdJ die steeds meeverdedigt, soms in balbezit komt en dan...? (LdJ is maar in 1 ding echt goed en dat is 1x raken. 2e x raken is amateurniveau) Zelfs een box-to-box van Ginkel kan het. Pereiro denk ik niet zo, omdat dan inderdaad veel ruimte ontstaat in de as op het middenveld zoals jij schetst.
Linkerflank is beter bezet als je daar bv Hendrix zet. Paal kan dat. In ieder geval moet de passlijn langs en over Brenet afgesloten worden.
Op dit moment doen Hendrix en Ramselaar dat niet.

De verdedigende middenvelder zou een rustige balvaste speler met voetbalintelligentie kunnen zijn. Rosario zie ik in invalbeurten die rust hebben. Rigo kan dat. Hebben Schwaab en Isimat eindelijk ook een afspeelmogelijkheid in de as.

Volgens mij kan je van de ene week op de andere dit systeem invoeren, omdat je dan eindelijk spelers in hun kracht gaat gebruiken ipv in een zogenaamd heilig verklaard systeem met druistige middenvelders die je in balbezit van ellende maar moet overslaan.
 
Laatst bewerkt:
Al meer aan geërgerd. Er is ook nog een 3e categorie: de PSV'er. Die wil op de 1e plaats staan, het liefst met goed voetbal, maar als dat niet kan dan maar met niet goed voetbal. Volgens de betweters speelt AZ het beste voetbal, maar je hebt helemaal niets aan een 3e plaats. Maar je krijgt dan net de discussie als met Tottenham vs Juventus. Juventus heeft alleen maar verdedigd, krijgt 2 kansen in 5 minuten en gaat lachend weg uit Londen. De kranten hebben het dan over een slim en sluw Juventus. Doet PSV dit dan is het angstig en bang en bovenal zeer onverdiend.
Dat komt mede doordat (bijna) iedere wedatrijd er hele grote kansen worden weggegeven. Het staat niet zo solide als bij Juve waardoor het meer geluk is/lijkt dat we met 7 punten voorspong op de 1e plek staan. Ten tijde van Hiddink ging die vergelijking beter op.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Al meer aan geërgerd. Er is ook nog een 3e categorie: de PSV'er. Die wil op de 1e plaats staan, het liefst met goed voetbal, maar als dat niet kan dan maar met niet goed voetbal. Volgens de betweters speelt AZ het beste voetbal, maar je hebt helemaal niets aan een 3e plaats. Maar je krijgt dan net de discussie als met Tottenham vs Juventus. Juventus heeft alleen maar verdedigd, krijgt 2 kansen in 5 minuten en gaat lachend weg uit Londen. De kranten hebben het dan over een slim en sluw Juventus. Doet PSV dit dan is het angstig en bang en bovenal zeer onverdiend.
En alle “kampen” en dus ook de voetballiefhebbers mogen er zijn. Daarom heet het hier een forum. Dat je je aan ergert, tja.
 
Zo, wat een leuk weekend, NOT. Ach, waar maken we ons druk om, 100 jaar geleden was een 5-0 veegpartij heel normaal voor PSV.
Maar het blijft natuurlijk ongelooflijk, dat die domme voetballers daadwerkelijk geloofden dat ze het op 50% ook wel zouden redden.

Je weet dat je hard op weg bent naar de titel, hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat je met zo'n instelling het veld op stapt? Ik heb er maar 1 verklaring voor: deze jongens zien het gewoon puur als werk, winnen of verliezen is blijkbaar bijzaak voor ze.
 
Zo, wat een leuk weekend, NOT. Ach, waar maken we ons druk om, 100 jaar geleden was een 5-0 veegpartij heel normaal voor PSV.
Maar het blijft natuurlijk ongelooflijk, dat die domme voetballers daadwerkelijk geloofden dat ze het op 50% ook wel zouden redden.

Je weet dat je hard op weg bent naar de titel, hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat je met zo'n instelling het veld op stapt? Ik heb er maar 1 verklaring voor: deze jongens zien het gewoon puur als werk, winnen of verliezen is blijkbaar bijzaak voor ze.

Of ze zijn met de 10 punten voorsprong, en de nodige berichtgeving in de media (ajaks geeft het kampioenschap op) er echt in gaan geloven dat ze iets speciaals zijn. Willem II en hun supporters die na het ontslag van van de Looi weer helemaal zin in hebben en een Luckassen die de druk op een fragiele defensie niet weg weet te halen, een Pereiro die niet scoort, maar wel de 2-0 inleidt en dan zakt het in elkaar.

Maar als Cocu nu al zo'n 26 wedstrijden mazzelt, dan zal hij er ook nog wel 5 wedstrijden bij mazzelen.
 
Of ze zijn met de 10 punten voorsprong, en de nodige berichtgeving in de media (ajaks geeft het kampioenschap op) er echt in gaan geloven dat ze iets speciaals zijn. Willem II en hun supporters die na het ontslag van van de Looi weer helemaal zin in hebben en een Luckassen die de druk op een fragiele defensie niet weg weet te halen, een Pereiro die niet scoort, maar wel de 2-0 inleidt en dan zakt het in elkaar.

Maar als Cocu nu al zo'n 26 wedstrijden mazzelt, dan zal hij er ook nog wel 5 wedstrijden bij mazzelen.

Dat denk ik dus ook, dat ze echt zijn gaan denken dat ze heel wat zijn en dat een echte inspanning niet nodig was.

Ik ben er ook van overtuigd dat ze in de rust allemaal dachten: dat zetten we in de 2e helft wel ff recht.
 
Volgens mij is de trainer niet het probleem. Ik sta achter Cocu (reden: zie alle voorgaande posts van De Bondscoach), maar zou het ook niet erg vinden als volgend jaar Van Bommel en schoonpa aan het roer staan.

Er zijn bij dit PSV mijns insziens twee grote problemen:

Ten eerste Brenet is gewoon niet goed genoeg. Hij kan niet verdedigen, staat continu op veel te grote afstand van z'n tegenstander, voegt aanvallend helemaal niets toe, sterker, hij verkloot de meeste aanvallen waar hij bij betrokken is. Hij is continu op de verkeerde plek, en ziet het spel niet goed genoeg voor de top. Hij is snel, dat is het enige. Doordat Brenet niet functioneert moet Isimat voortdurend rugdekking geven, wat op zich helemaal niet erg is, maar ook Hendrix moet telkens bijspringen, waardoor hij minder aanvallend kan doen, en het ergste is, Bergwijn moet continu meeverdedigen en staat vaak op de back positie, terwijl Brenet op de linksvoor positie zich staat te verwonderen waarom het allemaal is misgegaan. Dit is, naar mijn mening, niet zozeer Cocu aan te rekenen, maar Brands, die Cocu heeft opgezadeld met een selectie die verdedigend gewoon niet goed genoeg is. We hebben geen enkele reserve back, wat zou er in vredesnaam gebeuren als Arias of Brenet geblesseerd zijn? En Marcel, Brenet is om dezelfde redenen, ook niet goed genoeg voor de rechtsback positie!

Tweede grote probleem is dat het middenveld bij PSV, niet (goed) genoeg z'n verdedigende taken uitvoert. Hendrix is de enige die z'n vededigende taken wel uitvoert, en het ontbreken van Hendrix was de hoofdreden dat de PSV verdediging continu in de problemen kwam tegen WII. Overigens was ik ook met Mauro gestart en had Luckassen (definitieve miskoop, weg ermee) na een minuut of 30 gewisseld. Het grote probleem op het middenveld is volgens mij dat Van Ginkel alleen maar aan schijnverdedigen doet, waardoor ons middenveld telkens overlopen wordt, zelfs door degradatiekandidaten. Mauro zou wellicht een betere keus zijn, maar ik begrijp Cocu ook wel dat hij niet Van Ginkel op de bank zet voor Mauro. Ramselaar, ondanks z'n gebreken, vind ik nuttig en gaat steeds beter spelen. Probleem is dus Van Ginkel, en de status die hij heeft. Dus Marcel, aub niet nog een seizoen met Van Ginkel, zelfs niet als we hem kunnen kopen. Een moderne middenvelder, zelfs voor de top van de eredivisie, moet gewoon ook goed z'n veredigende taak uit kunnen voeren (het is niet voor niets dat Van Ginkel nou al 3 jaar aan de eredivisie uitgeleend wordt, spelers waar men nog groei in ziet, worden na een jaartje eredivisie speeltuin in een grotere competitie gestald).

Nu hopen dat onze voorsprong genoeg is om kampioen te worden (ik ben er nog niet helemaal gerust op) en dan in de zomer flink renoveren. We hebben meer dan genoeg aanvallers, dus geen aanvallers er meer bij, ook niet als Luuk weggaat (zou ik groot voorstander van zijn, ondanks dat hij sympathiek is, veel betekend heeft voor PSV en hard werkt enzo). Geen Van Ginkel meer, maar een goede aanvallende middenvelder die wel meeverdedigt. Verder hebben we een linksback nodig (Haps was een uitstekende kandidaat geweest, nog ex-AZ ook), een volwaardige rechtsback als vervanger van Arias, en eigenlijk ook een CV die kan opbouwen (nivo Moreno).
 
Volgens mij is de trainer niet het probleem. Ik sta achter Cocu (reden: zie alle voorgaande posts van De Bondscoach), maar zou het ook niet erg vinden als volgend jaar Van Bommel en schoonpa aan het roer staan.

Er zijn bij dit PSV mijns insziens twee grote problemen:

Je benoemt het probleem Brenet en vervolgens vraag je je af wat er gebeurt als Brenet geblesseerd raakt. Iedereen kan linksback spelen. Voorheen hadden we Jetro Willems die meer in de aanval speelde dan verdedigde. Het is lang geleden dat op linksback een verdediger stond.
Luckassen maar niet meer opstellen dit seizoen. Ongelooflijk hoe die als een beginneling loopt te schutteren.
Voor het seizoen begon gaf niemand een grijpstuiver voor de kansen van PSV op het kampioenschap en nu staat PSV met nog 7 wedstrijden te gaan 7 punten voor. En dan heeft PSV kansloze nederlagen geleden tegen Heerenveen 2-0, Ajax 3-0 en als klap op de vuurpijl Willem II 5-0, 2 x gelijk gespeeld tegen Groningen 3-3 en Heerenveen 2-2, waarbij in gewonnen positie de overwinning weggegeven is en heel veel wedstrijden met de hakken over de sloot gewonnen.
PSV speelt geen oogstrelend voetbal, verre van zelfs, maar een voorsprong van 7 punten zegt meer over de tegenstanders ( en dan vooral Ajax) en de Nederlandse competitie dan over PSV zelf. Dan kun je wel voorronde CL halen, maar wat heb je daar als Nederlandse club te zoeken? Zowel PSV als Ajax hebben in de CL helemaal geen schijn van kans. Ze worden in de Nederlandse competitie al geregeld van de mat gespeeld.
 
Je benoemt het probleem Brenet en vervolgens vraag je je af wat er gebeurt als Brenet geblesseerd raakt. Iedereen kan linksback spelen. Voorheen hadden we Jetro Willems die meer in de aanval speelde dan verdedigde. Het is lang geleden dat op linksback een verdediger stond.

Jetro kon prima verdedigen, hij had er op het laatst alleen niet altijd meer zin in. Jetro wilde niet (soms), maar Brenet kan het niet (hij doet altijd z'n best, daar ligt het niet aaan, prima instellling). En dat is een probleem, en dat kan je Cocu niet aanrekenen.
 
Volgens mij is de trainer niet het probleem. Ik sta achter Cocu (reden: zie alle voorgaande posts van De Bondscoach), maar zou het ook niet erg vinden als volgend jaar Van Bommel en schoonpa aan het roer staan.

Er zijn bij dit PSV mijns insziens twee grote problemen:

Ten eerste Brenet is gewoon niet goed genoeg. Hij kan niet verdedigen, staat continu op veel te grote afstand van z'n tegenstander, voegt aanvallend helemaal niets toe, sterker, hij verkloot de meeste aanvallen waar hij bij betrokken is. Hij is continu op de verkeerde plek, en ziet het spel niet goed genoeg voor de top. Hij is snel, dat is het enige. Doordat Brenet niet functioneert moet Isimat voortdurend rugdekking geven, wat op zich helemaal niet erg is, maar ook Hendrix moet telkens bijspringen, waardoor hij minder aanvallend kan doen, en het ergste is, Bergwijn moet continu meeverdedigen en staat vaak op de back positie, terwijl Brenet op de linksvoor positie zich staat te verwonderen waarom het allemaal is misgegaan. Dit is, naar mijn mening, niet zozeer Cocu aan te rekenen, maar Brands, die Cocu heeft opgezadeld met een selectie die verdedigend gewoon niet goed genoeg is. We hebben geen enkele reserve back, wat zou er in vredesnaam gebeuren als Arias of Brenet geblesseerd zijn? En Marcel, Brenet is om dezelfde redenen, ook niet goed genoeg voor de rechtsback positie!

Tweede grote probleem is dat het middenveld bij PSV, niet (goed) genoeg z'n verdedigende taken uitvoert. Hendrix is de enige die z'n vededigende taken wel uitvoert, en het ontbreken van Hendrix was de hoofdreden dat de PSV verdediging continu in de problemen kwam tegen WII. Overigens was ik ook met Mauro gestart en had Luckassen (definitieve miskoop, weg ermee) na een minuut of 30 gewisseld. Het grote probleem op het middenveld is volgens mij dat Van Ginkel alleen maar aan schijnverdedigen doet, waardoor ons middenveld telkens overlopen wordt, zelfs door degradatiekandidaten. Mauro zou wellicht een betere keus zijn, maar ik begrijp Cocu ook wel dat hij niet Van Ginkel op de bank zet voor Mauro. Ramselaar, ondanks z'n gebreken, vind ik nuttig en gaat steeds beter spelen. Probleem is dus Van Ginkel, en de status die hij heeft. Dus Marcel, aub niet nog een seizoen met Van Ginkel, zelfs niet als we hem kunnen kopen. Een moderne middenvelder, zelfs voor de top van de eredivisie, moet gewoon ook goed z'n veredigende taak uit kunnen voeren (het is niet voor niets dat Van Ginkel nou al 3 jaar aan de eredivisie uitgeleend wordt, spelers waar men nog groei in ziet, worden na een jaartje eredivisie speeltuin in een grotere competitie gestald).

Nu hopen dat onze voorsprong genoeg is om kampioen te worden (ik ben er nog niet helemaal gerust op) en dan in de zomer flink renoveren. We hebben meer dan genoeg aanvallers, dus geen aanvallers er meer bij, ook niet als Luuk weggaat (zou ik groot voorstander van zijn, ondanks dat hij sympathiek is, veel betekend heeft voor PSV en hard werkt enzo). Geen Van Ginkel meer, maar een goede aanvallende middenvelder die wel meeverdedigt. Verder hebben we een linksback nodig (Haps was een uitstekende kandidaat geweest, nog ex-AZ ook), een volwaardige rechtsback als vervanger van Arias, en eigenlijk ook een CV die kan opbouwen (nivo Moreno).

Tis heel simpel.

Je hebt de slechtste verdediging van de eeuw op Arias na. een middenveld die 6 vd 10 keer overlopen wordt omdat Ginkeltje niet altijd zin heeft om zijn verdedigende taken te doen, en Bartje Balverlies ook niet altijd zin heeft om achter de bal aan te rennen als die hem zelf verliest, en een redelijke aanval waar alleen Lozano ver kan komen, en Bergwijn's ontwikkeling met ups en down gaat.

Tis al een prestatie opzicht dat Cocu voor de titel strijd met dit zooitje die Brands hem heeft gegeven. Eigenlijk kan het niet dat je het hele jaar lang voor de titel meedoet zonder een linksback. Misschien zegt dat inderdaad meer over de Eredivisie, de concurrenten, dan PSV zelf. Ajax haalt hun gewenste linksback in de winter, en ook nog is een goeie. Feyenooit heeft Hapsie, die ik zonder nadenken had gehaald ipv die domme prutser Luckassen als je toch iedere jaar in Alkmaar shopt, terwijl een linksback hard nodig was. En wij zitten opgescheten met Brenetje, wat geen linksback is. Je backup Paaltje is ook geen linksback, maar daar is Brands o zo tevreden mee. Eigen jeugd he. Ik zou niet weten hoe het was gegaan als beide backs ergens in november bijvoorbeeld zwaar geblesseerd zou raken.

Tja weet je, we kunnen het wel iedere week blijven herhalen. Maar we moeten het met dit zooitje nog 7 wedstrijden doen. Hopelijk met de titel op zak, moet er simpelweg veel veranderen in de zomer.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, lang geleden (als tiener), dat ik hier op het forum was. Waarschijnlijk waren dat alleen maar onzin en gênante posts. Sorry voor dat.
Over de wedstrijd van gisteren,
Cocu als coach, zelfde eigenschapen als Pereiro. Soms geniaal, en soms totaal ongeschikt. Gisteren dat laatste natuurlijk.
Er is absoluut geen voetbalend vermogen in de ploeg. Als je met Luckassen ipv Hendrix komt, dan weet je al, tegenhouden, en hopen dat Bergwijn of Arias hun moment pakken. Of, uit de corner of een vrije trap scoren.
“In Zoet we trust” verdediging, dat hebben wij ook.
Pereiro, ben klaar met die gast, Luckassen, wat is hij eigenlijk? CV? Back? Middenvelder? Ik zou niet weten.
Schwaab is een vader figuur? Hij heeft wilskracht, maar de snelheid van een slak. Dus...
Hopelijk komt alsnog alles goed, Lozano komt terug, en tegen Ajax hebben wij misschien ook Maxi Romero, Maar, hulp van Faber, Advocaat of Willem II, is altijd welkom!
Late reactie van mij maar ik heb ook spijt. Vooral van toen ik een tiener was en grenzen opzocht.
Ik heb dat spijt gevoel iedere keer als ik het forum zie, omdat ik een beetje provoceerde, dingen zei die ik eigenlijk niet meende. Dus sorry hiervoor

Ik verwacht eigenlijk dat PSV zich tegen de wedstrijd van Ajax zich weer op de rit heeft. Hopelijk heeft die Romero ook een beetje minuten gemaakt tegen die tijd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan