Wielrennen

Gesink out, mooi klote weer.
Da's toch gewoon 'nieuws' dat op de TdF-bingokaart staat?
Hij kan kogelhard fietsen, maar het op de fiets blijven zitten (en het peloton lezen) zijn niet zijn sterke punten.

Aanvulling; Ik weet nog als de dag van gisteren dat hij hét aanstormend talent was. Nu lees ik dat 'ie gewoon al 35 is!:eek:
 
Heb het half uur geprobeerd te kijken net, bewonder echt mensen die wielrennen kunnen kijken :lmao:
Omgeving en natuur is prachtig, maar de fietsen verneuken het weer.. heb me 27/30 minuten moeten dwingen om te blijven kijken pff. Terwijl ik dol ben op natuurfilmpjes, close-up's of drone/helicopter beelden van alles, maar voor dat bestaan andere programma's gelukkig.
 
De waanzin van de koers. Het parcours is niet geschikt voor een op drift geslagen peloton, maar zou er nu niemand van de renners opstaan om te zeggen dat het ook misschien een tikje minder kan? De renners maken immers de koers.
 
De F1 heeft veel geïnvesteerd in de veiligheid van de bolide. Da's bij wielrennen lastiger. Er is de verplichting ingevoerd om 'n helm te dragen (vroeger deden ze massasprints e.d. gewoon zonder helm), maar verder kun je met de fiets weinig. Je kunt renners moeilijk 'n soort van ijshockeypak aan laten doen.

F1 wordt ook voornamelijk gereden op speciale circuits die gemaakt zijn om te racen. Paar uitzonderingen daargelaten. Er rijdt ook 'n beperkt aantal coureurs mee, in tegenstelling tot 'n druk wielerpeloton.

Denk dat het 'm voor een groot deel ook zit in het gedrag van de renners.
 
De F1 heeft veel geïnvesteerd in de veiligheid van de bolide. Da's bij wielrennen lastiger. Er is de verplichting ingevoerd om 'n helm te dragen (vroeger deden ze massasprints e.d. gewoon zonder helm), maar verder kun je met de fiets weinig. Je kunt renners moeilijk 'n soort van ijshockeypak aan laten doen.

F1 wordt ook voornamelijk gereden op speciale circuits die gemaakt zijn om te racen. Paar uitzonderingen daargelaten. Er rijdt ook 'n beperkt aantal coureurs mee, in tegenstelling tot 'n druk wielerpeloton.

Denk dat het 'm voor een groot deel ook zit in het gedrag van de renners.
Iets meer beschermende kleding zou wellicht best kunnen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan