Wielrennen

Ja. Ook weinig ervaring in tijdritten.
Volgens mij had hij nog nooit op een tijdritfiets gezeten. En dat was te zien, hij schommelde als een oude oma. Als hij ook debergen redelijk tot goed vetreert, moet hij zich gaan toeleggen op tijdrijden, en we kijken naar een toekomstig tourwinnaar.
 
Volgens mij had hij nog nooit op een tijdritfiets gezeten. En dat was te zien, hij schommelde als een oude oma. Als hij ook debergen redelijk tot goed vetreert, moet hij zich gaan toeleggen op tijdrijden, en we kijken naar een toekomstig tourwinnaar.
Tja. Ik weet niet of hij dat leuk vindt. En vaak gaat dat ten koste van andere kwaliteiten. Waar hij nu juist van geniet.
 
En mooi hoe hij na de tijdrit credits geeft aan zijn mechaniekers, omdat die tot diep in de nacht aan zijn fiets hebben gewerkt om een zo optimaal mogelijke zit te creëren.

Zo goed zijn en toch bescheiden, ik vind dat mooi.
Echt geweldig. Ik ben voorheen kritisch geweest dat hij het maar eens op het hoogste podium moest laten zien. Nou dat heeft hij dit jaar gedaan zeg, hij heeft mij volledig de mond gesnoerd. Wat een klasbak, tijdrijden op pure wilskracht, wat een absolute HELD
 
Echt geweldig. Ik ben voorheen kritisch geweest dat hij het maar eens op het hoogste podium moest laten zien. Nou dat heeft hij dit jaar gedaan zeg, hij heeft mij volledig de mond gesnoerd. Wat een klasbak, tijdrijden op pure wilskracht, wat een absolute HELD
Hij wilde vast jou de mond snoeren ;)
 
Geen idee waarom ze Cavendish zo ophemelen in de boezem van het peloton.
Als hij verliest of dreigt te verliezen, wordt hij onaangenaam waarbij hij bewust weleens iemand heeft laten vallen. Bv een keer op de piste met een of andere Aziaat.
Nu wint hij weer, maar wijkt gewoon van zijn lijn af.
 
Geen idee waarom ze Cavendish zo ophemelen in de boezem van het peloton.
Als hij verliest of dreigt te verliezen, wordt hij onaangenaam waarbij hij bewust weleens iemand heeft laten vallen. Bv een keer op de piste met een of andere Aziaat.
Nu wint hij weer, maar wijkt gewoon van zijn lijn af.
Dat laatste viel wel mee, toch? Kwam meer door Merlier die zich liet stilvallen.

Verrassend zijn de prestaties van Cav wel. Jaren geen deuk in een pakje boter gereden. Dit jaar in de Ronde van Turkije goed gepresteerd, maar daar waren nauwelijks sprinters van naam. En nu gewoon ff 2 etappes pakken. Misschien wat mazzel dat Ewan uitgevallen is, maar toch.
 
Mathieu van der Poel wordt 4e en blijft in het geel. Wat heet. Alleen Wout van Aert staat met 30 seconden nog in de buurt.
De rest heeft meer dan 1 minuut of meerdere minuten achterstand,
Roglic heeft moeten lossen uit het peloton en heeft grotere achterstand opgelopen.

Algemeen klassement
1 Mathieu van der Poel
2 Wout van Aert +0.30
3 Kasper Asgreen +1.49
4 Matej Mohoric +3.01 (Winnaar etappe 7 ... 249,1 km !!!)
5 Tadej Pagacar +3.43
6 Vincenzo Nibali +4.01
...
33 Primoz Roglic +9.11

Ik denk dat Roglic de Tour niet uit gaat rijden.
Van de Poel zal zo lang mogelijk proberen in het geel te rijden en zal daarna
de Tour verlaten om zich voor te bereiden op de Olympische spelen.
 
Laatst bewerkt:
:unsure: En morgen 3 cols van de 1e categorie in de Alpen en blijkt Mathieu van der Poel ook te kunnen klimmen in het hooggebergte en wint hij uiteindelijk de Tour. :D
Laat de Olympische Spelen maar schieten. ;)
 
:unsure: En morgen 3 cols van de 1e categorie in de Alpen en blijkt Mathieu van der Poel ook te kunnen klimmen in het hooggebergte en wint hij uiteindelijk de Tour. :D
Laat de Olympische Spelen maar schieten. ;)
Nog te vroeg om in de chauvinisten-modus te schieten en als niet liefhebber mee te gaan kijken denk ik?
 
Het is toch niet te geloven. We zijn nog niet eens serieus in de bergen en Pogacar heeft nu al geen concurrent meer over. Einde Tour.
 
Het is toch niet te geloven. We zijn nog niet eens serieus in de bergen en Pogacar heeft nu al geen concurrent meer over. Einde Tour.
Ben bang dat je gelijk hebt. Tenzij Pogacar iets verkeerds eet of een gruwelijke val maakt (wat niet te hopen is natuurlijk), wint hij hier de Tour. Niemand kan bij hem in de buurt komen.
 
Pogacar is zo goed. Er staat geen maat op.
Tedaj Pogacar, Mathieu van der Poel, Wout van Aert. Klasbakken pur sang op hun gebied.
 
Pogacar is zo goed. Er staat geen maat op.
Tedaj Pogacar, Mathieu van der Poel, Wout van Aert. Klasbakken pur sang op hun gebied.
Nouja laten we wel wezen, mede door de valpartijen in de eerste week was er ook helemaal geen concurrentie. Het is niet alleen dat Pogacar zo enorm goed is.
 
Nouja laten we wel wezen, mede door de valpartijen in de eerste week was er ook helemaal geen concurrentie. Het is niet alleen dat Pogacar zo enorm goed is.
Hij rijdt toch lekker die berg op in zijn eentje. :D
De "concurrenten" hadden hem hier niet bij kunnen houden.
Zijn winst van vorig jaar is geen toeval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan