Wielrennen

Iets meer beschermende kleding zou wellicht best kunnen?
Daar vallen ze niet minder door. En de schade bij die vallen valt doorgaans erg mee, gelukkig.

Minder renners, geen rare bochten en vluchtheuvels in de laatste 5/10km.
 
Daar vallen ze niet minder door. En de schade bij die vallen valt doorgaans erg mee, gelukkig.

Minder renners, geen rare bochten en vluchtheuvels in de laatste 5/10km.
En geen parcours meer waarbij de finish op een weg ligt is die omlaag loopt, als je een massasprint kan verwachten daar.
En de zone waarbij geen tijd meer verloren kan worden door valpartijen verlengen van 3 naar 8 of 10 km.
En geen dranghekken maar kussens.
 
Daar vallen ze niet minder door. En de schade bij die vallen valt doorgaans erg mee, gelukkig.

Minder renners, geen rare bochten en vluchtheuvels in de laatste 5/10km.

Minder renners is lastig. Dat betekent minder ploegen uitnodigen en dan gaan er ploegen omvallen, omdat wielrennen in de top voor een groot deel draait om de Tour de France.
 
Mja, denk dat dat tegenvalt. Een soort van motorpak is niet te doen, helemaal niet als het warm is. En 'n ijshockeypak ook niet.
Kweenie, hoe werkt dat bij American Football? Niet dat ik ze zo'n pak wil aan doen? Maar die staan ook in de hitte?

Je zou denken dat lange mouwen en lange broeken van vezelversterkt materiaal wel zou kunnen?
 
Minder renners is lastig. Dat betekent minder ploegen uitnodigen en dan gaan er ploegen omvallen, omdat wielrennen in de top voor een groot deel draait om de Tour de France.
Dat is de keuze idd: geld of veiligheid. Lijkt mij niet zo'n moeilijke keuze, de wielrenners kunnen dan gewoon in de zorg gaan weerken of zo.
 
Dat is de keuze idd: geld of veiligheid. Lijkt mij niet zo'n moeilijke keuze, de wielrenners kunnen dan gewoon in de zorg gaan weerken of zo.
Ja, ik zou hier een hele flauwe grap over 'toch al ervaring met pilletjes en injectienaalden' kunnen maken... Maar ik houd mij in en doe het gewoon ff niet.
 
Kweenie, hoe werkt dat bij American Football? Niet dat ik ze zo'n pak wil aan doen? Maar die staan ook in de hitte?

Je zou denken dat lange mouwen en lange broeken van vezelversterkt materiaal wel zou kunnen?

WIelrenners vonden 'n helm altijd al te zwaar en te warm. De meeste recreatieve fietsers hebben al geen (verplichte) lamp en geen fietsbel. Ik denk ook dat 200 km fietsen anders is dan 4 keer 15 minuten American Football, waar het spel ook nog eens voortdurend stil legt.

Maar goed, da's een gedachte, want heb nooit American Football gespeeld.
 
WIelrenners vonden 'n helm altijd al te zwaar en te warm. De meeste recreatieve fietsers hebben al geen (verplichte) lamp en geen fietsbel. Ik denk ook dat 200 km fietsen anders is dan 4 keer 15 minuten American Football, waar het spel ook nog eens voortdurend stil legt.

Maar goed, da's een gedachte, want heb nooit American Football gespeeld.
Dat denk ik ook, dus zo'n pak valt af.

Mensen zien nooit in dat hun huidige manier van werken onnodige risico's met zich mee brengt. Zij denken vaak dat gebeurt mij niet (ik doe dit al 10 jaar zo), herkennen de risico's in het algemeen niet of vinden het niet stoer om zichzelf te beschermen. Dat geldt voor bouwvakkers, maar ook voor wielrenners. Ze waren ook tegen de helm, ondanks dat bijv. Casartelli daardoor zijn val niet overleefde. Nu draagt iedereen een helm en levert het dragen weinig problemen op. Gewoon een kwestie van wennen.

Met de moderne technieken lijkt het me echt niet onmogelijk een licht, ademend en beschermend pak met lange mouwen en pijpen te maken, waardoor valpartijen veel minder gevolgen hebben. Misschien is er zelfs wel iets van demping in te maken, maar dat zal het draagcomfort wel aantasten, vrees ik.
 
Dat denk ik ook, dus zo'n pak valt af.

Mensen zien nooit in dat hun huidige manier van werken onnodige risico's met zich mee brengt. Zij denken vaak dat gebeurt mij niet (ik doe dit al 10 jaar zo), herkennen de risico's in het algemeen niet of vinden het niet stoer om zichzelf te beschermen. Dat geldt voor bouwvakkers, maar ook voor wielrenners. Ze waren ook tegen de helm, ondanks dat bijv. Casartelli daardoor zijn val niet overleefde. Nu draagt iedereen een helm en levert het dragen weinig problemen op. Gewoon een kwestie van wennen.

Met de moderne technieken lijkt het me echt niet onmogelijk een licht, ademend en beschermend pak met lange mouwen en pijpen te maken, waardoor valpartijen veel minder gevolgen hebben. Misschien is er zelfs wel iets van demping in te maken, maar dat zal het draagcomfort wel aantasten, vrees ik.
Ik denk ook dat het 'n lastig verhaal wordt. F1 hebben ze een en ander kunnen doen qua constructie van de auto's. Dat wordt bij wielrennen ook lastig, omdat 'n fiets weinig mogelijkheden biedt.

Denk dat het 'm voor een groot deel ook zit in beseffen dat:
- je soms 'n sprint niet wint en moet laten lopen i.p.v. een andere renner in de hekken te rijden of van z'n plek te duwen;
- je soms 'n bocht gewoon heel moet proberen door te komen i.p.v. veel plekker te winnen;
- niet iedereen met z'n hele ploeg op de eerste rij kan rijden.
 
Vluchter Brent van Moer wordt 200 meter voor de streep ingehaald en Cavendish wint de 4e etappe in de massasprint.
 
Vluchter Brent van Moer wordt 200 meter voor de streep ingehaald en Cavendish wint de 4e etappe in de massasprint.
Nog niet eens, leek me. Wel een revanche van die Cavendish. Had niet verwacht dat ie in de Tour nog kon winnen, maar hij was itt vele sprinters niet gevallen. Dacht ik.
 

Als haar 'slechts' een straf van €1.500 boven het hoofd hangt, waarom zit ze dan in hechtenis?
De benen nemen na een ernstig ongeval, en nu kan er snel een aanklacht volgen voor vervolging door de slachtoffers vd valpartij?
 
Pogacar geeft rijles in de tijdrit. Wat een geweldenaar! En wat tart van der Poel alle wielerwetten door het geel te behouden.
 
Laatst bewerkt:
Mathieu van der Poel houdt de gele trui.
Pogacar wint de tijdrit en legt de basis voor een nieuwe Tourwinst.
Mathieu van der Poel wordt 5e in de tijdrit en houdt in het algemeen klassement 8 seconden voorsprong op Pogacar en 30 seconden op Wout van Aert.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan