Wereldkampioenschap 2022

Skippen waarschijnlijk niet. Minder kijken, zeer zeker. Maar ik geloof dat ik überhaupt nagenoeg alleen nog naar PSV kijk en de wedstrijden daar omheen bv AZ op donderdag.

Heb sowieso iets tegen achter de meute aanlopen. Daarnaast heeft voor mij de woke-cultuur elitaire, verheven, communistische trekjes en daar heb ik ook een broertje dood aan.

Dus als ik Argentinie-Brazilie wil kijken, ga ik dat doen.
Ah, dus een link leggen met omgekomen arbeiders valt onder de noemer Woke. Mooi, wie weet gaan we de definitie nog eens rond krijgen :cautious:
 
Mogen we eigenlijk wel gaan kijken? Of eventueel juichen? Of zegt dat eigenlijk iets over je? Dat je wellicht ook racisme en slavernij oogluikend toestaat? Dat je Poetin eigenlijk wel een toffe peer vindt?
Jumbo had een clipje. En nu niet meer. Weggemeningd. Als het je niet zint ( en dat is een goed recht, want zowel de mensenrechten van het land als de toewijzing van de FIFA stinken ) kijk dan ook niet. Ik heb wel moeite met al die meningen die straks wel gewoon gaan kijken. Heeft iets hypocriets. Wie gaat het WK skippen?
Ik ga het WK niet skippen, daar kan ik eerlijk over zijn. Ik weet niet of ik - zoals bij sommige andere edities - zoveel mogelijk kijk, of dat ik vooral Oranje aanzet en het daarbij laat.

Het heeft allemaal wat hypocriets in mijn ogen. Nu dit WK is het wat meer aan de oppervlakte, dus kunnen we er makkelijker wat van vinden. Maar we blijven ook spullen uit China kopen, onze auto's volgooien met liquid hydrocarbons (boos kijkend naar Shell terwijl we ons vliegticketje nog even omboeken) en zo goedkoop mogelijke kleding op de kop tikken.

Ik snap dat dit whataboutism is, en dat je niet alles in 1 keer kan doen. En ik snap ook dat je überhaupt niet alles goed kan doen. Maar toch vind ik het vrij arbitrair waar die grens dan moet liggen. We staan straks wel te juichen als iemand met Qatarees - of ander oliegeld - 60 miljoen neerlegt voor Cody.

Wat mij ook opvalt, is dat ik het mooi vind hoeveel aandacht er voor Qatar nu is. Hoezeer ze ook hun best doen en geld ertegenaan smijten, elke actie die ze doen, brengt ze in een kwader daglicht. Het hele sportswashing is aardig aan het backfiren. Door dit achterlijke toernooi - zowel het verkrijgen, de planning, als de mensenrechtenschending - maakt voor mij wel dat we kritischer zijn geworden. Hopelijk heeft dit invloed op de keuzes in de toekomst, dat dit een slecht voorbeeld mag zijn.

Waarom ik dan toch kijk, is gewoon vooral om het spelletje zelf. Ik vind het altijd leuk om Oranje te zien. Al helemaal als dat een kans biedt voor jongens als Cody. Het is en blijft een leuk spelletje, ondanks dat het allang verziekt is door randzaken.
 
Eens, maar het EK en WK zijn wel de hoogmissen van prularia (samen met de Action).

Is tegenwoordig ook hip om bij het trakteren een goodiebag te geven met de diverse Actionartikelen.. Vreselijk, maar die fase ga je tzt wel beleven.
Kerst, die kan er ook wat van. Wat een troep allemaal man.
 
Wat mij ook opvalt, is dat ik het mooi vind hoeveel aandacht er voor Qatar nu is. Hoezeer ze ook hun best doen en geld ertegenaan smijten, elke actie die ze doen, brengt ze in een kwader daglicht. Het hele sportswashing is aardig aan het backfiren. Door dit achterlijke toernooi - zowel het verkrijgen, de planning, als de mensenrechtenschending - maakt voor mij wel dat we kritischer zijn geworden. Hopelijk heeft dit invloed op de keuzes in de toekomst, dat dit een slecht voorbeeld mag zijn.
Dit ja, wie weet. Maar zoals de vorige pagina's al aangaven, waar ga je de grens leggen en wil de FIFA überhaupt een grens leggen. Die evalueren gevoelsmatig vooral de bankrekening na ieder toernooi.
 
Het normale volk moet toch gewoon werken tijdens het wk, overigens interesseert dat moreel correcte gedoe mij persoonlijk geen reet als je daar hysterisch over wilt doen kun je zo onderhand overal wel mee stoppen
 
Ik verbaas me vooral over een aantal voetballers die zo betrokken waren bij de blm demonstraties en de vi boycot. Prima dat ze hun positie gebruiken om er extra aandacht mee te genereren of je het er nu mee eens bent of niet. Opvallend is het dan als diezelfde voetballers zich door de grote boze witte corrupte hetero‘s van de FIFA zich de mond laten snoeren als het om het WK in Qatar gaat. Als er geld in het spel is vervagen blijkbaar alle principes.
 
Dat schijt nummer van die Jumbo reclame hangt al de hele dag in mijn kop, kunnen we die ook cancelen?

Het WK zelf kijk ik waarschijnlijk toch wel. Ken mezelf, ik zet de tv nog aan voor Saoedi Arabië - Polen. Maar dat is puur en alleen omdat ik het leuk vind om dat soort potjes op de achtergrond aan te hebben, voor de WK pouletjes en om hier en daar nog wat geld te verliezen. Ik kan het WK wel gaan boycotten, maar dan verpest ik voor mezelf het plezier en het WK gaat toch wel door. Ik zit niet in de positie om iets te veranderen, dat verwacht ik juist van de bonden en spelers zelf.
 
Ah, dus een link leggen met omgekomen arbeiders valt onder de noemer Woke. Mooi, wie weet gaan we de definitie nog eens rond krijgen :cautious:

Ik denk dat in de definitie van woke ook de volgende woorden moeten komen: met een morele superieuriteit je eigen rechtlijnige, zogenaamd politiek correcte mening opdringen aan andersdenkenden en zo bewust creativiteit de nek omdraait en zelfs schuld aanpraat aan individuen die er niets mee te maken hebben/hadden.

Heb je die schuld/mening niet? Dan hoor je niet bij de groep, sluiten we je uit. Ik vind dat een soort modern communisme.

Vandaar dat ik daarom de link leg naar de WK in Qatar. Maar misschien heb ik totaal mis wat woke is.

Er zijn doden gevallen en daarom mag Jumbo dit en dit en dat niet en mag ik niet voor goed fatsoen naar de WK kijken.
Ik hoor en wil niet horen bij die gedachtenopeenvolgingen. Ik ga al het leed op de wereld niet op mijn schouders nemen, omdat een ander dat wil/eist.

Maar nogmaals, misschien snap ik inderdaad de definitie van woke niet helemaal. Of helemaal niet.
 
Laatst bewerkt:
Ga d'r geen moeite voor doen om wedstrijden te kijken, als het kan dan wel Oranje. Maar dat is vaak al zo net zoals ik zelden CL kijk.

Btw. de ophef rondom de Jumboreclame komt niet zozeer omdat ze reclame rondom het WK maken, maar rondom een toernooi waarbij er een enkele bouwvakker gesneuveld is je reclame voorzien van bouwvakkers is niet echt handig. Geeft m.i. vooral het niveau van het reclamebureau aan dat ze dit niet hadden zien aankomen.

O, en in het algemeen, stop met die oranjeprularia, zonde van de grondstoffen enzo.
Ik snap de consternatie. En ook weer niet. We zijn elkaar zo aan het gijzelen met z’n allen met wat wel en wat niet kan. Wat je wel en niet mag vinden. Staat los van het feit dat er op sommige plekken in de wereld gewoon slechte dingen gebeuren en dat je als ‘sterk land’ best op mag komen voor hen die het slecht hebben of dat zelf niet kunnen.
Dit WK heeft een soort deken over zich heen liggen. En ik vraag me af of dat komt door de misstanden aldaar of door de meningenpolitie om ons heen. In ‘78 werden we op een haar na wereldkampioen in een dictatoriaal land. Toen had je Bram en Freek die wat mopperden, maar als je hier op het forum wat leest over dat WK, gaat het met name over de vele PSV’ers in de selectie en het ontbreken van Willy van der Kuylen op datzelfde WK.
 
Ik verbaas me vooral over een aantal voetballers die zo betrokken waren bij de blm demonstraties en de vi boycot. Prima dat ze hun positie gebruiken om er extra aandacht mee te genereren of je het er nu mee eens bent of niet. Opvallend is het dan als diezelfde voetballers zich door de grote boze witte corrupte hetero‘s van de FIFA zich de mond laten snoeren als het om het WK in Qatar gaat. Als er geld in het spel is vervagen blijkbaar alle principes.
Née. Als het jouzelf gewoon niet zo raakt, leeft het anders. BLM raakte hen wel. Althans, ik denk dat het zo simpel zit.
 
Er zijn doden gevallen en daarom mag Jumbo dit en dit en dat niet en mag ik niet voor goed fatsoen naar de WK kijken.
Ik hoor en wil niet horen bij die gedachtenopeenvolgingen. Ik ga al het leed op de wereld niet op mijn schouders nemen, omdat een ander dat wil/eist.
Mensen vinden het niet heel handig om bouwvakkers t gebruiken. Niemand die jou verbiedt te kijken.

Absurditeiten uitbraken om de andere mening te diskwalificeren is een teken zwakte.
 
Ik denk dat in de definitie van woke ook de volgende woorden moeten komen: met een morele superieuriteit je eigen rechtlijnige, zogenaamd politiek correcte mening opdringen aan andersdenkenden en zo bewust creativiteit de nek omdraait en zelfs schuld aanpraat aan individuen die er niets mee te maken hebben/hadden.

Heb je die schuld/mening niet? Dan hoor je niet bij de groep. Ik vind dat een soort modern communisme.

Vandaar dat ik daarom de link leg naar de WK in Qatar. Maar misschien heb ik totaal mis wat woke is.

Er zijn doden gevallen en daarom mag Jumbo dit en dit en dat niet en mag ik niet voor goed fatsoen naar de WK kijken.
Ik hoor en wil niet horen bij die gedachtenopeenvolgingen. Ik ga al het leed op de wereld niet op mijn schouders nemen, omdat een ander dat wil/eist.
Ik wil gewoon zin in dat WK hebben. Mag ik ook niet meer blij zijn mét belastingteruggave na de toeslagenaffaire? Begrijp me niet verkeerd, ik wil de misstanden niet bagatelliseren. Ik denk alleen ook dat het niet goed is dat je mensen de hele tijd een soort schuldgevoel aan moet praten tav andermans leed. Er is een verschil tussen informeren en tussen aanpraten.
 
Tuurlijk ga ik het WK kijken. Ik ben een te grote voetbalfan om dat niet te doen.

Overigens, hoe meer ik lees over hoe in Nederland buitenlandse arbeidsmigranten behandeld, hoe meer ik denk dat dit hele wijzen op de omstandigheden voor arbeidsmigranten in Qatar een gevalletje van "de pot verwijt de ketel" is.
 
Ik wil gewoon zin in dat WK hebben. Mag ik ook niet meer blij zijn mét belastingteruggave na de toeslagenaffaire? Begrijp me niet verkeerd, ik wil de misstanden niet bagatelliseren. Ik denk alleen ook dat het niet goed is dat je mensen de hele tijd een soort schuldgevoel aan moet praten tav andermans leed. Er is een verschil tussen informeren en tussen aanpraten.
Tuurlijk.
 
Tuurlijk ga ik het WK kijken. Ik ben een te grote voetbalfan om dat niet te doen.

Overigens, hoe meer ik lees over hoe in Nederland buitenlandse arbeidsmigranten behandeld, hoe meer ik denk dat dit hele wijzen op de omstandigheden voor arbeidsmigranten in Qatar een gevalletje van "de pot verwijt de ketel" is.
Mooi, tijd dat hier meer aandacht voor is. Is bij vlagen bij de beesten af. Weinig gemeenten hebben beleid en kunnen daarmee ook alleen maar op extreme misstanden handhaven. Maar ja, hoe kom je achter de misstanden.. Daarbij, de capaciteit op handhaving is te laag. Zoals pas al iemand hier aangaf, boetes moeten niet omhoog, maar de pakkans.
 
Tuurlijk ga ik het WK kijken. Ik ben een te grote voetbalfan om dat niet te doen.

Overigens, hoe meer ik lees over hoe in Nederland buitenlandse arbeidsmigranten behandeld, hoe meer ik denk dat dit hele wijzen op de omstandigheden voor arbeidsmigranten in Qatar een gevalletje van "de pot verwijt de ketel" is.
De regels zijn hier in ieder geval anders. Toch? Dat is een eerste begin. Helaas worden de regels niet overal even goed opgevolgd.
 
De regels zijn hier in ieder geval anders. Toch? Dat is een eerste begin. Helaas worden de regels niet overal even goed opgevolgd.
Ja, hebben alle gemeenten duidelijke regelgeving over hoeveel arbeidsmigranten je in 1 huis mag proppen? Of hoeveel sanitaire voorzieningen een woonhuis moet hebben als je er 16 in propt?
 
Ik wil gewoon zin in dat WK hebben. Mag ik ook niet meer blij zijn mét belastingteruggave na de toeslagenaffaire? Begrijp me niet verkeerd, ik wil de misstanden niet bagatelliseren. Ik denk alleen ook dat het niet goed is dat je mensen de hele tijd een soort schuldgevoel aan moet praten tav andermans leed. Er is een verschil tussen informeren en tussen aanpraten.

Helemaal mee eens. De hetze tegen Qatar slaat gewoon alles. Wanner komt dezelfde hetze tegen Nigeria, Malaysia of Uganda holden omdat het er net zo slecht is voor de lgbt gemeenschap?

Kijken naar het wk ga ik niet doen, heb er totaal geen gevoel bij. Maar dat komt door het Nederlands elftal wat geen aanval heeft.
 
Helemaal mee eens. De hetze tegen Qatar slaat gewoon alles. Wanner komt dezelfde hetze tegen Nigeria, Malaysia of Uganda holden omdat het er net zo slecht is voor de lgbt gemeenschap?

Kijken naar het wk ga ik niet doen, heb er totaal geen gevoel bij. Maar dat komt door het Nederlands elftal wat geen aanval heeft.
Buiten de arbeidsomstandigheden was dit niet het enige issue mbt Qatar. Het bid is natuurlijk gekocht met de nodige steekpenningen. Buiten dat heeft niemand zin in een WK in de winter. Het voelt als een moetje, en waar er altijd voorpret is mbt een EK of WK is dat dit jaar dus absoluut niet het geval. Als ik kijk naar mijn kennissen en vriendengroep heeft er niemand iets gepland mbt kijken naar een wedstrijd met vrienden. Echt niemand. Niemand heeft het er over en sterker nog, het merendeel weet niet eens wanneer het begint.

Het leeft totaal niet..
 
Ja, hebben alle gemeenten duidelijke regelgeving over hoeveel arbeidsmigranten je in 1 huis mag proppen? Of hoeveel sanitaire voorzieningen een woonhuis moet hebben als je er 16 in propt?
Er is (denk ik) ook geen regel hoeveel Nederlanders je in een huis mag proppen? Over die sanitaire voorzieningen zal er vast ergens wel iets te vinden zijn. Maar dat maakt geen onderscheid tussen immigrant en Nederlander, toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan