Wereldkampioenschap 2022

Tuurlijk ga ik het WK kijken. Ik ben een te grote voetbalfan om dat niet te doen.

Overigens, hoe meer ik lees over hoe in Nederland buitenlandse arbeidsmigranten behandeld, hoe meer ik denk dat dit hele wijzen op de omstandigheden voor arbeidsmigranten in Qatar een gevalletje van "de pot verwijt de ketel" is.
Dat klopt hier in het westen zijn de arbeidsomstandigheden ook vaak heel slecht voor arbeidsmigranten. Als tiener heb ik verschilende boeken van Gunter Walraff verslonden. Hij was een journalist die zich voor deed als Turk die werk zocht (in het boek “Ik (Ali)”bijvoorbeeld). Dat heeft toen echt veel indruk op me gemaakt.

5E9A2EBB-48EB-4389-BA30-A80D70EB11DF.png
 
Buiten de arbeidsomstandigheden was dit niet het enige issue mbt Qatar. Het bid is natuurlijk gekocht met de nodige steekpenningen. Buiten dat heeft niemand zin in een WK in de winter. Het voelt als een moetje, en waar er altijd voorpret is mbt een EK of WK is dat dit jaar dus absoluut niet het geval. Als ik kijk naar mijn kennissen en vriendengroep heeft er niemand iets gepland mbt kijken naar een wedstrijd met vrienden. Echt niemand. Niemand heeft het er over en sterker nog, het merendeel weet niet eens wanneer het begint.

Het leeft totaal niet..

Tja veranderingen, sommige mensen kunnen daar niet tegen, maar een verandering, in dit geval WK in de winter, kan ook leuk zijn. Ik heb geen idee, nog nooit mee gemaakt. Maar om het nou bij voorbaat al te zeggen dat dat niet leuk is, vind ik wat overdreven.
 
Tja veranderingen, sommige mensen kunnen daar niet tegen, maar een verandering, in dit geval WK in de winter, kan ook leuk zijn. Ik heb geen idee, nog nooit mee gemaakt. Maar om het nou bij voorbaat al te zeggen dat dat niet leuk is, vind ik wat overdreven.
Ik snap dat commentaar sowieso nooit. Bij een WK in de zomer van het noordelijk halfrond is het automatisch winter op het zuidelijk halfrond. Dus de meeste WK's zijn voor hen altijd al in de winter. Nu is het een keer andersom. Ik zie dat probleem niet.

Het inpassen in de voetbalkalender lijkt wat lastig. Aan de andere kant waren alle voetballers in de afgelopen zomer juist vrij, dus misschien is het wel beter?
 
Ga d'r geen moeite voor doen om wedstrijden te kijken, als het kan dan wel Oranje. Maar dat is vaak al zo net zoals ik zelden CL kijk.

Btw. de ophef rondom de Jumboreclame komt niet zozeer omdat ze reclame rondom het WK maken, maar rondom een toernooi waarbij er een enkele bouwvakker gesneuveld is je reclame voorzien van bouwvakkers is niet echt handig. Geeft m.i. vooral het niveau van het reclamebureau aan dat ze dit niet hadden zien aankomen.

O, en in het algemeen, stop met die oranjeprularia, zonde van de grondstoffen enzo.
Ja, al die zooi laten maken terwijl Oranje er na de achtste finale al weer uit ligt. Zonde inderdaad :D
 
Ik snap dat commentaar sowieso nooit. Bij een WK in de zomer van het noordelijk halfrond is het automatisch winter op het zuidelijk halfrond. Dus de meeste WK's zijn voor hen altijd al in de winter. Nu is het een keer andersom. Ik zie dat probleem niet.

Het inpassen in de voetbalkalender lijkt wat lastig. Aan de andere kant waren alle voetballers in de afgelopen zomer juist vrij, dus misschien is het wel beter?
32 deelnemers van over de hele wereld. Maar het aantal deelnemers van ten noorden van de Kreeftskeerkring is beduidend groter dan dat ten zuiden van de Steenbokskeerkring zit.
 
Ik snap dat commentaar sowieso nooit. Bij een WK in de zomer van het noordelijk halfrond is het automatisch winter op het zuidelijk halfrond. Dus de meeste WK's zijn voor hen altijd al in de winter. Nu is het een keer andersom. Ik zie dat probleem niet.

Het inpassen in de voetbalkalender lijkt wat lastig. Aan de andere kant waren alle voetballers in de afgelopen zomer juist vrij, dus misschien is het wel beter?
Dat is het voor mij vooral. Ik vind zo'n eindtoernooi altijd leuk in de (voor ons) zomer, na het seizoen. Dan is het seizoen klaar en volgt een eindronde, die het wachten op het nieuwe seizoen wat minder lang maakt. Nu onderbeekt het het seizoen en ben ik met mijn hoofd vooral bij het seizoen van PSV (en andere clubs die ik volg). Het is toch anders. Maar goed, afgezien van alle terechte controverses ga ik wel zien hoe het valt.
 
Tja veranderingen, sommige mensen kunnen daar niet tegen, maar een verandering, in dit geval WK in de winter, kan ook leuk zijn. Ik heb geen idee, nog nooit mee gemaakt. Maar om het nou bij voorbaat al te zeggen dat dat niet leuk is, vind ik wat overdreven.
Ik ben ook wel iemand die nationale wedstrijden ook een irritante onderbreking van het clubvoetbal vind overigens. Een zomer tournooi gaat wel, maar nu spelen we met psv te lang geen wedstrijden meer..
 
Ik snap dat commentaar sowieso nooit. Bij een WK in de zomer van het noordelijk halfrond is het automatisch winter op het zuidelijk halfrond. Dus de meeste WK's zijn voor hen altijd al in de winter. Nu is het een keer andersom. Ik zie dat probleem niet.

Het inpassen in de voetbalkalender lijkt wat lastig. Aan de andere kant waren alle voetballers in de afgelopen zomer juist vrij, dus misschien is het wel beter?
Heb nog even nadere studie gedaan. Als je stelt dat voor het deel tussen de Kreeftskeerkring en Steenbokkeerkring het niet uitmaakt of het zomer of winter is dan kan je stellen dat het deze maal in de winter houden gunstig voor welgeteld 4 landen. waarvan 3 van die landen zich ook nog deels boven de Steenbokskeerkring bevinden. Voor 23 landen pakt het negatief uit, waarvan voor 2 landen geldt dat ze deels in het middendeel vallen.

Vergeet niet dat op het noordelijk halfrond ongeveer 85% van de wereldbevolking woont, daarmee is het niet vreemd om het in de "noordelijke" zomer te houden
 
Dat klopt hier in het westen zijn de arbeidsomstandigheden ook vaak heel slecht voor arbeidsmigranten. Als tiener heb ik verschilende boeken van Gunter Walraff verslonden. Hij was een journalist die zich voor deed als Turk die werk zocht (in het boek “Ik (Ali)”bijvoorbeeld). Dat heeft toen echt veel indruk op me gemaakt.

Bekijk bijlage 5076
Same here!
 
Heb nog even nadere studie gedaan. Als je stelt dat voor het deel tussen de Kreeftskeerkring en Steenbokkeerkring het niet uitmaakt of het zomer of winter is dan kan je stellen dat het deze maal in de winter houden gunstig voor welgeteld 4 landen. waarvan 3 van die landen zich ook nog deels boven de Steenbokskeerkring bevinden. Voor 23 landen pakt het negatief uit, waarvan voor 2 landen geldt dat ze deels in het middendeel vallen.

Vergeet niet dat op het noordelijk halfrond ongeveer 85% van de wereldbevolking woont, daarmee is het niet vreemd om het in de "noordelijke" zomer te houden
Dat klopt wel, maar wat maakt het uit of het in de zomer of winter is?
 
Jongens, wen maar vast aan het feit dat het WK in de winter wordt gespeeld. Met de voorspelde klimaat opwarming zal het in de toekomst in meer landen alle in de winter mogelijk zijn om het WK te organiseren.
 
Iedere land/bond die er heen gaat wilt winnen, feest vieren en succes boeken, dan vergeet je al snel alle ellende en randzaken. Wie een statement wilt maken gaat gewoon niet, iedereen die er zit boeien de randzaken dus niet. Zo simpel is het eigenlijk, een bandje dragen puhpuh jeetje dat zal die kamelenfokkers echt wat leren ;( Ik zou zeggen drank, drugs en hoeren en genieten, ow wacht mag allemaal ook niet..
 
Of kijk naar Hongarije: iedereen die een andere club dan Ferencvaros kan noemen heeft teveel vrije tijd, maar ze wonnen wel bijna hun Nations League poule met Engeland, Duitsland en Italië.
Vooruit dan;
Vasas Budapest dat Ajax ooit uit de EuropaCup 1 gooide met 4-0, VasasETO Gyor dat DWS wipte of Debrecen dat door PSV werd uitgeschakeld.
De club waar Balasz Dszudszak vandaan kwam die bij de 4-3 zege van PSV op Ajax zo'n twaalf (?) jaar terug twee keer schitterend scoorde uit een vrije trap.
Overigens is ook Ferencvaros ooit door PSV verslagen in de UEFA Cup , meen ik.
En ja, ik ben gepensioneerd maar heb vanwege echtgenote ,(klein)kinderen, veel hobbies en mijn vrijwilligerswerk toch niet teveel vrije tijd.:)
 
Vooruit dan;
Vasas Budapest dat Ajax ooit uit de EuropaCup 1 gooide met 4-0, VasasETO Gyor dat DWS wipte of Debrecen dat door PSV werd uitgeschakeld.
De club waar Balasz Dszudszak vandaan kwam die bij de 4-3 zege van PSV op Ajax zo'n twaalf (?) jaar terug twee keer schitterend scoorde uit een vrije trap.
Overigens is ook Ferencvaros ooit door PSV verslagen in de UEFA Cup , meen ik.
En ja, ik ben gepensioneerd maar heb vanwege echtgenote ,(klein)kinderen, veel hobbies en mijn vrijwilligerswerk toch niet teveel vrije tijd.:)
Oh, Debrecen ken ik ook wel. Punt blijft staan. ;)
 
Vooruit dan;
Vasas Budapest dat Ajax ooit uit de EuropaCup 1 gooide met 4-0, VasasETO Gyor dat DWS wipte of Debrecen dat door PSV werd uitgeschakeld.
De club waar Balasz Dszudszak vandaan kwam die bij de 4-3 zege van PSV op Ajax zo'n twaalf (?) jaar terug twee keer schitterend scoorde uit een vrije trap.
Overigens is ook Ferencvaros ooit door PSV verslagen in de UEFA Cup , meen ik.
U meent het goed, 83/84, 1e ronde EC3, thuis winst 4-2, uit winst, 0-2.
 
Als ze nou echt een keer moeten laten zien dat ze voor de mensenrechten zijn, dan gooien ze het team van het barbaarse Iraanse regime uit het toernooi! Een regime die in 6 weken tijd 240 mensen op straat doodt of doodmartelt in de gevangenis, een regime dat in de afgelopen 6 weken de rappers, zangers, acteurs, voetballers, andere sporters, wetenschappers, hoogleraren, studenten en scholieren arresteert omdat ze zich hebben uitgesproken over de gebeurtenissen, zo’n regime is nog erger dan een regering die slechte arbeidsomstandigheden heeft gecreëerd voor de arbeidsmigranten die weliswaar noodgedwongen, maar toch zelf naar zo’n land gaan. Begrijp me goed, het WK moet je niet aan dit soort landen geven maar wat nu in Iran gaande is, is voorbij al dit soort zaken. Ik hoop dat die Jahanbaksh die zich itt een paar van zijn colleges verstopt, zijn been breekt en helemaal niet naar het WK gaat. En het Iraanse team mag 3x achter elkaar worden vernederd en dan weer naar huis gaat.
 

Wat een smerig clubje is die FIFA ook, gadverdamme.
'Daarin vragen FIFA-voorzitter Gianni Infantino en secretaris-generaal Fatma Samoura aan de landen om ervoor te zorgen dat het ‘voetbal niet wordt meegesleept in alle ideologische en politieke gevechten die in de wereld bestaan’.

Wat een lulhannesen. Als de FIFA ballen had gehad hadden ze het WK niet aan Qatar toegewezen.
Maar geld is alles bij de corrupte bende. Voetbal telt niet. :braak:
 
'Daarin vragen FIFA-voorzitter Gianni Infantino en secretaris-generaal Fatma Samoura aan de landen om ervoor te zorgen dat het ‘voetbal niet wordt meegesleept in alle ideologische en politieke gevechten die in de wereld bestaan’.

Wat een lulhannesen. Als de FIFA ballen had gehad hadden ze het WK niet aan Qatar toegewezen.
Maar geld is alles bij de corrupte bende. Voetbal telt niet. :braak:
En wel doodleuk Rusland weren uit alle competities vanwege de oorlog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan