Vitesse - PSV | Zondag 7 april | Eindstand 3-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Hij valt niet tegen. We hebben een trainer die graag met meerdere kuitenbijters speelt maar telkens weer zichzelf tegen komt... Alleen een trainer met lef gaat met Guti spelen en kiest voor naar voren denken i.p.v. op de ballen afpakken en gokken op de lange bal op Luuk. Guti verdedigt niet mee, hoor ik vaak. Alsof Ziyech, Tadic of Neres wel meeverdedigen...
Ja maar die drie die jij noemt staan ook in de aanval. Op de nummer 10 vond ik Guti sws tegenvallen.

Naast Hendrix/Rosario heb ik hem nog te weinig hele wedstrijden zien spelen om een goed oordeel te vellen. Hoewel, die in de bekerwedstrijd tegen viel.
 
Zucht... eigenlijk hadden we ook kunnen weten dat we beter niet met Pereiro moesten starten. Die had vorig week namelijk goed gespeeld, en dat doet hij nooit 2x achter elkaar. Kan hij blijkbaar niet opbrengen. Nu bevond hij zich in goed gezelschap, want m'n top 3 bestaat uit spelers die überhaupt een voldoende scoorden. Peppie en Kokkie in het hart van de verdediging doet pijn aan m'n ogen. Hendrix was vandaag ook niet al te best, terwijl ik nou juist hoopte dat hij weer een beetje z'n dip gehad had. En dan heb je dus een rode loper naar het doel lopen. Teveel aanvallen worden gevaarlijk, teveel doelpogingen worden doelpunten.

Juist als Hendrix niet goed speelt en je niet tot aanvallen komt, dan zou ik Guti verwachten. Laat blijkbaar een belabberde indruk achter op de trainingen?
 
Mee eens Retro, PSV draait een redelijk goed seizoen. Fair enough.
Ik heb alleen het idee dat er echt meer in zit. Je hoeft niet met Jorrit 'FC Eindhoven' Hendrix op het middenveld te spelen. Maar dat doet MVB wel. Elke keer weer bewijzen dat De Grote Vertrager Op Het Middenveld weer iets trager is dan de vorige wedstrijd. Lieve jongen, daar niet van, maar hoort niet thuis in kampioensteam.
MVB had spatjes omdat hij bovenaan stond. Terwijl een eerlijke analyse uitwijst dat het middenveld na de winter ondermaats presteert. Nu zijn we eindelijk zover dat je het niet meer zelf in handen hebt. Een logisch gevolg van mindere voetballers opstellen. Teleurstelling zit hem met name in die gemiste kans.
Probleem is wel dat je alleen met Pereiro kan spelen als '10'. Dan heb je een blok er achter nodig, want anders word je kwetsbaar. Misschien kan dit opgelost worden met Ihattaren die fysiek sterk is en erg goed in de passing blijkt te zijn. Maar zowel Hendrix als Rosario gaan niet meer gewisseld worden dit jaar. Ik had vandaag in de rust Rosario al gewisseld. Hij leek wel de hele tijd met de rem er op te spelen door die gele kaart.

Maar toch. Vandaag lag het niet aan het middenveld vond ik. Eerst Viergever en toen Zoet stonden enorm te schutteren bij de eerste en derde tegengoal. Kan je zeggen dat Zoet hem 'knap' had, maar deze moest natuurlijk over de lat getikt worden, in plaats van zo'n showduik.

Het kan nog steeds, maar je bent afhankelijk van Ajax nu en je mag zelf helemaal niks meer laten liggen. Dit terwijl je nog naar Tilburg en Alkmaar moet...
 
Ik zat in het stadion trouwens. Maar echt schandalig hoe vaak mensen op de Jong mogen leunen, hangen etc. En in elk soortgelijke overtreding van de Jong gelijk fluiten. Waar ligt de grens?
 
We moeten niet denken dat we op doelsaldo kampioen kunnen worden. Kijk even naar de laatste wedstrijden.. Het verschil in doelsaldo met Ajax zal denk ik alleen maar hoger worden. Ik denk dat we allang blij moeten zijn als we de resterende wedstrijden winnen. Hopen op 1 misstap van Ajax, dat zie ik als enige optie. Een lastige, maar niet ondenkbaar. Ik blijf in ieder geval tot de laatste mogelijkheid hopen en geloven. PSV heeft al meerdere malen de laatste jaren bewezen dat niets onmogelijk is.
 
Ik zat in het stadion trouwens. Maar echt schandalig hoe vaak mensen op de Jong mogen leunen, hangen etc. En in elk soortgelijke overtreding van de Jong gelijk fluiten. Waar ligt de grens?

Zoals altijd totale willekeur en de waan van de dag. Er moet één lijn getrokken worden. Vasthouden is altijd een overtreding en vrije trap/ Penalty.
 
Zoals altijd totale willekeur en de waan van de dag. Er moet één lijn getrokken worden. Vasthouden is altijd een overtreding en vrije trap/ Penalty.
Het had echt geen maat vandaag. Ook buiten de 16. Staan ze met zn tweeën te hangen aan hem. Serdartje staat er met zijn neus boven op en toch doet hij helemaal niks. Om je kapot aan te ergeren.
 
Zucht... eigenlijk hadden we ook kunnen weten dat we beter niet met Pereiro moesten starten. Die had vorig week namelijk goed gespeeld, en dat doet hij nooit 2x achter elkaar. Kan hij blijkbaar niet opbrengen. Nu bevond hij zich in goed gezelschap, want m'n top 3 bestaat uit spelers die überhaupt een voldoende scoorden. Peppie en Kokkie in het hart van de verdediging doet pijn aan m'n ogen. Hendrix was vandaag ook niet al te best, terwijl ik nou juist hoopte dat hij weer een beetje z'n dip gehad had. En dan heb je dus een rode loper naar het doel lopen. Teveel aanvallen worden gevaarlijk, teveel doelpogingen worden doelpunten.

Juist als Hendrix niet goed speelt en je niet tot aanvallen komt, dan zou ik Guti verwachten. Laat blijkbaar een belabberde indruk achter op de trainingen?



Gutti kan inderdaad niet mee op de trainingen, conditioneel gezien
 
Ben immiddels over de ergste teleurstelling heen. Als je realistisch analyseert concurreren we tegen het sterkste Ajax in langer dan 10 jaar. Ik vervloekte PSV regelmatig in de De Boer tijdperk toen Ajax met een zwakke selectie en saai voetbal 4 jaar achter elkaar voorkwam dat PSV kampioen werd. Dat was ronduit schandalig. Dat we nu afgetroefd worden na 29 wedstrijden tegen een financieel oppermachtige Ajax met twee Barca spelers in spe en spelers als Ziyech, Neres en Tadic is het echt geen schande.

We balanceren al sinds de winterstop over een koord en dat is vaak goed gegaan maar het is een kwestie van tijd dat het mis zou gaan. Ik hoop dat PSV er zelf alles aan doet om een misstap van Ajax af te straffen. Laten we hopen dat dit moment komt wat niet helemaal uit te sluiten is aangezien Ajax op 3 fronten nog strijdt.
Zo is het ook. Maar denk je dat PSV niet beter kan? Mijn gevoel zegt dat het wel beter kan: meer afjagen, andere spelers er eens in zetten. Guti (of zo hieronder) voor Hendrix of Rosario, Gakpo voor Bergwijn, Obispo voor Viergever. Het kan zomaar weer gaan lopen.
Gutti kan inderdaad niet mee op de trainingen, conditioneel gezien
Ga jij wel eens kijken? Want dat zou wel interessante informatie zijn.
 
Wat een klotezooi en zo onnodig. Maar ja, de conclusie is eigenlijk gewoon dat de selectie dit jaar niet goed genoeg was om kampioen te worden.

Tenzij we volgende week met 35-0 van de Graafschap winnen. (5 touchdowns scoren dus).

Ik vraag me wel af wat er met Bergwijn en Lozano is gebeurd. Kunnen die niet meer voetballen of zo ? Ik denk dat Malen en Gakpo op het moment beter kunnen spelen.
 
Hij valt niet tegen. We hebben een trainer die graag met meerdere kuitenbijters speelt maar telkens weer zichzelf tegen komt... Alleen een trainer met lef gaat met Guti spelen en kiest voor naar voren denken i.p.v. op de ballen afpakken en gokken op de lange bal op Luuk. Guti verdedigt niet mee, hoor ik vaak. Alsof Ziyech, Tadic of Neres wel meeverdedigen...


Laten we hopen dat MvB wakker wordt meer risico gaat inbouwen. Het is nu alles of niets!
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan