Vitesse - PSV | Zondag 7 april | Eindstand 3-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Hoe keken jullie naar de 'penalty' voor Vitesse waar een vrije trap voor PSV werd gegeven?
Ik vond het een no-brainer: Indirecte vrije trap wegens gevaarlijk spel. Als je het tenminste gevaarlijk spel vindt. Het hoofd van die Vitesse speler was een stuk later bij de bal dan de voet van Pereiro.

Ik was echt stomverbaasd dat er in eerste instantie een strafschop werd gegeven, want dat is sowieso in strijd met de spelregels. Dat was het meest schokkende: dat een Eredivisie scheids de spelregels blijkbaar niet kent.
 
Hoe keken jullie naar de 'penalty' voor Vitesse waar een vrije trap voor PSV werd gegeven?

Er waren volgens mij diverse situaties waarin Gozu weer eens z'n eigen visie had. Volgens mij kan je dat allemaal redelijk tegen elkaar wegstrepen.
 
On a good note: ik heb na de wedstrijd geen enkele PSV-er horen zeggen dat we nog steeds 2 punten voor staan. Dat was na Ajax wel anders....:maniac:
 
Er waren volgens mij diverse situaties waarin Gozu weer eens z'n eigen visie had. Volgens mij kan je dat allemaal redelijk tegen elkaar wegstrepen.
T zou fijn zijn als men niet volgens eigen visie fluit maar volgens het reglement
 
Hoe keken jullie naar de 'penalty' voor Vitesse waar een vrije trap voor PSV werd gegeven?
Er scheen een overtreding daarvoor gemaakt te zijn. Ieder geval, zo leek het in het stadion. Waarom zou PSV anders een vrije bal krijgen? Gevaarlijk spel daar was inderdaad, zoals net aangegeven een indirecte vrije trap moeten zijn i.p.v. een penalty.
 
Er scheen een overtreding daarvoor gemaakt te zijn. Ieder geval, zo leek het in het stadion. Waarom zou PSV anders een vrije bal krijgen? Gevaarlijk spel daar was inderdaad, zoals net aangegeven een indirecte vrije trap moeten zijn i.p.v. een penalty.
PSV kreeg geen vrije trap. Het spel werd hervat met een scheidsrechtersbal, waarbij Zoet als enige in de buurt stond.
 
Hoe keken jullie naar de 'penalty' voor Vitesse waar een vrije trap voor PSV werd gegeven?
Ik vond het een no-brainer: Indirecte vrije trap wegens gevaarlijk spel. Als je het tenminste gevaarlijk spel vindt. Het hoofd van die Vitesse speler was een stuk later bij de bal dan de voet van Pereiro.

Ik was echt stomverbaasd dat er in eerste instantie een strafschop werd gegeven, want dat is sowieso in strijd met de spelregels. Dat was het meest schokkende: dat een Eredivisie scheids de spelregels blijkbaar niet kent.
PSV kreeg geen vrije trap. Het spel werd hervat met een scheidsrechtersbal, waarbij Zoet als enige in de buurt stond.
FMfanaat met blijdschap :maniac: Nee, het was een compleet onoverzichtelijke situatie, waarin PSV033 al aangeeft hoe het had moeten zijn.

PSV kreeg wel een vrije trap, want de scheids wees met zijn hand een kant op. Dus hands bij de aanname of een schwalbe.
T zou fijn zijn als men niet volgens eigen visie fluit maar volgens het reglement
Tja, dat is wel heel erg out of the box. Of niet? ;)
 
FMfanaat met blijdschap :maniac: Nee, het was een compleet onoverzichtelijke situatie, waarin PSV033 al aangeeft hoe het had moeten zijn.

PSV kreeg wel een vrije trap, want de scheids wees met zijn hand een kant op. Dus hands bij de aanname of een schwalbe.

Tja, dat is wel heel erg out of the box. Of niet? ;)
Volgens mij stuiterde Guzu de bal op de grond in de handen van Zoet. Ik ga het niet terugkijken, ik heb genoeg gezien van die wedstrijd.
 
Wat niet werd benoemd door Leo Driessen en andere fancommentatoren was dat de vrije trap die Lozano kreeg op de rand van het keepersgebied het gevolg was van een overtreding erbinnen. Ik snap dat dit voor Guzu moeilijk te zien was maar hier heb je dan de VAR voor; die kijkt het terug en kan dan niet anders dan Guzu melden dat als hij het een overtreding vond hij hem op de stip moet leggen omdat hij binnen het strafschopgebied is gemaakt.
Hier wreekt zich het feit dat Fox beelden meelopen met de VAR en als dingen niet meer worden herhaald de VAR ook denkt dat hij niet hoeft in te grijpen.
Vergelijkbaar met overtreding van Blind op Lozano nadat hij opkrabbelt...Blind gaat duidelijk op kuit en enkel staan zodat Lozano wederom valt. Was een penalty, maar werd slechts 1 keer herhaald vanuit een moeilijk camera standpunt...
 
Wat niet werd benoemd door Leo Driessen en andere fancommentatoren was dat de vrije trap die Lozano kreeg op de rand van het keepersgebied het gevolg was van een overtreding erbinnen. Ik snap dat dit voor Guzu moeilijk te zien was maar hier heb je dan de VAR voor; die kijkt het terug en kan dan niet anders dan Guzu melden dat als hij het een overtreding vond hij hem op de stip moet leggen omdat hij binnen het strafschopgebied is gemaakt.
Hier wreekt zich het feit dat Fox beelden meelopen met de VAR en als dingen niet meer worden herhaald de VAR ook denkt dat hij niet hoeft in te grijpen.
Vergelijkbaar met overtreding van Blind op Lozano nadat hij opkrabbelt...Blind gaat duidelijk op kuit en enkel staan zodat Lozano wederom valt. Was een penalty, maar werd slechts 1 keer herhaald vanuit een moeilijk camera standpunt...
Ziet de VAR dezelfde beelden als wij fans? Dat is toch eigenlijk ook vreemd?

Ik dacht in de herhaling ook te zien dat de voet van de verdediger binnen het strafschopgebied stond bij die actie van Lozano, waarna Ihattaren de vrije bal in de muur schoot.
 
Wat niet werd benoemd door Leo Driessen en andere fancommentatoren was dat de vrije trap die Lozano kreeg op de rand van het keepersgebied het gevolg was van een overtreding erbinnen. Ik snap dat dit voor Guzu moeilijk te zien was maar hier heb je dan de VAR voor; die kijkt het terug en kan dan niet anders dan Guzu melden dat als hij het een overtreding vond hij hem op de stip moet leggen omdat hij binnen het strafschopgebied is gemaakt.
Hier wreekt zich het feit dat Fox beelden meelopen met de VAR en als dingen niet meer worden herhaald de VAR ook denkt dat hij niet hoeft in te grijpen.
Vergelijkbaar met overtreding van Blind op Lozano nadat hij opkrabbelt...Blind gaat duidelijk op kuit en enkel staan zodat Lozano wederom valt. Was een penalty, maar werd slechts 1 keer herhaald vanuit een moeilijk camera standpunt...
Leo Driessen :rolleyes: Mijn vrouw zat 5 minuten mee te kijken en zei toen: "Nou, die commentator is duidelijk niet voor PSV he ?"
 
Zo is het ook. Maar denk je dat PSV niet beter kan? Mijn gevoel zegt dat het wel beter kan: meer afjagen, andere spelers er eens in zetten. Guti (of zo hieronder) voor Hendrix of Rosario, Gakpo voor Bergwijn, Obispo voor Viergever. Het kan zomaar weer gaan lopen.

Denk eerder dat PSV het eerste seizoenshelft boven verwachting heeft gespeeld en het tweede seizoenshelft meer correspondeert met de huidige concurrentiepositie. Ga maar na. Een nieuwe em onervaren TD. Een nieuwe trainer die zijn debuut maakt in het betaalde voetbal. Nieuwe linksback van NAC. Rechtsback Heerenveen die 2 of 3 seizoenen ervoor nog bij de amateurs voetbalde. Transfervrije reservespeler Ajax voor in de basis. Op het middenveld een nieuweling in de basis die voorheen alleen een divisie lager heeft gespeeld bij Jong PSV en Almere. De grootste aankopen die in de basis spelen zijn Lozano (8mln) en Pereiro (7mln).

Zet dat af tegen Ajax. 12 miljoen Neres (Braziliaanse jeugdinternational destijds). 11 miljoen Ziyech. 11,5 miljoen Tadic (plus vorstelijk salaris). 16 miljoen (!) Blind (plus gigantisch salaris). Dat zijn momenteel de verhoudingen. Helaas voor ons heeft de Cruijff revolutie plaatsgemaakt voor realpolitik in Amsterdam. Ajax had al jaren terug met dat eigen vermogen van 100 miljoen (inmiddels een veelvoud) afstand moeten nemen van PSV.

PSV moet strategie aanpassen wat mij betreft aangezien financieel gat niet te overbruggen is en de toekomstige Frenkies naar Eindhoven moet halen doot meer perspectief op speeltijd te bieden dan bij Ajax waar de eigen talenten meer een meer verdrongen zullen worden door nog grotere aankopen.
 
Ik vind nu al dat jij het getroffen hebt met je vrouw. Zuinig op zijn. Dat had ze geheel terecht opgemerkt. Leo was tenenkrommend.
Ik heb geen FOX Sports (want heb Ziggo en ga geen klein fortuin betalen om slecht voetbal te zien), dus kijk regelmatig via shady websites een stream (hallo AIVD), met vrijwel altijd Engels commentaar. Heerlijk. Komt wat mij betreft het dichtst bij objectief commentaar.

En als pluspunt kan je ook genieten van een commentator die onze rechtsback steevast "Dumb fries" (als in, domme frietjes) noemt.
 
Ik heb geen FOX Sports (want heb Ziggo en ga geen klein fortuin betalen om slecht voetbal te zien), dus kijk regelmatig via shady websites een stream (hallo AIVD), met vrijwel altijd Engels commentaar. Heerlijk. Komt wat mij betreft het dichtst bij objectief commentaar.

En als pluspunt kan je ook genieten van een commentator die onze rechtsback steevast "Dumb fries" (als in, domme frietjes) noemt.
Weet je waar ik best extra voor zou willen betalen ? Een zender die de wedstrijden uitzendt met alleen stadiongeluid en geen commentaar. Wat een verademing zou dat zijn.
 
Een dag later nog steeds ziek van deze pot en juichende Ajax-trolls overal (niet gericht naar onze vrienden JP en FMfanaat). Ze zijn gaan geloven in hun eigen achterlijkheid, maar goed, ik vermoed dat er andersom ook genoeg hinderlijke PSV-supporters bestaan waar ik me dan makkelijker overheen kan zetten.
 
Weet je waar ik best extra voor zou willen betalen ? Een zender die de wedstrijden uitzendt met alleen stadiongeluid en geen commentaar. Wat een verademing zou dat zijn.
Die heb ik, is nog gratis ook: Bet365.co.uk. Heeft alleen als nadeel dat je die waarschijnlijk niet vanuit Nl kan kijken, moet je dus een VPN hebben en die op VK instellen.
 
Denk eerder dat PSV het eerste seizoenshelft boven verwachting heeft gespeeld en het tweede seizoenshelft meer correspondeert met de huidige concurrentiepositie. Ga maar na. Een nieuwe em onervaren TD. Een nieuwe trainer die zijn debuut maakt in het betaalde voetbal. Nieuwe linksback van NAC. Rechtsback Heerenveen die 2 of 3 seizoenen ervoor nog bij de amateurs voetbalde. Transfervrije reservespeler Ajax voor in de basis. Op het middenveld een nieuweling in de basis die voorheen alleen een divisie lager heeft gespeeld bij Jong PSV en Almere. De grootste aankopen die in de basis spelen zijn Lozano (8mln) en Pereiro (7mln).

Zet dat af tegen Ajax. 12 miljoen Neres (Braziliaanse jeugdinternational destijds). 11 miljoen Ziyech. 11,5 miljoen Tadic (plus vorstelijk salaris). 16 miljoen (!) Blind (plus gigantisch salaris). Dat zijn momenteel de verhoudingen. Helaas voor ons heeft de Cruijff revolutie plaatsgemaakt voor realpolitik in Amsterdam. Ajax had al jaren terug met dat eigen vermogen van 100 miljoen (inmiddels een veelvoud) afstand moeten nemen van PSV.

PSV moet strategie aanpassen wat mij betreft aangezien financieel gat niet te overbruggen is en de toekomstige Frenkies naar Eindhoven moet halen doot meer perspectief op speeltijd te bieden dan bij Ajax waar de eigen talenten meer een meer verdrongen zullen worden door nog grotere aankopen.

Je hebt op sommige vlakken een punt, maar je hoeft niet zo schromelijk te overdrijven om het te maken. PSV heeft de eerste seizoenshelft niet boven verwachting gespeeld; het liet gewoon zien waar het toe in staat was. Probleem is alleen dat je een coach hebt die een heel seizoen aan dezelfde elf vasthoudt, en dat er op sommige plekken geen adequate vervanging is. Leuk om Angelino als van NAC afkomstig te noemen, zodat dit hem lekker karig afschildert tegenover de ongelooflijk geweldige Ajacieden, maar die was natuurlijk door NAC gehuurd van Manchester City, dus dat is geen niveautje NAC wat je binnenhaalt.

Op verdedigend vlak is nog veel winst te boeken, met name de twee centrale posities, maar ook back-ups voor de backs, die er niet echt zijn. Desondanks doet de verdediging van PSV het beter dan die van Ajax, wat niet gek is, want PSV heeft betere backs (over een seizoen gezien zou je Angelino en Fico als gelijkwaardig kunnen beschouwen, Angelino aanvallend beter en Fico verdedigend), en Ajax heeft 1 betere CV in De Ligt, maar die maakt net als elk ander talent nog steeds met regelmaat grote fouten.
Met name het middenveld komt tekort ten opzichte van Ajax, althans, zoals MvB het opstelt, want er zijn ook andere, wellicht betere (creatievere) opties op de bank. Onana is beter dan Zoet, niet zo moeilijk, maar ook die maakt de raarste fouten.

Aanvallend vind ik eigenlijk dat PSV meer kwaliteit en potentie bezit, alleen is het natuurlijk wel zo dat het voornamelijk talenten zijn en dus nog niet constant kunnen presteren, en omdat het middenveld erachter de aanval niet helpt of kan helpen, komt dat er niet uit.

Niemand behalve wat verstokte Ajacieden die liever Haas-jan Grashapper of die slome Dolberg in de spits zal hebben staan dan LdJ, en Lozano-Bergwijn/Tadic-Neres is om het even. Dat Neres Braziliaans-jeugdinternational was; tja, hij en 1000 andere. Zo bijzonder is dat ook niet. En de bedragen die je opnoemt, '12 miljoen die', '11 miljoen die', wat boeit dat nou? Suleijmani was ook 17 miljoen, maar dat wil niet zeggen dat je navenante prestaties gegarandeerd krijgt. 'Blind 16 miljoen!' Nou, da's dan 16 miljoen over de balk, want ook bij Ajax laat hij met regelmaat steken vallen en hij is en blijft te traag als verdediger.

Financieel is het gat niet te overbruggen, maar dat is het nog nooit geweest. Ajax is altijd de rijkste club geweest. Wat dat betreft verandert er dus niks.

Zomaar even de Ajax-reverentie in perspectief geplaatst.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan