Vitesse - PSV | Zondag 29 oktober 2017 | Eindstand 2-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Niks veranderlijker dan de voetballerij, na de pot bij Heerenveen uit waren enkelen er zeker van dat we op z'n hoogst 5e zouden worden dit seizoen... We zijn er nog niet, achterin oogt t niet helemaal stabiel, 10 goals tegen in 10 wedstrijden is niet kampioenwaardig, maar t begin is wel lekker.

EN ja we kunnen zeiken over wat Brands allemaal niet haalt voor de verdediging, maar wat n held dat ie Lozano heeft weten te halen :clap:

Zolang je blijft scoren....... PSV legt leuke wedstrijden op de mat en wint bijna alles. Prima zou ik zeggen....

Eerlijk is eerlijk. Cocu en de spelers doen het heel anders dan vorig jaar. Ik verwacht toch dat dit voornamelijk ligt aan Pereiro op het middenveld en de aankoop van Lozano.
 
Zolang je blijft scoren....... PSV legt leuke wedstrijden op de mat en wint bijna alles. Prima zou ik zeggen....

Eerlijk is eerlijk. Cocu en de spelers doen het heel anders dan vorig jaar. Ik verwacht toch dat dit voornamelijk ligt aan Pereiro op het middenveld en de aankoop van Lozano.

Eens. Cocu geeft de spelers nu veel meer vrijheid, zet Pereiro niet aan de buitenkant maar op het middenveld, zette de Jong op de bank en wisselt wanneer dat nodig is. Hij opereert nu dus heel anders dan toen er veel kritiek op hem was en terecht. Bovendien heeft PSV dit jaar Lozano, dat is minimaal 40% meer goals dan vorig seizoen.
 
https://www.telegraaf.nl/sport/951327/cocu-leeft-mee-met-luuk-de-jong

Omgekeerde wereld.
Loftrompet uiten (wellicht uit medelijden?) op LdJ en kritiek leveren op Lozano!

Geen gezeik LdJ: doelpunten maken en wel heel snel, anders, hup, de bank op.
Trainen op afwerken en nog eens trainen en weer trainen.

Dat eeuwige gelul dat hij het TEAM beter laat spelen en zo.
1000minuten doelpuntloos spits zijn van PSV is gewoon een afgang.

Daarnaast is het geen goed signaal naar de spitsen van de jeugdteams. Al ruim een jaar niet.

Dat Cocu dit aangeeft tegenover Lozano is vrij fair. Lozano is iemand die potentie heeft om straks de wereldtop in te gaan, dan mag je kritisch kijken naar een aantal punten waar hij naar mijn inziens ook gelijk in heeft. Met zijn huidige spel red hij het makkelijk bij PSV, maar bij de absolute top komt er inderdaad meer bij kijken dan de actie voorin. Niet alle feedback is kritiek, dit is gewoon puur een ding waar Lozano zich nog verder mee kan ontwikkelen en hij niet eindigt als een van de vele mislukte talenten in het buitenland.

En ja, De Jong is belangrijk voor dit team. Spelers geven het aan, de trainer ziet het. En nog zijn er mensen die zich maar blind blijven staren op een doelpunt en hem 0 vinden toevoegen aan dit team. Dan kijk je volgens mij niet fatsoenlijk genoeg naar wat er in een wedstrijd gebeurd. Ik wacht in ieder geval met smart op die ene bal die eindelijk in het netje valt, laat het volgende week tegen Twente zijn. Zodra Luuk ook nog eens loskomt dan wordt het echt een dodelijke aanval. LoLuLo zullen we maar zeggen.
 
Zolang je blijft scoren....... PSV legt leuke wedstrijden op de mat en wint bijna alles. Prima zou ik zeggen....

Eerlijk is eerlijk. Cocu en de spelers doen het heel anders dan vorig jaar. Ik verwacht toch dat dit voornamelijk ligt aan Pereiro op het middenveld en de aankoop van Lozano.

Die indruk heb ik ook. Het lijkt allemaal wat beter te passen
 
Luuk sleurt en werkt en doet zijn best, maar het begint een beetje een triest gezicht te worden. De coach die maar vertrouwen blijft geven en zegt hoe lekker Luuk het doet op de training. Spelers en publiek hopen dat hij er maar snel eentje inprikt. Het voelt een beetje als een klein kind dat dankzij de één of andere stichting even mee mag voetballen en waarbij het hele elftal er alles aan doet om het ventje een mooie middag te laten beleven en als het even kan nog een doelpuntje te laten maken. Als het nog een maandje doorpruttelt zie ik de keeper van de tegenstander nog wel een keer expres de verkeerde hoek in duiken. Uit medelijden.

Los van bovenstaande ben ik het wél met je eens dat hij niet meer zo slecht speelt als een tijdje terug, toen werkelijk elke bal van z'n voet sprong en de loopacties steeds maar half/half waren.
 
Luuk sleurt en werkt en doet zijn best, maar het begint een beetje een triest gezicht te worden. De coach die maar vertrouwen blijft geven en zegt hoe lekker Luuk het doet op de training. Spelers en publiek hopen dat hij er maar snel eentje inprikt. Het voelt een beetje als een klein kind dat dankzij de één of andere stichting even mee mag voetballen en waarbij het hele elftal er alles aan doet om het ventje een mooie middag te laten beleven en als het even kan nog een doelpuntje te laten maken. Als het nog een maandje doorpruttelt zie ik de keeper van de tegenstander nog wel een keer expres de verkeerde hoek in duiken. Uit medelijden.

Los van bovenstaande ben ik het wél met je eens dat hij niet meer zo slecht speelt als een tijdje terug, toen werkelijk elke bal van z'n voet sprong en de loopacties steeds maar half/half waren.

Eens. Leuk hoor, al die bemoedigende woorden van Cocu & Co, maar een spits die nooit scoort zou anders bejegend moeten worden, De opgaande lijn in z'n spel is mooi om te zien, maar hoe leg je dit spel verder uit aan andere spitsen?
 
Ik heb overigens wel het idee dat PSV telkens tegen de nummer 2 of 3 van de competitiestand moet.
Denk je tegen alle (sub)topteams gespeeld te hebben blijken ze alweer de nr 2 en nr 3 nog niet gehad te hebben.

De nummers 2 en 3 hebben de nummer 1 nog niet gehad. Misschien dat ze daarna niet meer op 2 of 3 staan....:shifty:
 
Niks veranderlijker dan de voetballerij, na de pot bij Heerenveen uit waren enkelen er zeker van dat we op z'n hoogst 5e zouden worden dit seizoen... We zijn er nog niet, achterin oogt t niet helemaal stabiel, 10 goals tegen in 10 wedstrijden is niet kampioenwaardig, maar t begin is wel lekker.

EN ja we kunnen zeiken over wat Brands allemaal niet haalt voor de verdediging, maar wat n held dat ie Lozano heeft weten te halen :clap:

Lozano is natuurlijk (tot nu toe) de revelatie van de eredivisie. Mooi om te zien dat hij zo snel zijn draai heeft gevonden, waar bij ajax die Cassiera al een jaar aan het wennen is in de JL. Alle lof voor Almhof Brands.
Maar ik ben ook bang dat deze resultaten de zwakte achterin verhullen, en dat er in de winterstop niets gaat gebeuren op dat vlak. Voor 4 posities zijn er 5 spelers, belachelijk weinig. Schwaab is basisspeler uit armoede, niet omdat hij zich zo sterk heeft ontwikkeld. En dat kan nationaal lang goed gaan, maar volgend jaar sta je weer voor schut in Europa.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Lozano is natuurlijk (tot nu toe) de revelatie van de eredivisie. Mooi om te zien dat hij zo snel zijn draai heeft gevonden, waar bij ajax die Cassiera al een jaar aan het wennen is in de JL. Alle lof voor Almhof Brands.
Maar ik ben ook bang dat deze resultaten de zwakte achterin verhullen, en dat er in de winterstop niets gaat gebeuren op dat vlak. Voor 4 posities zijn er 5 spelers, belachelijk weinig. Schwaab is basisspeler uit armoede, niet omdat hij zich zo sterk heeft ontwikkeld. En dat kan nationaal lang goed gaan, maar volgend jaar sta je weer voor schut in Europa.

Zoals Willem Vissers in de Volkskrant schreef (geen letterlijke quote): Achterin mogen ze best eens een foutje maken, want voorin scoort PSV er toch lustig op los.
 
Lozano is natuurlijk (tot nu toe) de revelatie van de eredivisie. Mooi om te zien dat hij zo snel zijn draai heeft gevonden, waar bij ajax die Cassiera al een jaar aan het wennen is in de JL. Alle lof voor Almhof Brands.
Maar ik ben ook bang dat deze resultaten de zwakte achterin verhullen, en dat er in de winterstop niets gaat gebeuren op dat vlak. Voor 4 posities zijn er 5 spelers, belachelijk weinig. Schwaab is basisspeler uit armoede, niet omdat hij zich zo sterk heeft ontwikkeld. En dat kan nationaal lang goed gaan, maar volgend jaar sta je weer voor schut in Europa.

Elke NL ploeg gaat tegenwoordig voor schut in Europa. Dat ligt echt niet meer alleen aan types a la Schwaab.

Wat de tegendoelpunten betreft, valt het best wel mee. 10 stuks na 10 wedstrijden; inclusief een eigen doelpunt van een aanvaller en 4 pingels, waarbij er een paar uiterst dubieus waren.
 
Even resumeren wat de eisen van een spits moeten zijn.

Scoren, vooral dat: scoren.
Maar er is meer: assists, bal vasthouden, verdedigers bezighouden, uittrappen van de keeper verlengen, zelf kansen creëren, kaatsen met roulerende spelers, doelgericht koppen, snelheid, meeverdedigen.

Kwalteiten LdJ:
Assists, verdedigers bezighouden, uittrappen keeper opvangen, kaatsen, meeverdedigen en doelgericht koppen.
Wat niet specifiek voor een spits geldt, maar wel voor LdJ: motivator van het team.

Maar hij is traag (gisteren kwam er een voorzet van Lozano en hij liet het letterlijk lopen), scoort niet, creeert niets zelf, kan geen man passeren en ballen springen van zijn voet af. ( ....en dan nog speelt hij goed he, volgens de helft van het forum en volgens de staf van PSV)

Als je dit rijtje ziet, kan je veel beter Luckassen in de spits zetten, want daar heb je meer aan. Want hij kan de pluspunten van LdJ nagenoeg net zo goed of zelfs beter (meeverdedigen) en hij is veel sneller. Had die bal van Lozano er zo ingegleden.

Ik pleit voor Luckassen in de spits!

(luckassen kan ook brenet zijn, maar zo houden we de LULO’S in stand)
 
Laatst bewerkt:
Elke NL ploeg gaat tegenwoordig voor schut in Europa. Dat ligt echt niet meer alleen aan types a la Schwaab.

Wat de tegendoelpunten betreft, valt het best wel mee. 10 stuks na 10 wedstrijden; inclusief een eigen doelpunt van een aanvaller en 4 pingels, waarbij er een paar uiterst dubieus waren.

Maar daar staat tegenover dat we ook een aantal keer goed wegkwamen omdat lelijk geschutter achterin niet werd afgestraft doordat de tegenstander een vrije schietkans naast of over mikte, of omdat Zoet een goede redding had. Europees zijn dat gewoon allemaal tegendoelpunten.

Er zijn toch een aantal elementaire dingen fout gaan.
  • Mensen die niet goed meelopen met hun man (Van Ginkel 2 weken geleden, Hendrix gisteren) waardoor een tegendoelpunt valt .
  • Er ontstaan gevaarlijke situaties omdat een van de verdedigers buitenspel opheft, hoewel dat de laatste weken alweer wat beter gaat.
  • Dat eigen doelpunt, dat kwam van Locadia, maar de assist was toch wel van Brenet die als een kip zonder kop komt invliegen en de bal mist.
Er is echt nog een hoop werk aan de winkel.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Achterin is het afgezien van Arias gewoon niveau Heerenveen en echt niet hoger dan dat! Dat zou nooit mogen bij PSV, zeker niet wanneer er 3 van zulke spelers hebt lopen achterin. De jongens voorin, verhullen veel....
 
Achterin is het afgezien van Arias gewoon niveau Heerenveen en echt niet hoger dan dat! Dat zou nooit mogen bij PSV, zeker niet wanneer er 3 van zulke spelers hebt lopen achterin. De jongens voorin, verhullen veel....

Dat we beter gewend zijn bij PSV qua niveau/kwaliteit van individuele spelers in onze laatste linie: eens. Moreno was n klasse beter dan wie doen ook als CV in de eredivisie. Maar als team speelt de verdediging niet eens zo slecht de laatste weken. In mijn ogen is het na de wedstrijd tegen Vitesse niet geheel terecht om modder te gaan gooien.

Brenet en Isimat waren grotendeels verantwoordelijk dat Rashica en Matavz niet in de wedstrijd kwamen en daarnee door Vitesse nauwelijks kansen werden gecreeerd. Deze twee dragen normaal de aanvallen van Vitesse. Nu werd er goed gedekt en moest het meer vanuit het diepere middenveld v/d Arnhemers komen, waardoor inderdaad Hendrix en van Ginkel soms mee moesten verdedigen. Aanvallend vond ik Brenet ook leuke dingen zien doen. Goede drive naar voren en bij ruimte die benutten ipv het tikkie breed/terug gemiep wat vorig seizoen veel meer te zien was.
 
Achterin is het afgezien van Arias gewoon niveau Heerenveen en echt niet hoger dan dat! Dat zou nooit mogen bij PSV, zeker niet wanneer er 3 van zulke spelers hebt lopen achterin. De jongens voorin, verhullen veel....

Toch heeft Heerenveen het dubbele aantal goals tegen...
 
Dat we beter gewend zijn bij PSV qua niveau/kwaliteit van individuele spelers in onze laatste linie: eens. Moreno was n klasse beter dan wie doen ook als CV in de eredivisie. Maar als team speelt de verdediging niet eens zo slecht de laatste weken. In mijn ogen is het na de wedstrijd tegen Vitesse niet geheel terecht om modder te gaan gooien.

Brenet en Isimat waren grotendeels verantwoordelijk dat Rashica en Matavz niet in de wedstrijd kwamen en daarnee door Vitesse nauwelijks kansen werden gecreeerd. Deze twee dragen normaal de aanvallen van Vitesse. Nu werd er goed gedekt en moest het meer vanuit het diepere middenveld v/d Arnhemers komen, waardoor inderdaad Hendrix en van Ginkel soms mee moesten verdedigen. Aanvallend vond ik Brenet ook leuke dingen zien doen. Goede drive naar voren en bij ruimte die benutten ipv het tikkie breed/terug gemiep wat vorig seizoen veel meer te zien was.

Eens. Daarbij moet wel gezegd worden dat dit alleen geldt voor de Eredivisie. Zodra we een niveautje hoger gaan redden we het niet met deze verdediging. Kritiek is terecht, maar ook zij houden zich de laatste weken goed staande.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan