Vitesse - PSV | Zondag 29 oktober 2017 | Eindstand 2-4

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
[IMG2=JSON]{"data-align":"center","data-size":"full","src":"http:\/\/i.imgur.com\/6p75E8G.png"}[/IMG2]



Onderlinge ontmoetingen
  • Vitesse heeft zijn laatste 7 Eredivisie-duels met PSV (thuis én uit) allemaal verloren en kwam in de laatste 6 ontmoetingen zelfs helemaal niet tot scoren.
  • Tussen 2002 en 2005 kwam Vitesse 7 maal op rij niet tot scoren tegen PSV. Dit is de langste reeks tegen een specifieke tegenstander in de Eredivisie voor Vitesse.
  • Thuis wacht Vitesse momenteel al 20 Eredivisie-duels op zege op PSV (W0-G9-V11). De laatste thuiszege dateert van 16 februari 1997, toen Vitesse dankzij een goal van Arco Jochemsen met 1-0 won. Phillip Cocu speelde destijds mee bij PSV.
  • Tegen geen enkele andere tegenstander heeft Vitesse ooit een langere reeks zonder thuisoverwinning in de Eredivisie gehad. In totaal 135 verschillende spelers en 13 coaches hebben de laatste 20 thuisduels met PSV tevergeefs geprobeerd een overwinning te noteren.
  • Naast de zege in februari 1997 boekte Vitesse in de Eredivisie nog slechts 1 andere thuisoverwinning op PSV. Op 23 mei 1993 won Vitesse, met Phillip Cocu in de basis, in De Goffert in Nijmegen met 1-0 van toenmalig koploper PSV. Doelman Hans van Breukelen ging in de fout bij een schot van Edward Sturing, waardoor PSV een vrijwel zekere landstitel aan Feyenoord, met Henk Fraser in de selectie, verspeelde.
Vitesse
  • Vitesse pakt slechts 5 van zijn 18 punten dit seizoen in eigen huis (4 wedstrijden), het laagste aantal punten uit de eerste 4 thuiswedstrijden van een seizoen sinds 2010/2011 (5 punten).
  • Het laatste seizoen waarin Vitesse op zijn minst 18 punten uit 9 wedstrijden had was in 2012/2013 (21). Bij winst op PSV evenaart Vitesse dat seizoen qua aantal punten na 10 speelrondes.
  • Vitesse is 6 Eredivisie-wedstrijden op rij ongeslagen (W3-G3-V0), de langste reeks sinds een reeks van 12 wedstrijden zonder nederlaag in februari-april 2015 (W10-G2-V0).
  • Vitesse speelde zijn laatste 2 thuiswedstrijden in de Eredivisie gelijk (1-1 tegen zowel VVV Venlo als FC Utrecht) en kan voor eerst sinds oktober-december 2014 meer dan 2 thuiswedstrijden op rij gelijkspelen (toen 4).
  • Na de clean sheet bij sc Heerenveen kan Vitesse voor het eerst sinds september-oktober 2015 in meerdere wedstrijden op rij zijn doel schoon houden (toen 3).
  • Alleen Ajax (7) kreeg dit Eredivisie-seizoen minder doelpunten tegen dan Vitesse (8, gelijk met PSV).
  • Met 20 doelpunten uit 118 schoten (17%) is Vitesse de meest efficiënte club dit seizoen, PSV volgt met 16%.
  • Tim Matavz is dit seizoen topscorer van Vitesse met 6 goals. Hij is de enige speler van Vitesse die meer dan 1 thuisdoelpunt maakte dit Eredivisie-seizoen (3).
  • Matavz speelde 3 seizoenen voor PSV 2011-2014 en maakte in 70 Eredivisie-wedstrijden 24 doelpunten voor de Eindhovenaren.
  • Remko Pasveer speelde in 2015 en 2016 in totaal 5 Eredivisie-wedstrijden voor PSV.
  • Bryan Linssen kan zijn 200e Eredivisie-wedstrijd spelen. Tegen geen ploeg speelde Linssen meer wedstrijden zonder er ooit 1 te winnen dan tegen PSV (12 wedstrijden: W0-G4-V8).
  • Navarone Foor maakte op 22 april 2012 tegen PSV zijn 1e doelpunt in de Eredivisie (PSV - NEC 2-1,22 april 2012).
PSV
  • PSV won zijn laatste 5 Eredivisie-wedstrijden en kan voor het eerst sinds januari-februari 2017 6 Eredivisie-wedstrijden op rij winnen.
  • PSV maakte in zijn laatste 4 Eredivisie-wedstrijden steeds minimaal 3 doelpunten (19 totaal). In oktober-november 2006 scoorde PSV voor het laatst in meer wedstrijden op rij minimaal 3 keer (5 wedstrijden, 20 doelpunten totaal).
  • PSV won zijn laatste 2 uitwedstrijden en scoorde daarin steeds minimaal 5 keer (1-7 tegen Utrecht, 2-5 tegen VVV Venlo). De langste reeks van PSV waarin ze 5 of meer doelpunten in opeenvolgende uitwedstrijden maakten was een reeks van 3 wedstrijden in september-oktober 1985.
  • PSV hield 8 uitwedstrijden geleden voor het laatst de nul, in de 0-2 overwinning bij Sparta op 1 april. In maart-december 2014 kreeg PSV voor het laatst in meer opeenvolgende uitwedstrijden in de Eredivisie minstens 1 doelpunt tegen (toen 12). Die reeks eindigde op bezoek bij Vitesse (0-1 op 17 januari 2015).
  • PSV maakte 15 van zijn laatste 17 Eredivisie-doelpunten in de 2e helft van een wedstrijd.
  • Geen ploeg maakte dit seizoen meer doelpunten in de 2e helft van een wedstrijd dan de 20 van PSV (Ajax volgt met 17, Vitesse met 11).
  • PSV maakte 9 Eredivisie-doelpunten uit standaardsituaties dit seizoen, meer dan elke andere ploeg. Daarvan maakte de Eindhovenaren er 5 uit een corner, 2 meer dan elke andere ploeg.
  • Buiten 4 penalty's kreeg PSV nog geen doelpunt uit een standaardsituatie tegen.
  • PSV kreeg in zijn laatste 4 uitwedstrijden in de Eredivisie een penalty tegen. NAC Breda was in 1973 de laatste Eredivisie-ploeg die in meer opeenvolgende uitwedstrijden een penalty tegen kreeg (5).
  • Hirving Lozano is met 7 doelpunten topscorer van de Eredivisie.
  • De laatste PSV-speler met meer dan 7 doelpunten in de eerste 10 speelrondes van een Eredivisie-seizoen was Luuk de Jong in 2015/2016 (8).
  • Lozano kan de 1e speler worden die in 7 van zijn eerste 8 Eredivisie-wedstrijden scoort.
  • Jürgen Locadia scoorde in de laatste 2 uitwedstrijden van PSV in de Eredivisie en kan de 1e speler van PSV worden die in 3 uitwedstrijden op rij scoort sinds Luuk de Jong in augustus-september 2016.
  • Zowel Eloy Room (133 wedstrijden) als Marco van Ginkel (93 wedstrijden, 18 doelpunten) speelden in de Eredivisie voor Vitesse.
  • Phillip Cocu viert zijn 47e verjaardag op de dag van de wedstrijd.
  • Cocu speelde tussen 1990 en 1995 137 Eredivisie-wedstrijden voor Vitesse.
 
6p75E8G.png

Een soevereine 1-3 overwinning. Schwaab is een keer Matavz kwijt, maar de voorhoede repareert e.e.a.
 
Een soevereine 1-3 overwinning. Schwaab is een keer Matavz kwijt, maar de voorhoede repareert e.e.a.

Serdar Gözübüyük fluit komende zondag het competitieduel tussen Vitesse en en PSV.

Je wet dus niet wat er kan gebeuren. Respect!
 
De eerste echte test sinds Feyenoord thuis. Gaat lastig zat worden.
 
Serdar Gözübüyük fluit komende zondag het competitieduel tussen Vitesse en en PSV.

Je wet dus niet wat er kan gebeuren. Respect!

Ach het maakt niet meer uit welke koekenbakker ze sturen, t is allemaal ruk. Waarbij het niveau ondertussen zo ver gezakt is dat ze zoveel bluners maken dat vaak beide clubs even hard genaaid worden.
 
De eerste echte test sinds Feyenoord thuis. Gaat lastig zat worden.

Inderdaad...als PSV echt zo goed is zoals de afgelopen weken schijnen uit te wijzen, dan moet PSV ook in Arnhem met duidelijke cijfers winnen van Vitesse...echter, op de bekerwedstrijd na, is Vitesse toch redelijk goed bezig en ik denk dat deze wedstrijd voor PSV de vuurdoop kan worden: winnen we, dan denk ik dat PSV grote kans maakt om als koploper de winterstop in te gaan. Verliezen we, dan wordt het in december een "nek aan nek-race" met Ajax om de 1e plaats in de winterstop. Ervan uitgaande dat we een fitte selectie hebben tegen Vitesse, geef ik Cocu en onze jongens het voordeel van de twijfel. Eindstand : 2-4 !! Forza PSV, Viva PSV,....PSV ki Jai Hoh ..!! :psv2:
 
Vitesse uit is wel weer eens een echte testcase. Is het een kwaliteit dat PSV al die bibberige wedstrijden dan toch (ruim) wint, of is het de afgelopen weken allemaal toevallig goed gevallen? Ik zou het eigenlijk echt niet durven zeggen. PSV speelt zeker beter, maar altijd een half uur ronduit belabberd ook.

Ik hoop eerlijk gezegd wel dat Cocu weer kiest voor een verstevigd middenveld en dan met Locadia en Lozano in de spits gaat spelen. Als Pereiro 'op' is, dan kan De Jong hem vervangen. Ik vind De Jong veel meer, zeker op dit moment, een man achter de spitsen. Zeg maar 4-1-2-1-2 of 4-4-2 met een ruit op het middenveld. Daarmee wordt denk ik het middenveld gewonnen en het beste de aanvoer afgesneden naar de gevaarlijkste mensen bij Vitesse. De beste mensen bij Vitesse worden zodoende bestreden: Foor, Linssen, Matavz, Rashica. Bovendien komt Locadia beter uit en spelen Locadia en Lozano lekker in de ruimte en zijn ze het gevaarlijkst.

Voorspelling: 2-2.
 
Laatste 3 jaar daar:

0-1
0-1
0-2

Kortom, als we daar winnen, is het altijd nipt. Vitesse uit gaat hoe dan ook een hele lastige wedstrijd worden. Gasten staan niks voor niks 3e. Hebben echt een prima aanval met goede buitenspelers en een goede spits. Aardige middenveld met Bruns als bijtertje. Verdediging is dan wel minder met name hun backs. Pasveer is een grabbelaar eerste klas, hopelijk is die lief voor PSV en grabbelt die ook tegen ons.

Ik ga ook mee met Malle Pietje. Ik zou het totaal niet erg vinden als Cocu ervoor kiest om Luckassen tussen Schwaab en Isimat te zetten. Locadia en Lozano voorop. Laat Vitesse maar het spel maken, schakel Matavz en vooral Rashica uit, speel eerst op resultaat. Zulke wedstrijden moet je denk ik ook goed aanvoelen. Stel dat het lang 0-0 blijft, en Vitesse is rijp voor de slacht. Dan moet je vol voor de overwinining gaan, desnoods kan je Luckassen eraf halen voor een aanvaller.

Hopelijk heeft Cocu en co geleerd van Heerenveen uit. Ook Vitesse zal ongetwijfeld er boven op gaan klappen.
 
Vitesse uit is wel weer eens een echte testcase. Is het een kwaliteit dat PSV al die bibberige wedstrijden dan toch (ruim) wint, of is het de afgelopen weken allemaal toevallig goed gevallen? Ik zou het eigenlijk echt niet durven zeggen. PSV speelt zeker beter, maar altijd een half uur ronduit belabberd ook.

Ik hoop eerlijk gezegd wel dat Cocu weer kiest voor een verstevigd middenveld en dan met Locadia en Lozano in de spits gaat spelen. Als Pereiro 'op' is, dan kan De Jong hem vervangen. Ik vind De Jong veel meer, zeker op dit moment, een man achter de spitsen. Zeg maar 4-1-2-1-2 of 4-4-2 met een ruit op het middenveld. Daarmee wordt denk ik het middenveld gewonnen en het beste de aanvoer afgesneden naar de gevaarlijkste mensen bij Vitesse. De beste mensen bij Vitesse worden zodoende bestreden: Foor, Linssen, Matavz, Rashica. Bovendien komt Locadia beter uit en spelen Locadia en Lozano lekker in de ruimte en zijn ze het gevaarlijkst.

Als Rashica op Brenet komt te staan, heb je wel een verstevigde verdediging nodig denk ik. Foor, Matavz en Linssen vind ik niet zo spannend eerlijk gezegd. Je kan er idd geen pijl op trekken, maar ik ga toch uit van een overwinning van PSV.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Na de galavoorstellingen van eerder dit seizoen -de uitglijer tegen Utrecht waarin ze de hele wedstrijd hun best hebben gedaan, tel ik dan niet mee- kunnen we gerust rekenen op het gebruikelijke gebrek aan vuurwerk.
 
Kom maar op met die 5-3-2 opstelling.

Zoet

Arias - Schwaab - Luckassen - Isimat - Brenet
Van Ginkel - Pereiro - Hendrix
Lozano - Locadia

 
[h=1]Locadia nog een twijfelgeval, Pereiro en Bergwijn terug bij Vitesse-PSV[/h] https://www.ed.nl/psv/locadia-nog-e...o-en-bergwijn-terug-bij-vitesse-psv~a281d879/

Jürgen Locadia is bij PSV nog een twijfelgeval voor het uitduel met Vitesse van aanstaande zondag. Trainer Phillip Cocu gaf vrijdagmiddag aan dat de club zaterdag besluit of hij inzetbaar is of niet. Steven Bergwijn en Gastón Pereiro keren naar verwachting wel terug in de wedstrijdselectie van PSV.
 
Die ontbreekt dus. Althans, daar ga ik vanuit.

Verwacht een PSV morgen die puur op resultaat gaan spelen. Ik blijf er dus bij dat ik denk dat Cocu 5-3-2 gaat spelen. De Jong en Lozano voorop, Luckassen tussen Isimat en Schwaab. Voor de rest zelfde namen.

Zou geweldig zijn als je hier wint. Maar ik hou rekening met puntverlies. Sowieso niet verliezen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan