Video Assistant Referee (VAR)

PSV had penalty moeten krijgen tegen Ajax: 'Klip en klaar dat het overtreding was'
Het gaat mij even niet over de discussie of het er wel of geen was. Het gaat mij om het feit dat ik eigenlijk niet meer kan zeggen waar ik naar kijk. Ik heb net zoals de scheidsrechter alleen de live versie. Ik kan niet zien wat de VAR allemaal terug kijkt. Van een scheidsrechter kan ik dus wel zeggen of hij een goede of een slechte wedstrijd fluit. Van de VAR kan ik dat niet zeggen. Het zou bijvoorbeeld ook een belchinees kunnen zijn die zijn toto juist aan het voorspellen is.

Daarnaast gaat vind de replay zo vaak en in slow motion plaats dat het voor een normaal mens niet meer is waar te nemen. Ik kan mij goed voorstellen dat je in het stadion het echt niet meer kan volgen.

Het zou mooi zijn als ze de hele wedstrijd met de ogen en acties van de VAR eens online zouden zetten.
 
Vandaag PSV - PEC Zwolle gezien.. kijk naar het wedstrijd topic. Er zijn net zoals afgelopen zondag weer punten ter discussie. Daarin speelt het discutabele optreden van Pol van Boekel ook een rol, maar de VAR keurt een doelpunt af(waar is de regel gebleven, gelijk is goed) en geeft tot twee maal toe (De Jong en Lozano) geen penalty.

Als de KNVB in de VAR wil blijven volharden dan moeten ze daar iets mee. In de huidige vorm is het een aanfluiting!
 
Ben wel benieuwd naar de tekst van de VAR bij het moment dat t shirt van Luuk bijna uitgetrokken werd...
 
Ben wel benieuwd naar de tekst van de VAR bij het moment dat t shirt van Luuk bijna uitgetrokken werd...

Ik kan het wel gokken...

Guzubjoek: "Kon niet meer bij de bal"
Nijhuis: "Gewoon doorvoetballen joh"
Boekel: "Wat? Niks gezien"
Blom: "Ik heb ze al een penalty gegeven tegen AZ"
Makkelie: "Ik naai alleen Utrecht"
Higler: "Ik weet ook niet waarom ik scheidsrechter ben"
Kuipers: "Ik fluit alleen goed Europees"
 
Ik kan het wel gokken...

Guzubjoek: "Kon niet meer bij de bal"
Nijhuis: "Gewoon doorvoetballen joh"
Boekel: "Wat? Niks gezien"
Blom: "Ik heb ze al een penalty gegeven tegen AZ"
Makkelie: "Ik naai alleen Utrecht"
Higler: "Ik weet ook niet waarom ik scheidsrechter ben"
Kuipers: "Ik fluit alleen goed Europees"

Of, alle scheidsrechters: "Luuk 'zeurt' te vaak, dus geef ik hem geen overtredingen meer mee."
 
We zijn nu bijna een heel seizoen verder met de VAR en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Laat ik beginnen met mezelf: van mij mag het afgeschaft worden. Voetbal is een jurysport geworden en zowel voetballers als supporters zijn alleen nog maar bezig met het detecteren van vermeend onrecht dat ze is aangedaan.

Ik vind voetbal dit seizoen lang zo leuk niet meer als vroeger. En dat komt door de VAR en wat het met de sport gedaan heeft.
 
We zijn nu bijna een heel seizoen verder met de VAR en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Laat ik beginnen met mezelf: van mij mag het afgeschaft worden. Voetbal is een jurysport geworden en zowel voetballers als supporters zijn alleen nog maar bezig met het detecteren van vermeend onrecht dat ze is aangedaan.

Ik vind voetbal dit seizoen lang zo leuk niet meer als vroeger. En dat komt door de VAR en wat het met de sport gedaan heeft.
Het niet zo leuk deel heb ik geen last van, maar van mij mag het inderdaad ook afgeschaft worden. De discussie blijft. Het gevoel dat je nu door twee incompetente arbiters benadeeld wordt, maakt het alleen maar erger.
 
Het niet zo leuk deel heb ik geen last van, maar van mij mag het inderdaad ook afgeschaft worden. De discussie blijft. Het gevoel dat je nu door twee incompetente arbiters benadeeld wordt, maakt het alleen maar erger.
Vooral dat laatste. En de verwachtingen zijn (terecht) hoger. Als de VAR dingen niet ziet die elke kijker na 1 keer kijken al overduidelijk kan constateren, dan vergroot dat alleen maar de ergernis.
Het is zelfs zo dat ik de arbiters er van verdenk van de VAR zo’n inconsequent, incapabel instrument te maken omdat ze hopen dat ze zo weer koning op het veld zullen zijn als de VAR weer afgeschaft zou worden.
 
Het niet zo leuk deel heb ik geen last van, maar van mij mag het inderdaad ook afgeschaft worden. De discussie blijft. Het gevoel dat je nu door twee incompetente arbiters benadeeld wordt, maakt het alleen maar erger.
Vooral dat laatste. En de verwachtingen zijn (terecht) hoger. Als de VAR dingen niet ziet die elke kijker na 1 keer kijken al overduidelijk kan constateren, dan vergroot dat alleen maar de ergernis.
Het is zelfs zo dat ik de arbiters er van verdenk van de VAR zo’n inconsequent, incapabel instrument te maken omdat ze hopen dat ze zo weer koning op het veld zullen zijn als de VAR weer afgeschaft zou worden.
Het verhoogt inderdaad het complot denken. En dat is al de grootste ergernis van het hele voetbal voor mij, al die volksstammen die ervan overtuigd zijn dat de KNVB de eindstand van de Eredivisie al weet. Wat me ook mateloos stoort is dat ze niet even de klok stil kunnen zetten tijdens zo'n VAR moment, terwijl het vaak minutenlang duurt.
 
Het verhoogt inderdaad het complot denken. En dat is al de grootste ergernis van het hele voetbal voor mij, al die volksstammen die ervan overtuigd zijn dat de KNVB de eindstand van de Eredivisie al weet. Wat me ook mateloos stoort is dat ze niet even de klok stil kunnen zetten tijdens zo'n VAR moment, terwijl het vaak minutenlang duurt.
Over exacte speeltijd: als men iets wat eenvoudig realiseerbaar is perse niet wil invoeren, dat stimuleert wel complotdenken.
 
We zijn nu bijna een heel seizoen verder met de VAR en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Laat ik beginnen met mezelf: van mij mag het afgeschaft worden. Voetbal is een jurysport geworden en zowel voetballers als supporters zijn alleen nog maar bezig met het detecteren van vermeend onrecht dat ze is aangedaan.

Ik vind voetbal dit seizoen lang zo leuk niet meer als vroeger. En dat komt door de VAR en wat het met de sport gedaan heeft.
Ik vind het an sich wel een verbetering. Ik hou me ver van het complot denken trouwens. Dat lijkt wel spannend om daar in mee te gaan, maar niet meer dan dat.

Vooral buitenspelgevallen zijn een stuk duidelijker nu valt me op. En hoewel nog niet alles goed gaat vind ik het wel eerlijker geworden over het algemeen.

En als we in de CL var hadden gehad.. Tegen Inter... rode kaart keeper. Who knows..
 
We zijn nu bijna een heel seizoen verder met de VAR en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Laat ik beginnen met mezelf: van mij mag het afgeschaft worden. Voetbal is een jurysport geworden en zowel voetballers als supporters zijn alleen nog maar bezig met het detecteren van vermeend onrecht dat ze is aangedaan.

Ik vind voetbal dit seizoen lang zo leuk niet meer als vroeger. En dat komt door de VAR en wat het met de sport gedaan heeft.

Ik vind het varschrikkelijk. De kleine dingen (buitenspel van 1 cm) kijken ze 5 minuten na maar op het moment dat ze er moeten staan (cruciale rode kaart/penalty) dan zijn ze te onzeker en doen ze er niks mee! Over het gehele seizoen heeft de VAR ongeacht enkele fouten rechtgezet, maar de frustraties zijn wel 10x zo hoog bij mij omdat ze niet ingrijpen op cruciale momenten, terwijl ze er daar juist voor zijn.
 
En die zit er dus niet eens bij. Net zoals de ellebogen van Huntelaar, Tadic, Onana. En natuurlijk de rode kaart van de Ligt.
En de penalty voor Neres tegen Schwaab. Maar ik weet niet of je dit zo kunt berekenen. Als die vroege treffer van VVV bijvoorbeeld was goedgekeurd, had je natuurlijk een heel andere wedstrijd gekregen. Misschien had Ajax er nog een schepje bovenop gedaan en stonden ze bij rust al met 3-1 voor. Als-scenario's zijn onmogelijk te voorspellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan