Video Assistant Referee (VAR)

https://amp.nos.nl/artikel/2284063-zonder-var-was-psv-morgen-mogelijk-al-kampioen.html
Dit weten wij hier toch al langer, was geen onderzoek voor nodig geweest. Denk ook nog maar eens aan het penalty moment bij Ajax - Heerenveen

In een kwart van de gevallen (25 keer) bleef de scheidsrechter bij zijn oorspronkelijke beslissing.
Dat is extreem veel. Egotrippers die scheidsrechters. Die laten zich niet graag corrigeren. :braak:

Alleen de KNVB zelf kan alle gesprekken tussen de scheidsrechter en de VAR-official via de 'headset' volgen.
Tsja ... als iedereen dat zou kunnen horen. :rolleyes: :horen: :zwijgen:
 
Of de scheidsrechter een fout maakt of de VAR, het is om het even. Je schiet er niets mee op.
De scheidsrechter wordt gewoon gemonitord, daar komt het op neer. Bovendien hebben de VAR'S vaak een eigen clubvoorkeur, waardoor de beslissing eerder valt naar de club die hij het hoogst heeft zitten. Gewoon afschaffen. Bovendien heeft het bij AJA-HEE, niets uitgehaald. Dat scheelde 3 punten, natuurlijk in ons nadeel.
 
Update na de post van PSV Breda:
https://www.psvfans.nl/nieuws/hoofd...var-psv-in-nadeel-zonder-var-was-psv-kampioen
Wat een wrange constatering. Die kut VAR heeft ons van de titel beroofd. Hieruit blijkt dat ze niet onpartijdig zijn. Dus PSV is eigenlijk wél weer Landskampioen...:eek:
Dat is misschien wrang, maar "we" wilden een eerlijker sport en dus correctie van de scheidsrechter. Wat hierin niet is meegenomen of de VAR zijn werk goed doet én dat is veel interessanter.
 
Dat is misschien wrang, maar "we" wilden een eerlijker sport en dus correctie van de scheidsrechter. Wat hierin niet is meegenomen of de VAR zijn werk goed doet én dat is veel interessanter.
Het is zo oneerlijk. Hoevaak is bijvoorbeeld Luuk al niet naar de grond getrokken waarvoor PSV geen pingel kreeg? Zum kotzen als je het mij vraagt. Gewoon de scheids vervangen voor de VAR...Ha ha, dan verandert er in feite niets. O ja, wie moet dan de VAR gaan monitoren? Woordvoerders van de KNAJB ?...:sleep:
 
Dat is misschien wrang, maar "we" wilden een eerlijker sport en dus correctie van de scheidsrechter. Wat hierin niet is meegenomen of de VAR zijn werk goed doet én dat is veel interessanter.
Precies, die rode kaarten van Onana, de Ligt, Tadic, Huntelaar, Ziyech. Al die gemiste penalty’s van Lozano en de Jong; het valt allemaal niet onder het kopje “door de VAR”

Blijft “mooi”: “het is niet echt natrappen”:
https://voetbalflitsen.nl/nieuws/f3...yech-had-geen-intentie-om-bal-te-raken-ajafey

Ik zal nog net niet zeggen dat de titel gestolen is, maar het is moeilijk te stellen “dat het zich aan het einde van het seizoen zich uitmiddeld”
 
Het is zo oneerlijk. Hoevaak is bijvoorbeeld Luuk al niet naar de grond getrokken waarvoor PSV geen pingel kreeg? Zum kotzen als je het mij vraagt. Gewoon de scheids vervangen voor de VAR...Ha ha, dan verandert er in feite niets. O ja, wie moet dan de VAR gaan monitoren? Woordvoerders van de KNAJB ?...:sleep:
Precies, die rode kaarten van Onana, de Ligt, Tadic, Huntelaar, Ziyech. Al die gemiste penalty’s van Lozano en de Jong; het valt allemaal niet onder het kopje “door de VAR”

Blijft “mooi”: “het is niet echt natrappen”:
https://voetbalflitsen.nl/nieuws/f3...yech-had-geen-intentie-om-bal-te-raken-ajafey

Ik zal nog net niet zeggen dat de titel gestolen is, maar het is moeilijk te stellen “dat het zich aan het einde van het seizoen zich uitmiddeld”
Precies wat ik bedoel. Daar gaat het eerder geplaatste artikel niet over en in principe het systeem VAR niet. Dat heeft weer te maken met de kwaliteit van de VAR. Of zou er ook nog een voorkeur meespelen?
 
Ondanks het matige spel in de 2e seizoenshelft zijn we gewoon zwaar benadeeld en de kampioen bevoordeeld. Bewijzen liegen er niet om. Helaas is het dus uitgekomen dat we het niet zijn geworden :confused:

We willen het eerlijker maar het is niet eerlijker geweest en dan vergeet ik nog de verplaats perikelen!

Denk dat de blijdschap bij hen meer een opluchting is. Zullen wel enkele nulletjes richting Zeist vertrekken.
 
Ondanks het matige spel in de 2e seizoenshelft zijn we gewoon zwaar benadeeld en de kampioen bevoordeeld. Bewijzen liegen er niet om. Helaas is het dus uitgekomen dat we het niet zijn geworden :confused:

We willen het eerlijker maar het is niet eerlijker geweest en dan vergeet ik nog de verplaats perikelen!

Denk dat de blijdschap bij hen meer een opluchting is. Zullen wel enkele nulletjes richting Zeist vertrekken.
Ondanks dat ik je gevoel over de VAR deel, kun je niet spreken over bewijzen.
 
Als Lamprou gewoon aan het bokje springen is bij Lammers lijkt me dat wel duidelijk.

Het zou nog wel aardig zijn om een lijstje te maken van alle beslissingen waarbij het voordeel toevallig aan de kant van ajaks viel. Dan heb je dit seizoen aan twee handen echt niet genoeg om die te tellen. En dat zijn dan nog alleen de echt opvallende zaken.
 
Ja dat bedoel ik maar. Na 10 minuten had het dus al 0-1 gestaan. Niet wetende wat het dan voor wedstrijd was geworden. Alles wordt in het voordeel van Ajax besproken. Als wij er weer iets van zeggen zijn we weer calimero's. Lekker makkelijk scoren zo.
 
Artikel op AD over de VAR.




Hier mis ik even de niet gegeven strafschop voor Lozano?
Dit is ook precies waarom ik (nog) geen vertrouwen heb in de VAR.
Allemaal nog veelste willekeurig en gaat momenteel ook nog ten koste van de effectieve speeltijd.
 
Dit is ook precies waarom ik (nog) geen vertrouwen heb in de VAR.
Allemaal nog veelste willekeurig en gaat momenteel ook nog ten koste van de effectieve speeltijd.
Zolang niet alle beelden die de VAR krijgt voor de gewone man te zien zijn, het hele VAR gebeuren gewoon afschaffen.
Het probleem zit hem in het feit dat je als toeschouwer een beeld voorgeschoteld waar iemand een oordeel al over heeft. Ik wil zelf ook kunnen oordelen of het een overtreding betreft. Voor mij is de VAR (ondanks dat men het misschien goed bedoeld) wederom een wijze om het voetbal stuk te maken. Het haalt de hele spontaniteit uit het voetbal zoals juichen voor een goal, het duurt te lang voordat er een beslissing is gemaakt en het is in sommige gevallen echt gezocht.

Daarnaast vroeger kon je zo'n scheids nog voor een hondenlul uitmaken. De kans is groot dat zo'n VAR helemaal geen audio aan heeft staan.

Waar gaat het heen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan