Der Jaufe

Internationale Legende
Meervoudig international van Peru, spelend voor Emmen, in beeld bij AZ.....dit had toch ook een versterking in de verdediging kunnen zijn voor PSV...?? En vele malen goedkoper dan Baumgartl....!!!
Misschien beter dan Bamgartl, maar dit is absoluut niet de ervaren kracht die wel ff leiding gaat geven aan onze verdediging, 0.0 Europese ervaring.

Jerommeke

Routinier
Ik vind het nogal al flauw om continu het niveau van Baumgartl en zijn aankoopsom erbij te halen. Dat is inmiddels "water under the bridge". Domme fout van De Jong. Niet elke (goedkopere) speler is beter dan Baumgartl. Zelfs alleen maar beter dan Baumgartl zou nog wel eens onvoldoende kunnen zijn om aan het ambitieniveau van PSV te voldoen
Volledig mee eens.

Die Baumgartl-vergelijking is zó een zwak argument, iedereen is er over eens dat het een miskoop is.
Er zijn heel veel mogelijke transfers die een betere transfer zouden zijn dan die van hem, maar dat betekent nog lang niet dat het een goede optie is.

Daarnaast is het ook niet zo dat je Baumgartl gratis mag retourneren als je deze Peruviaan haalt.

Dus ik zie echt totaal niet het nut van de vergelijking met Baumgartl???

rico

Trainer Coach
Spelend voor Emmen en 26 jaar. Nee ik zie hier niet direct een versterking in voor PSV.

Tja, ik ken die speler niet heel goed. Bij Emmen is hij wel sterkhouder, dacht ik. Dat hij Peruviaans international is, zegt me niks. Bruma en Doan zijn ook international. Promes en Babel ook. Ik zou zeggen dat het wel een hele grote gok is: een 26-jarige speler van Emmen. Valt niet meer in de categorie talent.

PSV zou ook niet moeten kijken bij Emmen. Die moeten shoppen bij Heerenveen, Twente, Groningen, Vitesse. De subtop. Of bij de grote clubs, maar dat is lastig. Dus dan ben je snel aangewezen op het buitenland. Een heel jonge speler van jonger dan 20 jaar (zoals bijv. Van de Ven) zou wel van een kleinere club kunnen komen m.i.
Leeftijd van 26 is juist ideaal. Een jong talent van onder de 23/24 is per definitie geen sterkhouder voor de verdediging. Verdedigen, en een verdediging leiden is per definitie een ervaringsvak.

Dus wat mij betreft, als er een jong talent voor CV gehaald wordt voor veel geld, doe maar niet. Dan kunnen we beter met Boscagli/Teze blijven pelen, die hebben talent genoeg. Voor de bank hebben we dan Viergever, Baumi, Obispo. Lijkt me voldoende. Wat we nodig hebben is een ervaren kwaliteitsspeler als CV (bijv zoals Moreno was), iets anders lost niks op.

Mikasa

Internationale Legende
Leeftijd van 26 is juist ideaal. Een jong talent van onder de 23/24 is per definitie geen sterkhouder voor de verdediging. Verdedigen, en een verdediging leiden is per definitie een ervaringsvak.

Dus wat mij betreft, als er een jong talent voor CV gehaald wordt voor veel geld, doe maar niet. Dan kunnen we beter met Boscagli/Teze blijven pelen, die hebben talent genoeg. Voor de bank hebben we dan Viergever, Baumi, Obispo. Lijkt me voldoende. Wat we nodig hebben is een ervaren kwaliteitsspeler als CV (bijv zoals Moreno was), iets anders lost niks op.
Ja, maar dan een speler uit Peru met enkel ervaring bij Emmen voldoet dan weer niet aan de andere eisen, die we aan een 26-jarige stellen.

Kira

Routinier

Ik doel meer als je op je 26ste bij Emmen speelt dan is dat , meestal, voor een reden. Wellicht kun je nog de stap maken richting een middemoter of een subtopper. Maar daar houd het dan ook op. Als deze jongen 21 was en sterk speelde bij Emmen dan was er nog wat potentie.

Qua type wat we voor de verdediging kunnen gebruiken ben ik het zeker met je eens dat leeftijd best omhoog mag. Maar dan wel als kwaliteit (Moreno als goed voorbeeld). Anders kunnen we net zo goed Viergever weer een basisplek geven ;)

rico

Trainer Coach
Ik doel meer als je op je 26ste bij Emmen speelt dan is dat , meestal, voor een reden. Wellicht kun je nog de stap maken richting een middemoter of een subtopper. Maar daar houd het dan ook op. Als deze jongen 21 was en sterk speelde bij Emmen dan was er nog wat potentie.

Qua type wat we voor de verdediging kunnen gebruiken ben ik het zeker met je eens dat leeftijd best omhoog mag. Maar dan wel als kwaliteit (Moreno als goed voorbeeld). Anders kunnen we net zo goed Viergever weer een basisplek geven ;)
En toch als ik moest kiezen, liever een 26 jarige CV van Emmen, dan een 19 jarig talent. Anders moeten we met 3 controleurs op het middenveld gaan spelen ;)

Kira

Routinier
En toch als ik moest kiezen, liever een 26 jarige CV van Emmen, dan een 19 jarig talent. Anders moeten we met 3 controleurs op het middenveld gaan spelen ;)
Ik weet niet. Vind toch een jongen als De Ligt bij Ajax op zijn 19de stabieler dan menig oudere verdediger.
Ik snap je punt maar ik denk dat Boscali en Teze toch een stuk verder zijn dan deze verdediger van Emmen. Denk ook dat op de bank Viergever van meerwaarde kan zijn.

Maar mee eens. Wat ervaring in de verdediging centraal zou niet mistaan.

Jur 1913

Leukste nieuwkomer 2020
Ik weet niet. Vind toch een jongen als De Ligt bij Ajax op zijn 19de stabieler dan menig oudere verdediger.
Ik snap je punt maar ik denk dat Boscali en Teze toch een stuk verder zijn dan deze verdediger van Emmen. Denk ook dat op de bank Viergever van meerwaarde kan zijn.

De Ligt is wel echt uitzondering op de regel hoor. Die was op zijn leeftijd al zo volwassen in en buiten het veld.

Ongezouten

Assistent Bondscoach

Viergever heeft ervaring; ervaring is leuk, als het de juiste ervaren speler betreft; in dit geval dus niet een 26-jarige CV van FC Emmen. Dat mag nooit het niveau zijn dat je bij PSV wil zien.

psver alltime

Terreinknecht
PSV zou ook kunnen huren bij een T Hotpur Toby Alderwereld en Davinson Sanchez voor de ervaring als ze voorronde CL veilig stellen.
Of voor opkomend talent gaan Ahmed Touba RKC en Micky van de Ven Fc Volendam wat ik al vaker geopperd heb. om een nieuw elftal te bouwen.

Mikasa

Internationale Legende
PSV zou ook kunnen huren bij een T Hotpur Toby Alderwereld en Davinson Sanchez voor de ervaring als ze voorronde CL veilig stellen.
Of voor opkomend talent gaan Ahmed Touba RKC en Micky van de Ven Fc Volendam wat ik al vaker geopperd heb. om een nieuw elftal te bouwen.
Ik weet niet of deze ex-ajacieden naar PSV willen komen. Alderweireld. Heeft hij nog niveau? Schat hem dat hij alleen bij Ajax wil spelen. Sanchez wil helemaal niet terug naar de eredivisie. Die wil aan de bak in Engeland.

Verder zijn talenten mooi, maar een ervaren (en goede) speler in de verdediging is eigenlijk erg belangrijk. rico opperde laatste Teze RB te zetten en op zijn plek een ervaren CV te zetten niet verkeerd. PSV heeft ook reservebacks nodig. Beide backs van Vitesse zijn best goed i.m.o.

Ongezouten

Assistent Bondscoach
Ik weet niet of deze ex-ajacieden naar PSV willen komen. Alderweireld. Heeft hij nog niveau? Schat hem dat hij alleen bij Ajax wil spelen. Sanchez wil helemaal niet terug naar de eredivisie. Die wil aan de bak in Engeland.

Verder zijn talenten mooi, maar een ervaren (en goede) speler in de verdediging is eigenlijk erg belangrijk. rico opperde laatste Teze RB te zetten en op zijn plek een ervaren CV te zetten niet verkeerd. PSV heeft ook reservebacks nodig. Beide backs van Vitesse zijn best goed i.m.o.
Vind ik wel verkeerd. Teze is perfect als rechter CV; is eigenlijk nauwelijks op fouten te betrappen, en dat op jonge leeftijd al. Op de backpositie is hij m.i. een stuk minder indrukwekkend. Eigenlijk vind ik het duo Boscagli/Teze elkaar prima aanvullen, en ook Boscagli heeft een indrukwekkende ontwikkeling doorgemaakt die je eigenlijk niet moet remmen, maar als je dan toch moet kiezen, dan zou ik toch op de plek van Boscagli een ervaren CV planten. Gelukkig heeft PSV destijds die Van Drongelen niet gekocht trouwens, kwam net terug van een zware knieblessure en ligt er nu al weer uit met een enkelblessure. Dodged a bullet.

Mikasa

Internationale Legende
Vind ik wel verkeerd. Teze is perfect als rechter CV; is eigenlijk nauwelijks op fouten te betrappen, en dat op jonge leeftijd al. Op de backpositie is hij m.i. een stuk minder indrukwekkend. Eigenlijk vind ik het duo Boscagli/Teze elkaar prima aanvullen, en ook Boscagli heeft een indrukwekkende ontwikkeling doorgemaakt die je eigenlijk niet moet remmen, maar als je dan toch moet kiezen, dan zou ik toch op de plek van Boscagli een ervaren CV planten. Gelukkig heeft PSV destijds die Van Drongelen niet gekocht trouwens, kwam net terug van een zware knieblessure en ligt er nu al weer uit met een enkelblessure. Dodged a bullet.
Kan ik ook best inkomen.

Phillip Cocu

Assistent Coach
Amen. Ik hoop dat Boscagli het seizoen op het middenveld kan afmaken. We hebben hem er slechts twee wedstrijden zien spelen dus het is geen garantie voor succes maar ik vind dat het i.i.g naar meer smaakt. Zo niet dan is het zijn uitdaging om een half seizoen goed te spelen, iets wat hem nog niet is gelukt tot op heden maar de potentie om daarin te slagen schijnt hij wel te hebben.

M11troglou

Invaller
Floranus na dit seizoen transfervrij, misschien handig als backup rechtsback. Heb niet veel van hem gezien, iemand die meer over hem kan vertellen?

Jur 1913

Leukste nieuwkomer 2020
Als vervanger voor Denzel hoop ik dat we een technisch vaardige speler binnen halen voor de back positie, type Arias bijvoorbeeld. De back posities in het moderne voetbal zijn o zo belangrijk en fungeren vaak als vleugelspelers. Denzel komt daarin echt techniek en finesse tekort om bij een topclub van grote waarde te kunnen zijn.

Ongezouten

Assistent Bondscoach
Als vervanger voor Denzel hoop ik dat we een technisch vaardige speler binnen halen voor de back positie, type Arias bijvoorbeeld. De back posities in het moderne voetbal zijn o zo belangrijk en fungeren vaak als vleugelspelers. Denzel komt daarin echt techniek en finesse tekort om bij een topclub van grote waarde te kunnen zijn.
Technisch vaardig, met de mentaliteit en het karakter van d'n Dumf.

Bovenaan Onderaan