Waarom niet? Als we het over voorspellen kampioen gaat worden moeten we ook de concurrentie erbij pakken. Ook bij Ajax zijn er grote veranderingen geweest en het is nog maar de vraag hoe Schreuder het aan gaat pakken. Sinds het vertrek van Overmars is het erg rumoerig rondom Ajax en dat heeft ze al een paar keer licht doen wankelen. Aan alles komt ooit een einde en zo ook aan de top periode van Ajax.

Ze zullen voorlopig nog wel meer budget blijven houden, maar als ze een keer die CL groepsronde niet doorkomen en 2e worden (het hoeft maar 1 ongelukkig jaar te zijn) kan er al een lichte verschuiving plaatsvinden.

Als die Benitez echt zo goed is als beloofd, dan kan Ajax wel leuk met hun 3 miljard op de bank zitten maar hij speelt transfervrij voor ons. Wat dat betreft stemt deze transferperiode mij tevreden en daar is Ruud ook onderdeel van. Hij en de directie stellen de selectie nou eenmaal samen
Ik denk dat een minder seizoen niet zoveel uitmaakt. Financieel kan ajax dat nog wel handelen. Wij moeten het omdraaien. Hoe gaan wij ervoor zorgen dat we structureel Europees gaan presteren. Daar begint het mee.
 
Ik denk dat een minder seizoen niet zoveel uitmaakt. Financieel kan ajax dat nog wel handelen. Wij moeten het omdraaien. Hoe gaan wij ervoor zorgen dat we structureel Europees gaan presteren. Daar begint het mee.
Precies; zolang zij elke keer dat europese CL ticket krijgen en wij er in de voorrondes uitknikkeren, zal Ajax financieel alleen maar verder uitlopen. Tijd om eindelijk eens europees op te staan en om eindelijk weer eens kampioen te worden zodat je die CL ticket direct krijgt zonder voorrondes gekloot.
 
Precies; zolang zij elke keer dat europese CL ticket krijgen en wij er in de voorrondes uitknikkeren, zal Ajax financieel alleen maar verder uitlopen. Tijd om eindelijk eens europees op te staan en om eindelijk weer eens kampioen te worden zodat je die CL ticket direct krijgt zonder voorrondes gekloot.
Aan de andere kant, als je de voorrondes al niet doorkomt ben je alleen maar kanonnenvoer. Weliswaar goed betaalt maar je staat zo voor lul.
 
Kun jij van afgelopen CL-seizoen de teams opnoemen die „voor lul stonden“?
Als je maar 1 of 2 punten haalt en de teams uit pot 1 en 2 met een B elftal gaan spelen en je kan er geen potten tegen breken. Ik denk, zoals vorig, jaar dat we sportief gezien niets hadden te zoeken in de CL. Heb het niet over geld en bekendheid spelers. Ik begrijpbaar het financieel bijna een must is om daar te spelen, maar als in de competitie de meeste wedstrijden al niet overtuigend gewonnen worden.
 
Als je maar 1 of 2 punten haalt en de teams uit pot 1 en 2 met een B elftal gaan spelen en je kan er geen potten tegen breken. Ik denk, zoals vorig, jaar dat we sportief gezien niets hadden te zoeken in de CL. Heb het niet over geld en bekendheid spelers. Ik begrijpbaar het financieel bijna een must is om daar te spelen, maar als in de competitie de meeste wedstrijden al niet overtuigend gewonnen worden.
Maar noem ze dan eens met naam. De teams waar jij afgelopen seizoen van dacht: wauw, die staan hier voor lul.
 
Maar noem ze dan eens met naam. De teams waar jij afgelopen seizoen van dacht: wauw, die staan hier voor lul.

Ik heb ook altijd het idee dat dat voor lul staan alleen in de kop van de supporter bestaat die zojuist verloren heeft. "We staan voor schut", terwijl de rest van de wereld het bericht leest dat die club heeft verloren en over gaat tot de orde van de dag.
 
Ik heb ook altijd het idee dat dat voor lul staan alleen in de kop van de supporter bestaat die zojuist verloren heeft. "We staan voor schut", terwijl de rest van de wereld het bericht leest dat die club heeft verloren en over gaat tot de orde van de dag.
Exact. Is er hier iemand die denkt, oh, dat AC Milan, wat een schande...
 
Wat een opluchting, nog wel veel tegeltjeswijsheden maar ik was behoorlijk Schmidt-moe. Eindelijk weer trots op een PSV-trainer. :PSV:
Ik las net een al wat ouder bericht waarin Zahavi meldde dat hij er niet blij mee was dat Schmidt hem altijd zo vroeg wisselde aangezien hij zijn meeste doelpunten altijd na de 70'ste minuut scoorde, en het antwoord van Schmidt was dat hem dat niet interesseerde. Tja. Liever tegeltjeswijsheid dan laptopdatawijsheid dan maar. Het is zo bekeken niet gek dat Schmidt van die rare beslissingen maakte; kennelijk geheel klinisch en myopisch zonder enig gevoel; wat heeft deze wedstrijd nodig, welke speler zit lekker in de wedstrijd welke niet? Van die dingen die je niet kan peilen obv klinische data.
 
Mooi om te zien hoe buitenlandse pers aandacht heeft voor RvN, dat zijn internationale status in NL onderschat wordt lijkt mij duidelijk.

Ik zal eerlijk zijn dat ik die kennelijk ook onderschatte. Goede voetballer, altijd fan geweest, maar ik maak ons Nederlanders toch altijd wat kleiner in mijn hoofd dan ze in werkelijkheid blijken.
 
Ik zal eerlijk zijn dat ik die kennelijk ook onderschatte. Goede voetballer, altijd fan geweest, maar ik maak ons Nederlanders toch altijd wat kleiner in mijn hoofd dan ze in werkelijkheid blijken.
Ik net zo, of beter gezegd, ik denk niet na over dat soort zaken. Dat Ruud nog niet vergeten zou zijn leek mij logisch. Dat hij voorafgaand aan het seizoen al een flink buitenlands interview krijgt geeft aan dat het meer is dan niet vergeten zijn.
 
Als ik PSV-fan zou zijn, zou ik tevreden zijn met hoe Van Nistelrooij zich nu presenteert, zeker in verhouding tot Schmidt.

Op basis wat er bij PSV en Ajax op dit moment gaande is, verwacht ik een spannende competitie, met misschien Feyenoord ook in de mix.
Ach ik ben er niet ontevreden mee. Maar ik vind roepen wel makkelijk. Eerst zien dan geloven. Ik snap wel dat Schmidt het budget benoemde van Ajax. Dat is gewoon een feit. Ik snap dat fans leuk vinden dat RVN zegt dat het er niet toe doet. Maar dat maakt het niet minder waar.

Qua transfermarkt zijn wel lekker actief en lijken we goeie zaken te doen. Maar het word nog spannend waar we staan. Gelukkig voor ons is TH ook weg waardoor Ajax ook opnieuw moet bouwen. Dat is stiekem wel een voordeel. Maar hoe PSV er voor staat? Geen idee. Zeker niet als we Gakpo/Sangaré nog verliezen. Dat is vrij cruciaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan