Ach ik ben er niet ontevreden mee. Maar ik vind roepen wel makkelijk. Eerst zien dan geloven. Ik snap wel dat Schmidt het budget benoemde van Ajax. Dat is gewoon een feit. Ik snap dat fans leuk vinden dat RVN zegt dat het er niet toe doet. Maar dat maakt het niet minder waar.

Qua transfermarkt zijn wel lekker actief en lijken we goeie zaken te doen. Maar het word nog spannend waar we staan. Gelukkig voor ons is TH ook weg waardoor Ajax ook opnieuw moet bouwen. Dat is stiekem wel een voordeel. Maar hoe PSV er voor staat? Geen idee. Zeker niet als we Gakpo/Sangaré nog verliezen. Dat is vrij cruciaal.
En toch heeft hij ook wel weer gelijk. Er waren afgelopen jaar flinke arbitrale dwalingen nodig om ajax een kampioenschap te laten winnen.
1 nadeel: ook komend seizoen zal PSV niet gevrijwaard zijn van dit soort competitieverstorende Polletjes.
 
En toch heeft hij ook wel weer gelijk. Er waren afgelopen jaar flinke arbitrale dwalingen nodig om ajax een kampioenschap te laten winnen.
1 nadeel: ook komend seizoen zal PSV niet gevrijwaard zijn van dit soort competitieverstorende Polletjes.
Zeker, dus ook Schmidt had bijna een kampioenschap te pakken. Tuurlijk, je moet er altijd voor gaan. Maar ik heb ook het gevoel dat dit Schmidt zijn intentie is geweest. Maar het is wmb niet gek om op te merken dat je concurrent gewoon betere(financiële) kaarten heeft. Die zijn bezig met een Bergwijn van 25 miljoen + dik jaarsalaris. Jammer dat we daar niet mee kunnen concurreren (al was het maar om een prijskaartje op te drijven).
 
En toch heeft hij ook wel weer gelijk. Er waren afgelopen jaar flinke arbitrale dwalingen nodig om ajax een kampioenschap te laten winnen.
1 nadeel: ook komend seizoen zal PSV niet gevrijwaard zijn van dit soort competitieverstorende Polletjes.
Een waarheid als een koe.
Zoals iedereen weet wiens geheugen nog functioneert en die tegelijk zich nog eens verdiept in wat 4 jaar VAR hier en daar voor invloed had. :(

Overigens vroeg je huez onlangs welke clubs voor lul stonden in de CL. Het antwoord is vrij duidelijk.
Onder andere de volgende deelnemers, sorry, stukken kanonnenvoer ;
Club Brugge 4 punten doelsaldo 6-20
Besiktas 0 p , ds 3-19
Shachtar Donetsk 2 p, ds 2-12
Dynamo Kiev 1 p, ds 1-11
Malmó 1 p , ds 1-14

Ondanks dit alles hoop ik voor Ruud dat hij wel de CL haalt zodat wij PSV supporters ook weer eens live naar een hele wedstrijd in de Champions League kunnen kijken.
Maar meer nog hoop ik dat Van the Man ons in het voorjaar 2023 de schaal toont op het Stadhuisplein. :)
 
Ach ik ben er niet ontevreden mee. Maar ik vind roepen wel makkelijk. Eerst zien dan geloven. Ik snap wel dat Schmidt het budget benoemde van Ajax. Dat is gewoon een feit. Ik snap dat fans leuk vinden dat RVN zegt dat het er niet toe doet. Maar dat maakt het niet minder waar.

Qua transfermarkt zijn wel lekker actief en lijken we goeie zaken te doen. Maar het word nog spannend waar we staan. Gelukkig voor ons is TH ook weg waardoor Ajax ook opnieuw moet bouwen. Dat is stiekem wel een voordeel. Maar hoe PSV er voor staat? Geen idee. Zeker niet als we Gakpo/Sangaré nog verliezen. Dat is vrij cruciaal.
Wat me dan wel stoort is dat Schmidt liep te klagen over het budget, terwijl we op het zelfde moment wel bakken met geld uitgaven voor middelmaat. Vinicius, Ramalho (valt nog mee maar is ook geen topper), Drommel, Van Ginkel, Propper, Max, Zahavi, Bruma, Baumgartl, Mitroglou... Als je al dit geld had bespaard hadden we niet veel gemist en betere jongens kunnen halen. Het is ook een kwestie van slim met je geld omgaan
 
Wat me dan wel stoort is dat Schmidt liep te klagen over het budget, terwijl we op het zelfde moment wel bakken met geld uitgaven voor middelmaat. Vinicius, Ramalho (valt nog mee maar is ook geen topper), Drommel, Van Ginkel, Propper, Max, Zahavi, Bruma, Baumgartl, Mitroglou... Als je al dit geld had bespaard hadden we niet veel gemist en betere jongens kunnen halen. Het is ook een kwestie van slim met je geld omgaan
Nouja, Bruma, Baumgartl en Mitriglou zijn gehaald voor Schmidt. Dus wellicht had dat het potje voor Schmidt verminderd.

Van de andere spelers viel het qua uitgaven toch wel mee? Alleen Max was relatief duur (9 miljoen). Maar van de rest hebben we nauwelijks betaald alleen hoogstens een flink salaris.

Ajax haalde in die twee jaar o.a. Haller (ruim 22 miljoen + een dik salaris),Kudus (10 miljoen + dik salaris), Klaassen( idem), Anthony (16 miljoen + dik salaris) en het jaar erop halen ze o.a. Berghuis (kleine transfersom maar salaris torenhoog, dacht zelfs hoger dan Gotze). Dus ja PSV had slimmer kunnen investeren. Maar Ajax shopt qua bedragen wel echt een treetje hoger.
 
Nouja, Bruma, Baumgartl en Mitriglou zijn gehaald voor Schmidt. Dus wellicht had dat het potje voor Schmidt verminderd.

Van de andere spelers viel het qua uitgaven toch wel mee? Alleen Max was relatief duur (9 miljoen). Maar van de rest hebben we nauwelijks betaald alleen hoogstens een flink salaris.

Ajax haalde in die twee jaar o.a. Haller (ruim 22 miljoen + een dik salaris),Kudus (10 miljoen + dik salaris), Klaassen( idem), Anthony (16 miljoen + dik salaris) en het jaar erop halen ze o.a. Berghuis (kleine transfersom maar salaris torenhoog, dacht zelfs hoger dan Gotze). Dus ja PSV had slimmer kunnen investeren. Maar Ajax shopt qua bedragen wel echt een treetje hoger.
Ajax heeft meer geld en geeft ook meer uit. En dat kun je (terecht) benoemen dat Ajax daarom meer kans maakt op de titel. Alleen ik vind niet dat je er telkens weer over moet beginnen als je zelf je geld uitgeeft aan matige spelers. Klagen dat je geen geld hebt om te eten terwijl je al je geld aan snoepgoed uitgeeft..
 
Ajax heeft meer geld en geeft ook meer uit. En dat kun je (terecht) benoemen dat Ajax daarom meer kans maakt op de titel. Alleen ik vind niet dat je er telkens weer over moet beginnen als je zelf je geld uitgeeft aan matige spelers. Klagen dat je geen geld hebt om te eten terwijl je al je geld aan snoepgoed uitgeeft..
Oneens met je vergelijking. Dat je Max, van Ginkel, Zahavi, Ramalho noemt in een rijtje "geld over de balk gooien" vind ik absoluut onjuist.
Daarentegen blijft het zo dat Ajax al 4 jaar op rij telkens tientallen miljoenen CL geld in de schoot geworpen heeft gekregen en wij niet.
Dat is gewoon een belangrijk feit dat iedereen, dus ook een coach, mag benoemen.
 
Een waarheid als een koe.
Zoals iedereen weet wiens geheugen nog functioneert en die tegelijk zich nog eens verdiept in wat 4 jaar VAR hier en daar voor invloed had. :(

Overigens vroeg je huez onlangs welke clubs voor lul stonden in de CL. Het antwoord is vrij duidelijk.
Onder andere de volgende deelnemers, sorry, stukken kanonnenvoer ;
Club Brugge 4 punten doelsaldo 6-20
Besiktas 0 p , ds 3-19
Shachtar Donetsk 2 p, ds 2-12
Dynamo Kiev 1 p, ds 1-11
Malmó 1 p , ds 1-14

Ondanks dit alles hoop ik voor Ruud dat hij wel de CL haalt zodat wij PSV supporters ook weer eens live naar een hele wedstrijd in de Champions League kunnen kijken.
Maar meer nog hoop ik dat Van the Man ons in het voorjaar 2023 de schaal toont op het Stadhuisplein. :)
Dank voor het opzoeken.
 
Oneens met je vergelijking. Dat je Max, van Ginkel, Zahavi, Ramalho noemt in een rijtje "geld over de balk gooien" vind ik absoluut onjuist.
Daarentegen blijft het zo dat Ajax al 4 jaar op rij telkens tientallen miljoenen CL geld in de schoot geworpen heeft gekregen en wij niet.
Dat is gewoon een belangrijk feit dat iedereen, dus ook een coach, mag benoemen.
Ik vind dat wanneer je Zahavi, een spits die echt op zijn laatste benen loopt, zó veel salaris geeft dat je dan geld over de balk smijt. Max is niet goed genoeg, Van Ginkel was het eigenlijk ook al wel duidelijk dat hij niet meer het niveau had van PSV en Ramalho vond ik een twijfelgeval om hem erbij te zetten. Ik vind dat er veel geld is verbrast aan middelmaat. Daarom ook erg blij met de richting die PSV nu is ingegaan met Brands en Van Nistelrooij.

Ik vind ook niet dat Ajax geld in de schoot geworpen heeft gekregen. Zij hebben het zelf voor elkaar gekregen om bovenaan te staan na 34 wedstrijden en daar doen een paar lucky momentjes niks aan af. Vooral de eigen prestaties in de CL, waar ze bakken met geld hebben verdiend en de spelers meer waard zijn geworden, hebben ze helemaal zelf gedaan.

De coach mag het inderdaad benoemen, alleen ik vind dat je dan ook zo reeel moet zijn om te zeggen dat je je eigen geld misschien ook beter had kunnen investeren.
 
Ik vind dat wanneer je Zahavi, een spits die echt op zijn laatste benen loopt, zó veel salaris geeft dat je dan geld over de balk smijt.
Zahavi was uiteindelijk niet de perfecte spits. Dat eens. Maar ik vind nou ook weer niet dat we met geld smijten. Er is gekozen voor een wat oudere speler met veel salaris zodat er geen transfersom betaald hoefde te worden. In totaal heeft Zahavi ons 6 miljoen gekost. Enorm veel geld. Maar goed voor een gemiddelde spits betaal je ook al gauw 6 - 10 miljoen en dan is dan exclusief het salaris.

Voor een groot verdienener heeft Zahavi te weinig gepresteerd. Maar ik vond het nou ook weer geen nutteloze aankoop. Denk dat bijv een Luckassen in totaal een veel pijnlijkere afschrijving is geweest. Koste transferbedrag, zal ook een prima salaris hebben en heeft sportief echt niets gepresteerd.

Max is niet goed genoeg,
Eens. Maar dat is van te voren lastig te zeggen. Vond het geen gekke aankoop op het moment van kopen. Ajax kan 4 Max'en per seizoen kopen. Dan lukt er eentje en zijn ze fantastisch en vergeten we die andere drie. Dat is hun grote voordeel. Tuurlijk moet PSV creatief zijn. Maar ook een Max vind ik niet een aankoop zoals Baumgartl.
Van Ginkel was het eigenlijk ook al wel duidelijk dat hij niet meer het niveau had van PSV
Eens. Maar goed een gokje moet kunnen. Denk niet dat PSV hier veel armer is van geworden of dat ze alternatieven hebben moeten afwijzen.
en Ramalho vond ik een twijfelgeval om hem erbij te zetten.
Koste 2,5 miljoen, zijn salaris weet ik niet. Maar dat vind ik nou niet echt geld verbrassen aan middelmaat. Heeft een hoop goeie wedstrijden gespeeld en helaas geblesseerd geraakt. Maar in mijn optiek zeker goed voor de eredivisie.
Ik vind dat er veel geld is verbrast aan middelmaat. Daarom ook erg blij met de richting die PSV nu is ingegaan met Brands en Van Nistelrooij.
Qua richting valt toch wel mee wat er daadwerkelijk is veranderd? Martinez lijkt me een goeie aankoop. Maar dat leek me Max ook.
Verder zijn Waterman (lijkt me iedere euro eigenlijk teveel) gekocht en Hoever gehuurd.

Ik ben er positief over. Maar ik vind het nou niet direct een grote verandering ten opzichte van vorig seizoen(en). Zahavi, Götze, Sangaré en Max waren alle vier grote namen in de voetbalwereld die werden gelinkt aan grote clubs. Lijkt mij juist eerder dat ze de trend voort zetten om grote namen proberen binnen te halen. Wat goed is.
Ik vind ook niet dat Ajax geld in de schoot geworpen heeft gekregen. Zij hebben het zelf voor elkaar gekregen om bovenaan te staan na 34 wedstrijden en daar doen een paar lucky momentjes niks aan af. Vooral de eigen prestaties in de CL, waar ze bakken met geld hebben verdiend en de spelers meer waard zijn geworden, hebben ze helemaal zelf gedaan.
Zeker hebben ze er ook voor gewerkt. Maar dat bevestigd toch alleen maar meer de huidige situatie?
Ik ben het met je eens dat we alsnog Ajax kunnen pakken en daar voor moeten gaan. Maar realistisch het verschil in budget benoemen heb ik nooit een probleem gevonden.

De coach mag het inderdaad benoemen, alleen ik vind dat je dan ook zo reeel moet zijn om te zeggen dat je je eigen geld misschien ook beter had kunnen investeren.
Zeker waar. Tegelijk denk ik dat Schmidt dat ook intern zeker gezegd heeft. Volgenmij kon PSV ook niet voldoen aan de wensen van Schmidt om meer te investeren in de selectie. Ten slotte hadden beide partijen in de winterstop wel de intentie om in gesprek te gaan voor een langer verblijf. Ik heb nou niet het idee dat Schmidt met zijn hand op de knip wilde zitten.
 
Een waarheid als een koe.
Zoals iedereen weet wiens geheugen nog functioneert en die tegelijk zich nog eens verdiept in wat 4 jaar VAR hier en daar voor invloed had. :(

Overigens vroeg je huez onlangs welke clubs voor lul stonden in de CL. Het antwoord is vrij duidelijk.
Onder andere de volgende deelnemers, sorry, stukken kanonnenvoer ;
Club Brugge 4 punten doelsaldo 6-20
Besiktas 0 p , ds 3-19
Shachtar Donetsk 2 p, ds 2-12
Dynamo Kiev 1 p, ds 1-11
Malmó 1 p , ds 1-14

Ondanks dit alles hoop ik voor Ruud dat hij wel de CL haalt zodat wij PSV supporters ook weer eens live naar een hele wedstrijd in de Champions League kunnen kijken.
Maar meer nog hoop ik dat Van the Man ons in het voorjaar 2023 de schaal toont op het Stadhuisplein. :)
Denk niet dat zij voor schut stonden; er is namelijk niemand die schrikt van statistieken of ze onverwacht vindt. Dat was volgens mij de hele crux van het verhaal. Niemand zal denken, bwahaha dat Malmo, wat hebben die voor schut gestaan zeg. Eerder dat men de uitslagen ziet en denkt, ja dat was te verwachten, en daarmee verlaat het alweer de gedachten bij die persoon. Zulke clubs kunnen eigenlijk niet verliezen of voor schut staan, financieel is deelname aan de groepsfase aantrekkelijker dan de finale halen van de EL, en alles wat je wint is mooi meegenomen.
 
Denk niet dat zij voor schut stonden; er is namelijk niemand die schrikt van statistieken of ze onverwacht vindt. Dat was volgens mij de hele crux van het verhaal. Niemand zal denken, bwahaha dat Malmo, wat hebben die voor schut gestaan zeg. Eerder dat men de uitslagen ziet en denkt, ja dat was te verwachten, en daarmee verlaat het alweer de gedachten bij die persoon. Zulke clubs kunnen eigenlijk niet verliezen of voor schut staan, financieel is deelname aan de groepsfase aantrekkelijker dan de finale halen van de EL, en alles wat je wint is mooi meegenomen.
Okay, dan noemen we het niet voor schut staan.
Vind je de term "sportief gezien voor spek en bonen meedoen" dan beter op zijn plaats?
Want hoewel ik vurig hoop dat Ruud ons wel tot de groepsfase brengt - het levert veel geld op - ben ik bang dat we toch echt na Kerstmis nog hooguit in de EL actief zullen zijn.
Zeker als na Gotze nog meer toppers verdwijnen.
 
Okay, dan noemen we het niet voor schut staan.
Vind je de term "sportief gezien voor spek en bonen meedoen" dan beter op zijn plaats?
Want hoewel ik vurig hoop dat Ruud ons wel tot de groepsfase brengt - het levert veel geld op - ben ik bang dat we toch echt na Kerstmis nog hooguit in de EL actief zullen zijn.
Zeker als na Gotze nog meer toppers verdwijnen.
Prima toch? Dan heb je de startpremie, 250k per doelpunt oid, en als je dan op de derde plek eindigt ga je alsnog de EL in. Dat in een van de slechtste scenario's; maar wie weet klikt het elftal en verras je de internationale voetbalwereld. Win-win. Of gaat die nieuwe CL opzet komend seizoen al in? In dat geval weet ik niet hoe het zit.
 
Prima toch? Dan heb je de startpremie, 250k per doelpunt oid, en als je dan op de derde plek eindigt ga je alsnog de EL in. Dat in een van de slechtste scenario's; maar wie weet klikt het elftal en verras je de internationale voetbalwereld. Win-win. Of gaat die nieuwe CL opzet komend seizoen al in? In dat geval weet ik niet hoe het zit.
Ja, dat is zo. Maar ik heb geen idee hoe het zit met de nieuwe opzet. Heb de CL al enkele jaren grotendeels links laten liggen.
 
Prima toch? Dan heb je de startpremie, 250k per doelpunt oid, en als je dan op de derde plek eindigt ga je alsnog de EL in. Dat in een van de slechtste scenario's; maar wie weet klikt het elftal en verras je de internationale voetbalwereld. Win-win. Of gaat die nieuwe CL opzet komend seizoen al in? In dat geval weet ik niet hoe het zit.
Maar ik zei ook, dat meedoen belangrijk is voor de financiën, maar sportief gezien hebben we er niks te zoeken.
 
Maar ik zei ook, dat meedoen belangrijk is voor de financiën, maar sportief gezien hebben we er niks te zoeken.
Als je bedoelt dat we zeker niet bij de jaarlijks zowat dezelfde acht teams in de kwartfinale komen, heb je gelijk.
Derde worden in de groep zal al een gigantische klus zijn.
Dat durf ik reeds vóor de loting te zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan