In de Skiete Willy podcast werd dat ook nog eens aangestipt door Marco Timmer. Toen PSV een paar jaar geleden in Orlando waren voor een trainingskamp, was RvN ook mee. Er stond een rij van tientallen meters van mensen die even met hem op de foto wilden. En dan heb je het over Amerika. In Nederland hebben we het altijd over Sneijder, Robben, v Persie en fucking VdVaart. Hoewel RvN natuurlijk van een nèt iets eerdere generatie is, hoort hij gemakkelijk in dat rijtje.
Ruud is precies even oud als Kluivert. Alleen Ruud brak pas echt door rond zijn 22e. Kluivert had er toen al een paar topjaren op zitten. Was ook eerder opgebrand overigens.
 
Ik heb eigenlijk best vertrouwen in RvN. Vind hem heel kalm, maar wel met een bepaald natuurlijk overwicht overkomen. Kan zich prima verwoorden en is niet snel van de leg. En volgens mij heeft hij ook goede ideeën over voetbal. Ik vind alleen PSV nog altijd een topclub en geen stageplek. Zeker als het toch een van de belangrijkste functies binnen een club betreft. Had liever gezien dat hij nog een paar jaar elders ervaring had opgedaan.
Dan ben ik benieuwd welke goede ideeën over voetbal je hem toedicht en waar je dat uit afleidt?

Het lijkt mij een heel aardige technische staf. Of Guus Hiddink nodig is, geen idee. Wat mij betreft heb je voor leeftijd en ervaring hierin al Rutten. Een kritiekpuntje die ik kan bedenken is dat zowel van Nistelrooy als Rutten op mij overkomen (kan dus best anders zijn) als nice guys. Kortom, waar is Huub Stevens als je hem nodig hebt ;)
 
Dan ben ik benieuwd welke goede ideeën over voetbal je hem toedicht en waar je dat uit afleidt?

Het lijkt mij een heel aardige technische staf. Of Guus Hiddink nodig is, geen idee. Wat mij betreft heb je voor leeftijd en ervaring hierin al Rutten. Een kritiekpuntje die ik kan bedenken is dat zowel van Nistelrooy als Rutten op mij overkomen (kan dus best anders zijn) als nice guys. Kortom, waar is Huub Stevens als je hem nodig hebt ;)
Huub Stevens, dat was echt een enorme teleurstelling. Niet in het minst omdat ik dat graag totaal anders had gezien.
 
I know this is the PSV's technical staff board and I don't want to hijack the conversation for long, but can someone be kind enough to onboard me on what to expect from this Roger Schmidt lad?
 
Ruud is precies even oud als Kluivert. Alleen Ruud brak pas echt door rond zijn 22e. Kluivert had er toen al een paar topjaren op zitten. Was ook eerder opgebrand overigens.
Het kaarsje van Kluivert was nog net niet geheel opgebrand toen hij dat ene doelpunt voor ons scoorde tegen Ajax in 2007.
Je weet wel, toen Henk ten Cate later in Tilburg tevergeefs "nog eén, nog eén" stond te smeken. ;)
 
I know this is the PSV's technical stuff board and I don't want to hijack the conversation for long, but can someone be so kind enough on what to expect from this Roger Schmidt lad?
A civilized and very good coach which is nowadays shown in the individual progress of many players and the good results of the whole PSV team at the moment.
Good luck.
 
I know this is the PSV's technical staff board and I don't want to hijack the conversation for long, but can someone be kind enough to onboard me on what to expect from this Roger Schmidt lad?
I was hoping his pressure football would bring nice matches to watch. That was not the case... It has been an absolut shit show up until he announced he was leaving. Since then, all of a sudden, they started playing the way I hoped they would have from the start.

First Schmidt said it would only take a few days to weeks at the most to for the players to get used to his fullgaz fussbal. Then, when that didn't happen, it changed to "It's not easy for players to adopt to such a different system.", and after a while the press didn't even bother to ask about it anymore.

I had high hopes, but it has been a rather depressing period.
 
I was hoping his pressure football would bring nice matches to watch. That was not the case... It has been an absolut shit show up until he announced he was leaving. Since then, all of a sudden, they started playing the way I hoped they would have from the start.

First Schmidt said it would only take a few days to weeks at the most to for the players to get used to his fullgaz fussbal. Then, when that didn't happen, it changed to "It's not easy for players to adopt to such a different system.", and after a while the press didn't even bother to ask about it anymore.

I had high hopes, but it has been a rather depressing period.

I can take from your words that we're talking about full-out attacking football where the players run a lot like headless chickens, put a lot of pressure, but then there's no planned movements, no management of the momentum of the game, and opponents can quickly adapt to it?
 
I can take from your words that we're talking about full-out attacking football where the players run a lot like headless chickens, put a lot of pressure, but then there's no planned movements, no management of the momentum of the game, and opponents can quickly adapt to it?
No, it was supposed to be like Ajax vs Red Bull Salzburg on thursday the 20th 2014. (Maybe YouTube still has some footage)
Well organized, high pressure, smart defence and quick passing.

Instead we got to learn that watching paint dry is not the most boring thing a man can do.
 
No, it was supposed to be like Ajax vs Red Bull Salzburg on thursday the 20th 2014. (Maybe YouTube still has some footage)
Well organized, high pressure, smart defence and quick passing.

Instead we got to learn that watching paint dry is not the most boring thing a man can do.

Benfica fans like coaches that make players run a lot and put lot of pressure. Regardless if that's minimally effective.

Oh well. Thanks for the clarifications.
 
Dan ben ik benieuwd welke goede ideeën over voetbal je hem toedicht en waar je dat uit afleidt?

Het lijkt mij een heel aardige technische staf. Of Guus Hiddink nodig is, geen idee. Wat mij betreft heb je voor leeftijd en ervaring hierin al Rutten. Een kritiekpuntje die ik kan bedenken is dat zowel van Nistelrooy als Rutten op mij overkomen (kan dus best anders zijn) als nice guys. Kortom, waar is Huub Stevens als je hem nodig hebt ;)
Hiddink is er helemaal niet bij betrokken. Zeggen Hiddink en PSV zelf.


RvN is juist een extreme winnaar en die kan je per definitie niet echt indelen bij de nice guys. Dat beeld heb ik nooit van hem gehad als speler: nice guy. Van Rutten wel.

Ik voorzie maar één mogelijke valkuil voor RvN en dat is dat hij koppig doet en blijft doen tegen mondige spelers.
 
Laatst bewerkt:
Hiddink is er helemaal niet bij betrokken. Zeggen Hiddink en PSV zelf.


RvN is juist een extreme winnaar en die kan je per definitie niet echt indelen bij de nice guys. Dat beeld heb ik nooit van hem gehad als speler: nice guy. Van Rutten wel.

Ik voorzie maar één mogelijke valkuil voor RvN en dat is dat hij koppig doet en blijft doen tegen mondige spelers.
Why not both. Volgens Bjorn van der Doelen is hij buiten het veld inderdaad een nice guy en zijn er mensen die zelfs niet geloven dat hij op het veld zo kan zijn.

Rutten schijnt in de kleedkamer anders te zijn dan in de perskamer. Of dat rigoreus is weet ik niet, vast wat meer charismatisch.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Hiddink is er helemaal niet bij betrokken. Zeggen Hiddink en PSV zelf.


RvN is juist een extreme winnaar en die kan je per definitie niet echt indelen bij de nice guys. Dat beeld heb ik nooit van hem gehad als speler: nice guy. Van Rutten wel.

Ik voorzie maar één mogelijke valkuil voor RvN en dat is dat hij koppig doet en blijft doen tegen mondige spelers.
Nooit bij stilgestaan. Denk dat je daar gelijk in hebt. Over Hiddink heb ik gemist.
Nou mijn eerste vraag nog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan