Hey PSV fans! I'm a Benfica fan. I'll be typing in english as I don't trust google translate in order to do this. In the biggest Benfica forum, we are wondering what you guys think about Schmidt. What are your critiques of him and what are the positives? Does he play good football? Is he a good communicator? Does he play youngsters? etc...

Also, is Vinicius doing that bad there?

Cheers form a Benfica Fan!
Welcome Humbug (Christmas carol fan?)

Maybe this analysis might be useful:
There are more articles like this, this one is more recent:

I haven't studied Schmidt thoroughly, a lot has been sayed about Schmidt allready here but I only read some parts of the discussion.

If you would ask my opinion in a pub, or in the stadium or whatever I would say I have mixed emotions about Roger at PSV.
Performance should have been better (especially in his first season) but it seems to be improving and the wheel is still in spin.
As for the Dutch league: we should be ranked number 1 in the league because the VAR made a ridiculous mistake during PSV - Ajaks.
Dutch national cup: we have a final to play against our rival Ajaks.
Europe conference league: 1/8 final to play against the Leicester City.
So there is a lot at stakes in the upcoming weeks.

I think Schmidt isn't that bad but he just needs better players (especially defenders) for his tactical plans that might be complex.
The teamspirit seems to be good.
There is finally some peace at the club after we had certain problems when the previous trainer left.
Players that where off the radar got new chances, improved, worked hard and are more important now.
There are rumours that people who either know Schmidt or his colleagues/players he is socially fine or something like that. Yes, Schmidt had some discussions with the press but maybe it was a while ago or (partially) overrated.
He is passionated and reminds me a bit of Simeone. Benfica and Schmidt might be a good match, don't ask me why because it's just a feeling. Maybe because they work hard and Schmidt likes a fit, hard working team
 
Laatst bewerkt:
Tja... Ik vind het hele idee om een echte opleidingsclub te worden - ook voor trainers - op zich nog niet zo'n slechte gedachte. Qua begroting kan je toch niet mee met Ajax, dus je moet toch je tactiek aanpassen - en accepteren dat je niet elk jaar meedoet voor het kampioenschap, leg andere prioriteiten: overwinteren in een Europese competitie, hoe dan ook de tweede plek, herkenbaar en attractief voetbal, eens in de vijf jaar de schaal... En van daaruit weer naar Ajax toe groeien.
Ik vond juist wel sterk om te zien dat we met Schmidt een trainer binnen haalde met een netwerk. (semi) grote namen in de voetballerij hadden opeens oren naar een club als PSV. Daarnaast laat hij de club totaal andere denkwijze en praktijken zien. Tuurlijk het veldspel was niet zoals we hoopte. Maar ik denk echt wel dat veel mensen binnen PSV van Schmidt hadden/hebben kunnen leren. Dat soort mensen moet je gewoon op bepaalde posities aantrekken. Als je alles zelf opleid vrees ik dat het teveel eenheidsworst word. Hierin moet er een goede balans gevonden worden. Waarbij we, als internationale club, ook gewoon in het buitenland moeten blijven durven kijken.

Zelfde geld in mijn optiek voor de eredivisie. Ja, Ajax heeft het betere budget. Maar PSV steekt, in mijn optiek, wel ver uit boven de mogelijkheden van AZ/Feyenoord. Als we puur een opleidingsclub worden vraag ik me af of we niet naar onderen bezig gaan zijn ipv naar boven. Juist Europees (waarbij ervaring het meest telt) lijkt me juist goed om die balans op te zoeken.

Ook zijn de bedragen die PSV krijgt voor topspelers minimaal. Volgensmij is 1 jaar champions league spelen (prijzen geld plus elke speler heeft Europese ervaring) uiteindelijk sterker voor je marktwaarde dan het zelf opleiden.

Ik vind de gedachte veel tijd en energie in de opleiding alleen maar goed. Alleen moeten we oppassen dat we er niet in doordraaien. Goede transfer (ervaren toppers) zijn gewoon van belang als je voor de prijzen of in europa wil presteren. Juist ook om die tweede plek zeker te stellen.

Moest PSV dan verder met het Red Bull-idee? Maar wie dan uit die stal die beter en betaalbaar is dan Schmidt?
Red bull profiteert wel erg van het geld. Die hebben het geld ook om goede spelers te halen en te behouden.
Daarnaast hebben ze een flink internationaal netwerk. Ik zou het toejuichen maar dan moet er ook wat buitenlandse kwaliteit worden binnen gehaald.
 
Hmmm ik heb gemengde gevoelens bij deze aanstelling. Ik ben van Nistelrooy fan als speler, maar het is afwachten hoe hij het als trainer gaat doen. PSV heeft twee keer eerder een relatief onervaren ex-speler als trainer aangesteld. Bij Cocu pakte dat redelijk uit en hij van Bommel slecht. Drie keer is scheepsrecht kan je denken, maar ook: een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen (PSV drie keer als het verkeerd gaat, dus is geen ezel…). Waar ik mijn grootste twijfel bij heb is dat met dit soort aanstellingen (van Nistelrooy, Rutte, Brands) er geen echte veranderingen worden doorgevoerd, wat naar mijn idee wel nodig is om het gat met Ajax te dichten. We gaan het zien…
 
Welcome Humbug (Christmas carol fan?)

Maybe this analysis might be useful:
There are more articles like this, this one is more recent:

I haven't studied Schmidt thoroughly, a lot has been sayed about Schmidt allready here but I only read some parts of the discussion.

If you would ask my opinion in a pub, or in the stadium or whatever I would say I have mixed emotions about Roger at PSV.
Performance should have been better (especially in his first season) but it seems to be improving and the wheel is still in spin.
As for the Dutch league: we should be ranked number 1 in the league because the VAR made a ridiculous mistake during PSV - Ajaks.
Dutch national cup: we have a final to play against our rival Ajaks.
Europe conference league: 1/8 final to play against the Leicester City.
So there is a lot at stakes in the upcoming weeks.

I think Schmidt isn't that bad but he just needs better players (especially defenders) for his tactical plans that might be complex.
The teamspirit seems to be good.
There is finally some peace at the club after we had certain problems when the previous trainer left.
Players that where off the radar got new chances, improved, worked hard and are more important now.
There are rumours that people who either know Schmidt or his colleagues/players he is socially fine or something like that. Yes, Schmidt had some discussions with the press but maybe it was a while ago or (partially) overrated.
He is passionated and reminds me a bit of Simeone. Benfica and Schmidt might be a good match, don't ask me why because it's just a feeling. Maybe because they work hard and Schmidt likes a fit, hard working team
We spelen alleen al wel in de 1/4 finale tegen Leicester ;)
 
Ik denk eigenlijk niet dat Götze (denk niet dat hij blijft, overigens) per se naar RvN luistert, vanwege een bepaalde status uit het verleden. Op dit niveau telt alleen het nu - al is het alleen al omdat spelers met een slechte trainer gewoon marktwaarde verliezen.

Ik ontken verder niet dat er om RvN heen veel voetbalkennis en -ervaring wordt gepositioneerd. Rutten is als hoofdtrainer natuurlijk geen sterk figuur, maar ik twijfel geen moment aan z'n tactisch inzicht. Maar een trainer is méér dan de optelsom van z'n teamleden. RvN zal zélf ergens moeten gaan staan. Als de resultaten tegenvallen, helpt Rutten niet. En daar ligt m'n twijfel. Maar twijfel is geen negatief oordeel, hè?

Ik mis wel oprecht een visie. Na Schmidt nu dit. Kunnen we nu een langertermijnbeleid verwachten? Ik vind dat we dat als fans wel verdienen. Waar staat PSV nu voor? Jeugd een kans? Titel? Etc
Ik deel je vragen en twijfels. Alleen weet ik niet of het huidige voetbal echt een lange termijn visie op de mat kan leggen. Ik twijfel bijv of Ajax hetzelfde blijft als Ten Hag vertrekt. Daarvoor hadden ze eerst Bosz en daarvoor nog jaren lang het saaie Frank de Boer, en voor de Boer zaten trainers als Martin Jol daar. Natuurlijk hebben ze meer dan PSV een eigen DNA maar ook zij zijn erg afhankelijk can die trainers.
PSV heeft al sinds een jaar of 10 de inbreng van de eigen jeugd groter gemaakt. De jeugdopleiding draait veel beter en er stromen steeds vaker spelers door naar het Eerste. Dat vind ik toch wel een lange termijn visie die steeds meer gestalte krijgt. Maar PSV is itt Ajax niet gebonden aan bijv een bepaald systeem. Daarin is PSV flexibeler, altijd al geweest. Het is daarom ook niet echt een dingetje wat mij betreft, een lange termijn visie vwb trainerschap.
 
Maar PSV is itt Ajax niet gebonden aan bijv een bepaald systeem. Daarin is PSV flexibeler, altijd al geweest. Het is daarom ook niet echt een dingetje wat mij betreft, een lange termijn visie vwb trainerschap.
Dat vond ik nou net een van de weinige goeie dingen van JdJ: de belofte om een nieuwe weg in te slaan met mooi aanvallend voetbal. Ik zie die visie graag voortgezet worden; het kan mij daarin bijzonder weinig boeien of PSV daar geen historie in heeft. Wat JdJ beloofde is in principe wat ik altijd al heb willen zien bij PSV. Wmb is het dus wel een 'echt dingetje'; ik vind het ook vreemd dat jij dat als Ajax-spel bewonderaar nu ineens niet interessant vindt. :unsure:
 
Dat vond ik nou net een van de weinige goeie dingen van JdJ: de belofte om een nieuwe weg in te slaan met mooi aanvallend voetbal. Ik zie die visie graag voortgezet worden; het kan mij daarin bijzonder weinig boeien of PSV daar geen historie in heeft. Wat JdJ beloofde is in principe wat ik altijd al heb willen zien bij PSV. Wmb is het dus wel een 'echt dingetje'; ik vind het ook vreemd dat jij dat als Ajax-spel bewonderaar nu ineens niet interessant vindt. :unsure:
Ik vind mooi aanvallend voetbal soms best lastig te meten in vergelijking met resultaat. Is toch ergens subjectief.
Wanneer is iets mooi en wanneer is het voldoende. Ik heb nauwelijks een team gezien wat 100% van de wedstrijden mooi aanvallend voetbal speelt.
Ik denk dat mooi voetbal los van een systeem gezien kan worden. Zowel gegenpressung als tika tika is mooi voetbal. Beide zie ik graag. Maar ook, en dat is niet aanvallend, een PSV wat een tactisch sterke verdediging heeft en niets weggeeft en met schitterende counters de wedstrijd met 3 of 4 tegen nul wint. Dan is het geen aanvallend systeem maar zijn het wel wedstrijden waar ik van geniet.

Dus ik ben het daar wel mee eens dat PSV hierin zich flexibel kan opstellen. Het hoeft geen 4-3-3 te spelen zoals ze dat bij Ajax haast altijd moeten. Als ze een beter spel/resultaat neer kunnen leggen met een 4-4-2 moeten ze dat ook zeker doen.
 
Ik vind mooi aanvallend voetbal soms best lastig te meten in vergelijking met resultaat. Is toch ergens subjectief.
Wanneer is iets mooi en wanneer is het voldoende. Ik heb nauwelijks een team gezien wat 100% van de wedstrijden mooi aanvallend voetbal speelt.
Ik denk dat mooi voetbal los van een systeem gezien kan worden. Zowel gegenpressung als tika tika is mooi voetbal. Beide zie ik graag. Maar ook, en dat is niet aanvallend, een PSV wat een tactisch sterke verdediging heeft en niets weggeeft en met schitterende counters de wedstrijd met 3 of 4 tegen nul wint. Dan is het geen aanvallend systeem maar zijn het wel wedstrijden waar ik van geniet.

Dus ik ben het daar wel mee eens dat PSV hierin zich flexibel kan opstellen. Het hoeft geen 4-3-3 te spelen zoals ze dat bij Ajax haast altijd moeten. Als ze een beter spel/resultaat neer kunnen leggen met een 4-4-2 moeten ze dat ook zeker doen.
Ja, mooi is subjectief. Aanvallend is niet subjectief, maar kan wel op verschillende manieren. Ik vind de horizontale tiki-taka van Barcelona uit de Pep-periode persoonlijk heel vervelend om naar te kijken, maar verticale tiki-taka zie ik dan wel weer graag. Dit zou dan ook het systeem zijn dat mijn voorkeur geniet en wat ik PSV heel graag zou zien spelen. Dat is een veel sneller systeem dan het huidige, en al helemaal dan het oeverloze gebrei van Pep's Barca-tiki-taka. Ik had andere verwachtingen bij het spel van Schmidt. We hebben een handvol geweldige wedstrijden gezien, maar over het algemeen heeft het systeem teveel pijnpunten en tekortkomingen om echt succesvol te kunnen zijn. Maar de insteek van JdJ was goed, en het aanstellen van een min of meer gerenommeerde coach ook.
 
Dat vond ik nou net een van de weinige goeie dingen van JdJ: de belofte om een nieuwe weg in te slaan met mooi aanvallend voetbal. Ik zie die visie graag voortgezet worden; het kan mij daarin bijzonder weinig boeien of PSV daar geen historie in heeft. Wat JdJ beloofde is in principe wat ik altijd al heb willen zien bij PSV. Wmb is het dus wel een 'echt dingetje'; ik vind het ook vreemd dat jij dat als Ajax-spel bewonderaar nu ineens niet interessant vindt. :unsure:
Oh zeker, ik ben voor aanvallend en verzorgd voetbal, het liefst het voetbal van AZ onder Adriaanse. Maar het ging er mij om of je tegenwoordig als voetbalclub een lange termijn visie echt kunt vasthouden. Ik denk zelf van niet. Ook Ajax bewees met heel wat trainers die ze hadden, dat het niet zo vanzelfsprekend is om aan die visie vast te houden. Ik vind Schmidt aanvallend willen spelen maar het toch niet echt constant doen. Het is vaak tot aan de 1-0 aanvallend en daarna toch weer vol gas rond bereiden. En ik vind dat voetbal verzorgd moet uitzien. Dat is bij PSV niet het geval. Dat is chaotisch voetbal spelen met aanvallende intenties. Ik hoop eerlijk gezegd dat JdJ dit soort voetbal vaarwel zegt.
 
Oh zeker, ik ben voor aanvallend en verzorgd voetbal, het liefst het voetbal van AZ onder Adriaanse. Maar het ging er mij om of je tegenwoordig als voetbalclub een lange termijn visie echt kunt vasthouden. Ik denk zelf van niet. Ook Ajax bewees met heel wat trainers die ze hadden, dat het niet zo vanzelfsprekend is om aan die visie vast te houden. Ik vind Schmidt aanvallend willen spelen maar het toch niet echt constant doen. Het is vaak tot aan de 1-0 aanvallend en daarna toch weer vol gas rond bereiden. En ik vind dat voetbal verzorgd moet uitzien. Dat is bij PSV niet het geval. Dat is chaotisch voetbal spelen met aanvallende intenties. Ik hoop eerlijk gezegd dat JdJ dit soort voetbal vaarwel zegt.
Dat JdJ een nieuwe, aanvallende weg wilde inslaan met PSV, wil natuurlijk niet zeggen dat hij specifiek het voetbal wat we nu vorgeschoteld krijgen wou zien. Maar dat het aanvallend moet blijven, daarin verandert hij hopelijk niet van mening. Dit soort aanvallend voetbal hoeft van mij ook niet. Zoals gezegd, het is een heel makkelijk op te vangen systeem, en het is heel kwetsbaar voor counters; en als er dan geen plan-b is, dan loop je heel dom in het mes, zoals tegen Feyenoord thuis.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Hmmm ik heb gemengde gevoelens bij deze aanstelling. Ik ben van Nistelrooy fan als speler, maar het is afwachten hoe hij het als trainer gaat doen. PSV heeft twee keer eerder een relatief onervaren ex-speler als trainer aangesteld. Bij Cocu pakte dat redelijk uit en hij van Bommel slecht. Drie keer is scheepsrecht kan je denken, maar ook: een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen (PSV drie keer als het verkeerd gaat, dus is geen ezel…). Waar ik mijn grootste twijfel bij heb is dat met dit soort aanstellingen (van Nistelrooy, Rutte, Brands) er geen echte veranderingen worden doorgevoerd, wat naar mijn idee wel nodig is om het gat met Ajax te dichten. We gaan het zien…
Ik heb eigenlijk best vertrouwen in RvN. Vind hem heel kalm, maar wel met een bepaald natuurlijk overwicht overkomen. Kan zich prima verwoorden en is niet snel van de leg. En volgens mij heeft hij ook goede ideeën over voetbal. Ik vind alleen PSV nog altijd een topclub en geen stageplek. Zeker als het toch een van de belangrijkste functies binnen een club betreft. Had liever gezien dat hij nog een paar jaar elders ervaring had opgedaan.
 
Ik heb eigenlijk best vertrouwen in RvN. Vind hem heel kalm, maar wel met een bepaald natuurlijk overwicht overkomen. Kan zich prima verwoorden en is niet snel van de leg. En volgens mij heeft hij ook goede ideeën over voetbal. Ik vind alleen PSV nog altijd een topclub en geen stageplek. Zeker als het toch een van de belangrijkste functies binnen een club betreft. Had liever gezien dat hij nog een paar jaar elders ervaring had opgedaan.
Anderzijds; hoe vaak is al gezegd dat trainer zijn bij een modale eredivisieclub totaal iets anders is dan trainer zijn bij PSV of ajax?
 
Jullie weten half niet hoe groot Ruud van Nistelrooij internationaal is! Nog altijd is hij een van de legendes van Man United. In Madrid staat hij bekend als van Goal. Komt ie wel eens bij die twee clubs, dan wordt hij nog erg chique ontvangen. Ging ik in Japen in een café wat drinken en ze wisten dat ik uit NL kwam, dan was Ruud de eerste naam die men riep ( plus van Persie). Spreek ik de club van de Oranje fans in Iran, dan hebben zij het als eerste over twee legendes: Ruud Gullit en Ruud van Nistelrooij en dan pas over zelfs Cruijff!
Geloof me mensen, als wij de CL halen, dan komt PSV met zo’n naam als trainer heel anders binnen bij de andere clubs. Natuurlijk, eerst je prestaties die meetellen maar dit soort dingen worden in NL wel eens onderschat omdat men hier al te graag en soms zelfs geforceerd nuchter wil zijn. In Engeland, Duitsland, Italië, Spanje en in andere continenten werkt dat echter heel anders.
We moeten Ruud echt gaan koesteren hier!
 
Ik heb eigenlijk best vertrouwen in RvN. Vind hem heel kalm, maar wel met een bepaald natuurlijk overwicht overkomen. Kan zich prima verwoorden en is niet snel van de leg. En volgens mij heeft hij ook goede ideeën over voetbal. Ik vind alleen PSV nog altijd een topclub en geen stageplek. Zeker als het toch een van de belangrijkste functies binnen een club betreft. Had liever gezien dat hij nog een paar jaar elders ervaring had opgedaan.
Ik hoop dat je gelijk hebt. De toekomst zal het leren.
 
Anderzijds; hoe vaak is al gezegd dat trainer zijn bij een modale eredivisieclub totaal iets anders is dan trainer zijn bij PSV of ajax?
Klopt zeker. Maar bij JPSV spelen er 0 belangen mee. Alles staat in teken van het eerste. Bij een eredivisie club zul je toch moeten presteren met de middelen die er zijn om überhaupt te overleven. Dat is al andere koek en druk.
 
Zat in 2014 al op de bank naast de bondscoach, Hiddink. Heeft wat dat betreft mogen meekijken op t allerhoogste niveau. Zit beduidend langer in het trainersvak dan Cocu toen die begon. Heeft een duidelijke eigen visie als ik Omroep Brabant moet geloven, 4-3-3 met 5 aanvallend ingestelde spelers.
Dat we maar vele successen mogen vieren met Ruud.
 
Jullie weten half niet hoe groot Ruud van Nistelrooij internationaal is! Nog altijd is hij een van de legendes van Man United. In Madrid staat hij bekend als van Goal. Komt ie wel eens bij die twee clubs, dan wordt hij nog erg chique ontvangen. Ging ik in Japen in een café wat drinken en ze wisten dat ik uit NL kwam, dan was Ruud de eerste naam die men riep ( plus van Persie). Spreek ik de club van de Oranje fans in Iran, dan hebben zij het als eerste over twee legendes: Ruud Gullit en Ruud van Nistelrooij en dan pas over zelfs Cruijff!
Geloof me mensen, als wij de CL halen, dan komt PSV met zo’n naam als trainer heel anders binnen bij de andere clubs. Natuurlijk, eerst je prestaties die meetellen maar dit soort dingen worden in NL wel eens onderschat omdat men hier al te graag en soms zelfs geforceerd nuchter wil zijn. In Engeland, Duitsland, Italië, Spanje en in andere continenten werkt dat echter heel anders.
We moeten Ruud echt gaan koesteren hier!
In de Skiete Willy podcast werd dat ook nog eens aangestipt door Marco Timmer. Toen PSV een paar jaar geleden in Orlando waren voor een trainingskamp, was RvN ook mee. Er stond een rij van tientallen meters van mensen die even met hem op de foto wilden. En dan heb je het over Amerika. In Nederland hebben we het altijd over Sneijder, Robben, v Persie en fucking VdVaart. Hoewel RvN natuurlijk van een nèt iets eerdere generatie is, hoort hij gemakkelijk in dat rijtje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan