Ik denk dat we het op alle punten met elkaar oneens zijn 😂
Sommige dingen zijn we het minder oneens dan andere 🤔
Mwene, kan die ook keepen en als spits of achter de spits?
Haha nee. Maar hij is wel specifiek voor beide backs gehaald volgensmij.
Alles wat gratis is, lees: Propper of van Ginkel, heeft ook een bepaalde reden.
Zeker als Propper 38 wedstrijden mom is de premier league dan was hij niet gratis. Maar goedkoop ervaring halen is wel een kwaliteit. Zie Ramalho, Guardado etc ook.
Geen enkele club kwam voor van Ginkel. Maar ze zullen wel gek zijn geweest allemaal ondanks dat hij gratis was op te halen.
Van Ginkel was wel lullig geweest om niet te tekenen bij de club die zojuist (weer) een jaar hem heeft laten revalideren. Denk dat hij prima naar Turkse clubs of iets dergelijks wilde.
Dat geldt ook voor Propper.
Er was wel interesse voor Propper maar Propper wilde ook graag naar de eredivisie en met name psv. En ja de man utd clubs hadden geen interesse. Maar als psv niet had gehapt dan was die wel bij een andere club terecht gekomen.
Dat laat mij juist zien dat ze hen helemaal niet hebben gevolgd maar gewoon omdat het gratis was opgehaald.
Ze vroegen eerst een vraagprijs waar psv niet aan wilde voldoen. Propper is psv speler geweest. Daardoor weet je dat ze hem wel intensief hebben gevolgd.
Vinicius: als ik naar een speler kijk, dan weet ik vaak wel hoe verfijnd, technisch, snel of atletisch of kop sterk enz is. Het wordt niets. Let maar op.
Ik hoop voor ons beide dat je het fout hebt 😜

Maar ik moet het nog zien. Vind het wel een spits die bij het elftal moet passen. Wat vlgms nog niet helemaal het geval is.
Drommel was bij Twente al een goochelaar. 4 miljoen is veel te veel voor een keeper van Twente en zeker voor een twijfelachtig talent.
Ik vind hem gelijk en iets beter dan Mvogo, completer dan Unnerstall in zijn psv tijd en eigenlijk ook beter dan het laatste seizoen psv. Top keeper vind ik hem nog lang niet. Maar 4 miljoen lijkt me toch wel aardig marktconform. Geen idee of hij het gaat halen.
Rechtsback en linksback: ja daar kan Mwene spelen begrijp ik.
Teze: wij hier wisten al dat het geen goede rechtsback zou zijn. Dat PSV en Schmidt dit niet wisten, is hen kwalijk te nemen! Juist zij hadden dat moeten zien.
Teze dacht ook rb te zijn. Daarnaast heeft hij ook wat aan aanvallende kwaliteiten. Maar idd je zag dit vorig seizoen al wel aankomen dat hij hier nog te kort komt.
3 jaar JdJ is voorlopig 3 jaar ellende. Zijn aanstelling verbaasde iedereen behalve Gerbrands. En PSV is geen stageplek om te zeggen dat hij een kans moet krijgen om zich te bewijzen.
Ja de aanstelling had ik ook niet gedaan. Daar ben ik het met je eens. Tegelijk vind ik hem eigenlijk de afgelopen 2 jaar best prima doen. Niet perfect.
Ook spelers die hier naar toe worden gehaald, moeten er meteen staan en als ze niet voldoen, dan belanden ze op de bank, althans dat is de regel bij de echte topclubs. Waarom vindt men dat een trainer wel zelf een aantal clubs zou moeten hebben geleid om hoofdtrainer bij een topclub te worden, maar dat geldt niet voor een TD die met tientallen miljoenen mag spelen??
Lijkt me idd een goed punt. Wel kleine toevoeging dat JDJ natuurlijk intern al een tijdje meedraait. Als hij dit goed deed dan valt de aanstelling wel te verklaren. Weet ook niet wat de alternatieven waren geweest.
Vreemd. En als we geen topclub meer zijn waardoor we alles met gelatenheid ontvangen, dan hoor ik dat ook graag.
Nee wat mij betreft een schop aan JdJ geven. Hij mag het bij ADO gaan proberen. In niets is hij goed genoeg voor een topclub, geen verstand van spelers, geen financieel inzicht, geen creativiteit, geen netwerk en ook geen verstand van de organisatie bij een topclub.
Hoewel ik het met je eens bent over de twijfelachtige aanstelling. Wil ik niet direct JDJ loodsen. Hij lijkt zich steeds beter te ontwikkelen in zijn taak. Zijn laatste transferperiodes waren ook eigenlijk best prima. Vind hem ook best creatief en financieel vind ik het ook niet verkeerd allemaal. Voor zover ik kan oordelen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Als er nog een kentering komt in het veldspel en het vreemde wisselbeleid verdwijnt zou ik het prima vinden om te verlengen met Schmidt, zelfs als hij tweede wordt. Want laten we eerlijk zijn, als ajax zo door dendert is het gewoon niet realistisch om te verwachten dat we kampioen worden…nooit gedacht dat ik zoiets zou zeggen maar goed…die bank van ze gister: Klaassen, Daramy, Neres, Tagliafico, Rensch, Kudus…

Zo’n selectie heeft Schmidt gewoon niet tot zijn beschikking, zo eerlijk moeten we ook zijn. Neemt niet weg dat hij moet gaan laten zien dat PSV tegen alle andere clubs consistent kan presteren met goed spel. Als hij dat nog weet te realiseren en tweede wordt heeft hij het simpelweg “naar behoren” gedaan, hoe pijnlijk ik die constatering ook vind☹️😞
 
Als er nog een kentering komt in het veldspel en het vreemde wisselbeleid verdwijnt zou ik het prima vinden om te verlengen met Schmidt, zelfs als hij tweede wordt. Want laten we eerlijk zijn, als ajax zo door dendert is het gewoon niet realistisch om te verwachten dat we kampioen worden…nooit gedacht dat ik zoiets zou zeggen maar goed…die bank van ze gister: Klaassen, Daramy, Neres, Tagliafico, Rensch, Kudus…

Zo’n selectie heeft Schmidt gewoon niet tot zijn beschikking, zo eerlijk moeten we ook zijn. Neemt niet weg dat hij moet gaan laten zien dat PSV tegen alle andere clubs consistent kan presteren met goed spel. Als hij dat nog weet te realiseren en tweede wordt heeft hij het simpelweg “naar behoren” gedaan, hoe pijnlijk ik die constatering ook vind☹️😞
Ik herhaal mezelf, maar ik blijf het zeggen. Met de financiele middelen moet Ajax kampioen worden. Dat is niet bijzonder zelfs.. Dat was vooraf ook al duidelijk namelijk. Dat PSV geen favoriet is omdat ze simpelweg minder de besteden hebben. Iedere koekenbakker moet met dit bedrag en deze selectie kampioen worden. Zelfs Robert Maaskant
 
Ik herhaal mezelf, maar ik blijf het zeggen. Met de financiele middelen moet Ajax kampioen worden. Dat is niet bijzonder zelfs.. Dat was vooraf ook al duidelijk namelijk. Dat PSV geen favoriet is omdat ze simpelweg minder de besteden hebben. Iedere koekenbakker moet met dit bedrag en deze selectie kampioen worden. Zelfs Robert Maaskant
Klopt. Dan nog is Schmidt verplicht om het gros van de ED-clubs wekelijks zoek te spelen, op basis van hetzelfde argument dat we hanteren voor ajax. En dat gebeurt nog veel te weinig.
 
PSV wil het contract van Schmidt verlengen. Goed nieuws voor de mensen met een lange adem! :maniac:

‘Schmidt noch PSV laat zich afleiden door het sentiment na een rotweek voor de Eindhovenaren en de partijen liggen nog steeds op koers voor contractverlenging, hoewel deze nog niet beklonken is’, weet het Eindhovens Dagblad over de Duitse oefenmeester, wiens contract in de zomer van 2022 afloopt.
 
PSV wil het contract van Schmidt verlengen. Goed nieuws voor de mensen met een lange adem! :maniac:

‘Schmidt noch PSV laat zich afleiden door het sentiment na een rotweek voor de Eindhovenaren en de partijen liggen nog steeds op koers voor contractverlenging, hoewel deze nog niet beklonken is’, weet het Eindhovens Dagblad over de Duitse oefenmeester, wiens contract in de zomer van 2022 afloopt.
Wat mij betreft te vroeg.
 
Sommige dingen zijn we het minder oneens dan andere 🤔

Haha nee. Maar hij is wel specifiek voor beide backs gehaald volgensmij.

Zeker als Propper 38 wedstrijden mom is de premier league dan was hij niet gratis. Maar goedkoop ervaring halen is wel een kwaliteit. Zie Ramalho, Guardado etc ook.

Van Ginkel was wel lullig geweest om niet te tekenen bij de club die zojuist (weer) een jaar hem heeft laten revalideren. Denk dat hij prima naar Turkse clubs of iets dergelijks wilde.

Er was wel interesse voor Propper maar Propper wilde ook graag naar de eredivisie en met name psv. En ja de man utd clubs hadden geen interesse. Maar als psv niet had gehapt dan was die wel bij een andere club terecht gekomen.

Ze vroegen eerst een vraagprijs waar psv niet aan wilde voldoen. Propper is psv speler geweest. Daardoor weet je dat ze hem wel intensief hebben gevolgd.

Ik hoop voor ons beide dat je het fout hebt 😜

Maar ik moet het nog zien. Vind het wel een spits die bij het elftal moet passen. Wat vlgms nog niet helemaal het geval is.

Ik vind hem gelijk en iets beter dan Mvogo, completer dan Unnerstall in zijn psv tijd en eigenlijk ook beter dan het laatste seizoen psv. Top keeper vind ik hem nog lang niet. Maar 4 miljoen lijkt me toch wel aardig marktconform. Geen idee of hij het gaat halen.

Teze dacht ook rb te zijn. Daarnaast heeft hij ook wat aan aanvallende kwaliteiten. Maar idd je zag dit vorig seizoen al wel aankomen dat hij hier nog te kort komt.

Ja de aanstelling had ik ook niet gedaan. Daar ben ik het met je eens. Tegelijk vind ik hem eigenlijk de afgelopen 2 jaar best prima doen. Niet perfect.

Lijkt me idd een goed punt. Wel kleine toevoeging dat JDJ natuurlijk intern al een tijdje meedraait. Als hij dit goed deed dan valt de aanstelling wel te verklaren. Weet ook niet wat de alternatieven waren geweest.

Hoewel ik het met je eens bent over de twijfelachtige aanstelling. Wil ik niet direct JDJ loodsen. Hij lijkt zich steeds beter te ontwikkelen in zijn taak. Zijn laatste transferperiodes waren ook eigenlijk best prima. Vind hem ook best creatief en financieel vind ik het ook niet verkeerd allemaal. Voor zover ik kan oordelen.
We zijn het idd meer eens met elkaar dan niet. Dat heb ik niet goed gezien.
Ik denk dat we meer verschillen in de aanpak. Daar waar jij bijv JDJ een tweede kans gunt, ben ik echt voor zijn vertrek omdat ik niet de hoop heb dat hij inmiddels wel een netwerk heeft opgebouwd enz Ik kan namelijk nog geen speler noemen die uit zijn koker komt en ook gelijk bingo is geweest. Bij Brands was dat van begin af aan vaker het geval terwijl ik op hem vwb de verdediging erg kritisch was. Maar jaarlijks had hij een paar bingo’s zoals toen met Angelino of Dumfries of Lozano of het halen van Malen en Madueke. En hij kwam volwassen en onaantastbaar over in de media waar JdJ een gezicht trekt van een bang jongetje. Ik denk ook dat hij wel die personality zou zijn geweest die een gesprek met Schmidt zou aangaan over zijn manier van werken en het maken van een wetenschap van dit geheel, zijn wissels en zijn verklaringen in de media. JdJ zie ik zoiets nooit doen.
 
PSV wil het contract van Schmidt verlengen. Goed nieuws voor de mensen met een lange adem! :maniac:

‘Schmidt noch PSV laat zich afleiden door het sentiment na een rotweek voor de Eindhovenaren en de partijen liggen nog steeds op koers voor contractverlenging, hoewel deze nog niet beklonken is’, weet het Eindhovens Dagblad over de Duitse oefenmeester, wiens contract in de zomer van 2022 afloopt.
En dan lees je dat Cocu weer openstaat voor een Nederlandse club


hmm. misschien even wachten met het verlengen van den Roger dan maar?
 
Zat effe terug te lezen in dit draadje uit de periode dat Schmidt werd aangesteld. Viel me op dat er heel veel mensen waren die hoopte dat Schmidt een bepaald netwerk met zich meebrengt waaruit we goede spelers kunnen halen, en nu is dat juist iets waar we JDJ op aanvallen :maniac: Kwam ook de selectie van toen tegen, mijn god wat een bagger was dat zeg. Daar is echt veel verbetering in gekomen.

Mbt de slechte prestaties van laatste tijd denk ik dat het grotendeels komt omdat Sangaré enorm werd gemist. Blijkt toch een belangrijke pion te zijn in ons systeem.
 
Sangare was in ieder geval een belangrijke pion bij de II-1 van Willem 2.
Slappe hap was dat ja. Aan de andere kant weet iedereen wel dat je Sangaré de bal op zo'n positie en in de drukte niet moet afgeven. Voordat hij zijn blunder maakte kreeg ik er al een naar gevoel bij. Wanneer je Sangare gebruikt in zijn kracht en niet te veel laat doen waar hij minder goed in is dan is hij o zo belangrijk voor ons. Maar laat 'm alsjeblieft niet in de kleine ruimtes gaan opbouwen.
 
Zat effe terug te lezen in dit draadje uit de periode dat Schmidt werd aangesteld. Viel me op dat er heel veel mensen waren die hoopte dat Schmidt een bepaald netwerk met zich meebrengt waaruit we goede spelers kunnen halen, en nu is dat juist iets waar we JDJ op aanvallen :maniac: Kwam ook de selectie van toen tegen, mijn god wat een bagger was dat zeg. Daar is echt veel verbetering in gekomen.

Mbt de slechte prestaties van laatste tijd denk ik dat het grotendeels komt omdat Sangaré enorm werd gemist. Blijkt toch een belangrijke pion te zijn in ons systeem.
En als je daar gewoon een fatsoenlijke backup/concurrent voor gehaald had, had je niet zo door het ijs hoeven te zakken. Schmidt is soms onnavolgbaar wat betreft systemen en wissels, maar een goede selectie samenstellen is toch echt het werk van de TD.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan