Jerommeke

Routinier
Kan iemand mij eens uitleggen wat restverdediging precies is? Hoor het steeds vaker in het voetbal en nu ook bij PSV persconferenties.
Bij een aanval doen de backs tegenwoordig vaak mee. Die blijven dus niet achterin om te verdedigen.
De spelers die wel achterin blijven is de restverdediging

Jerommeke

Routinier
Dat was 20 jaar geleden al zo toen Heintze en Fredje op de linksback positie stonden.
Oké zou kunnen, dat is voor mijn tijd.
10/15 jaar geleden zag je vaak back opkomen bij een aanval, maar wanneer het momentum weg was, zakten ze terug. Tegenwoordig zie je veel vaker dat ze veel vaker en langduriger voorin staan. Dat is het verschil wat ik probeerde aan te duiden.

• Leuk
Reactions: IPF

goalliev

Jeugdspeler
Ik hoor Adil Ramzi net heel veel nuttige dingen zeggen bij ESPN. Is hij op voorspraak van Schmidt weer teruggegaan naar de jeugdafdeling na zijn half jaartje bij het eerste? Kan wat dat betreft wellicht wel een aanwinst zijn voor het eerste team om de spelers mentaal bij te spijkeren.

Ongezouten

Trainer Coach
Ik hoor Adil Ramzi net heel veel nuttige dingen zeggen bij ESPN. Is hij op voorspraak van Schmidt weer teruggegaan naar de jeugdafdeling na zijn half jaartje bij het eerste? Kan wat dat betreft wellicht wel een aanwinst zijn voor het eerste team om de spelers mentaal bij te spijkeren.
Lijkt me nuttiger om RvN de voorhoede eens een spoedcursus afwerken te laten geven.:cautious:

Ongezouten

Trainer Coach
Peter Bosz is ontslagen bij Bayer Leverkusen. Rudi Völler had er het volgende over te melden:
Het is een nederlaag voor ons allemaal en we hadden het graag anders gezien. De laatste duels ging het echter steeds hetzelfde: we hadden balbezit, balbezit, balbezit en vervolgens was het eerste schot van de tegenstander raak.
Dat klinkt bekend :unsure:
Helaas blijven wij wel trekken aan dit dode paard. Na volgend seizoen dan maar failliet?

Quagmire

Aanvoerder
Als ze dit nou ook met Schmidt doen... Tijdens de wedstrijd, op de bank, via een sms ontslaan...
Dank voor je experiment maar het werkt niet, doei..

d61dbdd9ab8f0a8b0537a541e45f0afe.png

Quagmire

Aanvoerder
Er is ook een verschil hoe je 2de word, op dat punt alleen al verdient meneer een exit aan het eind van dit seizoen.
Enige reden om hem te behouden is het financiële plaatje, geld besparen. Verder kom je nergens met deze gast die maar 1 trucje kan en dat blijft forceren ten koste van alles en iedereen :sleep:

Schmidt is trekken aan een koppig dood paard wat niet bij ons past

Bovenaan Onderaan