Ik meen te herinneren dat men bij de start van dit seizoen wel heeft aangeven dat het een opbouw en/of tussen jaar zou zijn. Kampioen worden houd ik dan ook geen rekening mee, maar die 2e plek is wel heel belangrijk met oog op het volgende seizoen.
Kijk, verstandige mensen. Ze bestaan nog..
 
Ik meen te herinneren dat men bij de start van dit seizoen wel heeft aangeven dat het een opbouw en/of tussen jaar zou zijn. Kampioen worden houd ik dan ook geen rekening mee, maar die 2e plek is wel heel belangrijk met oog op het volgende seizoen.
Het is ook wel logisch als je de verrichtingen van het vorig seizoen bekijkt dat je met een aantal minimale wijzigingen niet meteen alles veranderd. Of van Bommel zou extreem slecht moeten zijn en Schmidt een tovenaar. Wat voor beiden niet geldt.
 
Ik meen te herinneren dat men bij de start van dit seizoen wel heeft aangeven dat het een opbouw en/of tussen jaar zou zijn. Kampioen worden houd ik dan ook geen rekening mee, maar die 2e plek is wel heel belangrijk met oog op het volgende seizoen.
Ja, dan kunnen we ons in ieder geval 6 wedstrijden voor lul laten zetten in de CL. Ik begrijp echt de financiële redenen om mee te doen in de CL, maar ik moet er toch niet aan denken om naar die wedstrijden te kijken, dat wordt een afgang.
 
Ja, dan kunnen we ons in ieder geval 6 wedstrijden voor lul laten zetten in de CL. Ik begrijp echt de financiële redenen om mee te doen in de CL, maar ik moet er toch niet aan denken om naar die wedstrijden te kijken, dat wordt een afgang.
Hangt ook een beetje van de loting af. Soms tref je een sterk team in pot 4, dan weer een zwak team in pot 2. Of je treft goede teams die totaal uit vorm zijn, denk aan een Real of Bayern waar ajax tegen moest spelen. ;) :ROFL:
 
Hangt ook een beetje van de loting af. Soms tref je een sterk team in pot 4, dan weer een zwak team in pot 2. Of je treft goede teams die totaal uit vorm zijn, denk aan een Real of Bayern waar ajax tegen moest spelen. ;) :ROFL:
Zouden er veel slechtere inzitten dan Olympiakos?
 
Niet zo gek veel, nee. Maar ik mag toch hopen dat dat soort verdedigend gefröbel niet de standaard wordt.
Hoop ik ook niet, maar ik zie nog geen reden om er wel vanuit te gaan. Zeker als je niet in de verdediging wil investeren en als je het wel doet hopeloos verkeerd.
 
Ik meen te herinneren dat men bij de start van dit seizoen wel heeft aangeven dat het een opbouw en/of tussen jaar zou zijn. Kampioen worden houd ik dan ook geen rekening mee, maar die 2e plek is wel heel belangrijk met oog op het volgende seizoen.

Ik kan me dat eerlijk gezegd niet herinneren. Ajax heeft volgens mij wel gezegd dat dit een ‘tussenjaar’ zou worden na de (mega-)verkopen van de afgelopen twee zomers.

Maar goed, als PSV een ‘opbouwjaar’ zou hebben, dan lijkt ook dat hopeloos te mislukken, want de spelers individueel en het voetbal zijn er sinds juni zeker niet op vooruit gegaan,

Of betekent een ‘opbouwjaar’ bij PSV dat de grote boze buitenwereld een jaar geen kritiek mag hebben? Dan is het gedrag van coach en club veel beter te verklaren 😊
 
Ik kan me dat eerlijk gezegd niet herinneren. Ajax heeft volgens mij wel gezegd dat dit een Europees-‘tussenjaar’ zou worden na de (mega-)verkopen van de afgelopen twee zomers.

Maar goed, als PSV een ‘opbouwjaar’ zou hebben, dan lijkt ook dat hopeloos te mislukken, want de spelers individueel en het voetbal zijn er sinds juni zeker niet op vooruit gegaan,

Of betekent een ‘opbouwjaar’ bij PSV dat de grote boze buitenwereld een jaar geen kritiek mag hebben? Dan is het gedrag van coach en club veel beter te verklaren 😊
Eventjes voor je aangepast
 
Vooruit dan 😊

maar daarmee zeggen ze toch ook dat het team dit jaar even wat minder zal zijn?
Ja, maar niet dat het team dusdanig minder is dat ze ook in de NL competitie een tussen jaar verwachten. Dat team loopt prima, zit al jaren bij elkaar en speelt al tijden hetzelfde systeem.

Ik ben het niet met je eens dat er geen ontwikkeling is bij spelers van PSV, zie alleen Teze en Boscagli al.

Daarnaast denk ik ook dat het tussenjaar wat we al zouden krijgen en nog groter tussenjaar is geworden door al het gedoe in de selectie bij PSV. Als je wil bouwen is het handig als je selectie zo compleet mogelijk is, vooral als je kwalitatief maar een smalle selectie hebt. (Schmidt bracht dan wel veel spelers, maar we hebben maar weinig spelers goed genoeg voor PSV 1)

Ik bedenk het maar zo, dit seizoen moeten we er uit halen wat er in zit en volgend seizoen nog maar eens bekijken hoe het er voor staat met een (hopelijk) fittere groep. Dit jaar geeft denk ik een enorm vertekend beeld van PSV en haar kwaliteiten en gebreken
 
Voor een tussenjaar worden er anders behoorlijke financiële risico's genomen met zeer dure aankopen in de selectie. Een Europees tussenjaar zou ik begrijpen, maar in Nederland moet je altijd mee doen om het kampioenschap. Zoals ik al zei, je speelt 32 wedstrijden sowieso tegen een mindere tegenstander. En die andere twee wedstrijden haal je het maar uit de tenen.

Helaas zit het er allemaal niet in bij deze selectie/staf/directie.
 
Oke ook ik ben om. Ik dacht dat Van Bommel een eigenwijze lul kon zijn met zijn opstellingen, maar deze man doet daar nog een schepje bovenop. Gewoon wegsturen, ga maar ergens anders de clown uithangen.
 
Straks is het weer de vermoeidheid, de scheids, de var, corona of de oorlog in Syrië. Opbokken met deze PSV onwaardige trainer.
 
Net effe interview met Stijn Schaars gezien; wel een interessant interview. Ben wel benieuwd of er een trainer in hem schuilt; komt iig goed over.
Wat er mooi op aansluit is de opmerking van de Kromme over dat vele wisselen en energielevels in de gaten houden, namelijk:

"bij PSV is het in mijn ogen vaak een soort tombola. Iedereen moet daar fit blijven tot de laatste competitiewedstrijd, daarom krijgt iedereen speeltijd. Waarom is mij een raadsel. Is dat, zodat iedereen lekker fit op vakantie kan?"

Heel goed punt eigenlijk. Energie sparen is een ding, maar je zou denken dat je dat doet zodat je je team kan laten pieken op de cruciale momenten, zoals deze afgelopen maand waarin we zo'n beetje alles weg hebben gegeven. Nu lijkt het meer op alsof de speler vooral fit op zomervakantie moeten kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Net effe interview met Stijn Schaars gezien; wel een interessant interview. Ben wel benieuwd of er een trainer in hem schuilt; komt iig goed over.
Wat er mooi op aansluit is de opmerking van de Kromme over dat vele wisselen en energielevels in de gaten houden, namelijk:

"bij PSV is het in mijn ogen vaak een soort tombola. Iedereen moet daar fit blijven tot de laatste competitiewedstrijd, daarom krijgt iedereen speeltijd. Waarom is mij een raadsel. Is dat, zodat iedereen lekker fit op vakantie kan?"

Heel goed punt eigenlijk. Energie sparen is een ding, maar je zou denken dat je dat doet zodat je je team kan laten pieken op de cruciale momenten, zoals deze afgelopen maand waarin we zo'n beetje alles weg hebben gegeven. Nu lijkt het meer op alsof de speler vooral fit op zomervakantie moeten kunnen.
En ook dat laatste moet in perspectief geplaatst worden. Je mist 3 belangrijke spelers in de belangrijkste maand. Het kan ook tegen zitten en dan lijkt alles heel grauw en onlogisch.

Meten met een team als Ajax is leuk, maar die hebben een veel sterkere bank en halen ook nog even een spits van 23 miljoen in de winter. In dat opzicht vind ik het eerder het falen van JdJ, omdat er gewoon geen capabele reserve spelers lijken te zijn.

Gelukkig tref je elke topploeg nog een keer en kan het er na maart weer beter uitzien (of nog dramatischer, dat zullen we zien).
 

Best opvallend dat PSV 15 duels heeft gespeeld na slechts twee dagen rustdag. Ajax, Feyenoord en AZ hebben ieder 9 duels gespeeld na twee dagen rustdag. Dus het rouleren is dus nog vrij verklaarbaar, maar afgelopen zondag of tegen Sparta vond ik wel iets te extreem.

Ah mooi zo'n onderzoek. Ik had al het vermoeden dat wij vaak de sjaak zijn als het gaat om weinig rust dagen dit seizoen. Al mogen we dat natuurlijk niet roepen, want dan zijn we calimero's. Maar ik vind dit verschil wel iets te groot.
 
Ah mooi zo'n onderzoek. Ik had al het vermoeden dat wij vaak de sjaak zijn als het gaat om weinig rust dagen dit seizoen. Al mogen we dat natuurlijk niet roepen, want dan zijn we calimero's. Maar ik vind dit verschil wel iets te groot.

Inderdaad... ten opzichte van Ajax zou het logisch zijn, die speelden voor de winterstop op dinsdag of woensdag in de CL. Maar het verschil tussen Feyenoord en AZ had nooit zo groot hoeven te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan