Eindelijk een trainer die naar voren denkt. Hij krijgt van mij alle kans en als we een keer verliezen maar spelen met de intentie naar voren kan ik daar beter mee omgaan als met het angsthazenvoetbal van nu. Ik ben benieuwd of hij de mind set van de nieuwe voetbalstijl ook tussen de oren van de spelers gaat krijgen.

Fijn dat hij van jou alle kans krijgt. Da's toch een opsteker, voor zo'n man.
 
Om teleurstellingen te voorkomen, tussen de oren van het gros van de hudige selectie gaat deze mindset niks uithalen. Het is niet de stijl van voetbal of de tactiek van de trainer die ons 'angsthazenvoetbal' laat spelen, het is een gebrek aan kwaliteit. We hebben een grote groep spelers die gewoon de basisbeginselen van voetbal onvoldoende beheersen.
Eens. De rol van de trainer wordt weer behoorlijk overschat. Ik zou zeggen zie Ten Hag...
Alleen de allergrootste trainers hebben met hun visie een grote impact en dan gaat het ook niet eens over tientallen procenten beter maar meer het maximale er uit halen en de zaken perfectioneren: van Gaal, Guardiola en de laatste jaren ook Klöpp.
 
Mark van Bommel is ook een trainer die houdt van afjagen en hoog druk zetten. Dat is ook precies waar hij bij PSV mee begon. Belangrijker dan de filosofie van deze beste man, is of hij het ook op langere termijn kan volhouden. Ook ons Wessel uit Woensel-West kan de backs uitleggen dat ze dertig meter hoger moeten staan, geloof me. Het succes van de trainer wordt door andere factoren bepaald.
Ten eerste of zijn netwerk voldoende goede en betaalbare spelers oplevert, en of er ruimte is om daar in te investeren. Vooral de defensie moet volledig opnieuw worden opgebouwd (alleen al beide backs gaan waarschijnlijk vertrekken).
Ten tweede of hij voldoende autoriteit heeft om intern de club zo ver te krijgen te investeren.
Ten derde of hij ook de verbinder en people's manager is om ook bij tegenslag de zaak bij elkaar te houden.

Zo kan ik me nog wel wat voorstellen.
 
Eens met Mikasa , PSV speelt helemaal niet angstig en ook vind ik het wel meevallen dat het niet fel is, ik heb dit jaar zelden het idee gehad dat de spelers hat allemaal wel best vonden en zich niet moe wilden maken. Dit PSV heeft een gebrek aan goede voetballers, kwaliteit, en inmiddels ook aan zelfvertrouwen. Als JdJ een kwaliteitsinjectie kan verzorgen, dan ben ik er volledig gerust op dat Schmidt daar een goed en attractief team van kan smeden. Als JdJ er niet in slaagt een aantal spelers te lozen en en een paar goede spelers terug te halen, maakt het geen bal uit wie we voor de groep zetten. Het ligt echt niet aan MvB of Faber dat Bruma, Baumgartle, Mitro, Boscagli, Doan etc de basis voetbalkwaliteiten missen.

Eens. En op Mitro na zijn dat allemaal spelers die zich volledig inzetten. Bruma rent zich helemaal de tering, maar wat heb je daar aan als hij niet eens een bal kan aannemen?
 
Gefeliciteerd met de komst van Roger Schmidt! Daarmee heeft PSV gelijk de beste trainer van de eredivisie, en hij staat garant voor attractief voetbal.

Zijn normale plan wel, maar als het materiaal er niet naar is tja.. Dat het Dicky lukt om een rukteam aan het voetballen te krijgen bied geen garantie dat het iedere club/trainer lukt. Good luck met sommige van ons vlot te laten spelen :FP: Die gaan zelf hun transfer indienen omdat ze het niet mentaal en lichamelijk aan kunnen.
 
Mark van Bommel is ook een trainer die houdt van afjagen en hoog druk zetten. Dat is ook precies waar hij bij PSV mee begon. Belangrijker dan de filosofie van deze beste man, is of hij het ook op langere termijn kan volhouden. Ook ons Wessel uit Woensel-West kan de backs uitleggen dat ze dertig meter hoger moeten staan, geloof me. Het succes van de trainer wordt door andere factoren bepaald.
Ten eerste of zijn netwerk voldoende goede en betaalbare spelers oplevert, en of er ruimte is om daar in te investeren. Vooral de defensie moet volledig opnieuw worden opgebouwd (alleen al beide backs gaan waarschijnlijk vertrekken).
Ten tweede of hij voldoende autoriteit heeft om intern de club zo ver te krijgen te investeren.
Ten derde of hij ook de verbinder en people's manager is om ook bij tegenslag de zaak bij elkaar te houden.

Zo kan ik me nog wel wat voorstellen.
Leten we nu toch gewoon hopen dat Denzel gewoon nog 1 of liever 2 jaar blijft. Die is toch echt nog niet rijp voor de top?
 
Mooi! Zeer enthousiast over alles wat ik lees over hem, en dan met name de speelstijl die bijzonder afwijkt van het vreselijk saaie voetbal de afgelopen jaren. Wat me irriteerde was dat we ons vaak aanpaste aan de tegenstanders en dat we inkakten na een voorsprong. Dat is nu sowieso verleden tijd

Verder ook heel verstandig om een buitenlandse coach aan te stellen; perfecte manier om de negativiteit weg te krijgen rond de club.

Ben erg benieuwd; dit seizoen zorgen dat we europees voetbal halen en dan zonder play offs. Zo min mogelijk wedstrijden; en dit jaar zo snel mogelijk vergeten.
 
Mark van Bommel is ook een trainer die houdt van afjagen en hoog druk zetten. Dat is ook precies waar hij bij PSV mee begon. Belangrijker dan de filosofie van deze beste man, is of hij het ook op langere termijn kan volhouden. Ook ons Wessel uit Woensel-West kan de backs uitleggen dat ze dertig meter hoger moeten staan, geloof me. Het succes van de trainer wordt door andere factoren bepaald.
Ten eerste of zijn netwerk voldoende goede en betaalbare spelers oplevert, en of er ruimte is om daar in te investeren. Vooral de defensie moet volledig opnieuw worden opgebouwd (alleen al beide backs gaan waarschijnlijk vertrekken).
Ten tweede of hij voldoende autoriteit heeft om intern de club zo ver te krijgen te investeren.
Ten derde of hij ook de verbinder en people's manager is om ook bij tegenslag de zaak bij elkaar te houden.


Ons Wessel kan dat helemaal niet uitleggen! Belangrijker nog met "ons Wessel" kun je er zeker van zijn dat alle belangrijke spelers stand de pede vertrekken, immers wie wil er nu trainen onder de totaal onbekende "ons Wessel". Door een trainer als Roger Schmidt aan te stellen doe je een sprong naar voren en zullen spelers als Ihattaren en Dumfries eerder bij PSV blijven.
Verder zijn ze maanden met elkaar in gesprek geweest en dan denk jij blijkbaar nog dat ze niet hebben gesproken over de spelers en over de investeringen. Schmidt is een pure professional en die heeft daar zeker over gesproken en die heeft er ook vertrouwen in dat hij met de huidige spelers en evt. aanvullingen succesvol kan zijn.
Ik kan heel veel goede trainers opnoemen die bij tegenslag de zaak niet bij elkaar konden houden. Zelfs Van Gaal lukte dat niet bij FC Bayern.
 
De zaak bij elkaar houden lukte Van Bommel dan weer wel en met hem waren Ihatarren en Dumfries ook erg tevreden. Dus zeg het maar?

Voorlopig mogen we enthousiast zijn over de komst van Schmidt. Maar PSV zal toch echt wat aan de selectie moeten doen, want hiermee kan ook Schmidt geen potten breken.

O, Rolf_Rules pas je post even aan. Jouw tekst staat in de quote. Maakt het niet heel duidelijk.
 
De zaak bij elkaar houden lukte Van Bommel dan weer wel en met hem waren Ihatarren en Dumfries ook erg tevreden. Dus zeg het maar?

Voorlopig mogen we enthousiast zijn over de komst van Schmidt. Maar PSV zal toch echt wat aan de selectie moeten doen, want hiermee kan ook Schmidt geen potten breken.

O, Rolf_Rules pas je post even aan. Jouw tekst staat in de quote. Maakt het niet heel duidelijk.

Dat is het pijnpunt denk ik want (zoals eerder vernoemd) was ook van Bommel in de eerste maanden van het hoge druk zetten en naar voren denken. Ik kan me zelfs herinneren dat ook Cocu dit deed?

Waarom zouden ze daarmee gestopt zijn? De resultaten waren goed ermee. Vermoeidheid (langer termijn) bij de selectie? Oprechte vraag trouwens.
 

Rolf_Rules Je reactie staat in de quote. Maar om toch even te reageren: lees mijn post nog eens, en tel nog even tot 10. Ik zeg alleen dat "ons Wessel' kan uitleggen dat de backs hoger moeten spelen. Dat er bij een toptrainer meer komt kijken, daarover gaat de rest van mijn post. ;)
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan