Mooi! Zeer enthousiast over alles wat ik lees over hem, en dan met name de speelstijl die bijzonder afwijkt van het vreselijk saaie voetbal de afgelopen jaren. Wat me irriteerde was dat we ons vaak aanpaste aan de tegenstanders en dat we inkakten na een voorsprong. Dat is nu sowieso verleden tijd

Verder ook heel verstandig om een buitenlandse coach aan te stellen; perfecte manier om de negativiteit weg te krijgen rond de club.

Ben erg benieuwd; dit seizoen zorgen dat we europees voetbal halen en dan zonder play offs. Zo min mogelijk wedstrijden; en dit jaar zo snel mogelijk vergeten.


Ik betwijfel ten zeerste of 'inkakken na een voorsprong' verleden tijd is. Vrijwel iedere trainer zal zijn systeem aanpassen aan zijn spelersmateriaal. Anders is hij bezig met sportieve zelfmoord. Het ligt er dus zeer aan wat PSV aan spelers gaat halen. Als PSV niet die verbindende en opbouwende middenvelder in huis haalt, zal je ook komend seizoen geen aanvallend spel zien.


Je kan nog zo'n briljante metselaar zijn, als je geen stenen hebt komt dat muurtje er nooit.
 
Ik betwijfel ten zeerste of 'inkakken na een voorsprong' verleden tijd is. Vrijwel iedere trainer zal zijn systeem aanpassen aan zijn spelersmateriaal. Anders is hij bezig met sportieve zelfmoord. Het ligt er dus zeer aan wat PSV aan spelers gaat halen. Als PSV niet die verbindende en opbouwende middenvelder in huis haalt, zal je ook komend seizoen geen aanvallend spel zien.


Je kan nog zo'n briljante metselaar zijn, als je geen stenen hebt komt dat muurtje er nooit.

Je mag er toch wel vanuit gaan dat ze daar rekening mee hebben gehouden. Schmidt mag dan wel zeggen in de media dat hij veel mogelijkheden ziet met de huidige selectie, maar dat zal ook wel alleen maar het typische praatje naar de buitenwereld zijn. Ondertussen denkt hij er het zijne van en heeft hij een lijstje met wensen. Te beginnen met 2 nieuwe CV's en een goeie middenvelder/spelverdeler. Ik begrijp en deel de cynische reacties en kritiek helemaal, maar kan tegelijkertijd de zet om een trainer te halen die een duidelijke visie heeft en snel, spectaculair voetbal met hoge druk predikt ook wel waarderen.
 
Je mag er toch wel vanuit gaan dat ze daar rekening mee hebben gehouden. Schmidt mag dan wel zeggen in de media dat hij veel mogelijkheden ziet met de huidige selectie, maar dat zal ook wel alleen maar het typische praatje naar de buitenwereld zijn. Ondertussen denkt hij er het zijne van en heeft hij een lijstje met wensen. Te beginnen met 2 nieuwe CV's en een goeie middenvelder/spelverdeler. Ik begrijp en deel de cynische reacties en kritiek helemaal, maar kan tegelijkertijd de zet om een trainer te halen die een duidelijke visie heeft en snel, spectaculair voetbal met hoge druk predikt ook wel waarderen.

Zeker - dat ben ik helemaal met je eens. Persoonlijk was ik voor Arne Slot gegaan - ik heb toch liever een Nederlandse trainer, en ik denk dat hij heel goed tegen de druk van een topclub kan. Ik ben eigenlijk nu ook weer niet zó onder de indruk van de CV van Schmidt, eerlijk gezegd. Maar zijn filosofie spreekt me zeker aan. Ik hoop dat hij tijdens de gesprekken meteen zijn verlanglijstje op tafel heeft gelegd, en inzet van de benoeming heeft gemaakt. Het spel met bestuur weten te spelen is minstens net zo belangrijk als de poppetjes op het veld goed neerzetten.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Zeker - dat ben ik helemaal met je eens. Persoonlijk was ik voor Arne Slot gegaan - ik heb toch liever een Nederlandse trainer, en ik denk dat hij heel goed tegen de druk van een topclub kan. Ik ben eigenlijk nu ook weer niet zó onder de indruk van de CV van Schmidt, eerlijk gezegd. Maar zijn filosofie spreekt me zeker aan. Ik hoop dat hij tijdens de gesprekken meteen zijn verlanglijstje op tafel heeft gelegd, en inzet van de benoeming heeft gemaakt. Het spel met bestuur weten te spelen is minstens net zo belangrijk als de poppetjes op het veld goed neerzetten.

Niet onder de indruk van zijn CV, oké, dat kan ik wel begrijpen, maar waarom dan wel dat blinde vertrouwen in Slot? Wat heeft die nou eigenlijk gepresteerd? Het kan zomaar zijn dat de prestaties van AZ puur liggen aan de samenstelling van het team. Gaan er een paar (stille) uitblinkers weg, en Slot presteert ook ineens niks meer. Het blijft immers wel een AZ'er hè? Die zijn goed in gebakken lucht.
 
Ik betwijfel ten zeerste of 'inkakken na een voorsprong' verleden tijd is. Vrijwel iedere trainer zal zijn systeem aanpassen aan zijn spelersmateriaal. Anders is hij bezig met sportieve zelfmoord. Het ligt er dus zeer aan wat PSV aan spelers gaat halen. Als PSV niet die verbindende en opbouwende middenvelder in huis haalt, zal je ook komend seizoen geen aanvallend spel zien.


Je kan nog zo'n briljante metselaar zijn, als je geen stenen hebt komt dat muurtje er nooit.
Een beetje metselaar moet ook met een berg gruis wel iets kunnen maken :grin:
 
Niet onder de indruk van zijn CV, oké, dat kan ik wel begrijpen, maar waarom dan wel dat blinde vertrouwen in Slot? Wat heeft die nou eigenlijk gepresteerd? Het kan zomaar zijn dat de prestaties van AZ puur liggen aan de samenstelling van het team. Gaan er een paar (stille) uitblinkers weg, en Slot presteert ook ineens niks meer. Het blijft immers wel een AZ'er hè? Die zijn goed in gebakken lucht.

Nou... Blind vertrouwen is ook weer overdreven. En uiteraard heeft Slot het geluk om met grote talenten te kunnen werken. Het is bij mij, naast het spel van AZ, een combinatie van het feit dat hij Nederlander is, en rustig en uiterst stressbestendig overkomt. Of hij dat ook bij een topclub zou zijn, waar hij moet winnen, is natuurlijk de vraag. Maar ik waardeer dat wel. Hij gaat zich ook niet verstoppen, nu AZ een reële kans op de titel maakt. Geen underdoggedrag. Dat heeft AZ voorlopig door een sportieve inzinking heen geholpen.
 
Schmidt heeft aardig wat prijzen gewonnen. Dit belooft veel goeds voor ons aller PSV...
Son, Havertz, Mané en Brandt...Dat is toch niet mis.
 
Nou... Blind vertrouwen is ook weer overdreven. En uiteraard heeft Slot het geluk om met grote talenten te kunnen werken. Het is bij mij, naast het spel van AZ, een combinatie van het feit dat hij Nederlander is, en rustig en uiterst stressbestendig overkomt. Of hij dat ook bij een topclub zou zijn, waar hij moet winnen, is natuurlijk de vraag. Maar ik waardeer dat wel. Hij gaat zich ook niet verstoppen, nu AZ een reële kans op de titel maakt. Geen underdoggedrag. Dat heeft AZ voorlopig door een sportieve inzinking heen geholpen.
Ik vond Ajax AZ een absolute eye opener, dat was een tactisch meesterspel
 
Toch wordt er sinds de eerste seizoenshelft na MvB's aanstelling niet meer afgejaagd; dat felle is er dus wel degelijk af. En voor afjagen heb je geen kwaliteit nodig; simpelweg wat wilskracht en fysiek vermogen.
Je vergeet de kwaliteit waar je moet afjagen en hoe! Een simpel ding als tussen 2 tegenstanders om een passlijn te blokkeren ofwel; slimheid
 
Schmidt heeft aardig wat prijzen gewonnen. Dit belooft veel goeds voor ons aller PSV...

Een kennis van mij werkt voor Borussia Dortmund en ik heb met hem een discussie gehad over moderne trainers. Dacht dat het wel een goede was om zijn mening te vragen over Roger Schmidt. Wat hij vertelde is het volgende (weet niet of ik het er mee eens ben, maar zijn kennis over Duitse trainers en Roger Schmidt is vele malen groter dan het mijne dus ik post het maar):

- Roger Schmidt is een hele goede trainer
- Hij was zeer vernieuwend en had een grote invloed op de jonge generatie Duitse trainers (hij is echter niet de enige trainer die deze speelstijl had/heeft)
- Zijn ideeen waren vrij goed en omdat veel van de oude generatie trainers vaak hetzelfde dachten was zijn speelstijl vernieuwend en moeilijker te bespelen
- Hij begon bij veel kleine ploegen en heeft het daar iedere keer goed gedaan tegen ploegen die regelmatig betere spelers hadden
- Veel huidige trainers hebben elementen van deze filosofie overgenomen en de nieuwe generatie trainers hebben het als onderdeel van hun basiskennis
- Er komt een hele goede lichting aan Duitse trainers aan
- Veel Nederlandse trainers zijn vast geroest in hun speelstijl waardoor roger Schmidt het best goed kan gaan doen in Nederland
- Zoals wel vaker bij pioniers wil hij soms teveel vasthouden aan zijn filosofie waar het beter zou zijn ook andere tactieken ook te hanteren
- Aanvallend (opbouwen vanuit de verdediging) is het niet altijd geweldig onder Roger Schmidt.
- Hij speelt meestal 4-4-2 maar ook 4-2-3-1, 4-2-2-2 of zelfs 3-4-3. En dan niet altijd vasthouden aan een opstelling, maar andere opstellingen door het seizoen (afhankelijk van de tegenstander en de selectie) maar ook de opstelling aanpassen tijdens de wedstrijd zelf.
- Hij is goed met jonge spelers
- Hij verlangt discipline van zijn spelers (zoals de meeste Duitse trainers) en zijn ploegen spelen gediciplineerd
- Al zijn spelers zijn topfit
- Hij is minder goed met spelers met "een eigen mening"

Zijn conclusie was dus dat Roger Schmidt een goede keuze is voor PSV. In een land waar iedereen 4-3-3 speelt is iemand met zijn ideeen goed om het zaakje op te schrikken. En daar PSV veel jonge spelers heeft zou Schmidt een goede keus zijn. Wel zegt hij dat men geen wonderen kan verwachten. Schmidt is een goede trainer, maar er zijn verschillende andere Duitse trainers (die bij kleinere Duitse ploegen spelen en die waarschijnlijk ook haalbaar waren) waarvan hij denkt dat ze meer potentie hebben (maar die niet allemaal bekend staan om hun gebruik van jeugdspelers). Zal hem de komende weken nog eens proberen uit te horen over welke trainers hij het dan heeft.
 
Laatst bewerkt:
PSV gaat niet verder met keeperstrainer Ruud Hesp

link

PSV neemt na dit seizoen afscheid van Ruud Hesp. Het aflopende contact van de keeperstrainer wordt niet verlengd. Hesp (54) werkt sinds 2013 bij de A-selectie van PSV en begon destijds onder hoofdtrainer Phillip Cocu.
 
PSV gaat niet verder met keeperstrainer Ruud Hesp

link

PSV neemt na dit seizoen afscheid van Ruud Hesp. Het aflopende contact van de keeperstrainer wordt niet verlengd. Hesp (54) werkt sinds 2013 bij de A-selectie van PSV en begon destijds onder hoofdtrainer Phillip Cocu.

Schmidt heeft heel invloed, zet de boel naar zijn hand. Hopen dat we de posities van de mensen die nu vertrekken goed kunnen invullen zodra hij weer vertrekt. Toch mensen met veel kennis over de club en die zich bewezen hebben die we nu laten gaan.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
PSV-clubicoon Mart van den Heuvel treedt terug als team-manager, Bas Roorda opvolger

link

Mart van den Heuvel treedt eind dit seizoen in goed overleg terug als team-manager bij PSV. De 66-jarige PSV-icoon is al zo'n veertig jaar aan de A-selectie van de Eindhovense club verbonden, waarvan de laatste elf jaar als teammanager. Van den Heuvel wordt na dit seizoen opgevolgd door Bas Roorda.
 
PSV gaat na dit seizoen door zonder video-analist Wim Rip

Nou de bezem gaat er dus grondig door
 
:unsure: Als het betaald voetbal afgeschaft wordt is er geen technische staf meer nodig.
En geen selectie ...
PSV is hard op weg ... :cautious:
 
PSV-clubicoon Mart van den Heuvel treedt terug als team-manager, Bas Roorda opvolger

link

Mart van den Heuvel treedt eind dit seizoen in goed overleg terug als team-manager bij PSV. De 66-jarige PSV-icoon is al zo'n veertig jaar aan de A-selectie van de Eindhovense club verbonden, waarvan de laatste elf jaar als teammanager. Van den Heuvel wordt na dit seizoen opgevolgd door Bas Roorda.

De persoon moet als contactpersoon van aanpakken houden en sociaal zijn... Dat kunnen veel mensen opzich. Toch ben ik wel verast door deze keuze omdat Roorda een beetje hetzelfde als Faber heeft. Het is geen uithangbord.. Ik denk dat Roorda dit werk goed kan maar ik kan me ook voorstellen dat het wat nors kan overkomen..
 
De persoon moet als contactpersoon van aanpakken houden en sociaal zijn... Dat kunnen veel mensen opzich. Toch ben ik wel verast door deze keuze omdat Roorda een beetje hetzelfde als Faber heeft. Het is geen uithangbord.. Ik denk dat Roorda dit werk goed kan maar ik kan me ook voorstellen dat het wat nors kan overkomen..
Een team manager is er vnl. om zaken rondom de eerste selectie te regelen. Hoeft helemaal geen uithangbord te zijn. Sterker nog het zou helemaal verkeerd overkomen als hij het uithangbord is en steeds in het nieuws is. De trainer moet het uithangbord zijn.
 
Een team manager is er vnl. om zaken rondom de eerste selectie te regelen. Hoeft helemaal geen uithangbord te zijn. Sterker nog het zou helemaal verkeerd overkomen als hij het uithangbord is en steeds in het nieuws is. De trainer moet het uithangbord zijn.
Eens. Daarom zeg ik ook dat veel mensen dit zouden kunnen.. Waar ik meer op doel is het verschil van Beleving voor de spelers zelf. Die oude vrolijke warme Mart ligt goed in de groep bij bijv onze Zuid Amerikanen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan