Ik hoop dat hij het gaat proberen, Maxi die weer in vorm is geraakt zou zomaar een goede optie kunnen zijn volgend jaar. Maxi Romero en Malen samen centraal met een middenveld met Gakpo, Hendrix, Fitte van Ginkel/Thomas back-up en Mo. Achterin hopelijk nog een jaar Dumfries, Bruma, Baumi/Aankoop hopelijk en Rodriguez.
Bruma? Doe mij maar Viergever. bevalt mij uitstekend.
 
Zeker weten dat je die wel gaat zien. Dat hij geen countervoetbal speelt wil niet zeggen dat je geen counters gaat krijgen.

Ajax speelde onder Bosz ook absoluut geen countervoetbal, maar als Ajax de mogelijkheid kreeg om te counteren deden ze dat geweldig.

Pressievoetbal betekent vaak voetbal in heel hoog tempo en counters passen daar heel goed in.

Nu de spelers nog om dat uit te kunnen voeren. Dat betekent afscheid nemen van 85% van de huidige selectie :unsure:
 
Deze man lijkt mij een duidelijke visie te hebben en zal hopelijk een flinke vinger in de pap hebben wat betreft het spelersmateriaal dat komende zomer vertrekt en arriveert.

Fijn dat PSV voor nu de "uit eigen kring" mentaliteit los heeft gelaten en vol voor een goede, buitenlandse coach is gegaan. Het getuigt in ieder geval van een frisse wind. Ik vind het ook helemaal niet erg als we eens van het countervoetbal afstappen. Zoals Mentos hier ergens aangaf: ook countervoetbal kan mooi zijn... kan. Bij PSV is het dat al tijden niet meer. Tijd voor wat nieuws.

Welkom Roger, maak het waar.

Speelde PSV countervoetbal dan? Niet echt veel van gezien, of misschien heb ik dan een ander beeld bij countervoetbal, dat kan natuurlijk ook.
 
Zou iemand de taken van De Jong achter de schermen stiekem hebben overgenomen? Of zich er op z'n minst meer mee zijn gaan bemoeien? De contractverlengingen van de afgelopen dagen en deze coach passen niet bepaald bij de werkwijze van John -geen idee wat ik aan het doen ben- de Jong.
Lekker negatief weer. Ik neem me elke keer voor nergens op te reageren maar dit supportersforum is vaak zo negatief dat je wel moet reageren. Blijven jullie maar lekker zeuren en mensen afbranden. En tegen Bacchus durft hier helemaal niemand in te gaan. (n)
 
Lekker negatief weer. Ik neem me elke keer voor nergens op te reageren maar dit supportersforum is vaak zo negatief dat je wel moet reageren. Blijven jullie maar lekker zeuren en mensen afbranden. En tegen Bacchus durft hier helemaal niemand in te gaan. (n)
Natuurlijk wel. En dat mag ook. En dat gebeurt gelukkig ook bijna dagelijks. Helemaal prima.
Ik ben gewoon mijn positieve vibe kwijt door de afgelopen periode. En dát mag ook. Maar dan kunnen we nog gewoon vriendjes zijn hoor. Ik vind het bijvoorbeeld ook fijn voor jou als jij helemaal gelukkig bent met de huidige gang van zaken. Gewoon lekker van genieten en dan kom ik weer met je mee genieten als ik er ook gelukkig mee ben.(Y)
 
Lekker negatief weer. Ik neem me elke keer voor nergens op te reageren maar dit supportersforum is vaak zo negatief dat je wel moet reageren. Blijven jullie maar lekker zeuren en mensen afbranden. En tegen Bacchus durft hier helemaal niemand in te gaan. (n)
Sssst straks maak je de Leeuw uit Leerdam wakker...
 
Speelde PSV countervoetbal dan? Niet echt veel van gezien, of misschien heb ik dan een ander beeld bij countervoetbal, dat kan natuurlijk ook.

Nee nee Ongezouten, je begrijpt het niet. Het maakt niet uit welke coach, welke spelers of welke TD PSV heeft, PSV = countervoetbal en countervoetbal = PSV.

Gekkigheid daargelaten, goed countervoetbal is toch wel wat anders dan wat ik de laatste jaren bij PSV heb gezien. Er viel geen lijn te ontdekken in het spel van PSV afgelopen jaren. Vooral terugzakken en ballen wegtrappen. En als PSV balbezit had, dan was het vooral balletjes achterin rondspelen. Dat is toch wel iets anders dan (goed) countervoetbal.
 
Zou iemand de taken van De Jong achter de schermen stiekem hebben overgenomen? Of zich er op z'n minst meer mee zijn gaan bemoeien? De contractverlengingen van de afgelopen dagen en deze coach passen niet bepaald bij de werkwijze van John -geen idee wat ik aan het doen ben- de Jong.
Nee denk het niet. Hij doet ervaring op. Ach het kost wat (50 miljoen) maar dan leer je ook wat.
 
Nee nee Ongezouten, je begrijpt het niet. Het maakt niet uit welke coach, welke spelers of welke TD PSV heeft, PSV = countervoetbal en countervoetbal = PSV.

Gekkigheid daargelaten, goed countervoetbal is toch wel wat anders dan wat ik de laatste jaren bij PSV heb gezien. Er viel geen lijn te ontdekken in het spel van PSV afgelopen jaren. Vooral terugzakken en ballen wegtrappen. En als PSV balbezit had, dan was het vooral balletjes achterin rondspelen. Dat is toch wel iets anders dan (goed) countervoetbal.
Inderdaad. Mijn beeld van goed countervoetbal is een solide defensie en middenveld, die de bal gevaarloos bij de tegenstander laten rondgaan om vervolgens snel en hard toe te slaan. Dus eigenlijk meer het voetbal wat PSV de laatste tijd tegen zich kreeg.
 
Ik hoop dat hij het gaat proberen, Maxi die weer in vorm is geraakt zou zomaar een goede optie kunnen zijn volgend jaar. Maxi Romero en Malen samen centraal met een middenveld met Gakpo, Hendrix, Fitte van Ginkel/Thomas back-up en Mo. Achterin hopelijk nog een jaar Dumfries, Bruma, Baumi/Aankoop hopelijk en Rodriguez.
Bruma centraal achterin. Misschien is dat wel een openbaring. Als vleugelaanvaller is het in ieder geval niks. Het zal op deze plek vast niet slechter zijn.
Nee nee Ongezouten, je begrijpt het niet. Het maakt niet uit welke coach, welke spelers of welke TD PSV heeft, PSV = countervoetbal en countervoetbal = PSV.

Gekkigheid daargelaten, goed countervoetbal is toch wel wat anders dan wat ik de laatste jaren bij PSV heb gezien. Er viel geen lijn te ontdekken in het spel van PSV afgelopen jaren. Vooral terugzakken en ballen wegtrappen. En als PSV balbezit had, dan was het vooral balletjes achterin rondspelen. Dat is toch wel iets anders dan (goed) countervoetbal.
Countervoetbal suggereert naast een snelle aanval (leuk om te zien, beter dan dat gebrei), toch ook dat je "de bus parkeert". Dat laatste zie ik PSV toch niet vaak doen.
 
Je moet er als BVO ook wat voor overhebben, zo is het ook. En wat is dan 50 miljoen...?
Mijn post was meer ihkv “ ingaan tegen Bacchus”. Ik heb “ nee” geroepen in mijn post, yesss! Bedankt nog dat je me die ruimte hebt gegeven.
 
Een zwaluw (of beter gezegd 3) maken nog geen zomer. Daarnaast kan je t De Jong kwalijk nemen dat ie v Bommel opzadelde met een flut-selectie waar weinig eer aan te behalen viel. Positief over de nieuwe trainer, voor de rest wacht ik nog even af hoe dit in de zomer verder handen en voeten gaat krijgen.
 
Mijn post was meer ihkv “ ingaan tegen Bacchus”. Ik heb “ nee” geroepen in mijn post, yesss! Bedankt nog dat je me die ruimte hebt gegeven.
Ik wilde graag aangeven dat ik met goede argumenten heel makkelijk mijn zienswijze herzie en waar nodig bijstel. Dat doe ik trouwens ook heel makkelijk met de zienswijze van Der Muzikant. :maniac:

Een zwaluw (of beter gezegd 3) maken nog geen zomer. Daarnaast kan je t De Jong kwalijk nemen dat ie v Bommel opzadelde met een flut-selectie waar weinig eer aan te behalen viel. Positief over de nieuwe trainer, voor de rest wacht ik nog even af hoe dit in de zomer verder handen en voeten gaat krijgen.
Hier sluit ik me bij aan. Ik ben ook erg benieuwd naar de nieuwe trainert.
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan