Ja, dat laatste had ik ook net opgeduikeld in een artikel

Heb ff gekeken en de Arena is 1 kavel is (M492) wat ongeveer afgebakend is op de randen van het stadion. Het gegeven dat hier een grote stadsweg doorheen loopt maakt het in bezit zijn van deze kavel bij een partij anders dan de gemeente lastiger, maar niet onmogelijk.
Kijkend naar hoe het allemaal met de Arena begon, multifunctioneel, werd zelfs ff american football gespeeld om de schijn dat ie voor ajaks gebouwd was tegen te gaan lijkt het mij vreemd dat ajaks de grond bezit, maar kan het niet uitsluiten.
Oja. Hoe heette dat team ook alweer? Amsterdam Admirals dacht ik?

De toekomst is wel half van ajax en half in erfpacht

Daarbij wijst de raad erop dat AFC Ajax grondeigenaar is van de helft van het trainingscomplex en de andere helft in erfpacht is uitgegeven aan AFC Ajax door de gemeente Amsterdam.
Vanuit: https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/@130973/202201787-2-r1/ puntje 5.1

en

gezien ook daar weer gesproken wordt over eeuwige erfpacht, zo ongeveer de standaard in Amsterdam, heb ik wederom twijfels dat de grond onder de Arena van ajaks is. Misschien wel eeuwige erfpacht.

Ik heb het over de grond. Niet over het stadion. Het lijkt onwaarschijnlijk, maar de desbetreffende ambtenaar geloof ik eerder dan jullie.

Desbetreffende ambtenaar bedoelde dit. Mea culpa. Zo krijg je de praatjes in de wereld. Ajax heeft inderdaad ‘subsidie’ gehad nav een gronddeal a fl 9,1 mln bij de verhuizing, maar dat ging over de Meer:

Edit: oh, hij laat me net weten dat daar weer een addertje onder het gras zat. Nou ja, ik brand mijn fikken er niet meer aan.

Over naar Bosz en co.
Dat addertje leefde dan zeker in de parkeergarage, meeverhuisd vanuit De Meer. :geek: ;)

Zou Bosz de trainer zijn die weer eens een lange periode aan het roer staat bij PSV? 4 seizoenen bijvoorbeeld.
Stewart moet in de winterstop zijn contract openbreken, aanzienlijk verbeteren en met nog 2 seizoenen verlengen. Ik ben lyrisch over Bosz....een dergelijke trainer, met zeer aantrekkelijk spel en aanvallend ingestelde visie op voetbal hebben we al meer dan 10 jaar niet gehad... Bosz moet minimaal 5 jaar trainer van PSV blijven...!

Stewart moet in de winterstop zijn contract openbreken, aanzienlijk verbeteren en met nog 2 seizoenen verlengen. Ik ben lyrisch over Bosz....een dergelijke trainer, met zeer aantrekkelijk spel en aanvallend ingestelde visie op voetbal hebben we al meer dan 10 jaar niet gehad... Bosz moet minimaal 5 jaar trainer van PSV blijven...!
Zullen we het seizoen even afwachten? Met Fred Rutten hebben we ons ook wel eens rijk gerekend.

Oja. Hoe heette dat team ook alweer? Amsterdam Admirals dacht ik?
Die heb ik wel eens meegemaakt in Los Angeles, sliepen in hetzelfde hotel als wij. Wat een afschuwelijke beesten :braak:. Het hotelpersoneel dacht dat wij wel met ze wilden praten en vragen of ze zich wat normaler wilden gedragen, omdat wij ook uit Holand kwamen. Vriendelijk bedankt uiteraard.

En ook met Mark van Bommel, die won de eerste 13 wedstrijden
Klopt, maar dat was duidelijk een veel fragielere bedoening toen. Veel gewonnen op basis van geluk enz. Dit oogt op de eerste helft tegen Ajax en de uitwedstrijd tegen Arsenal wel wat stabieler. Lijkt mij sterk dat dit nationaal ineens helemaal in gaat storten. Bij v.Bommel kwam het ook door de onbegrijpelijke keuze om in de uitwedstrijd tegen Ajax waarin je op voorsprong stond tegen 10 man ineens achteruit te gaan hollen, waardoor Ajax vertrouwen kreeg en zelfs nog van PSV won. Daar had PSV toen aan Ajax de nekslag kunnen geven, maar door de angsthazerige beslissing klom Ajax weer uit het dal.

Eerst was ik erg sceptisch op Bosz, hij zou kunnen slagen maar ik vond zijn cv niet overtuigend genoeg.

Na een paar maanden us mijn mening veranderd. Hij is op dit moment de perfecte trainer voor ons is en verdiend een dik compliment. Resultaten, Europees de groepsfase behaald, Realistisch plan, een winnaar, iemand met een visie en idee.

Eerst was ik erg sceptisch op Bosz, hij zou kunnen slagen maar ik vond zijn cv niet overtuigend genoeg.

Na een paar maanden us mijn mening veranderd. Hij is op dit moment de perfecte trainer voor ons is en verdiend een dik compliment. Resultaten, Europees de groepsfase behaald, Realistisch plan, een winnaar, iemand met een visie en idee.

Mee eens. Ik was vooral bang voor te aanvallend voetbal, die zorgen zijn gelukkig onterecht. Hij zegt en doet verstandige dingen, is een goed uithangbord, blij mee!

Nooit voor mogelijk gehouden dat Til én LdJ in 1 team zouden spelen dat technisch continu de bovenliggende partij is, met mooi en gecontroleerd spel.

Met terugwerkende kracht: wat heeft RvN als trainer lopen prutsen.
MvB ook trouwens.
Schmidt hield gewoon teveel van Götze.

Oh ja, nooit verwacht dat ik zo snel niet meer aan een onmisbare Sangaré denk.

Nooit voor mogelijk gehouden dat Til én LdJ in 1 team zouden spelen dat technisch continu de bovenliggende partij is, met mooi en gecontroleerd spel.

Met terugwerkende kracht: wat heeft RvN als trainer lopen prutsen.
MvB ook trouwens.
Schmidt hield gewoon teveel van Götze.
Die twee zijn niet door de achterdeur vertrokken. Net als Gotze niet die op een gegeven moment voor 12 miljoen weer op Transfermarkt stond (al kan iedereen waardes opgeven). Vergeet niet dat Schmidt kwam van heel ver met PSV. Dankzij hem en Ruud hebben we budget, vertrouwen en wat rust in de tent weten op te bouwen waar een ander verder mee kon bouwen. Mede door Ruud die Madueke en Gakpo halverwege pakten we de 2e plek en won en we dingen als de JCS.

Terug
Bovenaan Onderaan