Nooit voor mogelijk gehouden dat Til én LdJ in 1 team zouden spelen dat technisch continu de bovenliggende partij is, met mooi en gecontroleerd spel.

Met terugwerkende kracht: wat heeft RvN als trainer lopen prutsen.
MvB ook trouwens.
Schmidt hield gewoon teveel van Götze.

Oh ja, nooit verwacht dat ik zo snel niet meer aan een onmisbare Sangaré denk.
Een kleine verbetering: Wat heeft Schmidt als trainer ook lopen te prutsen

Die twee zijn niet door de achterdeur vertrokken. Net als Gotze niet die op een gegeven moment voor 12 miljoen weer op Transfermarkt stond (al kan iedereen waardes opgeven). Vergeet niet dat Schmidt kwam van heel ver met PSV. Dankzij hem en Ruud hebben we budget, vertrouwen en wat rust in de tent weten op te bouwen waar een ander verder mee kon bouwen. Mede door Ruud die Madueke en Gakpo halverwege pakten we de 2e plek en won en we dingen als de JCS.
Schmidt kwam met de ploeg van ver. Dat klopt.

Maar RvN’s succes is voor 100% op conto van Xavi te schrijven.

Maar het is fijne insteek van je. Ik ga het proberen ook zo te zien.
“Dankzij RvN heeft PSV weer vlees op de botten en kwam Bosz in en gespreid bedje…”
Nee, hier moet ik moet nog even op oefenen.

Nooit voor mogelijk gehouden dat Til én LdJ in 1 team zouden spelen dat technisch continu de bovenliggende partij is, met mooi en gecontroleerd spel.

Met terugwerkende kracht: wat heeft RvN als trainer lopen prutsen.
MvB ook trouwens.
Schmidt hield gewoon teveel van Götze.

Oh ja, nooit verwacht dat ik zo snel niet meer aan een onmisbare Sangaré denk.
Volgens mij is het heel eenvoudig: Bosz heeft Schouten als verdedigende middenvelder die het hele team beter laat functioneren: hij ontlast de nog altijd kwetsbare verdediging en zet daarnaast ook nog de ene na de andere aanval in gang. Schouten is de onverstoorbare en intelligente spil waar dit PSV om draait en als hij onverhoopt wegvalt hebben we een heel groot probleem.

Ik was/ben fan van Sangare en zijn manier van voetbal was aanstekelijk, maar ook onvoorspelbaar. Hij zorgde vaak voor veel onrust, vooral als hij zich vlak voor de eigen verdediging weer eens vastliep. Schouten daarentegen is een bron van rust en zekerheid, lijdt nauwelijks balverlies en transporteert de bal door zijn directe manier van spelen snel uit de gevarenzone. Dat heeft zijn weerslag op het hele team en zeker op de verdediging. Natuurlijk is de huidige dominantie in de ED meer in het algemeen ook te danken aan Bosz' aanvallende speelstijl, maar zonder Schouten zouden we dit nooit zo goed kunnen uitvoeren.

Natuurlijk is de huidige dominantie in de ED meer in het algemeen ook te danken aan Bosz' aanvallende speelstijl, maar zonder Schouten zouden we dit nooit zo goed kunnen uitvoeren.
En dat geldt ook voor de andere aankopen. Door Stewart zijn ze stukken beter en gerichter dan onder De Jong en dat draagt ook bij aan het succes van PSV nu.

Het succes wat we nu zien is een mooi totaalplaatje van allerlei zaken die goed samen vallen. Had Bosz vorig jaar (of het jaar daarvoor of daarvoor) voor de groep gezet en hij had het ook stukken minder gedaan dan nu.

Niet dat ik daarmee Van Nistelrooij, Schmidt en Van Bommel daarmee probeer vrij te pleiten, maar zij waren slechts een onderdeel van een groter probleem.

En dat geldt ook voor de andere aankopen. Door Stewart zijn ze stukken beter en gerichter dan onder De Jong en dat draagt ook bij aan het succes van PSV nu.

Het succes wat we nu zien is een mooi totaalplaatje van allerlei zaken die goed samen vallen. Had Bosz vorig jaar (of het jaar daarvoor of daarvoor) voor de groep gezet en hij had het ook stukken minder gedaan dan nu.

Niet dat ik daarmee Van Nistelrooij, Schmidt en Van Bommel daarmee probeer vrij te pleiten, maar zij waren slechts een onderdeel van een groter probleem.
Zeker met je eens, al heeft de kwaliteit en de breedte van de huidige selectie ook wel te maken met toeval/geluk. Voorin werd met de komst van Lozano bijvoorbeeld voorgesorteerd op een vertrek van Bakayoko. Dat die laatste uiteindelijk toch bleef, betekent dat we de afwezigheid van Noa Lang nu moeiteloos kunnen opvangen. Het brengt natuurlijk ook een luxeprobleem met zich mee als Lang weer fit is, maar dat zien we dan wel weer. :S:

Benitez is beter dan Zoet, Mvogo en Drommel. Luuk is véél beter dan Zahavi. Schouten is uniek, ook al missen we in grote wedstrijden Sangare nog steeds wel. Bakayoko heeft een flinke stap gemaakt tov vorig jaar. En Bosz heeft ook gewoon Lang én Lozano. Dat is qua kwaliteit wel meer dan de voorgaande coaches, dus inderdaad ook terecht de complimenten aan Stewart.

Nu hadden andere coaches ook kwaliteitsspelers hoor, met Sangare, Cody, Malen en Dumfries bijvoorbeeld. Maar Bosz laat ook spelers als Saibari, Teze en Til in hun kracht spelen, en maakt ze echt beter. Dat zijn allemaal spelers die vaak genoeg kritiek kregen en afgewimpeld werden. Dat is wel ook echte kwaliteit van Bosz.

Volgens mij is het heel eenvoudig: Bosz heeft Schouten als verdedigende middenvelder die het hele team beter laat functioneren: hij ontlast de nog altijd kwetsbare verdediging en zet daarnaast ook nog de ene na de andere aanval in gang. Schouten is de onverstoorbare en intelligente spil waar dit PSV om draait en als hij onverhoopt wegvalt hebben we een heel groot probleem.

Ik was/ben fan van Sangare en zijn manier van voetbal was aanstekelijk, maar ook onvoorspelbaar. Hij zorgde vaak voor veel onrust, vooral als hij zich vlak voor de eigen verdediging weer eens vastliep. Schouten daarentegen is een bron van rust en zekerheid, lijdt nauwelijks balverlies en transporteert de bal door zijn directe manier van spelen snel uit de gevarenzone. Dat heeft zijn weerslag op het hele team en zeker op de verdediging. Natuurlijk is de huidige dominantie in de ED meer in het algemeen ook te danken aan Bosz' aanvallende speelstijl, maar zonder Schouten zouden we dit nooit zo goed kunnen uitvoeren.
Eigenlijk bizar dat clubs hebben geslapen mbt Schouten die ook nu pas in beeld is bij Oranje. Complete middenvelder. Zoals je zegt, minder grillig dan Sangare en qua type veel zekerder op die positie

Voorin werd met de komst van Lozano bijvoorbeeld voorgesorteerd op een vertrek van Bakayoko.
Of Stewart snapt dat een sterke bank onontbeerlijk is en heeft, daar waar mogelijk dit al geprobeert dit te bereiken en zet daar komenden zomer mits PSV weer CL haalt een volgende stap in.

Of Stewart snapt dat een sterke bank onontbeerlijk is en heeft, daar waar mogelijk dit al geprobeert dit te bereiken en zet daar komenden zomer mits PSV weer CL haalt een volgende stap in.
Alleen defensief nog onderbezet. Hopelijk deze winter wat versterken in de breedte

Eigenlijk bizar dat clubs hebben geslapen mbt Schouten die ook nu pas in beeld is bij Oranje. Complete middenvelder. Zoals je zegt, minder grillig dan Sangare en qua type veel zekerder op die positie
Clubs zaten niet te slapen, hij had veel keuze deze zomer. Hij wilde echter naar Nederland, en Ajax vond hem te duur (itt tot Mikautadze, Sutalo en Akpom) en Feyenoord had al Zerrouki gehaald.

We kunnen Ronald danken voor de komst van Jerdy. Want met zijn selectietactiek (Eredivisie >> Topcompetities) zorg je er wel voor dat spelers naar Nederland willen komen.

Clubs zaten niet te slapen, hij had veel keuze deze zomer. Hij wilde echter naar Nederland, en Ajax vond hem te duur (itt tot Mikautadze, Sutalo en Akpom) en Feyenoord had al Zerrouki gehaald.

We kunnen Ronald danken voor de komst van Jerdy. Want met zijn selectietactiek (Eredivisie >> Topcompetities) zorg je er wel voor dat spelers naar Nederland willen komen.
Ajax vond m te duur? Serieus? En nu hebben ze brandhout staan daar..

Ja, maar Lozano kwam alleen in beeld omdat Baka leek te vertrekken. De insteek was niet zozeer het creeren van een brede selectie en een sterke bank - al was dat achteraf natuurlijk wel een prettige bijkomstigheid. ;)

Ik wacht nog steeds op z'n gegen pressung. Ondertussen wint Bosz gewoon zn wedstrijden zonder het pr praatje erbij..
En in 1 helft tegen PEC heb ik meer gegenpressung gezien als in een seizoen Schmidt. Praatjesmaker, dat is hij. Ik maak me nu al zorgen voor over een jaar of 2-3 als Bosz vertrekt.

Alleen defensief nog onderbezet. Hopelijk deze winter wat versterken in de breedte
Je kan de boel achterin dichttimmeren, maar zonder goede aanval kom je dan ook nergens. Vind de wijze van volgorde van verbeteren wel prettig, hierdoor is het kijkplezier ook terug.

Ja, maar Lozano kwam alleen in beeld omdat Baka leek te vertrekken. De insteek was niet zozeer het creeren van een brede selectie en een sterke bank - al was dat achteraf natuurlijk wel een prettige bijkomstigheid. ;)

Dat maakt de pers er van. Heb Stewart dat niet horen zeggen, maar hoor ook niet alles wat hij zegt .

Dat maakt de pers er van. Heb Stewart dat niet horen zeggen, maar hoor ook niet alles wat hij zegt .
En Stewart zegt niet zoveel. Er is wel een heel leger aan clubwatchers, journalisten en bloggers die van alles roepen, wat dan weer aan Stewart toegeschreven wordt,

Terug
Bovenaan Onderaan