Bosz is een een ongelofelijk goede trainer voor PSV. Samen met Hiddink wel de beste na het tijdperk Rijvers. En ook ook nog eens een erg sympathiek persoon i.t.t. tot een van Gaal uit de categorie goede maar onuitstaanbare trainers.
 
Alleen was het onder Hiddink meer realistisch voetbal. Volgens mij niet zo hoog druk zetten enz. Meer uit op organisatie en vanuit daar voetballen. Dit is gewoon de tegenstander helemaal doltikken :)
Hiddink leunde inderdaad vooral op de defensie.
 
Alleen was het onder Hiddink meer realistisch voetbal. Volgens mij niet zo hoog druk zetten enz. Meer uit op organisatie en vanuit daar voetballen. Dit is gewoon de tegenstander helemaal doltikken :)
Ik denk dat we de term 'realistisch' als tegenhanger van Boszbal inmiddels wel kunnen vervangen; blijkbaar is Boszbal immers ook gewoon realistisch. En daar ben ik blij mee. Heb altijd gepleit voor dit soort voetbal bij PSV, maar dat werd altijd gecountered met onzin als "dat kan nu eenmaal niet bij PSV". Nou, wel dus.
 
Ik denk dat we de term 'realistisch' als tegenhanger van Boszbal inmiddels wel kunnen vervangen; blijkbaar is Boszbal immers ook gewoon realistisch. En daar ben ik blij mee. Heb altijd gepleit voor dit soort voetbal bij PSV, maar dat werd altijd gecountered met onzin als "dat kan nu eenmaal niet bij PSV". Nou, wel dus.
Nooit meer een ander soort voetbal. De hele jeugdopleiding moet hier naar streven. Jeugdtrainers opleiden.
Ik denk dat PSV ook Stijn Schaars als opvolger van Peter Bosz gaat zien, wanneer hij weggaat, want die heeft natuurlijk alles vanaf het begin meegemaakt.
 
Ik denk dat we de term 'realistisch' als tegenhanger van Boszbal inmiddels wel kunnen vervangen; blijkbaar is Boszbal immers ook gewoon realistisch. En daar ben ik blij mee. Heb altijd gepleit voor dit soort voetbal bij PSV, maar dat werd altijd gecountered met onzin als "dat kan nu eenmaal niet bij PSV". Nou, wel dus.
Dan kom je al snel bij de icoontrainers als Cocu, MvB en RvN uit. Die speelden realistisch.

We (ik reken mezelf ook tot de groep die gecounterd werd) werden dan hier regelmatig gestempeld alsof we tegen de iconen waren/zijn. Maar ik vond dat ergerlijke gehouthak met twee verdedigende nr 6-en simpelweg niet om aan te gluren. En dat jaaaaaaaarenlang.

Het is zelfs erger. Ik betrap mezelf er op dat ik me nooit gerealiseerd heb dat het ook kan met slechts één aanvallende, creatieve nr 6.
 
Ik volg de club sinds 96/97 op de voet, maar dit is echt het beste PSV wat ik heb gezien. Wat een genot om naar te kijken.
Zeker om naar te kijken. Ik denk dat het team in periode 2003-2006 wel kwalitatief individueel beter was maar met een hele andere stijl. Wat ik nu zie op het veld is bizar en besef mij ook dat we er maar gewoon van moeten genieten zolang het duurt.

Het maakt dit topic overigens wel vrij dood, zo komen we nooit aan de posts van de voorgangers. Goede resultaten zorgen toch voor minder reacties. ;)
 
Ik denk dat we de term 'realistisch' als tegenhanger van Boszbal inmiddels wel kunnen vervangen; blijkbaar is Boszbal immers ook gewoon realistisch. En daar ben ik blij mee. Heb altijd gepleit voor dit soort voetbal bij PSV, maar dat werd altijd gecountered met onzin als "dat kan nu eenmaal niet bij PSV". Nou, wel dus.

Nou, laten we nog even de kat uit de boom kijken he. We zijn nog niet echt getest tot nu toe.
 
Hiddink leunde inderdaad vooral op de defensie.

Hiddink had Gomes, Alex en Lee in de verdediging met Cocu en Van Bommel op het middenveld. Een team wat juist ook vanuit de verdediging kon spelen. Dit team kan dat niet, omdat we een team hebben wat veel aanvallender is ingesteld met Til, Schouten, Veerman, Tillman, Saibari als opties op het middenveld.
 
Hiddink had Gomes, Alex en Lee in de verdediging met Cocu en Van Bommel op het middenveld. Een team wat juist ook vanuit de verdediging kon spelen. Dit team kan dat niet, omdat we een team hebben wat veel aanvallender is ingesteld met Til, Schouten, Veerman, Tillman, Saibari als opties op het middenveld.

Wat bedoel je met
"Een team wat juist ook vanuit de verdediging kon spelen"
?

Leunen op verdediging en dan toeslaan in counter?

Want vanuit de verdediging spelen, in de zin van de opbouw van achteruit, is dit team natuurlijk waanzinnig goed in op dit moment.
 
Want vanuit de verdediging spelen, in de zin van de opbouw van achteruit, is dit team natuurlijk waanzinnig goed in op dit moment.

Dit team speelt met een aanvallende stijl. Het team van Hiddink vanuit een verdedigende stijl. Twee speelstijlen die totaal anders zijn.
 
Ja precies. Dan zeggen we hetzelfde, toch?

Nee dit team bouwt op vanuit het middenveld, niet vanuit dd verdediging. In de tijd van Cocu en Van Bommel werd het spel verdeeld vanuit het verdedigende deel van het middenveld, nu zijn ze veel aanvallender ingesteld. Er is geen type Cocu of Sangare in dit team.
 
Nee dit team bouwt op vanuit het middenveld, niet vanuit dd verdediging. In de tijd van Cocu en Van Bommel werd het spel verdeeld vanuit het verdedigende deel van het middenveld, nu zijn ze veel aanvallender ingesteld. Er is geen type Cocu of Sangare in dit team.

Dit team heeft het technische en positionele vermogen om onder hoge druk van de tegenstander uit te spelen. Dat begint toch echt bij de verdediging.
Boscagli is daar cruciaal in, en Schouten als die naast m staat (en die dan doorschuift richting middenveld). Ook Benitez heeft een bepaalde rol daarin.

Zodra de bal bij het middenveld is, gaat het tempo enorm omhoog met snelle loopacties, steekballen en meer van dat goeds. Maar de start van de opbouw is dan al geweest.
 
Dit team speelt met een aanvallende stijl. Het team van Hiddink vanuit een verdedigende stijl. Twee speelstijlen die totaal anders zijn.
Hiddink 2005 was ook niet per se verdedigend voetbal; dat was gewoon voetbal met overall pure controle. Er zat in elke linie geweldige kwaliteit, en spelers vulden elkaar perfect aan waardoor ook de mindere goden uit die selectie tot grote hoogtes konden reiken, zoals Lucius thuis tegen AC Milan bijvoorbeeld.
 
Dit team heeft het technische en positionele vermogen om onder hoge druk van de tegenstander uit te spelen. Dat begint toch echt bij de verdediging.
Boscagli is daar cruciaal in, en Schouten als die naast m staat (en die dan doorschuift richting middenveld).

Daarmee zeg je al dat ze vanuit de aanval denken. Een middenvelder die,als verdediger staat en doorschuift. Teze die vaker de achterlijn aanreikt dan Cafu in zijn beste tijd.

In de tijd van,Huddink was het onmogelijk dat Alex, Ooijer en Cocu over de middenlijn kwamen.
 
Daarmee zeg je al dat ze vanuit de aanval denken. Een middenvelder die,als verdediger staat en doorschuift. Teze die vaker de achterlijn aanreikt dan Cafu in zijn beste tijd.

In de tijd van,Huddink was het onmogelijk dat Alex, Ooijer en Cocu over de middenlijn kwamen.
Cocu kwam vaak zat over de middenlijn. Heeft er genoeg gescoord als inschuivende aanvaller rond de 16.
 
Daarmee zeg je al dat ze vanuit de aanval denken. Een middenvelder die,als verdediger staat en doorschuift. Teze die vaker de achterlijn aanreikt dan Cafu in zijn beste tijd.

In de tijd van,Huddink was het onmogelijk dat Alex, Ooijer en Cocu over de middenlijn kwamen.
Cocu speelde box to box onder Hiddink
 
Terug
Bovenaan Onderaan