Timo Baumgartl (V)

Dit is qua bedrag toch de vijver waar PSV in vist, maximaal 7-10 miljoen (al dan niet met doorverkooppercentage).
Lijkt me een behoorlijke aankoop. Vorig jaar een tijd uit de roulatie geweest met een hersenschudding, maar een speler die ook in "jong" Duitsland normaal een basisplek heeft. Lijkt me dat hij wel wat kan dus...
Qua leeftijd ook mooi, kan zomaar zijn dat ie nog een aantal stappen maakt. En JdJ zou hiermee laten zien dat ie ook serieus kijkt naar de verdediging...
Met je eerste opmerking ben ik het niet eens: PSV betaalt veel meer dan dat voor de aanvallers. Alleen als het om de verdedigers gaat, dan vindt men 15 miljoen ineens heel veel geld.
 
Met je eerste opmerking ben ik het niet eens: PSV betaalt veel meer dan dat voor de aanvallers. Alleen als het om de verdedigers gaat, dan vindt men 15 miljoen ineens heel veel geld.

Voor welke aanvallers heeft PSV veel meer dan 10 miljoen uitgegeven?

Kezman (bleek ie meer dan waard)
Bruma (tijd zal te leren..)
...? (Volgens mij geen ander?)
 
Voor welke aanvallers heeft PSV veel meer dan 10 miljoen uitgegeven?

Kezman (bleek ie meer dan waard)
Bruma (tijd zal te leren..)
...? (Volgens mij geen ander?)
Romero: 10,5 miljoen, 18 jaar pas.., nog niets bewezen toen
Bruma: 12-13 miljoen met de bonussen 15 miljoen
Berghuis wil men halen terwijl men weet dat het om een bedrag van minimaal 12-15 miljoen gaat. 27 jaar en totaal geen restwaarde.
Maar Alvarez was te duur, 21 jaar pas en international van Mexico, staat bekend als een grote belofte in Mexico.
 
Romero: 10,5 miljoen, 18 jaar pas.., nog niets bewezen toen
Bruma: 12-13 miljoen met de bonussen 15 miljoen
Berghuis wil men halen terwijl men weet dat het om een bedrag van minimaal 12-15 miljoen gaat. 27 jaar en totaal geen restwaarde.
Maar Alvarez was te duur, 21 jaar pas en international van Mexico, staat bekend als een grote belofte in Mexico.
Guti stond dat ook en die heeft een seizoen lang mogen banken. Het is wel een zwakke competitie.
Behich had zich bewezen in Turkije. Ik zag Alvarez graag komen ja maar
Baumgartl en vooral Bruma waren ook ooit grote talenten. Die gaan niet misstaan hier.
Bekijk het ook anders: Berghuis is een garantie voor g/assists, die kun je over twee jaar weer voor een iets lager bedrag verkopen als hij redelijk balt. Ik zie hem liever niet voor 10+ milj. Maar wie zegt dat PSV er minimaal 12-15 voor gaat dokken? Moet het ook nog maar zien.
Romero is piepjong en heeft pech, blessures zijn overmacht
 
Laatst bewerkt:
Guti stond dat ook en die heeft een seizoen lang mogen banken. Het is wel een zwakke competitie.
Behich had zich bewezen in Turkije. Ik zag Alvarez graag komen ja maat
Baumgartl en vooral Bruma waren ook ooit grote talenten. Die gaan niet misstaan hier.
Bekijk het ook anders: Berghuis is een garantie voor g/assists, die kun je over twee jaar weer voor een iets lager bedrag verkopen als hij redelijk balt. Ik zie hem liever niet voor 10+ milj. Maar wie zegt dat PSV er minimaal 12-15 voor gaat dokken? Moet het ook nog maar zien.
Romero is piepjong en heeft pech, blessures zijn overmacht
Ik had het niet over het feit dat Romero het niet heeft gemaakt maar als voorbeeld dat we wel degelijk ettelijke miljoenen neerleggen, vaak voor de verkeerde plekken.
En Berghuis is een mooiweer voetballer van 27 jaar voor wie PSV heel ver wil gaan. Die assists kunnen anderen ook geven: ik noem een Gakpo of Ihattaren of Guti... 3 sierlijke voetballers die op de bank terecht komen omdat we de verkeerde prioriteiten stellen. Voor de verdediging gaat men altijd voor de twijfelgevallen, eentje uit de tweede Bundesliga: als het een aanvaller was geweest, dan had PSV daar niet eens naar gekeken. Dat is dus het verschil wat ik probeer duidelijk te maken.
 
Ik had het niet over het feit dat Romero het niet heeft gemaakt maar als voorbeeld dat we wel degelijk ettelijke miljoenen neerleggen, vaak voor de verkeerde plekken.
En Berghuis is een mooiweer voetballer van 27 jaar voor wie PSV heel ver wil gaan. Die assists kunnen anderen ook geven: ik noem een Gakpo of Ihattaren of Guti... 3 sierlijke voetballers die op de bank terecht komen omdat we de verkeerde prioriteiten stellen. Voor de verdediging gaat men altijd voor de twijfelgevallen, eentje uit de tweede Bundesliga: als het een aanvaller was geweest, dan had PSV daar niet eens naar gekeken. Dat is dus het verschil wat ik probeer duidelijk te maken.
Ik ben het over het algemeen wel met je eens, tenzij PSV al weet dat Lozano en Bergwijn sowieso vertrekken. Dan vind ik het begrijpelijk dat ze met miljoenen strooien voor een goede vervanger. Je kunt erover twijfelen of Berghuis dat is (dat doe ik ook), maar dat is dan de inschatting van de technische leiding.

Ook vind ik Baumgartl geen twijfelgeval. Volgens mij is dat een prima verdediger voor PSV.
 
Onze Timo komt niet uit de 2e Bundesliga. Maar gewoon uit de Bundesliga, hij heeft nog geen wedstrijd gespeeld voor VfB daar?? verder ben ik het met je eens.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
IPF Hoe weet je zo zeker dat PSV Alvarez te duur vond? Misschien was hij niet het goede type, en daarom het geld niet waard. Zoals hij op mij overkomt, is het geen pure verdediger. Speelde natuurlijk nogal wat potjes op het middenveld en rechtsback laatst (Blind 2.0).
Ik hoop dat PSV met een ijzersterke, sobere verdediger komt. Gewoon een muur, niks kan erlangs.
 
Ik ben het over het algemeen wel met je eens, tenzij PSV al weet dat Lozano en Bergwijn sowieso vertrekken. Dan vind ik het begrijpelijk dat ze met miljoenen strooien voor een goede vervanger. Je kunt erover twijfelen of Berghuis dat is (dat doe ik ook), maar dat is dan de inschatting van de technische leiding.

Ook vind ik Baumgartl geen twijfelgeval. Volgens mij is dat een prima verdediger voor PSV.
Ik begrijp alleen niet dat voor een verdediger wel steeds in dit soort vijvers (tweede Bundesliga of een jonge reserve speler) wordt gevist maar voor de aanvallers wel altijd hypothetisch gezien, voor de zekerheidjes? Wat is dat voor een beleid? Volgens mij presteerde PSV het beste in de competitie en de CL toen we Moreno en Bruma achterin hadden terwijl we het voorin moesten hebben van de Narsinghjes van deze wereld..
 
IPF Hoe weet je zo zeker dat PSV Alvarez te duur vond? Misschien was hij niet het goede type, en daarom het geld niet waard. Zoals hij op mij overkomt, is het geen pure verdediger. Speelde natuurlijk nogal wat potjes op het middenveld en rechtsback laatst (Blind 2.0).
Ik hoop dat PSV met een ijzersterke, sobere verdediger komt. Gewoon een muur, niks kan erlangs.
PSV heeft hem 1,5 jaar gevolgd om te concluderen dat hij niet goed genoeg was of te voetballend?? Nee hoor het os gewoon het beleid hier niet om zoveel te betalen voor een verdediger. Dom en kortzichtig. Bovendien hebben Schwaab en Viergever bewezen dat PSV juist de behoefte heeft aan een opbouwende verdediger waardoor onze middenvelders ook gewoon hun werk kunnen doen.
 
Voor welke aanvallers heeft PSV veel meer dan 10 miljoen uitgegeven?

Kezman (bleek ie meer dan waard)
Bruma (tijd zal te leren..)
...? (Volgens mij geen ander?)

Geen speld tussen te krijgen.

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=354284

Van PSV verwachten dat ze meer dan 10 miljoen op tafel leggen, is historisch gezien onrealistisch. Tegelijkertijd verandert de transfermarkt en moet PSV wellicht haar beleid daarin bijstellen, of riskeren dat ze de aansluiting met de rest kwijtraken.
 
PSV heeft hem 1,5 jaar gevolgd om te concluderen dat hij niet goed genoeg was of te voetballend?? Nee hoor het os gewoon het beleid hier niet om zoveel te betalen voor een verdediger. Dom en kortzichtig. Bovendien hebben Schwaab en Viergever bewezen dat PSV juist de behoefte heeft aan een opbouwende verdediger waardoor onze middenvelders ook gewoon hun werk kunnen doen.

er al eens bij stilgestaan dat Alvarez ( of andere spelers) ook hun voorkeur hebben bij het kiezen van een club .
 
er al eens bij stilgestaan dat Alvarez ( of andere spelers) ook hun voorkeur hebben bij het kiezen van een club .
Zijn zaakwaarnemer heeft steeds geroepen dat PSV veruit “de populairste NLse club in Mexico is” en nog wat van dit soort uitspraken. Dat zeg je niet als je een voorkeur voor Ajax hebt.
 
Zijn zaakwaarnemer heeft steeds geroepen dat PSV veruit “de populairste NLse club in Mexico is” en nog wat van dit soort uitspraken. Dat zeg je niet als je een voorkeur voor Ajax hebt.

Och, geld doet voorkeuren sneller veranderen dan wat dan ook.
 
Zijn zaakwaarnemer heeft steeds geroepen dat PSV veruit “de populairste NLse club in Mexico is” en nog wat van dit soort uitspraken. Dat zeg je niet als je een voorkeur voor Ajax hebt.
Of misschien heeft Ajax gewoon een veel hoger salaris geboden? Daar schijnen voetballers ook niet ongevoelig voor te zijn en kan hun voorkeur voor een bepaalde club zomaar doen omslaan.
 
Of misschien heeft Ajax gewoon een veel hoger salaris geboden? Daar schijnen voetballers ook niet ongevoelig voor te zijn en kan hun voorkeur voor een bepaalde club zomaar doen omslaan.
Ja als je te laat bent nadat je al een jaar met een speler en zijn club bezig bent, dan kunnen ineens andere kapers op de kust verschijnen.. Bruma was ook al bijna rond met Porto maar PSV betaalt kennelijk zoveel meer salarissen waardoor zelfs Porto kansloos leek. Dan is PSV wel ineens daadkrachtig.
 
Hopen dat het snel rondkomt met Baumgartl. Misschien uit de grabbelbak, maar zit zelf in het stadium dat ik al tevreden ben als we niet met types als Behich, Luckassen of Sainsbury hoeven te spelen. Dat niveau is gewoon PSV onwaardig.
 
Ik had het niet over het feit dat Romero het niet heeft gemaakt maar als voorbeeld dat we wel degelijk ettelijke miljoenen neerleggen, vaak voor de verkeerde plekken.
En Berghuis is een mooiweer voetballer van 27 jaar voor wie PSV heel ver wil gaan. Die assists kunnen anderen ook geven: ik noem een Gakpo of Ihattaren of Guti... 3 sierlijke voetballers die op de bank terecht komen omdat we de verkeerde prioriteiten stellen. Voor de verdediging gaat men altijd voor de twijfelgevallen, eentje uit de tweede Bundesliga: als het een aanvaller was geweest, dan had PSV daar niet eens naar gekeken. Dat is dus het verschil wat ik probeer duidelijk te maken.
je post zit vol parabolen. Een mooi weer voetballer haalt nooit dit aantal goals en assists. Labyad, Beerens, Wildschut, dat zijn momentenvpetballers. Berghuis kun je er voor ieder team prima bij hebben voor 10 miljoen, over 2 jaar laat je hem gewoon gaan voor 8 miljoen. Gakpo en Ihattaren gaan genoeg kansen krijgen (ook basis).
Het rendement van Bergwijn was op het begin ook ver te zoeken
Dit is PSV, we spelen champions league en ik vind dat je ook een plan b moet hebben.

Jabde verdediging moet zeker beter worden aangevuld. Maar wie zou jij dan noemen Baumgartl is een bekend talent, bewezen in de Bundesliga, hoezo Is Alvarez dan geen twijfelgeval?
 
Terug
Bovenaan Onderaan