Technisch Manager

Laten we eerlijk zijn die Brands is toch ook een slappe zak als die zijn belangrijkste man eruit laat zetten door de RvC. Ik zou direct met mijn portefeuille op tafel leggen.
Volgens mij is gekozen voor een radicale breuk met de laatste 4/5 jaar. Toon was de eerste John volgt. De RvC wil de bakens verzetten en had geen vertrouwen dat deze nieuwe koers succesvol zou kunnen zijn met Gerbrands en John de Jong. Zou er niet van staan te kijken als Brands hiervan op de hoogte is. Ben wel benieuwd met wie we komen als TD
 
Volgens mij is gekozen voor een radicale breuk met de laatste 4/5 jaar. Toon was de eerste John volgt. De RvC wil de bakens verzetten en had geen vertrouwen dat deze nieuwe koers succesvol zou kunnen zijn met Gerbrands en John de Jong. Zou er niet van staan te kijken als Brands hiervan op de hoogte is. Ben wel benieuwd met wie we komen als TD
Ik gok Max Huiberts. Waarom? Geen idee.
 
JdJ eruitgeknikkerd, wow, dat is niet wat ik verwacht had te zien bij het openen van mijn internet vandaag.:love:

Wat de reden ook is, hij is eindelijk eruit gebonjourd; iets wat ik totaal niet verwacht had nadat Brands werd aangesteld als TD.:party::party: :party:

Helaas is Arnesen geen topkandidaat :nocheer::
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...ampname=highlighted-content&camplink=onderaan

Ik lees hier en daar wat over 'slappe hap' van de RVC en Brands, maar wat te denken van de slappe hap van de supportersvereniging, die kennelijk vonden dat JdJ het prima aan het doen was?:

"Was de positie van John de Jong echt niet meer houdbaar?"

Uhm nee, al jaren niet eigenlijk. Onder welke steen hebben jullie de afgelopen jaren geleefd dat dit uberhaupt nog een vraag is?o.O

"Is er voldoende fairplay geweest, respect, logica, clubliefde?"

Voetbal is een harde zakenwereld. Fairplay, respect, logica en clubliefde zijn hele mooie romantische dingen, maar ze mogen niet leidend zijn binnen het beleid van een club; dat is juist 'slappe hap', waar alle andere clubs misbruik van maken, wat het ons-kent-ons principe in de hand werkt, en wat de vooruitgang van je eigen club stagneert. Dat warme club gezwijmel is prima op zijn plek in de kantine en bij de teammanager, maar in andere geledingen mag het wel medogenlozer.


Uhm, beter laat dan nooit? Misschien dachten ze, dit is je laatste kans, we geven het een paar maanden en komen dan tot een conclusie?:shrug:
 
Laatst bewerkt:
Ja raar statement en totaal niet te volgen met welke mening de meesten hier al jaren hebben.
Anderzijds lees ik hier nu ook ineens van vele JdJ critici een beetje hetzelfde als wat deze supportersvereniging zegt. Ineens is het onredelijk dat JdJ ontslagen is terwijl er jaren om zijn ontslag geroepen werd. Erg vreemd. Who cares wat de reden is, wees blij dat de beslissing eindelijk genomen is zou ik zeggen. "Oh nee, het rommelt binnen het bestuur! Maar onze warme club blablabla..." Blij dat het een keer rommelt daar; het werd eens tijd.
 
Anderzijds lees ik hier nu ook ineens van vele JdJ critici een beetje hetzelfde als wat deze supportersvereniging zegt. Ineens is het onredelijk dat JdJ ontslagen is terwijl er jaren om zijn ontslag geroepen werd. Erg vreemd. Who cares wat de reden is, wees blij dat de beslissing eindelijk genomen is zou ik zeggen.
Zo is t.

Kijk net dat interview van Brands. Hij stelt dat t vertrouwen weg is nav de periode voor Brands zijn komst. Helder. Kijkende naar alle dure transfers die zijn geweest, heeft hij of teve betaald voor troep of een aantal van onze beste spelers voor te weinig verkocht.
 
Nou, ik kijk in ieder geval niet met vertrouwen uit naar de opvolger van JdJ:

Het staat vast dat Brands niet zelf de taken van technisch directeur overneemt. Ook Arnesen zal De Jong niet opvolgen. "Daar is geen sprake van. We gaan een nieuwe oplossing zoeken, maar alles is nu nog vers. Frank Arnesen? Hij is niet in beeld. Ik zou graag de gemiddelde leeftijd wat omlaag brengen in de directie."
Leeftijd is dus kennelijk belangrijker dan vakkundigheid en ervaring.
 
Ik vind persoonlijk dat het vertrek van De Jong al een paar jaar eerder had mogen komen (hadden hem nooit in deze positie moeten benoemen), dus rouwig ben ik er niet om.

De communicatie over het vertrek is voor mij niet te volgen. Ik lees en hoor (vrijwel) alleen heel gedetailleerd wat niet de redenen zijn geweest. Wees hier nou gewoon een grote club in en kom met een samenhangend verhaal.

Wat mij betreft zou dat kunnen zijn:
teleurstelling in het gevoerde technisch beleid van de afgelopen jaren en de sportieve en financiële consequenties daarvan (‘paar jaar de kans gegeven, maar geen ontwikkeling/verbetering’ en dus ‘ongeschikt’).
 
Laatst bewerkt:
Mark-Jan Fledderus
Laat die maar bij Groningen blijven.
Maar ach het maakt geen reet uit wie technisch directeur is als de RVC beslist welke spelers verkocht moeten worden, omdat er anders niet genoeg geld is. Dus PSV kan wel zonder technisch directeur. Sparen ze het salaris en een eventuele afkoopsom uit.
 
Zowel Vi als ED melden dat bronnen binnen RvC ee wel degelijk onvrede was over de huidige transfer window en met name tav verkoop Gakpo. Betekent dus dat er een tijdsbom tikt.

En nu Arnesen geen kandidaat is heb ik er een hard hoofd in. Zal toch niet zijn dat Jan Vennegoor wordt doorgeschoven? Brands had het over verjongen directie 🤦‍♂️ Alsof dat de hoogste prioriteit heeft
 
Wat heet "zelf kiezen" als je bazen zeggen dat je niet voldoet?
Probleem is altijd; wie corrigeert bazen als ze niet voldoen?
Hoe dan ook; in deze prof 'sport' heeft geld het voetbal naar de tweede plaats geschoven.
Lang leve de amateursport.
Klopt, daarom schrijf ik ook "al dan niet onder vervelende omstandigheden". Aan de ene kant is het jammer dat zo'n clubicoon op deze manier de laan uit wordt gestuurd. Aan de andere kant is het wel belangrijk dat een TD goed functioneert. Dat er in een gesprekje tussen Marcel en de RvC ten sprake komt dat ze met JdJ over zijn functioneren willen praten, omdat ze niet tevreden zijn, is dat mits hij inderdaad van alles fout doet, meer dan logisch.
 
Afgaande op het niet doorgaan van een grote transfer, waar dat financieel blijkbaar noodzakelijk was, is het dan niet kwalijk dat de RvC daar zo scherp op moet toezien, terwijl wij ook een financieel directeur hebben die zijn mond open kan trekken jegens Brands en De Jong?
 
Afgaande op het niet doorgaan van een grote transfer, waar dat financieel blijkbaar noodzakelijk was, is het dan niet kwalijk dat de RvC daar zo scherp op moet toezien, terwijl wij ook een financieel directeur hebben die zijn mond open kan trekken jegens Brands en De Jong?
En dat ze dat eerder doen dan op 31-8.
 
Ik hoop persoonlijk op een buitenlandse verassing. Gewoon een nieuwe wind en een nieuw netwerk.

De Nederlandse spelers kennen we toch wel. Ofwel van Brands of RVN. Een Veerman kan een buitenlandse td ook halen. Maar wellicht haalt die ook een buitenlandse verassing.
 
Ik hoop persoonlijk op een buitenlandse verassing. Gewoon een nieuwe wind en een nieuw netwerk.

De Nederlandse spelers kennen we toch wel. Ofwel van Brands of RVN. Een Veerman kan een buitenlandse td ook halen. Maar wellicht haalt die ook een buitenlandse verassing.
Ik weet dat antipathie tegen Mino Raiola altijd groot was op het forum maar ik had altijd wel gehoopt dat zo iemand TD zou worden bij PSV. Hij was al financieel binnen en een ijdele man die misschien wel te verleiden was voor zo'n positie binnen de club. Kan natuurlijk als de beste onderhandelen en heeft heel groot netwerk. Bovendien had hij ook affiniteit met Nederland. Weet niet of er een alternatief is voor zo'n financieel onafhankelijk zaakwaarnemer die een keer iets anders wil doen of misschien een meesterscout van een grote club
 

Ik weet dat antipathie tegen Mino Raiola altijd groot was op het forum maar ik had altijd wel gehoopt dat zo iemand TD zou worden bij PSV. Hij was al financieel binnen en een ijdele man die misschien wel te verleiden was voor zo'n positie binnen de club. Kan natuurlijk als de beste onderhandelen en heeft heel groot netwerk. Bovendien had hij ook affiniteit met Nederland. Weet niet of er een alternatief is voor zo'n financieel onafhankelijk zaakwaarnemer die een keer iets anders wil doen of misschien een meesterscout van een grote club
Een zaakwaarnemer is toch niet geschikt als TD? Misschien als contractmanager.
 
Terug
Bovenaan Onderaan