Technisch Manager

Joh, onderneem dan actie, begin zelf die petitie als je d'r zo klaar mee bent. Of zeik je liever langs de zijlijn zonder in actie te komen.
Ik heb het over de supportersverenigingen van PSV....een nobody als ik kan in z’n eentje toch niks voor elkaar krijgen wat handtekeningen betreft? Of ben je zo naïef...? Daarvoor zijn er toch supportersverenigingen, om het gevoel van de supporters over te brengen op de clubleiding? Maar goed, jouw steun in deze hoef ik dus niet te verwachten...
 
Ik heb het over de supportersverenigingen van PSV....een nobody als ik kan in z’n eentje toch niks voor elkaar krijgen wat handtekeningen betreft? Of ben je zo naïef...? Daarvoor zijn er toch supportersverenigingen, om het gevoel van de supporters over te brengen op de clubleiding? Maar goed, jouw steun in deze hoef ik dus niet te verwachten...

Kwestie van je petitie gewoon goed onder de aandacht brengen met bv twitter tijdens wedstrijden. De kans dat een sup. vereniging dit gaat doen is 0.0 en dat lijkt mij zeer gezond.

Bijzonder overigens dat jij jouw gevoel als het ware gevoel van de supporter ziet, aandoenlijk eigenlijk.

Dus kies maar, blijf de capslock toetsenbordheld of pak eens door.
 
Ik kan me wel vinden in een -gedwongen- vertrek van De Jong. Ben nooit fan van de technisch manager De Jong geweest en dat was ik ook niet van Brands. (De lijn van Brands trekt hij prima door, dat moet gezegd)
Maar wie ga je er dan neerzetten? En krijgt die persoon dan ineens wél betere (en haalbare) spelers voorgelegd door de scouts?
Idd. We hebben slechte scouts. Het is heel wat weg bezuinigd destijds en daar voor in plaats zijn heel wat oude spelers toegevoegd aan de ons kent ons club. Ajax trok de meester scout van Groningen en later die van AZ en ze hebben vaste scouts in Denemarken. Ze hebben het itt PSV juist verder geprofessionaliseerd.
JdJ mocht vorig seizoen 36 miljoen over de balk gooien. Het enige wat hij deed was huilie huilie in de media dat hij het zo moeilijk had.
Gerbrands horen we sowieso niet als het minder gaat... Die komt alleen bij leuke gelegenheden opdagen. Hij wist wel te vertellen dat JdJ 10 jaar had meegelopen met Brands en hij daarom geen onervaren TD is.
Dit seizoen komen heel wat spelers uit de koker van een passant. Die bedacht ook samen met JdJ dat je voor een cruciale plek op het middenveld een speler haalt die al bijna 2 jaar niet meer heeft gespeeld met als reserve een andere fragiele speler die 3 knieoperaties achter de rug heeft.
De as daarachter is een verdedigingsduo die ondanks hun ontwikkeling niet ervaren en goed genoeg zijn om je over de dode momenten heen te helpen. Ze moeten juist iemand naast zich hebben tegen wie ze opkijken, iemand die hen corrigeert en helpt.
En de keeper, het spijt me voor zijn fans maar Unnerstall had vandaag twee van die drie goals tegen gehouden. Ik snap niet wat deze aardige gast beter maakt dan Lars, ja zijn lach...
 
Tsja. Ik ben ook geen De Jong fan. Maar ik las net ergens dat je zelfs RKC herkenbaar voetbal ziet spelen. Dat zie ik bij PSV niet. Dat ligt toch meer aan de technische staf.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Tsja. Ik ben ook geen De Jong fan. Maar ik las net ergens dat je zelfs RKC herkenbaar voetbal ziet spelen. Dat zie ik bij PSV niet. Dat ligt toch meer aan de technische staf.

Nou, dit gaat me toch wat te ver

Ik vind ons voetbal juist heel herkenbaar

😌
 
Slechte scouts, slechte td?
Slechte tactiek is het eerder. Daar begint het, met visie. Door heel PSV heen.
Waar scout je op?
Waar td je op?

Voorbeeld:
Kan iemand zich NL - Italië herinneren met het verzuipen van die NL rechtsback van Atalanta? Komt vaak op en speelt dáár in Italie normaal gesproken met 5 verdedigers. Je zag het, hij werd/wordt vermoord in het NL-elftal met 4 verdedigers. Gebeurt nu ook met bv Max. Je kunt kritiek op hem hebben, maar het ligt niet aan hem.

Wil je met Max en Dumfries zo spelen, zoals het nu gaat, moet je simpelweg een verdediger in het midden erbij zetten. Dan zullen Max en van Ginkel (beter op die plek dan Dumfries) gaan renderen, moet je hen (Max) geen verdedigers meer noemen, maar middenvelders die zelfs vóór de controleurs spelen. Hoe mooi is dat: aanvallende middenvelders die weten wat verdedigen is. Alleen dán ook hebben twee controleurs zin, hoewel een betere voetballer naast Sangaré eerder een pré is. Krijgt PSV weer een moderner herkenbaar PSV-systeem en kan je daarop scouten en td-en.

Dit is allemaal vlees noch vis wat ik al jaren zie en ik betwijfel dat het JdJ aan te rekenen is. Zoals eerder gezegd: het ontbreken van een speelvisie door heel PSV heen is eerder het probleem.

Neem bv Boscagli. Mauro. Dumfries. Rosario. De keepers. Het is allemaal toeval dat ze überhaupt spelen en op een plek spelen waar het te hopen is dat ze goed presteren. Soms lukt het, soms niet. Fingers crossed.

Gewoon vanaf nu zeggen: we gaan de komende jaren bv 3-2-3-2 spelen en daar focussen we ons intern en extern beleid op. Ook de jeugdploegen. Geen idee of dat de taak van JdJ is.
 
Laatst bewerkt:
Slechte scouts, slechte td?
Slechte tactiek is het eerder. Daar begint het, met visie. Door heel PSV heen.
Waar scout je op?
Waar td je op?

Voorbeeld:
Kan iemand zich NL - Italië herinneren met het verzuipen van die NL rechtsback van Atalanta? Komt vaak op en speelt dáár in Italie normaal gesproken met 5 verdedigers. Je zag het, hij werd/wordt vermoord in het NL-elftal met 4 verdedigers. Gebeurt nu ook met bv Max. Je kunt kritiek op hem hebben, maar het ligt niet aan hem.

Wil je met Max en Dumfries zo spelen, zoals het nu gaat, moet je simpelweg een verdediger in het midden erbij zetten. Dan zullen Max en van Ginkel (beter op die plek dan Dumfries) gaan renderen, moet je hen (Max) geen verdedigers meer noemen, maar middenvelders die zelfs vóór de controleurs spelen. Hoe mooi is dat: aanvallende middenvelders die weten wat verdedigen is. Alleen dán ook hebben twee controleurs zin, hoewel een betere voetballer naast Sangaré eerder een pré is. Krijgt PSV weer een moderner herkenbaar PSV-systeem en kan je daarop scouten en td-en.

Dit is allemaal vlees noch vis wat ik al jaren zie en ik betwijfel dat het JdJ aan te rekenen is. Zoals eerder gezegd: het ontbreken van een speelvisie door heel PSV heen is eerder het probleem.

Neem bv Boscagli. Mauro. Dumfries. Rosario. De keepers. Het is allemaal toeval dat ze überhaupt spelen en op een plek spelen waar het te hopen is dat ze goed presteren. Soms lukt het, soms niet. Fingers crossed.

Gewoon vanaf nu zeggen: we gaan de komende jaren bv 3-2-3-2 spelen en daar focussen we ons intern en extern beleid op. Ook de jeugdploegen. Geen idee of dat de taak van JdJ is.

:unsure:Slechte tactiek, slechte scouts, slechte TD, het is m.i. allemaal met elkaar verbonden. Je kunt het een niet los van het ander zien.

De TD is verantwoordelijk voor het samenstellen van het elftal, doet dat in overleg met de coach. Ook de coach is door de TD zelf aangesteld, dus hoe in jouw gedachten het huidige rommeltje de TD niet aan te rekenen valt, is mij een raadsel. Hij is degene die heeft gezegd, die speelwijze van Schmidt, dat is de visie, daar willen we heen. Scouting mag ook op het bordje komen van JdJ en Gerbrands. Dat is al jaren zo hopeloos slecht. Bij zo'n Bruma kan zelfs een amateur op basis van een simpel YT-compilatiefilmpje al zien dat het niks is of wordt, maar op een of andere manier is die er doorheen gekomen en er is grof geld voor neergeteld; dan weet je echt niet waar je mee bezig bent als scouting. Plus het aankoopbeleid sluit helemaal niet aan op het systeem. Dat was ook al zo onder Brands, de leermeester van JdJ.

Van Ginkel i.p.v. Dumfries? Van Ginkel weet niet wat verdedigen is. Goed, Dumfries ook niet zo, maar wel iets beter dan pure middenvelder Van Ginkel, die bovendien momenteel over het veld loopt alsof hij hakken aanheeft, uit angst dat hij weer geblesseerd raakt, dus daar zou ik ook niet al mijn hoop op gooien. De mentaliteit van Dumfries lijkt me ook onmisbaar in dit team trouwens.
Max weet ook niet wat verdedigen is, in welke formatie dan ook. Dus als ze als aanvallende middenvelders worden gezien prima, maar zijn het zeker allebei geen aanvallende middenvelders die weten wat verdedigen is. Dat Max niet kan verdedigen ligt wel degelijk aan hem, het is immers een eigenschap van hem, maar het ligt natuurlijk ook aan de scouting, en de TD, en de coach. Nog een verdediger erbij en dan toch nog met 2 controleurs blijven spelen kan, maar dan haal je wel nog meer voetbal uit de ploeg, en het neigt dan wel naar betonvoetbal. Niet mijn ding, en als dat "herkenbaar" PSV is, dan laat maar zitten w.m.b.

Kijk, het idee van JdJ was goed: "we hebben een nieuwe visie, we willen fris en aanvallend voetbal gaan spelen en we denken dat Schmidt de man is om die ommekeer teweeg te gaan brengen." Klinkt super, toch? Eindelijk van dat beschamende laffe achteruithollen af, en van het met plaatsvervangende schaamte naar je favo ploegje moeten kijken hoe het thuis goed wegkomt (of niet) tegen een of andere degradatiekandidaat.
Dat dat dan faliekant mislukt is misschien nooit helemaal te voorzien (al had hij moeten weten dat grote delen van de selectie daar het niveau niet voor hadden), maar uiteindelijk is en blijft hij toch de verantwoordelijke, geeft ook zijn zegen aan de aankopen die voorgesteld worden, of komt zelf met aankopen. Die verantwoordelijkheid heb je nu eenmaal als TD.

De jeugdploegen afstemmen op het systeem is m.i. killing voor talent. De jonge jongens moet je vooral individueel hun talent laten ontwikkelen, niet kijkende naar het resultaat of het spelsysteem; de echte spelsystemen mogen later geïntroduceerd worden (O19 en hoger), wanneer ze hun talent echt gevormd hebben.
 
Kan de clubleiding van PSV niet een poging wagen om Guus Hiddink als tijdelijke TM tot de zomer aan te stellen? Zijn hoofdtaak zou dan moeten zijn om de scouting helemaal door te lichten, een paar nieuwe scouts weg te plukken bij andere clubs, inventaris maken van spelers die weg mogen, inclusief spelers van Jong PSV, en een lijstje opstellen van potentiële versterkingen in de zomer. Kortom, Hiddink als crisis manager om de puinhoop van JDJ op te ruimen en het voorbereidend werk doen voor de nieuwe ervaren TM die dan in de komende maanden gezocht moet worden en die dan in de zomer kan starten. Ik denk dat Hiddink op dit moment de juiste persoon is als crisis manager bij PSV, maar dan moet JDJ binnen een paar weken ontslagen worden. Liefst deze week nog !!
 
Kan de clubleiding van PSV niet een poging wagen om Guus Hiddink als tijdelijke TM tot de zomer aan te stellen? Zijn hoofdtaak zou dan moeten zijn om de scouting helemaal door te lichten, een paar nieuwe scouts weg te plukken bij andere clubs, inventaris maken van spelers die weg mogen, inclusief spelers van Jong PSV, en een lijstje opstellen van potentiële versterkingen in de zomer. Kortom, Hiddink als crisis manager om de puinhoop van JDJ op te ruimen en het voorbereidend werk doen voor de nieuwe ervaren TM die dan in de komende maanden gezocht moet worden en die dan in de zomer kan starten. Ik denk dat Hiddink op dit moment de juiste persoon is als crisis manager bij PSV, maar dan moet JDJ binnen een paar weken ontslagen worden. Liefst deze week nog !!
Crisis?
 
Het is toch best wel 5 voor 12 lijkt me. Tegen de top 5 slechts 1 gelukkig puntje gehaald. Ik vind het niet zo'n gek idee om Hiddink te vragen de boel door te lichten. dat er wat moet gebeuren staat voor mij als een paal boven water. Zo doorgaan is rampzalig.
 
Het is toch best wel 5 voor 12 lijkt me. Tegen de top 5 slechts 1 gelukkig puntje gehaald. Ik vind het niet zo'n gek idee om Hiddink te vragen de boel door te lichten. dat er wat moet gebeuren staat voor mij als een paal boven water. Zo doorgaan is rampzalig.
Deze ploeg mist volgens mij (naast kwaliteit achterin) primair een stuk zelfvertrouwen. Volgens mij wordt het tijd om op het mentale vlak flinke stappen te zetten.
 
Het is toch best wel 5 voor 12 lijkt me. Tegen de top 5 slechts 1 gelukkig puntje gehaald. Ik vind het niet zo'n gek idee om Hiddink te vragen de boel door te lichten. dat er wat moet gebeuren staat voor mij als een paal boven water. Zo doorgaan is rampzalig.
Ik denk dat Guus zijn beste tijd inmiddels ook wel gehad heeft. Voordeel is wel dat Schmidt dan waarschijnlijk verontwaardigd en briesend weg zou stappen als Guus even de boel komt doorlichten :lmao:
 
Hij heeft nog 1 uur en 8 minuten. :rolleyes:
Volgens mij sluit de transfermarkt pas om 23:59 vandaag, want ik zie een heleboel transfers voorbijkomen. Ik weet echter niet of JdJ iemand gaat halen, geld is niet in overvloed op het moment.. Misschien iemand huren?
 
Ik denk dat Guus zijn beste tijd inmiddels ook wel gehad heeft. Voordeel is wel dat Schmidt dan waarschijnlijk verontwaardigd en briesend weg zou stappen als Guus even de boel komt doorlichten :lmao:

Helaas inderdaad wat op leeftijd inmiddels (74), maar onze mister nobody John de 'campinggast' Jong die het technisch beleid doet is letterlijk rampzalig voor de club. Hoe graag ze ook het halen van Götze aan hem hebben willen toekennen.

Zie je de Jong nu al een serieus gesprek voeren met Schmidt waarin de Jong aangeeft dat het nu niet goed gaat en dat Schmidt echt wat zaken moet gaan verbeteren? Nee waarschijnlijk wordt hij gewoon de les gelezen en kruipt hij weer aan de desk bij Ome Toon die met zijn volgende hoofdstuk van het boek crisismanagement bezig is.

Wat had ik een hoop aan het begin van dit seizoen.. helaas kon ik Schmidt niet goed genoeg.
 
Tsja. Ik ben ook geen De Jong fan. Maar ik las net ergens dat je zelfs RKC herkenbaar voetbal ziet spelen. Dat zie ik bij PSV niet. Dat ligt toch meer aan de technische staf.
Opzich is het week in week uit hetzelfde spel, dus herkenbaar is het wel. ;) Niet goed overigens. Wel heel herkenbaar. En voorspelbaar. Ook voor de tegenstanders. :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan