Technisch Manager

Opzich is het week in week uit hetzelfde spel, dus herkenbaar is het wel. ;) Niet goed overigens. Wel heel herkenbaar. En voorspelbaar. Ook voor de tegenstanders. :/
Nou ja, het is herkenbaar in het ontbreken van spelpatronen. Men doet maar wat.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Laat
:unsure:Slechte tactiek, slechte scouts, slechte TD, het is m.i. allemaal met elkaar verbonden. Je kunt het een niet los van het ander zien.

De TD is verantwoordelijk voor het samenstellen van het elftal, doet dat in overleg met de coach. Ook de coach is door de TD zelf aangesteld, dus hoe in jouw gedachten het huidige rommeltje de TD niet aan te rekenen valt, is mij een raadsel. Hij is degene die heeft gezegd, die speelwijze van Schmidt, dat is de visie, daar willen we heen. Scouting mag ook op het bordje komen van JdJ en Gerbrands. Dat is al jaren zo hopeloos slecht. Bij zo'n Bruma kan zelfs een amateur op basis van een simpel YT-compilatiefilmpje al zien dat het niks is of wordt, maar op een of andere manier is die er doorheen gekomen en er is grof geld voor neergeteld; dan weet je echt niet waar je mee bezig bent als scouting. Plus het aankoopbeleid sluit helemaal niet aan op het systeem. Dat was ook al zo onder Brands, de leermeester van JdJ.

Van Ginkel i.p.v. Dumfries? Van Ginkel weet niet wat verdedigen is. Goed, Dumfries ook niet zo, maar wel iets beter dan pure middenvelder Van Ginkel, die bovendien momenteel over het veld loopt alsof hij hakken aanheeft, uit angst dat hij weer geblesseerd raakt, dus daar zou ik ook niet al mijn hoop op gooien. De mentaliteit van Dumfries lijkt me ook onmisbaar in dit team trouwens.
Max weet ook niet wat verdedigen is, in welke formatie dan ook. Dus als ze als aanvallende middenvelders worden gezien prima, maar zijn het zeker allebei geen aanvallende middenvelders die weten wat verdedigen is. Dat Max niet kan verdedigen ligt wel degelijk aan hem, het is immers een eigenschap van hem, maar het ligt natuurlijk ook aan de scouting, en de TD, en de coach. Nog een verdediger erbij en dan toch nog met 2 controleurs blijven spelen kan, maar dan haal je wel nog meer voetbal uit de ploeg, en het neigt dan wel naar betonvoetbal. Niet mijn ding, en als dat "herkenbaar" PSV is, dan laat maar zitten w.m.b.

Kijk, het idee van JdJ was goed: "we hebben een nieuwe visie, we willen fris en aanvallend voetbal gaan spelen en we denken dat Schmidt de man is om die ommekeer teweeg te gaan brengen." Klinkt super, toch? Eindelijk van dat beschamende laffe achteruithollen af, en van het met plaatsvervangende schaamte naar je favo ploegje moeten kijken hoe het thuis goed wegkomt (of niet) tegen een of andere degradatiekandidaat.
Dat dat dan faliekant mislukt is misschien nooit helemaal te voorzien (al had hij moeten weten dat grote delen van de selectie daar het niveau niet voor hadden), maar uiteindelijk is en blijft hij toch de verantwoordelijke, geeft ook zijn zegen aan de aankopen die voorgesteld worden, of komt zelf met aankopen. Die verantwoordelijkheid heb je nu eenmaal als TD.

De jeugdploegen afstemmen op het systeem is m.i. killing voor talent. De jonge jongens moet je vooral individueel hun talent laten ontwikkelen, niet kijkende naar het resultaat of het spelsysteem; de echte spelsystemen mogen later geïntroduceerd worden (O19 en hoger), wanneer ze hun talent echt gevormd hebben.
Laat ik het korter omschrijven.
Weleens een wedstrijd van Jong PSV gezien? Dan weet je dat het geluksvoetbal is, zonder idee. Het resultaat is inderdaad irrelevant, zoals je zegt. Maar het holt en draaft maar wat. Is ook niet goed: ontbreken van structuur en visie voor jeugd.
Geen houvast niks, niets om op terug te vallen later in PSV-1, ook niet voor die toptalenten.
 
Laat

Laat ik het korter omschrijven.
Weleens een wedstrijd van Jong PSV gezien? Dan weet je dat het geluksvoetbal is, zonder idee. Het resultaat is inderdaad irrelevant, zoals je zegt. Maar het holt en draaft maar wat. Is ook niet goed: ontbreken van structuur en visie voor jeugd.
Geen houvast niks, niets om op terug te vallen later in PSV-1, ook niet voor die toptalenten.
Daarom zei ik ook dat je vanaf de O19 aan systemen moet gaan denken ;)

Goed punt wat betreft het hollen en draven, maar misschien moeten we dat in een andere hoek zoeken: misschien is het een goed idee om spelers niet alleen op talent met de bal te selecteren, maar ook op talent met het hoofd, oftewel voetbalintelligentie, want dat is m.i. de grote ontbrekende factor vandaag de dag bij de spelers. Ze kunnen wel pingelen, een bal dood leggen etc., maar ze lijken het inzicht niet te hebben, die vooruitziende blik m.b.t. de medespelers etc.
 
Daarom zei ik ook dat je vanaf de O19 aan systemen moet gaan denken ;)

Goed punt wat betreft het hollen en draven, maar misschien moeten we dat in een andere hoek zoeken: misschien is het een goed idee om spelers niet alleen op talent met de bal te selecteren, maar ook op talent met het hoofd, oftewel voetbalintelligentie, want dat is m.i. de grote ontbrekende factor vandaag de dag bij de spelers. Ze kunnen wel pingelen, een bal dood leggen etc., maar ze lijken het inzicht niet te hebben, die vooruitziende blik m.b.t. de medespelers etc.
Dat laatste valt me bij het jeugdteam van junior ook vaak op. Pingelaars worden sneller uitgenodigd door profclubs dan de spelers met inzicht.
 
Daarom zei ik ook dat je vanaf de O19 aan systemen moet gaan denken ;)

Goed punt wat betreft het hollen en draven, maar misschien moeten we dat in een andere hoek zoeken: misschien is het een goed idee om spelers niet alleen op talent met de bal te selecteren, maar ook op talent met het hoofd, oftewel voetbalintelligentie, want dat is m.i. de grote ontbrekende factor vandaag de dag bij de spelers. Ze kunnen wel pingelen, een bal dood leggen etc., maar ze lijken het inzicht niet te hebben, die vooruitziende blik m.b.t. de medespelers etc.
Laat ik het met een voorbeeld nog beter duiden wat ik bedoel. De laatste jaren hebben op linksback gestaan: Willems, Brenet, Max en Angeliño. Het moge nu onderhand wel duidelijk zijn wat PSV (ook vóór de Scmidt-tijd) op die plek wil. En het publiek vindt dat ook mooi, en dan bedoel ik natuurlijk niet Brenet.

Zo’n back is op te leiden, maar zie je in de jeugdteams niet terug. Zo’n jongen als Abels heb ik destijds regelmatig zien spelen in de jeugd. Ik heb er toen niets van teruggezien in hun wedstrijden, dat aanvallende. En toch had het makkelijk gekund.

Nou, dan weet je met zo’n type vleugelverdediger dat je verdedigend steken laat vallen, dus zet je er drie verdedigers neer. Al in de jeugd. Waarom niet? Blijft er evengoed ruimte zat voor fouten maken, pingelen, voetbalintelligentie etc.

Maak als club een keuze. Ik ken een club die doet dat al 50 jaar.
 
Laat ik het met een voorbeeld nog beter duiden wat ik bedoel. De laatste jaren hebben op linksback gestaan: Willems, Brenet, Max en Angeliño. Het moge nu onderhand wel duidelijk zijn wat PSV (ook vóór de Scmidt-tijd) op die plek wil. En het publiek vindt dat ook mooi, en dan bedoel ik natuurlijk niet Brenet.

Zo’n back is op te leiden, maar zie je in de jeugdteams niet terug. Zo’n jongen als Abels heb ik destijds regelmatig zien spelen in de jeugd. Ik heb er toen niets van teruggezien in hun wedstrijden, dat aanvallende. En toch had het makkelijk gekund.

Nou, dan weet je met zo’n type vleugelverdediger dat je verdedigend steken laat vallen, dus zet je er drie verdedigers neer. Al in de jeugd. Waarom niet? Blijft er evengoed ruimte zat voor fouten maken, pingelen, voetbalintelligentie etc.

Maak als club een keuze. Ik ken een club die doet dat al 50 jaar.
Dan maken ze toch al lange tijd een keuze?:unsure::maniac:

Ik denk dat dat met die backs overigens meer toeval is dan wat anders, want de speelwijze van Cocu, MvB en Schmidt zijn verschillend.

Ik hou er simpelweg niet van dat je alle teams gaat opleiden voor 1 bepaald systeem. Voor mijn gevoel beperk je ze dan in hun ontwikkeling. Dat doet me teveel denken aan die ergerlijke interessantdoener Art Langeler, die toen hier hoofd jeugdopleiding was en elke week in de media zo nodig hoog moest opgeven over hoe er binnen alle teams van PSV hetzelfde gespeeld zou gaan worden, afgestemd op volgens welk systeem het eerste speelt. Nou, we hebben allemaal kunnen zien wat dat gebracht heeft. Bovendien, wordt die coach ontslagen en komt er een nieuwe met andere opvattingen, zit je dan met je 1 lijn.

En die Abels die kon er sowieso geen drol van, dus al had je opgeleid om aanvallend te spelen, dan was er alsnog niks uit gekomen. Je kunt iemand zonder aanleg voor wis- en natuurkunde wel een cursus natuurkunde geven, maar hij gaat nooit de volgende Einstein worden.
 
Vorig seizoen: 36 miljoen over de balk gegooid. Nul prijzen, nul aanzien, sportief en financieel een ramp jaar.
Dit seizoen: met veel bombarie een trainer en zijn hele staf binnen gehaald. Heel wat nieuwe en dure spelers ( salarissen).
Geen enkele wedstrijd tegen de top5 clubs gewonnen tot nu toe.
De eerste prijs is weg.
De tweede prijs is ver uit zicht met 7 punten verschil met de club van wie je gister verloor en de wijze waarop de spelers zich manifesteerden in de eerste helft.
EL: dat wordt een zware kluif.
En dan nog de ontwikkeling van de groep en het getoonde spel: dat is nog altijd PSV onwaardig.
Het tussenrapport geeft dan ook te weinig hoop voor de toekomst.
 
Vorig seizoen: 36 miljoen over de balk gegooid. Nul prijzen, nul aanzien, sportief en financieel een ramp jaar.
Dit seizoen: met veel bombarie een trainer en zijn hele staf binnen gehaald. Heel wat nieuwe en dure spelers ( salarissen).
Geen enkele wedstrijd tegen de top5 clubs gewonnen tot nu toe.
De eerste prijs is weg.
De tweede prijs is ver uit zicht met 7 punten verschil met de club van wie je gister verloor en de wijze waarop de spelers zich manifesteerden in de eerste helft.
EL: dat wordt een zware kluif.
En dan nog de ontwikkeling van de groep en het getoonde spel: dat is nog altijd PSV onwaardig.
Het tussenrapport geeft dan ook te weinig hoop voor de toekomst.
Waar we in 2020 nog een opgaande lijn konden zien / hoopten te zien, is die gedachte in 2021 inderdaad snel verdwenen. Hij zou nu toch maar eens moeten inzien dat er gewoon 4-3-3 gespeeld moet worden.
 
Vorig seizoen: 36 miljoen over de balk gegooid. Nul prijzen, nul aanzien, sportief en financieel een ramp jaar.
Dit seizoen: met veel bombarie een trainer en zijn hele staf binnen gehaald. Heel wat nieuwe en dure spelers ( salarissen).
Geen enkele wedstrijd tegen de top5 clubs gewonnen tot nu toe.
De eerste prijs is weg.
De tweede prijs is ver uit zicht met 7 punten verschil met de club van wie je gister verloor en de wijze waarop de spelers zich manifesteerden in de eerste helft.
EL: dat wordt een zware kluif.
En dan nog de ontwikkeling van de groep en het getoonde spel: dat is nog altijd PSV onwaardig.
Het tussenrapport geeft dan ook te weinig hoop voor de toekomst.

Zolang JdJ het technisch beleid uitstippelt wordt het nooit wat, misschien dat de directie dat over een jaartje of 5 een keer inziet.
 
Vrees dat PSV afgelopen zomer(s) grote financiële risico’s heeft genomen, die ons nog lang blijven achtervolgen.

En er staat nu geen topteam, zelfs niet naar eredivisie-maatstaven

Dat mogen we de technisch manager aanrekenen, lijkt me
 
Als je er maar lang genoeg niks van bakt, kom je vanzelf in Zeist terecht. Laten we hopen dat Ome Toon binnenkort naar de KNVB verkast en de nieuwe AD gelijk JdJ een schop onder zijn kont geeft.
 
Vrees dat PSV afgelopen zomer(s) grote financiële risico’s heeft genomen, die ons nog lang blijven achtervolgen.

En er staat nu geen topteam, zelfs niet naar eredivisie-maatstaven

Dat mogen we de technisch manager aanrekenen, lijkt me
Hmm ja, kweenie. Dit is toch een prima team om 2e mee te worden? En dan de backs wat behoudender dan nu.

Mvogo
Dumfries - Teze - Boscagli - Max
Sangaré
Götze - Rosario (ik denk niet dat we hier een betere hebben, maar Thomas/Fein/Guti/Van Ginkel kan natuurlijk ook)
Ihattaren - Malen - Gakpo

En dan Zahavi en Madueke nog achter de hand. Götze lijkt nogal vaak afwezig te zijn. Dan kan Ihattaren zijn plek innemen en Madueke rechtsbuiten.
 
Vorig seizoen: 36 miljoen over de balk gegooid. Nul prijzen, nul aanzien, sportief en financieel een ramp jaar.
Dit seizoen: met veel bombarie een trainer en zijn hele staf binnen gehaald. Heel wat nieuwe en dure spelers ( salarissen).
Geen enkele wedstrijd tegen de top5 clubs gewonnen tot nu toe.
De eerste prijs is weg.
De tweede prijs is ver uit zicht met 7 punten verschil met de club van wie je gister verloor en de wijze waarop de spelers zich manifesteerden in de eerste helft.
EL: dat wordt een zware kluif.
En dan nog de ontwikkeling van de groep en het getoonde spel: dat is nog altijd PSV onwaardig.
Het tussenrapport geeft dan ook te weinig hoop voor de toekomst.
Tja, dat is achteraf. De beoordeling net na de transfer periode was een stuk positiever. Daarna is het ook een "stukje geluk" met ontwikkeling van de spelers, fitheid van spelers, vorm van spelers, klik tussen de spelers en trainer, geluk in een wedstrijd.

Bovenstaande is natuurlijk ook te beïnvloeden, vandaar dat het tussen aanhalingstekens staat. Maar het optimisme na de transferperiode was positief. PSV heeft helaas niet de luxe van een gelijkwaardige bank. De blessures van Gotze, Gakpo, Madueke en andere (voornamelijk bankspelers) heeft erin gehakt. Was dat te voorzien en te voorkomen? Gotze misschien wel, maar de rest?

Ik ben ermee eens dat de groei van het team in het algemeen niet voldoende is. Maar ik vraag me af of dit aan JdJ te wijten is.
 
Tja, dat is achteraf. De beoordeling net na de transfer periode was een stuk positiever. Daarna is het ook een "stukje geluk" met ontwikkeling van de spelers, fitheid van spelers, vorm van spelers, klik tussen de spelers en trainer, geluk in een wedstrijd.

Bovenstaande is natuurlijk ook te beïnvloeden, vandaar dat het tussen aanhalingstekens staat. Maar het optimisme na de transferperiode was positief. PSV heeft helaas niet de luxe van een gelijkwaardige bank. De blessures van Gotze, Gakpo, Madueke en andere (voornamelijk bankspelers) heeft erin gehakt. Was dat te voorzien en te voorkomen? Gotze misschien wel, maar de rest?

Ik ben ermee eens dat de groei van het team in het algemeen niet voldoende is. Maar ik vraag me af of dit aan JdJ te wijten is.
Nee hoor die 36 is voor mij niet achteraf! Ik geloofde van begin af aan niet in de aankopen Baumgartl, Bruma en Doan. Alledrie hadden niets laten zien maar er werd ontzettend veel geld voor betaald. Ik was helemaal niet positief omdat heel wat recensies en prestaties van deze spelers hun aankoop totaal niet rechtvaardigden.
En dat dit jaar weer gegokt is op de cruciale plekken is ook niet nieuw tenzij jij had verwacht dat als Götze niet mee zou doen, van Ginkel dat makkelijk zou kunnen opvangen..
We zouden zogenaamd in januari erg fit zijn maar zowel Götze als Madueke kampen met blessures die niet door een schop tijdens de wedstrijd is ontstaan.
Ook voor achterin is er gegokt. Twee jonge jongens zonder enige ervaring in het hart van de verdediging van een topclub. Hoewel ze zich goed ontwikkelen, hebben ze niet het gogme en inzicht en ervaring en ik kan het ze niet kwalijk nemen. Naast een van hen had men een ervaren goede cv moeten halen.
 
Nee hoor die 36 is voor mij niet achteraf! Ik geloofde van begin af aan niet in de aankopen Baumgartl, Bruma en Doan. Alledrie hadden niets laten zien maar er werd ontzettend veel geld voor betaald. Ik was helemaal niet positief omdat heel wat recensies en prestaties van deze spelers hun aankoop totaal niet rechtvaardigden.
En dat dit jaar weer gegokt is op de cruciale plekken is ook niet nieuw tenzij jij had verwacht dat als Götze niet mee zou doen, van Ginkel dat makkelijk zou kunnen opvangen..
We zouden zogenaamd in januari erg fit zijn maar zowel Götze als Madueke kampen met blessures die niet door een schop tijdens de wedstrijd is ontstaan.
Ook voor achterin is er gegokt. Twee jonge jongens zonder enige ervaring in het hart van de verdediging van een topclub. Hoewel ze zich goed ontwikkelen, hebben ze niet het gogme en inzicht en ervaring en ik kan het ze niet kwalijk nemen. Naast een van hen had men een ervaren goede cv moeten halen.
Die drie waren van het jaar ervoor waarvan we allemaal al zeiden dat het kut was. Ik heb het over de afgelopen zomer. Toen was de tendens dat JdJ het goed gedaan had.

Gotze en van Ginkel waren volgens mij extra-tjes. Gotze op het allerlaatste moment een toevoeging, stunt die transfervrij kwam. Natuurlijk betaal je waarschijnlijk een aardig salaris maar dat is een gok die iedereen zou nemen. Van Ginkel is denk ik aangeboden zonder/ zeer lage kosten. Zodat hij zichzelf in de kijker kan spelen in een vertrouwde omgeving. Dan is dat ook een gok die je prima kan nemen. Beide spelers zijn dan in elk geval al in de kleedkamer/ op het trainingsveld een aanwinst met hun ervaring en inzicht.

Dan heb je Madueke, dat kan gebeuren. De fitheid van de spelers heb je een punt, maar daar heeft corona ook wel in meegespeeld. Dan heb je de verdediging nog over waar ik je helaas gelijk in moet geven. Ik denk dat de vier die er nu staan goed zijn en er is een versterking met Max. Alleen als er 1 van de vier uitvalt hebben we een probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan