Technisch Manager

Het gaat er, dunkt me, meer om dat hij met die uitspraak (de onderhandelingspositie van) zijn vorige werkgever saboteert, wat op zijn zachtst gezegd niet bepaald netjes is. Bergwijn was zijn bedrag wel waard, begon ook goed daar in de PL, maar Mourinho ziet het niet in hem zitten en wou hem eigenlijk helemaal niet hebben. Dan wordt het al snel lastig. Vergelijking: voor Donny werd nog veel meer betaald en die presteert nog veel minder dan Bergwijn daar in de PL; wordt ook nooit een europese topper (clubsituatie bij United is ook niet gunstig voor Donny). Als v.d. Sar van Ajax nou naar United was gegaan als TD nog voor de transfer van Donny naar United, en hij zou zeggen, Donny is geen 35 miljoen waard, hoe denk je dat dat overkomt op de Ajax supporters, of hoe dat reflecteert op de onderhandelingspositie van Ajax, ongeacht of het zo is of niet? Het is gewoon een schofterige uitspraak. Zo moet je dat een beetje zien.
Ik weet wel hoe ik het moet zien. Ik ben blij dat Bergwijn vertrokken is. Vond van hem wat ik - en dan schop ik tegen zere benen aan - ook van Memphis vind. Veel talent. Maar niet koel genoeg in het hoofd. Zodra het er echt om gaat, zie je ze te weinig.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat er, dunkt me, meer om dat hij met die uitspraak (de onderhandelingspositie van) zijn vorige werkgever saboteert, wat op zijn zachtst gezegd niet bepaald netjes is. Bergwijn was zijn bedrag wel waard, begon ook goed daar in de PL, maar Mourinho ziet het niet in hem zitten en wou hem eigenlijk helemaal niet hebben. Dan wordt het al snel lastig. Vergelijking: voor Donny werd nog veel meer betaald en die presteert nog veel minder dan Bergwijn daar; wordt ook nooit een europese topper (clubsituatie bij United is ook niet gunstig voor Donny). Als v.d. Sar van Ajax nou naar United was gegaan als TD nog voor de transfer van Donny naar United, en hij zou zeggen, Donny is geen 35 miljoen waard, hoe denk je dat dat overkomt op de Ajax supporters, of hoe dat reflecteert op de onderhandelingspositie van Ajax, ongeacht of het zo is of niet? Het is gewoon een schofterige uitspraak. Zo moet je dat een beetje zien.

Ik kan me echt amper voorstellen dat een de uitspraak van een TD van een club die niets met de uiteindelijke transfer te maken zoveel invloed heeft op een onderhandelingspositie. Het is nog altijd PSV die de prijs bepaald en de geïnteresseerde die de prijs op tafel wil leggen of niet. Ik geloof echt niet dat er tijdens de onderhandelingen door de TD van Tottenham is gezegd: "Ja maar Brands zegt dat hij max 35 miljoen waard is dus dan betalen wij niet meer dan dat". Dit is echt zoiets dat een ding is voor supporters, maar voor de rest echt geen grote invloed zal hebben op zulke zaken.
 
Ik kan me echt amper voorstellen dat een de uitspraak van een TD van een club die niets met de uiteindelijke transfer te maken zoveel invloed heeft op een onderhandelingspositie. Het is nog altijd PSV die de prijs bepaald en de geïnteresseerde die de prijs op tafel wil leggen of niet. Ik geloof echt niet dat er tijdens de onderhandelingen door de TD van Tottenham is gezegd: "Ja maar Brands zegt dat hij max 35 miljoen waard is dus dan betalen wij niet meer dan dat". Dit is echt zoiets dat een ding is voor supporters, maar voor de rest echt geen grote invloed zal hebben op zulke zaken.
De rol van de zaakwaarnemer die een speler aanbiedt, mis ik nog. Verder eens.
 
Ik kan me echt amper voorstellen dat een de uitspraak van een TD van een club die niets met de uiteindelijke transfer te maken zoveel invloed heeft op een onderhandelingspositie. Het is nog altijd PSV die de prijs bepaald en de geïnteresseerde die de prijs op tafel wil leggen of niet. Ik geloof echt niet dat er tijdens de onderhandelingen door de TD van Tottenham is gezegd: "Ja maar Brands zegt dat hij max 35 miljoen waard is dus dan betalen wij niet meer dan dat". Dit is echt zoiets dat een ding is voor supporters, maar voor de rest echt geen grote invloed zal hebben op zulke zaken.
Heb je nou nog niet door hoe dat wereldje in elkaar zit? Nee zo concreet als je dat zegt zullen ze idd niet gaan beweren. Maar we weten dat aankondigen van bedragen altijd een eigen leven gaat leiden. De Portugese clubs bewijzen dat als geen ander. Ook Ajax roept meestal een te hoog bedrag, dat deden ze bij Sanchez die na een jaar Eredivisie al en nota bene een verdediger voor 50 miljoen vertrok. En dat deden ze met Frenkie en De Ligt. AZ heeft dat ook geleerd getuige het feit dat ze Alireza voor 25 miljoen hebben verkocht. Dan hebben we het over een AZ speler en daarnaast over een international van een land dat niet hoog aangeschreven staat kwa voetbal. Dat zijn factoren die altijd een grote rol spelen. PSV zelf is diegene die pro actief moet optreden in dit soort situaties en een hoog bedrag moet roepen.
 
Heb je nou nog niet door hoe dat wereldje in elkaar zit? Nee zo concreet als je dat zegt zullen ze idd niet gaan beweren. Maar we weten dat aankondigen van bedragen altijd een eigen leven gaat leiden. De Portugese clubs bewijzen dat als geen ander. Ook Ajax roept meestal een te hoog bedrag, dat deden ze bij Sanchez die na een jaar Eredivisie al en nota bene een verdediger voor 50 miljoen vertrok. En dat deden ze met Frenkie en De Ligt. AZ heeft dat ook geleerd getuige het feit dat ze Alireza voor 25 miljoen hebben verkocht. Dan hebben we het over een AZ speler en daarnaast over een international van een land dat niet hoog aangeschreven staat kwa voetbal. Dat zijn factoren die altijd een grote rol spelen. PSV zelf is diegene die pro actief moet optreden in dit soort situaties en een hoog bedrag moet roepen.
De kunst is natuurlijk ook een speler verkopen als hij ‘hot’ is, als gevolg van zijn prestaties.
Zoet, Bergwijn, Lozano.. allemaal vertrokken terwijl ze op een eerder moment veel beter in de markt lagen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
De kunst is natuurlijk ook een speler verkopen als hij ‘hot’ is, als gevolg van zijn prestaties.
Zoet, Bergwijn, Lozano.. allemaal vertrokken terwijl ze op een eerder moment veel beter in de markt lagen.
Maar goed, dat is ook het gemak van Mr Hindsight. Ik meen ook dat Liverpool Toivonen voor 11 miljoen wilde halen, of dat Newcastle voor 14 miljoen Jorgensen bij Feyenoord op wilde halen. Kun je nooit weten.
Stel we verkopen nu Malen voor 30 miljoen, dan zou iedereen behalve Ralf Edström dat een domme actie vinden. Maar wie weet knakt hij helemaal in en zijn we blij dat we hem voor 11 aan Fenerbahce kunnen slijten. Je weet het toch nooit.
 
Maar goed, dat is ook het gemak van Mr Hindsight. Ik meen ook dat Liverpool Toivonen voor 11 miljoen wilde halen, of dat Newcastle voor 14 miljoen Jorgensen bij Feyenoord op wilde halen. Kun je nooit weten.
Stel we verkopen nu Malen voor 30 miljoen, dan zou iedereen behalve Ralf Edström dat een domme actie vinden. Maar wie weet knakt hij helemaal in en zijn we blij dat we hem voor 11 aan Fenerbahce kunnen slijten. Je weet het toch nooit.
Is ook waar natuurlijk. Daarbij, niet alle ontwikkelingen lopen evenredig of zijn te voorspellen. Toch zit er wel een kern van waarheid in dat je soms het ijzer moet smeden als het heet is. Dat is doorgaans vooral na Europees succes of sterk optreden in internationale wedstrijden.
 
Als ik het zo hoor snap ik eigenlijk niet waarom Brands over een transfersom van Bergwijn begint als Brands zelf al weg is bij PSV. Is hij zich er soms niet van bewust dat dit alleen maar nadelig kan zijn voor de winst op Bergwijn die PSV maakt?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Nou ja laat John maar nog langer hier werken denk ik dan. Anders wordt het hier echt een stageplek voor de amateurs. Hij begint nu pas the en netwerk op te bouwen en ik weet niet wie we kunnen halen die wel over een beter netwerk beschikt en ook de club goed kent. Ik denk niet dat hij zo’n beunhaas is.
 
Voetbalzone of zoiets, de voetbalequivalent van 'het heb op feesboek gestaan'
Haha, ik kom tot artikel in de sun (wat nog erger is) maar die reppen en linken over een interview met voetbal international voor die uitspraak.
Welke ik weer niet kan lezen zonder VI account. Dus geen idee of en hoe hij het precies gezegd heeft. linkje sun
 
Voetbalzone of zoiets, de voetbalequivalent van 'het heb op feesboek gestaan'
Voetbalzone is geen nieuwssite van hoog niveau maar ik denk wel beter dan Facebook waar de Willem E. en Lange Frans fanaten hun berichten delen en mensen onder ieder nieuwsbericht de boel verrot schelden en dingen beweren die niet waar zijn. Bij VZ ligt het ook aan de situatie en heb je verschillende berichten. Als er op Voetbalzone staat; Gerbrands; "PSV heeft afgelopen boekjaar een bepaald bedrag winst geboekt over een jaar." Dan denk ik dat het vaak wel klopt dat zo een persoon dit gezegd heeft. Berichten als "PSV heeft interesse in Klaiber" zijn denk ik minder betrouwbaar omdat het vaak geruchten zijn.
Een bericht als Lozano moet onder het mes lijkt me daarentegen weer meer betrouwbaar. Dus nee ik vind VZ geen niveau "het hep op Feesboek gestaan". Ook de reacties op VZ artikelen zijn niet goed. Maar ik heb het idee dat er meer mensen zijn die iets tegenspreken dan op FB.
 
Voetbalzone of zoiets, de voetbalequivalent van 'het heb op feesboek gestaan'
VI ook goed, om de flauwe 'feesboek' dooddoener de kop in te drukken?:rolleyes:

De link citeert het stuk uit de VI (ik heb geen pro account en daar zit het achter verborgen):


Schat het zelf maar op waarde zou ik zeggen. Hij heeft het zelfs nog over lagere bedragen en zegt vervolgens dat hij het niet aandurft met Bergwijn of Lozano, die hij notabene zelf gehaald heeft. Nee, da's een lekkere actie van hem hoor. Prima. :braak:
 
VI ook goed, om de flauwe 'feesboek' dooddoener de kop in te drukken?:rolleyes:

De link citeert het stuk uit de VI (ik heb geen pro account en daar zit het achter verborgen):


Schat het zelf maar op waarde zou ik zeggen. Hij heeft het zelfs nog over lagere bedragen en zegt vervolgens dat hij het niet aandurft met Bergwijn of Lozano, die hij notabene zelf gehaald heeft. Nee, da's een lekkere actie van hem hoor. Prima. :braak:
Ik heb er geen moeite mee.
 
Heb je nou nog niet door hoe dat wereldje in elkaar zit? Nee zo concreet als je dat zegt zullen ze idd niet gaan beweren. Maar we weten dat aankondigen van bedragen altijd een eigen leven gaat leiden. De Portugese clubs bewijzen dat als geen ander. Ook Ajax roept meestal een te hoog bedrag, dat deden ze bij Sanchez die na een jaar Eredivisie al en nota bene een verdediger voor 50 miljoen vertrok. En dat deden ze met Frenkie en De Ligt. AZ heeft dat ook geleerd getuige het feit dat ze Alireza voor 25 miljoen hebben verkocht. Dan hebben we het over een AZ speler en daarnaast over een international van een land dat niet hoog aangeschreven staat kwa voetbal. Dat zijn factoren die altijd een grote rol spelen. PSV zelf is diegene die pro actief moet optreden in dit soort situaties en een hoog bedrag moet roepen.

Maar nu noem je voorbeelden waarbij de club het zelf roept. Dat is wat anders dan wanneer een, in dit geval, TD van een club gaat die niks met de hele onderhandeling te maken heeft dat roept. Daarvan verwacht ik amper invloed. Leuk dat de TD van Everton dat roept, maar als PSV 40 wil en vraagt en Tottenham wil hem graag dan gaan ze niet eerst checken wat de TD van een andere club heeft geroepen.
 
Maar nu noem je voorbeelden waarbij de club het zelf roept. Dat is wat anders dan wanneer een, in dit geval, TD van een club gaat die niks met de hele onderhandeling te maken heeft dat roept. Daarvan verwacht ik amper invloed. Leuk dat de TD van Everton dat roept, maar als PSV 40 wil en vraagt en Tottenham wil hem graag dan gaan ze niet eerst checken wat de TD van een andere club heeft geroepen.
Denk ik ook. Daarbij is de volgorde soms ook gewoon anders. Als in: speler geeft aan weg te willen, makelaar biedt overal aan, scouting van clubs kijken. Rijke clubs (PL) nemen soms dat risico. 30 mln meer of minder is niet erg. Erger is wanneer je een Mane, Pogba of Salah achteraf door je vingers liet glippen toen hij nog betaalbaar was. Deze Bergwijn deal is geheel buiten Mourinho omgegaan. Koehandel. Daarna maar kijken of hij gaat renderen. En voor PSV een prima moment. Speler die vaak niet fit was, een beetje klaar was bij psv en te weinig rendement bracht. Ik snap het wel.
 
Maar nu noem je voorbeelden waarbij de club het zelf roept. Dat is wat anders dan wanneer een, in dit geval, TD van een club gaat die niks met de hele onderhandeling te maken heeft dat roept. Daarvan verwacht ik amper invloed. Leuk dat de TD van Everton dat roept, maar als PSV 40 wil en vraagt en Tottenham wil hem graag dan gaan ze niet eerst checken wat de TD van een andere club heeft geroepen.
Dat klopt denk ik wel, zat in rant mode met die post. Maar ik blijf erbij dat ik die uitspraken een walgelijke achterbakse steek onder water vindt van Brands naar PSV toe. Gewoon niet netjes; hij had er ook gewoon over kunnen zwijgen.
 
Dat klopt denk ik wel, zat in rant mode met die post. Maar ik blijf erbij dat ik die uitspraken een walgelijke achterbakse steek onder water vindt van Brands naar PSV toe. Gewoon niet netjes; hij had er ook gewoon over kunnen zwijgen.

Misschien was het wel een tactiek van Brands om voor elkaar te krijgen dat John zo kwaad werd van die uitspraak dat hij Bergwijn voor minimaal 40 zou verkopen. Helaas is John niet zo van het onderhandelen :maniac:
 
Terug
Bovenaan Onderaan