Kijk het filmpje nog eens, hoe nerveus hij is, hoe vaak die op zijn achterhoofd krabt, hoe vaak die wegkijkt, er is niks wat hem raakt op wat chingching geluidjes na. Dat hele filmpje was onder dwang genomen omdat het moest van zijn zaakwaarnemer of iemand die het adviseerde.

Ik ben een jongen van de club, zal de club nooit in de steek laten, heb niet geweigerd om te spelen.. :FP:
Hij belde Faber op in de hoop dat die zou instemmen en dan had die vrijspel om te gaan, als Faber nee had verteld was die als nog gegaan. Zijn hele bullshit praatje daar waar die doet alsof hij zelf niks gedaan heeft en dat voor alles toestemming er was is gewoon om te kotsen. Oja en de schuld van de Media ook natuurlijk dat mag niet ontbreken, iedereen is slecht en fout, beschuldigt hem van alles maar hij heeft het goed gedaan allemaal, jongen van de club jwz :braak:

Ja, want jij kan bewijzen dat hij dan alsnog was gegaan zonder toestemming of ondanks een ''nee''. Iets met een pot en een ketel.

Onzin. Dat allemaal had ik geweten op moment dat ik ook een nieuw miljoenencontract (je bent financieel op dat moment al binnen als je het ook maar een beetje slim zou spelen) met dikke tekenbonus teken. Had hij helemaal niet hoeven te doen he? Ook niet vanuit PSV, maar als club wilden ze hem daarmee net ook een beloning geven in ruil voor de belofte om nog een seizoen te blijven.

Als ik op zo'n moment mijn woord geef, dan is dat een belofte die staat. Zonder condities dat als het vervolgens toch even shit gaat met de club die belofte niets meer waard is.

Prima als iemand daar anders in wil staan, maar ga mij niet lopen vertellen wat ik in die situatie zou doen.

Ik zeg nergens dat jij en ik het direct zouden doen. Het zou bij mij heel erg knagen, maar het aanbod van een Tottenham is dan wel heel verleidelijk. En je weet dat het niet zo werkt met ''al lang financieel binnen zijn''. Veel mensen willen alleen maar meer als ze eenmaal aan het grote geld ruiken. Niet voor niets dat gezeik om opgewaardeerde contracten en salarisverhogingen werkelijk overal bij profclubs een ding is.
 
Kijk het filmpje nog eens, hoe nerveus hij is, hoe vaak die op zijn achterhoofd krabt, hoe vaak die wegkijkt, er is niks wat hem raakt op wat chingching geluidjes na. Dat hele filmpje was onder dwang genomen omdat het moest van zijn zaakwaarnemer of iemand die het adviseerde.

Geloof ik niks van. Mijn indruk is dat we te maken hebben met een zaakwaarnemer die in bad faith handelde en Bergwijn de transfer heeft laten forceren. Die heeft er dan helemaal niets aan om een onhandig opgezet filmpje naar de supporters online te gooien. Ik zie een speler die schrikt van hoe zijn onhandige maar onbedoelde acties opgevat worden door de supporters van de club waar hij heel lang met veel plezier heeft gespeeld.
 
Ja, want jij kan bewijzen dat hij dan alsnog was gegaan zonder toestemming of ondanks een ''nee''. Iets met een pot en een ketel.

En jij denkt dat een wereldclub als Spurs misschien alle juristen en mensen die er bij betrokken zijn speciaal voor Bergwijns 'misschien kom ik' paraat houdt voor hem, op de zondag.. :ROFL: Zijn planning had haast, zondag was de beste dag er voor en meneer had zijn zinnen er op gezet, geen haar op zijn *****kop die gedacht had aan PSV of spelen op zondag dus was die gegaan anyway.
 
Bruno Fernandez voor 80 miljoen naar United. En wij maar blij zijn hier..
Natuurlijk is Fernandez die 3 jaar ouder is, een betere speler op dit moment maar bijna 3x zo duur?? De Portugese clubs flikken het opnieuw. En PSV heeft nog steeds die ontwikkeling niet doorgemaakt. Diezelfde Fernandez wilde in de zomer al naar United maar ze hebben hem gewoon aan zijn contract gehouden omdat United toen niet zoveel wilde betalen. Ja wees maar blij met dit beleid van ons...
 
Bruno Fernandez voor 80 miljoen naar United. En wij maar blij zijn hier..
Natuurlijk is Fernandez die 3 jaar ouder is, een betere speler op dit moment maar bijna 3x zo duur?? De Portugese clubs flikken het opnieuw. En PSV heeft nog steeds die ontwikkeling niet doorgemaakt. Diezelfde Fernandez wilde in de zomer al naar United maar ze hebben hem gewoon aan zijn contract gehouden omdat United toen niet zoveel wilde betalen. Ja wees maar blij met dit beleid van ons...

Portugese clubs presteren dan ook in Europa. Sporting staat gewoon weer in de knockout fase van de Europa League. Wat hebben wij op het incidentele CL jaar nou in Europa gepresteerd? Tot PSV ook Europees meer bereikt (en zodoende aan internationale status wint) zul je nooit zoveel vangen als de Portugese clubs. Wij worden betaald op basis van waar onze spelers in uitblinken, en dat is meestal hoogstens de Eredivisie. Zo simpel is het. Als AZ straks stunt in de EL worden Boadu en Stengs ook meteen miljoenen meer waard.
 
Laatst bewerkt:
Precies, Fernandes is ook het enigste lichtpuntje bij Sporting wat een zwak seizoen draait. En zie daar het grote verschil met Bergwijn. PSV speelt ondermaats en Bergwijn kan het verschil niet maken en Fernandes schiet Sporting naar de 2e ronde EL
 
We kunnen discussiëren wat we willen, maar minimaal 40 miljoen (waar we afgelopen zomer nog om vroegen) was realistischer geweest dan dit. Punt.
 
De directie? Ik verbaas me meer over sommige supporters die dit een goede zet vinden en een goede prijs... Dat is PSV ten top, je neerleggen bij de zaken die je overkomen en daarbij je eigen verklaringen zoeken als “ hij scoorde te weinig”, of “het was nu de kans om dit te doen”... :oops:

Ik zei toch ook juist dat het me niet verbaasde? Het gifje zegt het nog zo duidelijk :unsure:
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Wat een ontzettende nonsens. Bergwijn is gewoon een goede speler en kan dat ook voor Spurs zijn, mits hij er alles voor geeft. Uit zijn uitspraken blijkt dat hij niet snugger is en uit zijn acties dat hij onbetrouwbaar is, maar stellen dat hij hopeloos gaat falen bij Spurs of dat 30m een topbedrag zou zijn, is ridicuul.

Mind you: 30m is slechts 2x Alvarez, slechts 3x Marin, slechts 4x Magallan. In de huidige markt is 30m voor Bergwijn een fooi. Een "steal". Ik zou het schandalig vinden als wij Neres voor 30m van de hand zouden doen en ik vind die twee qua klasse en potentie redelijk vergelijkbaar, met het enige verschil dat Neres zich in de absolute topwedstrijden heeft laten zien en Bergwijn nog niet, maar dat komt ongetwijfeld in de PL. Afgezien van de manier waarop vind ik Spurs een prachtige stap voor hem en het is voor Oranje te hopen dat hij zich ontwikkelt. Hebben we wellicht toch iets van exceptionele klasse in de voorste linie aankomende zomer en dat is broodnodig.

Ik zie de exceptionele kwaliteiten niet die jij Bergwijn toedicht. Bovendien vind ik het niet relevant voor hoeveel geld Ajax zijn spelers heeft gekocht. Je kunt wel zeggen dat Bergwijn vergelijkbaar is qua stijl met Neres, maar het lijkt mij voor de marktwaarde van een speler wel iets fundamenteels dat een voetballer zich ook buiten de eredivisie heeft bewezen. Frenkie de Jong en De Ligt zouden voor 40 miljoen minder verkocht worden als ze zich niet zo lieten zien in de CL. Bergwijn acht ik niet hetzelfde talent toe als die twee, dus 20 miljoen was wat mij betreft marktconform. Goed werk dus van JdJ.

Ik zie Promes eerder als vergelijkbare speler, die was slechts 15 miljoen in de huidige markt. Tadic slechts 12 miljoen. Martinez slechts 7. Je lijstje miskopen maken maar je punt niet echt sterker.
 
En vergeet niet dat hij vorig jaar, toen er nog geen ellende was, ook openlijk met Ajax flirtte en weg wilde.

Dat is volgens mij nooit door Bergwijn zelf gezegd, die berichtgeving was gewoon om te jennen van 020, Bergwijn had een bloedhekel aan Ajax
 
Dat is volgens mij nooit door Bergwijn zelf gezegd, die berichtgeving was gewoon om te jennen van 020, Bergwijn had een bloedhekel aan Ajax
Naja, hij gaf als reactie op de ajax interesse dat er geen concrete aanbieding was en dat hij aan het einde van het seizoen zou gaan nadenken over zijn toekomst. Heeft dus nooit gezegd dat hij daar wilde spelen, maar heeft het ook nooit ontkent.
 
Ik zie de exceptionele kwaliteiten niet die jij Bergwijn toedicht. Bovendien vind ik het niet relevant voor hoeveel geld Ajax zijn spelers heeft gekocht. Je kunt wel zeggen dat Bergwijn vergelijkbaar is qua stijl met Neres, maar het lijkt mij voor de marktwaarde van een speler wel iets fundamenteels dat een voetballer zich ook buiten de eredivisie heeft bewezen. Frenkie de Jong en De Ligt zouden voor 40 miljoen minder verkocht worden als ze zich niet zo lieten zien in de CL. Bergwijn acht ik niet hetzelfde talent toe als die twee, dus 20 miljoen was wat mij betreft marktconform. Goed werk dus van JdJ.

Ik zie Promes eerder als vergelijkbare speler, die was slechts 15 miljoen in de huidige markt. Tadic slechts 12 miljoen. Martinez slechts 7. Je lijstje miskopen maken maar je punt niet echt sterker.

Tsja, wat onze huisajacieden (jij niet hoor, Brainz, we weten allemaal dat jij een latente PSVer bent) verder van Bergwijn en deze transfer vinden vind ik eigenlijk weinig boeiend ofwel relevant. Als ik daar in geïnteresseerd was ging ik wel van die stompzinnige discussies aan op VI.nl of Facebook.
 
Naja, hij gaf als reactie op de ajax interesse dat er geen concrete aanbieding was en dat hij aan het einde van het seizoen zou gaan nadenken over zijn toekomst. Heeft dus nooit gezegd dat hij daar wilde spelen, maar heeft het ook nooit ontkent.

Punt is denk ik dat het geen 'flirten' was. Dan had hij wel gezegd, net zoals Aissatti dat Ajax zeker een optie was, en dat hij zichzelf wel op de toekomst zag spelen etc.
 
Moet toch erg lachen op de felle reacties van de Ajacieden op allerlei sites op wat Bergwijn heeft gezegd over Ajax Tottenham :ROFL:
Vorig jaar was het nog: welkom thuis Steven. Of gelijk nadat het bekend was dat ie naar de Spurs ging: “ ja de Amsterdamse jongen die wij hebben opgeleid”.
En nu?? “Altijd al geweten dat het een domme gast is”
Held! :star:
 
Moet toch erg lachen op de felle reacties van de Ajacieden op allerlei sites op wat Bergwijn heeft gezegd over Ajax Tottenham :ROFL:
Vorig jaar was het nog: welkom thuis Steven. Of gelijk nadat het bekend was dat ie naar de Spurs ging: “ ja de Amsterdamse jongen die wij hebben opgeleid”.
En nu?? “Altijd al geweten dat het een domme gast is”
Held! :star:
Stevie is geen held voor mij.
Dat zijn voetballers maar zelden natuurlijk, maar ik heb toch een wrange smaak overgehouden aan de afgelopen weken.
 
Stevie is geen held voor mij.
Dat zijn voetballers maar zelden natuurlijk, maar ik heb toch een wrange smaak overgehouden aan de afgelopen weken.

Ik geef 'm toch het voordeel van de twijfel. Vorig jaar bijgetekend, grootse plannen. En dan krijg je zo'n klotejaar, mede veroorzaakt door chef inkoop. Is niet de meest uitgesproken speler, Tottenham toont interesse en z'n zaakwaarnemer zegt "joh, vraag even aan je trainer of je een wedstrijdje mag overslaan, kom je naar Londen. Na de brexit is er een probleem". Het stormt, en hij denkt "oeps".
Fijne voetballer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan