Hoetierick

Administrator
Administrator
En daarna net als Haller weer een stap maken. Jongen kiest de juiste weg. Weet zeker dat hij ook naar PSV zou willen alleen is het geld er gewoon niet.
En de positie is gevuld. Gakpo en Bergwijn kan PSV zich niet veroorloven voor de positie al linksbuiten.
Gun Stevie het beste. 2 mislukte optredens tegen PSV, 2e plek in de positie en een fijn voetbaljaar.

Kronos

Assistent Bondscoach
Denk dat als Bergwijn zijn oude vorm te pakken gaat krijgen als linkerspits, dat hij ook die positie in Oranje gaat pakken als basisspeler. Met het oog op het WK natuurlijk een verstandige beslissing.

Van Gaal gaat toch niet met vleugelspelers spelen? Bergwijn zal dus voor de plek naast Memphis gaan.

Bergwijn is in mijn ogen overigens, meer dan bijvoorbeeld Gakpo, in staat om goed als rechtsbuiten te spelen. Toch een stukje veelzijdiger. Ik vond het ook redelijk stupide hoe Van Gaal een jaartje terug liep te roepen dat er geen geschikte buitenspelers rondliepen, wetende dat iemand als Bergwijn dit prima kan. Wat later ook bleek.

Buitenspelgoal

International
Bergwijn lijkt toch wel vooruitgegaan in Londen. Lijkt een stuk makkelijker te scoren dan in zijn PSV tijd.
Getraind op een heel ander niveau natuurlijk, en wanneer hij speelde was dat ook tegen een heel ander niveau. Dit is een geweldige deal voor Ajax geweest. Dat je het in de PL niet redt zegt natuurlijk niet altijd alles. Bergwijn zou makkelijk meekunnen bij een Sevilla, Villareal of zelfs Atletico in Spanje, een Milan of Inter in Italie of een Dortmund of Leipzig in Duitsland.

Ozymandias

Routinier
Ik was na zijn potjes in oranje al bang dat dit een hele goede transfer zou worden voor ze…toen zag je al dat hij een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt op de een of andere manier terwijl hij amper speelde in Londen…snap er nog steeds niets van…😒

Buitenspelgoal

International
Ik was na zijn potjes in oranje al bang dat dit een hele goede transfer zou worden voor ze…toen zag je al dat hij een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt op de een of andere manier terwijl hij amper speelde in Londen…snap er nog steeds niets van…😒
Hij is fysiek veel sterker geworden. Bergwijn was altijd al goed in kleine ruimtes, maar werd dan vaak wel fysiek weggezet. Dat hij minder scoorde kwam dan ook omdat hij het vaak van afstand probeerde. Nu kan hij dribbelen in kleine ruimtes EN tegenstanders van zich afhouden met zijn sterke fysiek en komt hij vaker in scoringspositie.

Mikasa

Internationale Legende
Ik durf de weddenschap wel aan dat Luuk er meer maakt.
Bergwijn vond ik ook nooit zo'n zekerheid op goals. Dus op basis van het verleden is dat een lastige. Op basis van dit seizoen steekt Bergwijn er duidelijk bovenuit. Hij heeft er vooralsnog 4x zoveel.
Luuk wordt topscorer. Dat is een zekerheid
Zelfs bij PSV is dat met het aanblijven van Gakpo een uitdaging. Ik blijf me verbazen over het grenzeloze vertrouwen in de doeltreffendheid van De Jong. In mijn ogen onterecht.

vb0ss

Winnaar wedstrijdvoorspellingen Eredivisie in 2015
Is toch veel beter dan die one-trick pony Antony..

Bovenaan Onderaan