Precies. Zet hem bij een goed draaiend PSV die direct voetbal speelt (2 seizoenen terug) en bij een stand van 2-0 voor, en je zal zien dat hij zonder last op zijn schouders kan laten zien wat ie echt kan. Denken mensen nou echt dat een van Bommel op zijn 19e in zo een elftal zijn draai zou hebben gevonden?? En die stond al bekend als een zeer groot talent in zijn tijd waar de talenten voor het oprapen lagen.

Mark van Bommel speelde op z'n 19e nog bij Fortuna, en op z'n 20e en 21e, pas op 22 jarige leeftijd kwam hij naar PSV.
 
Mark van Bommel speelde op z'n 19e nog bij Fortuna, en op z'n 20e en 21e, pas op 22 jarige leeftijd kwam hij naar PSV.

Dat bedoel ik dus. En wat te denken van Cocu? Of een Propper die pas op zijn 24e naar PSV komt.
 
Laten we Bergwijn inderdaad maar gewoon even de tijd geven. Wellicht verhuur?

Wellicht gewoon bij PSV de tijd geven. We willen allemaal dat de jeugd doorstroomt. Dat gaat niet altijd met evenveel success en al helemaal niet binnen een paar maanden. De Seedorfs en Vanenburgs van vroeger zijn er helaas niet meer.
 
Laten we Bergwijn inderdaad maar gewoon even de tijd geven. Wellicht verhuur?

Is een optie. Gewoon laten spelen bij PSV ook. Dan maar zorgen dat dragende spelers wél naar vermogen presteren, zodat deze jongen de kans krijgt om te falen, te leren en te overwinnen.
 
Laten we Bergwijn inderdaad maar gewoon even de tijd geven. Wellicht verhuur?

Ik denk dat je dan goed moet kijken aan wie je hem verhuurt. Zomaar verhuren aan de degradatiekandidaat die niet wil voetballen heeft totaal geen nut voor deze jongen. PEC, Groningen, Heerenveen, dat zijn clubs met voetballende intenties en krijgen daarnaast ook genoeg tegenstand van de top of clubs als AZ, Twente of Utrecht. Verhuur je hem aan een Roda of ADO, dan geef je geen goed signaal af naar die jongen.
 
Ik zou het jammer vinden als men hem verhuurt. Met de huidige mentale weerbaarheid van zijn generatie in het achterhoofd, ben ik bang dat hij dan juist 'opgeeft'.
Vertrouwen geven, zoals Hoetierick terecht aangeeft in zijn vegelijking met andere spelers, lijkt mij het beste.

Want dat hij de stap niet in één keer lijkt te kunnen maken, wil niet zeggen dat we hem moeten wegstoppen bij een kleinere club. De rest van het elftal draait ook klote, dus dan kunnen we ze allemaal wel elders stallen voor de rest van het seizoen en de technische staf vrij geven.
 
Zeker niet verhuren. Hij komt nog niet tot zijn recht. Dat is enerzijds het gevolg van een elftal dat niet draait, maar door alle wisselingen speelt PSV ook een spel waar hij niet goed benut wordt. Weinig in de ruimte aangespeeld, veel hoog aangespeeld.


Lekker houden en laten leren van deze periode. Hij mag dat van mij.
 
Ik zou het jammer vinden als men hem verhuurt. Met de huidige mentale weerbaarheid van zijn generatie in het achterhoofd, ben ik bang dat hij dan juist 'opgeeft'.
Vertrouwen geven, zoals Hoetierick terecht aangeeft in zijn vegelijking met andere spelers, lijkt mij het beste.

Want dat hij de stap niet in één keer lijkt te kunnen maken, wil niet zeggen dat we hem moeten wegstoppen bij een kleinere club. De rest van het elftal draait ook klote, dus dan kunnen we ze allemaal wel elders stallen voor de rest van het seizoen en de technische staf vrij geven.

Nog niet eens zo'n slecht idee als ze blijven spelen als een stel frikadellen. Laat Jong PSV (met Bergwijn) maar het seizoen afmaken in de eredivisie, schuif de A1 door naar Jong PSV en de rest van de selectiespelers kunnen in de twee seizoenshelft proberen hun vormverlies weg te trainen/spelen bij een andere club. Zo investeren we in onze talenten door hun speelminuten te geven op een hoger podium en worden wij ontzien van verdere supportersleed.
 
" Sam Larsson is een goeie speler, maar wij hebben Bergwijn" , aldus Marcel Brands......zucht....:FP:
 
Verstandige man, die Brands. Hij had ook kunnen zeggen "Sam Larsson is een overgewaardeerde speler met een veel te hoog prijskaartje" maar hij zegt het zonder Larsson onnodig negatief te bejegenen.
 
Verstandige man, die Brands. Hij had ook kunnen zeggen "Sam Larsson is een overgewaardeerde speler met een veel te hoog prijskaartje" maar hij zegt het zonder Larsson onnodig negatief te bejegenen.

Bovendien speelt Larsson bij die subtopper zonder torenhoge verwachtingen die men van Bergwijn wel heeft bij een topclub en presteert hij evengoed vrij weinig. Men wil graag zien dat er talenten doorstroomt vanuit de jeugd, maar als deze niet per direct kenmerken van Messi vertonen is het maar gelijk 10x niks.
 
Laatst bewerkt:
Verstandige man, die Brands. Hij had ook kunnen zeggen "Sam Larsson is een overgewaardeerde speler met een veel te hoog prijskaartje" maar hij zegt het zonder Larsson onnodig negatief te bejegenen.

Eens. Toen 1,5 seizoen geleden de aandacht op Larsson werd gevestigd, raakte hij gelijk geen bal meer.
 
Verstandige man, die Brands. Hij had ook kunnen zeggen "Sam Larsson is een overgewaardeerde speler met een veel te hoog prijskaartje" maar hij zegt het zonder Larsson onnodig negatief te bejegenen.

En dan er bij moeten zeggen, en die Bergwijn kan er geen drol van.
Om onze eigen spelers een beetje extra motivatie te geven :cool:
 
Het rendement van Bergwijn is ook laag door zijn medespelers: als hij 2 mensen naar zich toe trekt, dan zou m.n. een middenvelder moeten aansluiten. Het viel me afgelopen donderdag op dat Bergwijn tegenover 2 man stond, dan hij dan vervolgens geen afspeelpunt had. Ramselaar en Van Ginkel hebben zich een wedstrijd lang verstopt. En met De Jong met z'n houten benen in de spits, heb je dan niemand meer om je te helpen voor de goal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan