En dan niet 3 minuten per wedstrijd hoop ik...

3 minuten is voldoende voor hem, men moet zorgen dat je goede/ervaren spelers hebt die de kar 40 wedstrijden trekken, broekies als Bergwijn mogen er best ff aan ruiken wanneer je met 2-0 voor staat.
 
3 minuten is voldoende voor hem, men moet zorgen dat je goede/ervaren spelers hebt die de kar 40 wedstrijden trekken, broekies als Bergwijn mogen er best ff aan ruiken wanneer je met 2-0 voor staat.

En hoe lang moeten ze dat dan volhouden? Wanneer krijgt hij dan wel de kans op meer minuten?
 
3 minuten is voldoende voor hem, men moet zorgen dat je goede/ervaren spelers hebt die de kar 40 wedstrijden trekken, broekies als Bergwijn mogen er best ff aan ruiken wanneer je met 2-0 voor staat.

Die drie minuten heeft hij afgelopen seizoen al gehad, nu vaker 45/30 minuten bij een voorsprong en af en toe een basisplaats.
 
En hoe lang moeten ze dat dan volhouden? Wanneer krijgt hij dan wel de kans op meer minuten?

Elk punt telt, als we dat na afgelopen seizoen(en) niet hebben geleerd dan weet ik het ook niet, eerst zorgen dat het allemaal safe is en dan mag je de broekies best ff inbrengen, leerschoolpraktijken zijn leuk maar resultaat is heilig, een noemt zoo iets op safe spelen en ander talenten vermoorden/geen kans geven.
 
Ach, met 'veilige' keuzes hadden we het ook vaak lastig genoeg, ik denk juist dat iemand als Bergwijn, wat niet zomaar een jeugdspeler is, wat kan toevoegen. Iemand die vrij speelt en zo kansen kan creëren. Je kunt veiligheid inbouwen door met ervaren spelers de 2-1 voorsprong te behouden, maar als je de boveliggende partij bent kan je wat mij betreft beter voor de 3-1 gaan (natuurlijk, niet te aanvallend), dat is ook zekerheid.
 
Ik geef Quagmire deels gelijk, maar Bergwijn is het stadium broekie al voorbij. Dat bewijst dit nieuwe contract ook
 
3 minuten is voldoende voor hem, men moet zorgen dat je goede/ervaren spelers hebt die de kar 40 wedstrijden trekken, broekies als Bergwijn mogen er best ff aan ruiken wanneer je met 2-0 voor staat.
:confused: was jij er juist niet voor om eigen jeugd een kans te geven, of ligt jouw visie per topic anders ?
 
:confused: was jij er juist niet voor om eigen jeugd een kans te geven, of ligt jouw visie per topic anders ?

Onder gepaste omstandigheden kan dat best, maar je bent altijd beter af door goede en vaste kern te hebben en die op elkaar in te laten spelen, jeugd mag af en toe ff minuten pakken. Bergwijn is een sympathieke gozer waar nog genoeg rek in zit, maar je moet hem niet teveel gaan belasten en de kar nu al laten trekken.

Gewoon invallen wanneer het allemaal al goed is, dan mag je ook best op je bek gaan zonder afgerekend te worden of de club te schaden.
 
Onder gepaste omstandigheden kan dat best, maar je bent altijd beter af door goede en vaste kern te hebben en die op elkaar in te laten spelen, jeugd mag af en toe ff minuten pakken. Bergwijn is een sympathieke gozer waar nog genoeg rek in zit, maar je moet hem niet teveel gaan belasten en de kar nu al laten trekken.

Gewoon invallen wanneer het allemaal al goed is, dan mag je ook best op je bek gaan zonder afgerekend te worden of de club te schaden.

T is niet dat t gros van de selectie vertrekt, er staat een solide basis waardoor die jongen juist niet de kar hoeft te trekken.
 
Laten we niet op de man spelen en inhoudelijk reageren - of niet reageren.

Ik heb de onnodige reacties verwijderd. Graag alleen inhoudelijk over Bergwijn. Danku.
 
Misschien ligt het aan mij, maar ik zie niks bijzonders aan deze jongen. Bij de grote talenten zag je altijd wel een aanname, passeerbeweging of simpelweg goals waar de kwaliteit van afdroop. Bij hem zie ik het niet en dat baseer ik niet alleen op de wedstrijd tegen Utrecht. Ik hoop dat hij mijn ongelijk gaat bewijzen.
 
Misschien ligt het aan mij, maar ik zie niks bijzonders aan deze jongen. Bij de grote talenten zag je altijd wel een aanname, passeerbeweging of simpelweg goals waar de kwaliteit van afdroop. Bij hem zie ik het niet en dat baseer ik niet alleen op de wedstrijd tegen Utrecht. Ik hoop dat hij mijn ongelijk gaat bewijzen.
Hij is natuurlijk lang niet zo spectaculair als Memphis toen maar is gewoon wel een goed talent. Ik denk ook dat het een mentale kwestie is. Bergwijn is vrij bescheiden en daardoor wat afwezig daar waar Memphis eigenwijs was en alle ballen opeiste etc.
 
Als Bergwijn nu geen echte kans krijgt van Cocu dan weet ik het ook niet. Laat die jongen gewoon 5 wedstrijden achter elkaar langer dan 20 minuten mee doen. Gisteren liet hij opnieuw zien het niveau gewoon aan te kunnen. Sterker nog vanaf het moment dat hij er in kwam was hij de beste speler van PSV.
 
Als Bergwijn nu geen echte kans krijgt van Cocu dan weet ik het ook niet. Laat die jongen gewoon 5 wedstrijden achter elkaar langer dan 20 minuten mee doen. Gisteren liet hij opnieuw zien het niveau gewoon aan te kunnen. Sterker nog vanaf het moment dat hij er in kwam was hij de beste speler van PSV.

Hij speelde prima idd.
 
Bergwijn had een paar leuke acties op het moment dat de tegenstander door zijn teamgenoten al volledig leeg was gespeeld. Daar moeten we niet al te snel conclusies uit trekken. Laten we die jongen bovendien niet meteen fysiek de vernieling in draaien, en zijn speeltijd gewoon rustig opbouwen. Hij is nog steeds maar 18.
 
Als Bergwijn nu geen echte kans krijgt van Cocu dan weet ik het ook niet. Laat die jongen gewoon 5 wedstrijden achter elkaar langer dan 20 minuten mee doen. Gisteren liet hij opnieuw zien het niveau gewoon aan te kunnen. Sterker nog vanaf het moment dat hij er in kwam was hij de beste speler van PSV.

Gelukkig gebeurt dat al zo ongeveer, in de laatste acht wedstrijden heeft hij minuten gemaakt, waarvan één keer 5 minuten (tegen PEC, van deze 7 wedstrijden het langst geleden) en één keer 10 minuten (tegen Atletico, toen er resultaat gehaald moest worden). Voor de rest vier keer ongeveer 20 minuten in de Eredivisie en één keer een klein half uur in de CL. Als uitschieter 90 minuten (voor de eerste keer in PSV 1) in de beker tegen Roda JC. Nu hopelijk wat vaker invalbeurten van 30+ minuten en wellicht af en toe een basisplaats, hij verdient het :)
 
Hij voetbalt ook nog eens heel volwassen. In combinatie met het speelde is dit een topper in wording. Opstellen die vent!
 
Als Bergwijn nu geen echte kans krijgt van Cocu dan weet ik het ook niet. Laat die jongen gewoon 5 wedstrijden achter elkaar langer dan 20 minuten mee doen. Gisteren liet hij opnieuw zien het niveau gewoon aan te kunnen. Sterker nog vanaf het moment dat hij er in kwam was hij de beste speler van PSV.

Wat ik al eerder dit seizoen zei: dat Narsingh altijd mag blijven staan is gewoon in het gezicht spugen van Bergwijn (en Pereiro), datzelfde geldt voor het matige werkpaard Locadia.

Hij moet ermee oppassen als jeugdspeler zijnde, maar als ik Bergwijn was geweest en ik zag dat ik op de bank moest zetten omdat die debiele Narsingh weer eens stond opgesteld, was ik gewoon weggelopen en had ik Cocu nooit meer aangekeken. Bergwijn liet tegen Rostov meer zien dan Narsingh dit hele seizoen.
 
Wat ik al eerder dit seizoen zei: dat Narsingh altijd mag blijven staan is gewoon in het gezicht spugen van Bergwijn (en Pereiro), datzelfde geldt voor het matige werkpaard Locadia.

Hij moet ermee oppassen als jeugdspeler zijnde, maar als ik Bergwijn was geweest en ik zag dat ik op de bank moest zetten omdat die debiele Narsingh weer eens stond opgesteld, was ik gewoon weggelopen en had ik Cocu nooit meer aangekeken. Bergwijn liet tegen Rostov meer zien dan Narsingh dit hele seizoen.

Bergwijn krijgt ook steeds meer speeltijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan