Retro

Assistent Coach
Op basis van 1 leuke actie? Laat Ajax daar zijn 35 miljoen euro maar aan opmaken hoor.

Ik zou het ergens wel een stunt vinden. Ajax betaalt dan een opleidingsvergoeding aan PSV voor een jeugdspeler van Ajax. Als Overmars belooft om het geld cash in een envelop aan JDJ op het veld uit te reiken vlak voor de aftrap tegen Benfica morgen in het stadion, wil ik wel mijn goedkeuring geven voor deze transfer.

Kira

Aanvoerder
Mag weg bij Spurs. Ajax zou hem nog voor de wedstrijd tegen PSV kunnen halen.
Het Bergwijn x Ajax verhaal komt zou vaak terug dat ik voortaan bij ieder bericht denk. Eerst zien dat geloven.

Zou natuurlijk een top versterking zijn maar Spurs zal er toch nog wel de nodige miljoenen voor vragen, verwacht ik.

PSVNEC

Routinier
Het Bergwijn x Ajax verhaal komt zou vaak terug dat ik voortaan bij ieder bericht denk. Eerst zien dat geloven.

Zou natuurlijk een top versterking zijn maar Spurs zal er toch nog wel de nodige miljoenen voor vragen, verwacht ik.
Het zou om een huur transfer gaan, daarnaast hebben ze geld zat.

Als ik Bergwijn was, zou ik lekker in Engeland blijven

Kruspe

Administrator
Administrator
Maar is het wel wenselijk voor Bergwijn zelf? Op links loopt er volgens mij al een redelijk onbetwiste Tadic rond en valt Neres in, centraal staan Haller en de net gehuurde Brobbey en op rechts heb je Anthony en Berghuis... Terwijl ook zij gewoon rouleren van positie (dus Antony kan ook op links, Neres op rechts etc). Met oog op het WK niet zo heel slim om te gaan toch?

Al schat ik Bergwijn wel een klasse hoger in dan al die spelers, behalve Tadic.

The Joker

Assistent Coach
Maar is het wel wenselijk voor Bergwijn zelf? Op links loopt er volgens mij al een redelijk onbetwiste Tadic rond en valt Neres in, centraal staan Haller en de net gehuurde Brobbey en op rechts heb je Anthony en Berghuis... Terwijl ook zij gewoon rouleren van positie (dus Antony kan ook op links, Neres op rechts etc). Met oog op het WK niet zo heel slim om te gaan toch?

Al schat ik Bergwijn wel een klasse hoger in dan al die spelers, behalve Tadic.
Anthony en Berghuis hebben toch wel wat meer klasse in huis dan Bergwijn?

Mikasa

Internationale Legende
Berghuis!? Vind je dat echt?
Die speelde zijn eerste 3 Ajax maanden toch wel uitmuntend. Ik vind Bergwijn niet echt bij Ajax passen. Hij zal er niet voor niets weggestuurd zijn. ;) Hij past goed bij een ploeg, die het liefst op de omschakeling speelt.

Bas

Routinier
Bergwijn moet niet naar Ajax gaan, buiten dat het een verschrikkelijke club is moet hij naar een team waar hij voor de basis wordt gehaald. Ik denk dat Spanje Stevie wel ligt en anders een stapje lager in Engeland moet ook lukken. Zo zonde van zo'n mooie voetballer om niet te spelen.

Schoutjes

Supporter
Zou ik toch wel ziek van zijn als hij naar Ajax vertrekt. Onbegrijpelijk ook als je kijkt hoeveel Ajax te kiezen heeft voorin; en wanbeleid als je kijkt naar wat ze neer hebben gelegd voor die Daramy. Hopelijk blijft die Neres. We moeten echt als de sodemieter de Champions League in om dit financiele geweld nog enigszins bij te houden de komende jaren.

Zou ook echt niet begrijpen waarom Bergwijn dit zou doen; hij is al meermaals kampioen geworden in Nederland; een stap naar Spanje is logischer.

Bas

Routinier
Zou ik toch wel ziek van zijn als hij naar Ajax vertrekt. Onbegrijpelijk ook als je kijkt hoeveel Ajax te kiezen heeft voorin; en wanbeleid als je kijkt naar wat ze neer hebben gelegd voor die Daramy. Hopelijk blijft die Neres. We moeten echt als de sodemieter de Champions League in om dit financiele geweld nog enigszins bij te houden de komende jaren.

Op korte termijn gaat dat echt niet meer lukken voor ons. We moeten hopen op die 2e CL plaats en flink blijven investeren in de eigen opleiding, alleen op die manier kunnen we het gat enigszins overbruggen.

Kruspe

Administrator
Administrator
Anthony en Berghuis hebben toch wel wat meer klasse in huis dan Bergwijn?
Ik vind Antony redelijk beperkt. Ontzettend snel en technisch, en daarmee dreigend, maar tegelijkertijd zeer wisselvallig (veel wedstrijden waarin helemaal niets lukt) en daarnaast minder doelgericht dan Bergwijn. Berghuis vind ik het beter doen bij Ajax dan verwacht, maar kan op zichzelf niet zoveel forceren als Bergwijn. Doelgerichter, sneller en sterker.

IPF

Winnaar 'Meeste voetbalkennis' 2020 & 2021
Ik vind Antony redelijk beperkt. Ontzettend snel en technisch, en daarmee dreigend, maar tegelijkertijd zeer wisselvallig (veel wedstrijden waarin helemaal niets lukt) en daarnaast minder doelgericht dan Bergwijn. Berghuis vind ik het beter doen bij Ajax dan verwacht, maar kan op zichzelf niet zoveel forceren als Bergwijn. Doelgerichter, sneller en sterker.
Antony is maar 19 hè, de wisselvalligheid hoort er bij. Hij wordt echt een topper en zal in de toekomst voor een City of Madrid gaan spelen.
En Bergwijn is idd sneller en sterker dan Berghuis’ maar absoluut niet doelgericht en wat dat betreft veel minder dan Berghuis. Maar hij is in alle andere dingen veel beter. Ik zou het echt vervelend vinden als Ajax hier op gaat inzetten.

Kira

Aanvoerder
Op korte termijn gaat dat echt niet meer lukken voor ons. We moeten hopen op die 2e CL plaats en flink blijven investeren in de eigen opleiding, alleen op die manier kunnen we het gat enigszins overbruggen.
Ik hoop op 1ste plek en verwacht minimaal 2de.

Mikasa

Internationale Legende
Bergwijn is een heleboel, maar niet doelgericht toch? Ik zie hem meer als kansenmisser dan doelpuntenmaker? Of vertroebelt die mooie goal laatst in Oranje je beeld? ;)
Antony is maar 19 hè, de wisselvalligheid hoort er bij. Hij wordt echt een topper en zal in de toekomst voor een City of Madrid gaan spelen.
En Bergwijn is idd sneller en sterker dan Berghuis’ maar absoluut niet doelgericht en wat dat betreft veel minder dan Berghuis. Maar hij is in alle andere dingen veel beter. Ik zou het echt vervelend vinden als Ajax hier op gaat inzetten.
Antony-zonder-h wordt komende maand (al) 22! Ik zou het ook wel jammer vinden, als Bergwijn naar Ajax gaat. Maar dat is dan sentiment.

• Leuk
Reactions: IPF

De Bondscoach

Maoïst van lichte zeden
Die speelde zijn eerste 3 Ajax maanden toch wel uitmuntend. Ik vind Bergwijn niet echt bij Ajax passen. Hij zal er niet voor niets weggestuurd zijn. ;) Hij past goed bij een ploeg, die het liefst op de omschakeling speelt.

Ja, lijkt mij ook. Bergwijn is geen speler voor Ajax. Ajax speelt met meer tactische vleugelspelers, met goede passing en uitmuntend in de assists (Tadic, Berghuis). Bergwijn is een snelle, doelgerichte speler, eentje die ruimte nodig heeft (overigens wel veel meer overzicht heeft gekregen).
Ik denk niet dat Stevie in 020 ook maar iets opschiet.

Bovendien mag het niet van Van Bommel.

Bovenaan Onderaan