Maar net hoe je bekijkt. Hoe kan een Ajax dat zo diep is gezonken, dat weer een nieuwe coach heeft al beter spelen (ook Europees) dan vorig seizoen? En die fans wilden achteraf gezien dan eigenlijk te langzaam, want echt niemand had dit verwacht. Maar Bosz is nu aan z'n 2de seizoen bezig, veel spelers behouden. En ik zou niet zeggen dat ik progressie zie..
Wat heb je eraan als je kampioen blijft worden maar geen punten en daarmee geen coëfficiënten haalt? Uiteindelijk schiet je jezelf en de eredivisie in de voet hiermee. Ik herinner me de tijden van Advocaat als coach nog. Niet heel erg te vergelijken omdat we toen ook in de ED niet zo goed waren, maar in de Eredivisie speelden we redelijk, Europees wisten we zelfs tegen clubs uit Oost-Europeese dorpen met parttime voetballers geen indruk te maken. Ik herinner me dat PSV bekend stond als de club die alleen in de Eredivisie kon winnen, maar Europees konden we nooit iets. Alsof ze zich spaarden voor de ED en Nederland (en zichzelf) dan maar voor schut zetten op Europees niveau. En sindsdien heeft PSV nooit echt een seizoen gehad waarvan ik onder de indruk werd, een seizoen waarin men met het hoofd omhoog het Europees seizoen kon verlagen. Op dat ene seizoen van Cocu na en vorig seizoen (hoewel dit laatste voor mij wat minder dan dat seizoen van Cocu)