Sergiño Dest (V)


Leuk interview met Dest. Komt over als een aardige en eerlijke jongen

Geinig dat hij eigenlijk altijd voor het Nederlands elftal had willen spelen, maar nooit goed genoeg is bevonden in de jeugd. En dan op je 20e een transfer maken naar Barcelona. Doet ie goed
 

Leuk interview met Dest. Komt over als een aardige en eerlijke jongen

Geinig dat hij eigenlijk altijd voor het Nederlands elftal had willen spelen, maar nooit goed genoeg is bevonden in de jeugd. En dan op je 20e een transfer maken naar Barcelona. Doet ie goed
Inderdaad een leuk interview. Ik zie een jonge man die volwassen aan het worden is. Mooi om te zien hoe hij zich kwetsbaar op durf te stellen.

Ik denk dat hij stiekem een heel belangrijke speler kan worden bij PSV als hij hier een paar seizoenen blijft. De honger naar een buitenlandse club zal al wel een stukje minder zijn als je al bij Barcelona en AC Milan gespeeld hebt.
 
Dest pakte overigens 2 gele kaarten binnen 20 seconden met Amerika tegen Trinidad & Tobago. Veel frustratie. De eerste vanwege een bal wegschoppen, de 2e vanwege klagen. Zo heb ik hem bij ons nog niet gezien, maar het zat ff heel hoog bij hem. USA stond toen 0-1 voor, maar verloor uiteindelijk met 2-1. Ze zijn alsnog door obv resultaat over 2 wedstrijden.

Pepi startte deze wedstrijd ook, en werd in de 65e minuut gewisseld voor Tillman.
 
Laatst bewerkt:
Dest pakte overigens 2 gele kaarten binnen 20 seconden met Amerika tegen Trinidad & Tobego. Veel frustratie. De eerste vanwege een bal wegschoppen, de 2e vanwege klagen. Zo heb ik hem bij ons nog niet gezien, maar het zat ff heel hoog bij hem. USA stond toen 0-1 voor, maar verloor uiteindelijk met 2-1. Ze zijn alsnog door obv resultaat over 2 wedstrijden.

Pepi startte deze wedstrijd ook, en werd in de 65e minuut gewisseld voor Tillman.
Ja hoe dom kan je zijn. :FP: :maniac: Voordeel voor PSV is dat hij geschorst zal zijn voor de volgende interland(s). :)


 
Laatst bewerkt:
Ja hoe dom kan je zijn. :FP: :maniac: Voordeel voor PSV is dat hij geschorst zal zijn voor de volgende interland(s). :)


Hoe krijg je dit voor elkaar? Naar niemand meer kunnen luisteren en een half minuutje doordraaien, maar wel helderheid van geest hebben om steeds je hand voor je mond te doen.

(Oh jee, Bosz, maak je Boszt maar nat na 3 nederlagen op rij, denk ik dan meteen.)
 
Iemand die weet wat er gebeurt als Dest besluit niet bij te tekenen of bij wijze van spreken 10 mln salaris vraagt? Ik mag toch hopen dat PSV de koopoptie afgedekt heeft met een salaris akkoord na de huurperiode anders zouden we wel eens wederom enorm teleurgesteld kunnen worden na het Simons debacle…

Zie bericht dat Barcelona spijt lijkt te hebben en probeert eronder uit te komen:

 
Iemand die weet wat er gebeurt als Dest besluit niet bij te tekenen of bij wijze van spreken 10 mln salaris vraagt? Ik mag toch hopen dat PSV de koopoptie afgedekt heeft met een salaris akkoord na de huurperiode anders zouden we wel eens wederom enorm teleurgesteld kunnen worden na het Simons debacle…

Zie bericht dat Barcelona spijt lijkt te hebben en probeert eronder uit te komen:

Dan zal de deal niet door gaan en zal PSV op zoek moeten naar een nieuwe back.

De koopoptie is een overeenkomst tussen PSV en Barcelona. Salarisonderhandelingen volgen na het lichten van de optie

Bron: ik speel Football Manager en het schijnt op waarheid gebaseerd te zijn :maniac:
 
Iemand die weet wat er gebeurt als Dest besluit niet bij te tekenen of bij wijze van spreken 10 mln salaris vraagt? Ik mag toch hopen dat PSV de koopoptie afgedekt heeft met een salaris akkoord na de huurperiode anders zouden we wel eens wederom enorm teleurgesteld kunnen worden na het Simons debacle…

Zie bericht dat Barcelona spijt lijkt te hebben en probeert eronder uit te komen:

Dan heeft Barcelona pech. Als PSV contractuel die optie heeft en die optie ook licht dan is het aan Dest. Dan kan Barcelona hooguit proberen Dest te overtuigen PSV af te wijzen, zodat ze hem alsnog aan iemand anders kunnen verkopen. Uiteraard kan dat op slinkse manieren, zoals hem een deel van de opbrengst geven als ze hem voor 20-30m aan een grote club verkopen. Maar ik zie dat allemaal niet gebeuren.
 
Dan heeft Barcelona pech. Als PSV contractuel die optie heeft en die optie ook licht dan is het aan Dest. Dan kan Barcelona hooguit proberen Dest te overtuigen PSV af te wijzen, zodat ze hem alsnog aan iemand anders kunnen verkopen. Uiteraard kan dat op slinkse manieren, zoals hem een deel van de opbrengst geven als ze hem voor 20-30m aan een grote club verkopen. Maar ik zie dat allemaal niet gebeuren.
Ik vind dit soort opties toch altijd risicovol, je wordt als speler voor een behoorlijk dilemma gezet. Stel Barcelona biedt hem 10 miljoen euro om niet te tekenen, dat moet je als persoon en speler heel sterk in je schoenen staan. Ik gok dat 99% hier de 10 miljoen dan zou pakken..
 
Ik vind dit soort opties toch altijd risicovol, je wordt als speler voor een behoorlijk dilemma gezet. Stel Barcelona biedt hem 10 miljoen euro om niet te tekenen, dat moet je als persoon en speler heel sterk in je schoenen staan. Ik gok dat 99% hier de 10 miljoen dan zou pakken..
Dat risico hoort er nou eenmaal bij. Als we hem direct hadden gekocht hadden we dat probleem niet gehad, maar dan heb je weer te maken met het risico dat de speler niet presteert zoals je verwacht
 
Dat risico hoort er nou eenmaal bij. Als we hem direct hadden gekocht hadden we dat probleem niet gehad, maar dan heb je weer te maken met het risico dat de speler niet presteert zoals je verwacht
Salaris maakt t verschil. Nu krijgt ie dik betaald (helft uit Spanje) en krijgt volop speeltijd om grotere clubs te interesseren (of een tweede barca leven).
Verhuur voor de helft van zijn salaris zonder huurvergoeding en n koopoptie. Ik vind de helft van 6mio salaris alsnog veel geld voor n rechtsback die niet kan verdedigen en weinig spelinzicht en verdedigende inzet lijkt te hebben? En n koopoptie is zelfs al zou hij dus zijn contract willen halveren waardeloos. Dat doet ie enkel als hij het echt niet waard is. Is ie 10+ marktwaarde aan t eind van dit rit dan zit ie liever in de verkoopetalage of de goedbetaalde bank in Barcelona lijkt me. Mijn gevoel nu is niet positief over Dest.
Zoals ik al eerder schreef, de koopoptie is bogus. Is ie t waard (of meer) dan gaat ie niet tekenen voor n salaris dat wij kunnen bieden, en als t dusdanig tegen zou vallen dat hij de helft wil inleveren dan is ie geen 12-14mio meer waard. ;)
 
Salaris maakt t verschil. Nu krijgt ie dik betaald (helft uit Spanje) en krijgt volop speeltijd om grotere clubs te interesseren (of een tweede barca leven).
Die spelers zijn toch ook niet gek? Dest is veel te vroeg naar de topcompetities gegaan en heeft gemerkt hoe het is om weinig speeltijd te krijgen. Dan zal het voor hem verstandig zijn om voor speeltijd te gaan zodat hij later op een hoger niveau kan acteren. Ik denk dat je huurdeals van Tillman en Dest best als uitgestelde definitieve transfer kunt zien omdat PSV het zich niet kon veroorloven
 
Die spelers zijn toch ook niet gek? Dest is veel te vroeg naar de topcompetities gegaan en heeft gemerkt hoe het is om weinig speeltijd te krijgen. Dan zal het voor hem verstandig zijn om voor speeltijd te gaan zodat hij later op een hoger niveau kan acteren. Ik denk dat je huurdeals van Tillman en Dest best als uitgestelde definitieve transfer kunt zien omdat PSV het zich niet kon veroorloven
Tilman weet ik niet, daar staat salaris meer in lijn met prestaties en die ontwikkeld zich sterk.

Dest is dik overbetaald voor wat hij kan, iig voor een competitie als de eredivisie. Draagt zijn steentje bij hoor, en dat barca m hier stalt om te etaleren door er 50% salaris te betalen maakt t net haalbaar, maar dat hij aan t eind van t jaar niet word overgenomen staat voor mij eigenlijk van dag 1 wel vast - heel anders dan bij Simons wmb.
 
Tilman weet ik niet, daar staat salaris meer in lijn met prestaties en die ontwikkeld zich sterk.

Dest is dik overbetaald voor wat hij kan, iig voor een competitie als de eredivisie. Draagt zijn steentje bij hoor, en dat barca m hier stalt om te etaleren door er 50% salaris te betalen maakt t net haalbaar, maar dat hij aan t eind van t jaar niet word overgenomen staat voor mij eigenlijk van dag 1 wel vast - heel anders dan bij Simons wmb.
Het ligt toch in de lijn der verwachting dat PSV Dest deze winter al gaat proberen te binden. We gaan 't zien

Als Dest slim is levert hij in als investering in zichzelf. Maarja ik heb ook wel een gekleurde bril op
 
Tilman weet ik niet, daar staat salaris meer in lijn met prestaties en die ontwikkeld zich sterk.

Dest is dik overbetaald voor wat hij kan, iig voor een competitie als de eredivisie. Draagt zijn steentje bij hoor, en dat barca m hier stalt om te etaleren door er 50% salaris te betalen maakt t net haalbaar, maar dat hij aan t eind van t jaar niet word overgenomen staat voor mij eigenlijk van dag 1 wel vast - heel anders dan bij Simons wmb.
Ik heb wel hoop op dat Dest blijft. Toch een clausule opgenomen in de huur. Zou ook verstandig zijn. Ik vind hem eigenlijk wel op links en rechts van toegevoegde waarde en hij kan nog groeien.
 
Dest is een meesterzet geweest. Wat een verademing t.o.v. wat we allemaal hebben moet doorstaan: Max,Mwene,Hoever,Mauro en vergeet ik vast nog een aantal.
 
Mauro, mi.i verdedigend feller en scherpwr dan Dest. Max en Hoever helemaal mee eens. Mwene heb ik mijn twijfels. Vind Dest verdedigend gewoon niet bijstersterk.
Nou m.i mag Mauro de ballen dragen. Zie eens hoeveel tegengoals we nu hebben en in het verleden met dezelfde krachten Teze,Boscagli en Ramalho en alleen Dest is nieuw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan