Selectie PSV: Algemeen

Waar komt opeens dat geneuzel vandaan dat Teze 'de minst slechte verdediger is' en dat hij te handhaven zou zijn.
Teze is op zijn best GA Eagles level. En dan valt hij daar niet eens op.
De beste man is een positioneel nitwit, die veel in de weg loopt en achterin altijd verkeerd staat. Dekt lucht of aan de verkeerde kant.
Wil nooit de bal hebben in de opbouw.

De swung die hij even leek te hebben met strakke passes naar voren is sinds begin vorig seizoen niet meer te zien.
Dit seizoen valt het nog niet echt op omdat ons middenveld aardig in elkaar zit. Maar je zag zelfs al tegen SG dat door het gebrek aan positioneel inzicht bijvoorbeeld linkeraanvallers van SG veel tijd kregen om balletjes voor te leggen.

Andere makke van Teze. Als een aanvaller geen kant meer op kan omdat hij bijvoorbeeld door Ramalho naar de zijlijn is gewerkt, is daar altijd 'reddende engel' Teze om de situatie om te keren. Soms door aan de verkeerde kant te dekken, meestal door onbesuisd een overtreding te maken. Resultaat: kansloze aanvaller blij met uitkomst...
Repeating pattern. Nul learning curve
 
Met Dest en Debast gaan we op de Braziliaanse tour. Ook je verdedigers zijn aanvallers. Zo min mogelijk verdedigen en vooral je tegenstander op een hoopje spelen.
Ik dacht eerst ook zo maar ik heb me in de loop der jaren op dit forum laten overhalen omdat de verdediging het fundament is.
Zelfs met Strootman, MvB, Mertens, Wijnaldum en anderen ging dat niet en daarna is het met andere spelers ook niet vaak gelukt.

Je idee is leuk tot je er niet door heen weet te breien of aanvallers meer kansen missen dan je zou willen om vervolgens de bal te verliezen of een snelle counter tegen te krijgen. Afgelopen keer tegen Utrecht zagen we dat weer bij Ramalho en Boscagli 2x, dat zijn normaal gesproken tegendoelpunten.
PvA, Dest en anderen in je verdediging zijn geen Roberto Carlos of Dani Alves die vele aspecten van het voetbal beheersen.
Het kan slagen, maar dan moet alles kloppen en dan moet De Bast een hele goede zijn. Liever zie ik ze meer defensive stabiliteit inbouwen
 
Ik dacht eerst ook zo maar ik heb me in de loop der jaren op dit forum laten overhalen omdat de verdediging het fundament is.
Zelfs met Strootman, MvB, Mertens, Wijnaldum en anderen ging dat niet en daarna is het met andere spelers ook niet vaak gelukt.

Je idee is leuk tot je er niet door heen weet te breien of aanvallers meer kansen missen dan je zou willen om vervolgens de bal te verliezen of een snelle counter tegen te krijgen. Afgelopen keer tegen Utrecht zagen we dat weer bij Ramalho en Boscagli 2x, dat zijn normaal gesproken tegendoelpunten.
PvA, Dest en anderen in je verdediging zijn geen Roberto Carlos of Dani Alves die vele aspecten van het voetbal beheersen.
Het kan slagen, maar dan moet alles kloppen en dan moet De Bast een hele goede zijn. Liever zie ik ze meer defensive stabiliteit inbouwen
Was niet duidelijk denk ik, maar wat je nu schrijft is ook mijn zorg. Ik constateerde slechts dat we die kant wel op gaan.
 
Ik dacht eerst ook zo maar ik heb me in de loop der jaren op dit forum laten overhalen omdat de verdediging het fundament is.
Zelfs met Strootman, MvB, Mertens, Wijnaldum en anderen ging dat niet en daarna is het met andere spelers ook niet vaak gelukt.

Je idee is leuk tot je er niet door heen weet te breien of aanvallers meer kansen missen dan je zou willen om vervolgens de bal te verliezen of een snelle counter tegen te krijgen. Afgelopen keer tegen Utrecht zagen we dat weer bij Ramalho en Boscagli 2x, dat zijn normaal gesproken tegendoelpunten.
PvA, Dest en anderen in je verdediging zijn geen Roberto Carlos of Dani Alves die vele aspecten van het voetbal beheersen.
Het kan slagen, maar dan moet alles kloppen en dan moet De Bast een hele goede zijn. Liever zie ik ze meer defensive stabiliteit inbouwen
Eens. Tegelijk, en het is nog wat vroeg, heb ik wel het idee dat we nu in onze kwaliteit spelen en de spelers ook in hun kwaliteit gebruiken.
Dan profiteer je wel van de sterke punten van Ramalho en Boscagli. De zwaktste blijven maar ik had wel het idee dat we vorig jaar andere verwachtingen hadden bij de verdediging en dat oogde nog wat onrustiger dan onder Bosz.

Maar dat kan ook toevallig zijn.
 
Als eeuwige optimist merk ik dat mijn verwachtingspatroon voor komend seizoen wat aan het oplopen is …
hebben jullie daar ook last van?

Nice!! Hebben we nodig.
Ik ben wat dat betreft pessimistisch ingesteld als ik kijk naar de (verwachte) aankopen… pff dan is voor mij enkel Lang een aankoop met impact.
Maar wat ik zeg: ik ben pessimist 😂
 
Nou, PSV heeft een complete basiswaardige voorhoede gehaald, een prima vervanger voor Sangaré, en met Tillman een optie voor op het middenveld.
Je verliest Simons, maar haalt daar scorend vermogen en creativiteit voor terug. Top gedaan.
En dan hebben we nog een linie. Eentje die al redelijk armoedig was. Blessuregevoelig, waar elke wedstrijd wel een paar fouten gemaakt werden. Wat gebeurt daar? Een huurspeler die zich redelijk ontwikkelt gaat terug. Oei, nog slechter dus. Hmm. Nou, een talent uit de eigen jeugd mag terug komen, en er wordt nog een speler gehuurd. Wel eentje die bar weinig heeft gespeeld de afgelopen periode maar ach, als het niks is kopen we hem niet. Ondertussen blijkt dat de ervaren CV echt, echt niet meer kan. Fouten, tekort aan snelheid, onrust. PSV gaat CL spelen. Als je tegen Rangers al te kort komt, dan maak je borst maar nat tegen clubs die wél kunnen ballen. Dan denk je dat men beseft dat er 1 kanon nodig is. Een pilaar. Een rots in de branding. Maarja, Brands is back. De man die in zijn carrière bij PSV. Maar één keer een verdediger heeft gehaald wat geen gokje was. Dus wat krijgen we: een gokje. Een talent (dat is hij wel) met een seizoen PL en Bundesliga ervaring. That’s it. Uiteraard gehuurd, geen koopoptie. Zien we volgend jaar wel. Gaan we, net als ooit met Rekik, wachten op de keuze van de speler of de genade van de verhurende club.

Dus wat hebben we? Een geweldige aanval, een heerlijk middenveld. Achterin?
Teze, die ik, in tegenstelling tot velen, wél vindt voldoen en die ik zie uitgroeien tot een prima verdediger. Boscagli. Verdedigend kwetsbaarder dan Teze, maar wel iemand die inzicht en opbouwend vermogen heeft.
De backs blijven afwachten. Mauro zit zo vaak in de lappenmand dat ik bang ben dat hij er niet meer uit komt. En de redder in nood is een nauwelijks ervaren huurling.

Toch een transferperiode met een nasmaak.
 
Eens.

Verder denk ik dat deze niveau Alex aan gaat tikken en met een beetje geluk huren we hem 2 seizoenen. kan ook zomaar een dure huurflop worden maar credits dat er een gok genomen wordt. Voor een club met weinig geld is er goed ingekocht. Pepi lijkt me goed maar puur gehaald blijkbaar omdat ze Luuk geen 34 wedstrijden zien spelen. Om Pepi dan zonder wedstrijden een verwachtingspatroon aan te meten lijkt me niet eerlijk. Kan hij niet minuten maken in Jong? Saibari breekt nu door dus prima middenveld zo. inderdaad jammer dat de verdediging niet meer goede smalen heeft gekregen.
 
Ik denk dat we gewoon een top selectie hebben, enige wat ik mis is een vervanger voor Guti.
Schouten mag tot januari bijna geen wedstrijd missen, anders heb je een probleempje. Maar dat lossen ze wel op denk ik.

Verdedigend zie ik het ook positief in; Van Aanholt lijkt een goede klik te hebben met Lang. Dest is enorm veelbelovend. Teze zit er lekker in. Die Ketchup naast Boscagli, prima.
Ramalho wordt nu overal afgezeken, maar is lang niet het drama wat velen in hem zien. Prima als eerste backup zo, samen met Obispo.

Met deze selectie moet je kampioen worden.
 
Ramalho wordt nu overal afgezeken, maar is lang niet het drama wat velen in hem zien. Prima als eerste backup zo, samen met Obispo.
Wel in het spel van Bosz. Enorm kwetsbaar met die ruimte achter zijn rug die hij overduidelijk niet kan belopen, en stuiterballen achter de laatste linie kan ie al helemaal niet verwerken. Kan beter naar een club gaan die met de kont in de eigen zestien speelt. Daar zal hij best kunnen renderen. Hier is het echt een drama.
 
Ik denk dat we gewoon een top selectie hebben, enige wat ik mis is een vervanger voor Guti.
Schouten mag tot januari bijna geen wedstrijd missen, anders heb je een probleempje. Maar dat lossen ze wel op denk ik.

Verdedigend zie ik het ook positief in; Van Aanholt lijkt een goede klik te hebben met Lang. Dest is enorm veelbelovend. Teze zit er lekker in. Die Ketchup naast Boscagli, prima.
Ramalho wordt nu overal afgezeken, maar is lang niet het drama wat velen in hem zien. Prima als eerste backup zo, samen met Obispo.

Met deze selectie moet je kampioen worden.
Ramalho begon ooit goed, maar is minder geworden. Hij maakt 2-3 blunders per wedstrijd. In de CL is dat minimaal één tegendoelpunt extra wat je krijgt omdat hij gek doet. En tegen Sparta kun je dat repareren, tegen Sevilla niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan