Selectie PSV: Algemeen

Doen de trainer en de TD ook niet goaltjes tellen als ze een selectie samenstellen?

Even een voorspellinkje:
Lang/Lozano/Bakayoko: 30~45 goals, ongeacht hoeveel minuten ze elk krijgen
Luuk: 20~25 goals
Vertessen: 5 goals
Pepi: 6 goals
Til: 3 goals
Saibari: 5 goals
Veerman: 6 goals
Schouten: 2 goals
Tillman: 6 goals

De Verdedigers: 6 goals
Babadi/Van Duiven/Land/others: 3 goals


Totaal 92~112 goals.
Goed, maar niet uitzonderlijk.
Ajax heeft er nog niet zo lang geleden 119 gemaakt (2018/2019), toch wel erg veel eigenlijk :oops:
De laatste keer dat PSV er 100 in schoot was 2012/2013 (103 goals), en niet zo lang geleden (toen Ajax er 119 maakte) maakten we er 98.
Normaal maken we er tussen de 60 (sneu) en 90.
 
Doen de trainer en de TD ook niet goaltjes tellen als ze een selectie samenstellen?

Even een voorspellinkje:
Lang/Lozano/Bakayoko: 30~45 goals, ongeacht hoeveel minuten ze elk krijgen
Luuk: 20~25 goals
Vertessen: 5 goals
Pepi: 6 goals
Til: 3 goals
Saibari: 5 goals
Veerman: 6 goals
Schouten: 2 goals
Tillman: 6 goals

De Verdedigers: 6 goals
Babadi/Van Duiven/Land/others: 3 goals


Totaal 92~112 goals.
Goed, maar niet uitzonderlijk.
Ajax heeft er nog niet zo lang geleden 119 gemaakt (2018/2019), toch wel erg veel eigenlijk :oops:
De laatste keer dat PSV er 100 in schoot was 2012/2013 (103 goals), en niet zo lang geleden (toen Ajax er 119 maakte) maakten we er 98.
Normaal maken we er tussen de 60 (sneu) en 90.
Voor mijn gevoel ben je hier een tikkie optimistisch.
 
Doen de trainer en de TD ook niet goaltjes tellen als ze een selectie samenstellen?

Even een voorspellinkje:
Lang/Lozano/Bakayoko: 30~45 goals, ongeacht hoeveel minuten ze elk krijgen
Luuk: 20~25 goals
Vertessen: 5 goals
Pepi: 6 goals
Til: 3 goals
Saibari: 5 goals
Veerman: 6 goals
Schouten: 2 goals
Tillman: 6 goals

De Verdedigers: 6 goals
Babadi/Van Duiven/Land/others: 3 goals


Totaal 92~112 goals.
Goed, maar niet uitzonderlijk.
Ajax heeft er nog niet zo lang geleden 119 gemaakt (2018/2019), toch wel erg veel eigenlijk :oops:
De laatste keer dat PSV er 100 in schoot was 2012/2013 (103 goals), en niet zo lang geleden (toen Ajax er 119 maakte) maakten we er 98.
Normaal maken we er tussen de 60 (sneu) en 90.
Is dit inclusief beker en Europa?
 
Doen de trainer en de TD ook niet goaltjes tellen als ze een selectie samenstellen?

Even een voorspellinkje:
Lang/Lozano/Bakayoko: 30~45 goals, ongeacht hoeveel minuten ze elk krijgen
Luuk: 20~25 goals
Vertessen: 5 goals
Pepi: 6 goals
Til: 3 goals
Saibari: 5 goals
Veerman: 6 goals
Schouten: 2 goals
Tillman: 6 goals

De Verdedigers: 6 goals
Babadi/Van Duiven/Land/others: 3 goals


Totaal 92~112 goals.
Goed, maar niet uitzonderlijk.
Ajax heeft er nog niet zo lang geleden 119 gemaakt (2018/2019), toch wel erg veel eigenlijk :oops:
De laatste keer dat PSV er 100 in schoot was 2012/2013 (103 goals), en niet zo lang geleden (toen Ajax er 119 maakte) maakten we er 98.
Normaal maken we er tussen de 60 (sneu) en 90.
Je bent je bewust dat het gemiddelde aantal goals in 1 seizoen van PSV sinds invoering betaald voetbal op 77 ligt?

Dat het aantal seizoenen met 92 of meer goals 12 is?

Dat het aantal siezoenen met 102 of meer goals 3 is

En het aantal seizoenen met 112 of meer slechts 1 is?

Hoe kan je 92 tot 112 niet uitzonderlijk noemen als je zelf al door hebt dat we veelal tussen de 60 en 90 eindigen?

Btw in 05/06 werden we met slechts 71 goals voor gewoon kampioen.
 
Nou, PSV heeft een complete basiswaardige voorhoede gehaald, een prima vervanger voor Sangaré, en met Tillman een optie voor op het middenveld.
Je verliest Simons, maar haalt daar scorend vermogen en creativiteit voor terug. Top gedaan.
En dan hebben we nog een linie. Eentje die al redelijk armoedig was. Blessuregevoelig, waar elke wedstrijd wel een paar fouten gemaakt werden. Wat gebeurt daar? Een huurspeler die zich redelijk ontwikkelt gaat terug. Oei, nog slechter dus. Hmm. Nou, een talent uit de eigen jeugd mag terug komen, en er wordt nog een speler gehuurd. Wel eentje die bar weinig heeft gespeeld de afgelopen periode maar ach, als het niks is kopen we hem niet. Ondertussen blijkt dat de ervaren CV echt, echt niet meer kan. Fouten, tekort aan snelheid, onrust. PSV gaat CL spelen. Als je tegen Rangers al te kort komt, dan maak je borst maar nat tegen clubs die wél kunnen ballen. Dan denk je dat men beseft dat er 1 kanon nodig is. Een pilaar. Een rots in de branding. Maarja, Brands is back. De man die in zijn carrière bij PSV. Maar één keer een verdediger heeft gehaald wat geen gokje was. Dus wat krijgen we: een gokje. Een talent (dat is hij wel) met een seizoen PL en Bundesliga ervaring. That’s it. Uiteraard gehuurd, geen koopoptie. Zien we volgend jaar wel. Gaan we, net als ooit met Rekik, wachten op de keuze van de speler of de genade van de verhurende club.

Dus wat hebben we? Een geweldige aanval, een heerlijk middenveld. Achterin?
Teze, die ik, in tegenstelling tot velen, wél vindt voldoen en die ik zie uitgroeien tot een prima verdediger. Boscagli. Verdedigend kwetsbaarder dan Teze, maar wel iemand die inzicht en opbouwend vermogen heeft.
De backs blijven afwachten. Mauro zit zo vaak in de lappenmand dat ik bang ben dat hij er niet meer uit komt. En de redder in nood is een nauwelijks ervaren huurling.

Toch een transferperiode met een nasmaak.
Deze selectie heeft een vleugje 2011 met aankopen/krachten als Strootman, Toivonen, Wijnaldum, Lens en Mertens. Rutten had het destijds over een vechtmachine of zo, we stonden 12 punten voor en Dries dacht dat we al kampioen waren maar toen stortte het in.
Normaal gesproken gaat dit niet weer gebeuren maar het is denk ik niet verkeerd om bij die periode stil te staan

Grote kans dat spelers als Boscagli en Teze een geweldig seizoen gaan draaien, maar het kan ook zo zijn dat we veel doelpunten tegen krijgen. Of dat je van die wedstrijden hebt waarin je de bovenliggende partij bent, veel kansen krijgt en uiteindelijk met puntverlies eindigt. Dat spelers ver terug vallen, rood krijgen, geblesseerd raken of dat Bella Kotchap een Zanka of een Poulsen (bij AZ de op een na beste back in de Eredivisie na Willems) blijkt te zijn.
We hebben het in de afgelopen jaren allemaal meegemaakt dus ik denk dat het soms goed is om het van verschillende kanten te benaderen. Ajax kan met al die nieuwe spelers floppen maar ook groeien zoals Feyenoord vorig seizoen. Die beginnen pas weer een beetje te draaien.

Uiteindelijk zit het bij PSV vast wel goed, ik ben heel tevreden en positief over deze transferperiode. Bosz en Stewart timmeren aardig aan de weg en het is een voordeel dat er nu 2 rechtstreekse Champions League tickets te verdienen zijn.
 
Deze selectie heeft een vleugje 2011 met aankopen/krachten als Strootman, Toivonen, Wijnaldum, Lens en Mertens. Rutten had het destijds over een vechtmachine of zo, we stonden 12 punten voor en Dries dacht dat we al kampioen waren maar toen stortte het in.
Normaal gesproken gaat dit niet weer gebeuren maar het is denk ik niet verkeerd om bij die periode stil te staan

Grote kans dat spelers als Boscagli en Teze een geweldig seizoen gaan draaien, maar het kan ook zo zijn dat we veel doelpunten tegen krijgen. Of dat je van die wedstrijden hebt waarin je de bovenliggende partij bent, veel kansen krijgt en uiteindelijk met puntverlies eindigt. Dat spelers ver terug vallen, rood krijgen, geblesseerd raken of dat Bella Kotchap een Zanka of een Poulsen (bij AZ de op een na beste back in de Eredivisie na Willems) blijkt te zijn.
We hebben het in de afgelopen jaren allemaal meegemaakt dus ik denk dat het soms goed is om het van verschillende kanten te benaderen. Ajax kan met al die nieuwe spelers floppen maar ook groeien zoals Feyenoord vorig seizoen. Die beginnen pas weer een beetje te draaien.

Uiteindelijk zit het bij PSV vast wel goed, ik ben heel tevreden en positief over deze transferperiode. Bosz en Stewart timmeren aardig aan de weg en het is een voordeel dat er nu 2 rechtstreekse Champions League tickets te verdienen zijn.
Ah joh, wat maken die 2 CL-tickets nou uit? We hebben straks een rechtstreekse ticket via CL-winst ;)
 
Doen de trainer en de TD ook niet goaltjes tellen als ze een selectie samenstellen?

Even een voorspellinkje:
Lang/Lozano/Bakayoko: 30~45 goals, ongeacht hoeveel minuten ze elk krijgen
Luuk: 20~25 goals
Vertessen: 5 goals
Pepi: 6 goals
Til: 3 goals
Saibari: 5 goals
Veerman: 6 goals
Schouten: 2 goals
Tillman: 6 goals

De Verdedigers: 6 goals
Babadi/Van Duiven/Land/others: 3 goals


Totaal 92~112 goals.
Goed, maar niet uitzonderlijk.
Ajax heeft er nog niet zo lang geleden 119 gemaakt (2018/2019), toch wel erg veel eigenlijk :oops:
De laatste keer dat PSV er 100 in schoot was 2012/2013 (103 goals), en niet zo lang geleden (toen Ajax er 119 maakte) maakten we er 98.
Normaal maken we er tussen de 60 (sneu) en 90.
Ze zouden er ook goed aan doen om te trachten tegengoals te voorkomen als ze een selectie samenstellen. :cautious:
Dat wordt al jaren verzuimd. :maniac:
 
Ze zouden er ook goed aan doen om te trachten tegengoals te voorkomen als ze een selectie samenstellen. :cautious:
Dat wordt al jaren verzuimd. :maniac:
Bella-Kotchap en Dest zijn verdedigend gehaald. Klinkt niet als verzuim.
Schouten en Tillman, Babadi (vanuit Jong PSV) als middenvelders
Lozano, Lang en Pepi als aanvallers. (Vertessen weer terug van verhuur)

Weg:
Verdedigers: Mwene, Baumgartl(was al verhuurd), Gerrit.
Middenvelders: Sangare, Simons, Guti
Aanvallers: Hazard, Fabio Silva, Savio (allemaal huurlingen), El Ghazi

Dus op zich kloppen de verhoudingen wel.
 
Deze selectie heeft een vleugje 2011 met aankopen/krachten als Strootman, Toivonen, Wijnaldum, Lens en Mertens. Rutten had het destijds over een vechtmachine of zo, we stonden 12 punten voor en Dries dacht dat we al kampioen waren maar toen stortte het in.
Normaal gesproken gaat dit niet weer gebeuren maar het is denk ik niet verkeerd om bij die periode stil te staan

Grote kans dat spelers als Boscagli en Teze een geweldig seizoen gaan draaien, maar het kan ook zo zijn dat we veel doelpunten tegen krijgen. Of dat je van die wedstrijden hebt waarin je de bovenliggende partij bent, veel kansen krijgt en uiteindelijk met puntverlies eindigt. Dat spelers ver terug vallen, rood krijgen, geblesseerd raken of dat Bella Kotchap een Zanka of een Poulsen (bij AZ de op een na beste back in de Eredivisie na Willems) blijkt te zijn.
We hebben het in de afgelopen jaren allemaal meegemaakt dus ik denk dat het soms goed is om het van verschillende kanten te benaderen. Ajax kan met al die nieuwe spelers floppen maar ook groeien zoals Feyenoord vorig seizoen. Die beginnen pas weer een beetje te draaien.

Uiteindelijk zit het bij PSV vast wel goed, ik ben heel tevreden en positief over deze transferperiode. Bosz en Stewart timmeren aardig aan de weg en het is een voordeel dat er nu 2 rechtstreekse Champions League tickets te verdienen zijn.
Bosz start vaak goed en valt dan terug, daar is het inderdaad voor waken. Te vaak gepakt op geen plan B/vertrouwen dat het wel weer goed komt en het aan pech lag. Ik heb er wel vertrouwen in dat hij het in NL wel vol kan houden, ook door de aanwezige kwaliteit.

Garanties op succesvolle transfers heb je nooit. Kotchap kan floppen, maar op basis van zijn profiel zou je mogen verwachten dat ie wel wat kan. Als we Sanchez al vroeg hadden gehaald hadden we misschien nu al geconcludeerd dat het een iets fysiekere Ramalho was. Of dat Debast Boscagli 2.0 is. Jammer dat het slechts huur is, maar op voorhand vind ik Kotchap een betetere keus als Sanchez/Debast. Past bij de speelwijze (op basis van profiel), verdedigend sterk (grootste twijfel bij Debast) en heeft een carriere die in de lift zit (itt. Sanchez)
 
Bosz start vaak goed en valt dan terug, daar is het inderdaad voor waken.

Deze lees ik echt heel vaak. Is dat echt zo?

Bij Ajax was het precies andersom. Bij Vitesse door de voordeur vertrokken, bij Heracles tweemaal.

Bij Lyon is het nooit goed geweest, bij Dortmund lag hij er binnen een paar maanden uit.

Volgens mij is het alleen bij Leverkusen in zijn laatste seizoen zo geweest dat hij in december voorop stond en 2 maanden later ontslagen werd omdat ze alles verloren hadden.
 
Deze lees ik echt heel vaak. Is dat echt zo?

Bij Ajax was het precies andersom. Bij Vitesse door de voordeur vertrokken, bij Heracles tweemaal.

Bij Lyon is het nooit goed geweest, bij Dortmund lag hij er binnen een paar maanden uit.

Volgens mij is het alleen bij Leverkusen in zijn laatste seizoen zo geweest dat hij in december voorop stond en 2 maanden later ontslagen werd omdat ze alles verloren hadden.
Bosz won ook nooit prijzen. Kortom, in het verleden (niet) behaalde resultaten zeggen geen reet.
 
Bella-Kotchap en Dest zijn verdedigend gehaald. Klinkt niet als verzuim.
Schouten en Tillman, Babadi (vanuit Jong PSV) als middenvelders
Lozano, Lang en Pepi als aanvallers. (Vertessen weer terug van verhuur)

Weg:
Verdedigers: Mwene, Baumgartl(was al verhuurd), Gerrit.
Middenvelders: Sangare, Simons, Guti
Aanvallers: Hazard, Fabio Silva, Savio (allemaal huurlingen), El Ghazi

Dus op zich kloppen de verhoudingen wel.
Als het gaat om extra verdedigers niet. De verdediging is bij PSV al jaren een ondergeschoven kindje.
 
Deze lees ik echt heel vaak. Is dat echt zo?

Bij Ajax was het precies andersom. Bij Vitesse door de voordeur vertrokken, bij Heracles tweemaal.

Bij Lyon is het nooit goed geweest, bij Dortmund lag hij er binnen een paar maanden uit.

Volgens mij is het alleen bij Leverkusen in zijn laatste seizoen zo geweest dat hij in december voorop stond en 2 maanden later ontslagen werd omdat ze alles verloren hadden.
Bij Dortmund, Leverkusen en Lyon telkens redelijk tot goed begonnen, daarna teruggevallen en niet meer kunnen repareren.

Maar goed, daarom spreek ik vertrouwen uit in dat hij het hier wel vol kan houden (zie zijn dienstverbanden bij NL clubs.)
 
Bella-Kotchap en Dest zijn verdedigend gehaald. Klinkt niet als verzuim.
Schouten en Tillman, Babadi (vanuit Jong PSV) als middenvelders
Lozano, Lang en Pepi als aanvallers. (Vertessen weer terug van verhuur)

Weg:
Verdedigers: Mwene, Baumgartl(was al verhuurd), Gerrit.
Middenvelders: Sangare, Simons, Guti
Aanvallers: Hazard, Fabio Silva, Savio (allemaal huurlingen), El Ghazi

Dus op zich kloppen de verhoudingen wel.
De defensieve kwaliteit staat niet in verhouding tot de aanvallende kwaliteit.
Lozano, Lang, Pepi en Bakayoko zijn internationals. De Jong heeft uit eigen beweging afgezegd. Vertessen speelt bij jong België.

Teze heeft 3 keer mogen meedoen. Van Aanholt valt al 2 jaar buiten de boot. Bosclagli heeft ooit in jong Frankrijk mogen opdraven en Ramalho.....
Dest is de enige international die ook speelt.

Verhoudingen kloppen alleen kwantitatief.
 
De defensieve kwaliteit staat niet in verhouding tot de aanvallende kwaliteit.
Lozano, Lang, Pepi en Bakayoko zijn internationals. De Jong heeft uit eigen beweging afgezegd. Vertessen speelt bij jong België.

Teze heeft 3 keer mogen meedoen. Van Aanholt valt al 2 jaar buiten de boot. Bosclagli heeft ooit in jong Frankrijk mogen opdraven en Ramalho.....
Dest is de enige international die ook speelt.

Verhoudingen kloppen alleen kwantitatief.
De verdediging is bij Oranje by far de beste linie. Als Lang een verdediger was geweest zat ie er ook niet bij.
 
Bij Dortmund, Leverkusen en Lyon telkens redelijk tot goed begonnen, daarna teruggevallen en niet meer kunnen repareren.

Maar goed, daarom spreek ik vertrouwen uit in dat hij het hier wel vol kan houden (zie zijn dienstverbanden bij NL clubs.)

By Lyon won hij maar 5 van zijn eerste 10 Ligue 1 wedstrijden. Het was vanaf het begin slecht. Dortmund heeft hij maar 3 maanden gezeten
 
By Lyon won hij maar 5 van zijn eerste 10 Ligue 1 wedstrijden. Het was vanaf het begin slecht. Dortmund heeft hij maar 3 maanden gezeten
Ok, eens wat Lyon betreft. Nu je het zegt gaf Bosz volgens mij ook aan nooit een echte band met de kleedkamer te kunnen hebben opbouwen bij Lyon. Bij Dortmund begon hij geweldig, maar daarna begon een zeer matige reeks (in de derby met Schalke gaf Dortmund als dieptepunt een 4-0(!) voorsprong weg en werd het 4-4). Hoe dan ook, Bosz heeft het op hoog niveau in het buitenland nooit waargemaakt voor langer als een seizoen. Ik hoop dat hij het nu weer in Nederland wel vol weet te houden.
 
Goed. De selectie is rond. Als iedereen fit is, zouden we zomaar als volgt kunnen gaan spelen:

Lang - Luuk - Lozano
Veerman - Schouten -Saibari
Dest - Boscagli - Belle-Kotchap - Teze
Benitez

en dan hebben we als wissels

Vertessen - Pepi - Bakayoko
Til - Babadi - Tillman
PvA - Obispo - Ramalho - Sambo
Drommel

Met natuurlijk genoeg vraagtekens over Lozano/Baka, Saibari/Tillman, Dest/PvA. Kun je ook omdraaien. Ons eerste team is denk ik geweldig - als we ervan uitgaan dat Teze en Luuk zo door blijven gaan, en Belle-Kotchap inderdaad zo goed is als wordt gezegd.
Het 2e team zou echter ook hoge ogen kunnen gooien. Met een aanval die er staat, speel je zo de meeste Eredivisie defensie kapot. Het middenveld is natuurlijk geweldig uit balans, want je hebt 3 mensen die vooral op 8 of 10 kunnen, en geen echte 6. Maar qua kwaliteit, dikke prima. Zelfs achterin is het niet eens zo gek, als ik het zo zie. Natuurlijk hebben PvA, Obispo en Ramalho zo kun negatieve dingen laten zien, maar als je ze achter de hand hebt is dat niet eens zo gek. Sambo moet het nog laten zien, maar ik heb wel hoop.
 
Goed. De selectie is rond. Als iedereen fit is, zouden we zomaar als volgt kunnen gaan spelen:

Lang - Luuk - Lozano
Veerman - Schouten -Saibari
Dest - Boscagli - Belle-Kotchap - Teze
Benitez

en dan hebben we als wissels

Vertessen - Pepi - Bakayoko
Til - Babadi - Tillman
PvA - Obispo - Ramalho - Sambo
Drommel

Met natuurlijk genoeg vraagtekens over Lozano/Baka, Saibari/Tillman, Dest/PvA. Kun je ook omdraaien. Ons eerste team is denk ik geweldig - als we ervan uitgaan dat Teze en Luuk zo door blijven gaan, en Belle-Kotchap inderdaad zo goed is als wordt gezegd.
Het 2e team zou echter ook hoge ogen kunnen gooien. Met een aanval die er staat, speel je zo de meeste Eredivisie defensie kapot. Het middenveld is natuurlijk geweldig uit balans, want je hebt 3 mensen die vooral op 8 of 10 kunnen, en geen echte 6. Maar qua kwaliteit, dikke prima. Zelfs achterin is het niet eens zo gek, als ik het zo zie. Natuurlijk hebben PvA, Obispo en Ramalho zo kun negatieve dingen laten zien, maar als je ze achter de hand hebt is dat niet eens zo gek. Sambo moet het nog laten zien, maar ik heb wel hoop.
Van Duiven is nu ook A-speler. Land voor het middenveld is er ook nog, zei het als zeer talentvolle en onervaren backup.
 
Terug
Bovenaan Onderaan