Selectie PSV: Algemeen

Ik denk dat Bakayoko een goed seizoen heeft. Dankzij vertrek van Gakpo/Madueke vaste basis speler geworden, redelijk gepresteerd en een mooi basis gelegd voor volgend seizoen.
Hij kan het verdedigers al goed lastig maken en levert al redelijk wat goals/assists af.
Volgend seizoen nog met ups en downs verder groeien.
In '24-'25 vlammen a la Gakpo, daarna voor 40 miljoen weg.

El Ghazi zou ik er ook bij houden.
Heeft genoeg kwaliteiten voor ons, goede leeftijd, goede kop. Kan gewoon vast in de basis naar zijn top-vorm werken, als hij die vindt is het een topper.
Nog een 3e basis-waardige vleugelspeler is wel nodig, liefst iemand die Baka of Anwar eruit kan spelen.
Bakayoko heeft inderdaad een mooie stijgende lijn, alleen "levert al redelijk wat goals/assists af"? Effectiviteit is toch juist het nog aan schort.
5 goals, 5 assists in de Eredivisie. Wat mij betreft te weinig voor al het balbezit dat hij heeft gehad.
Iedere keer balletje terugleggen op Teze of Mwene ipv actie/voorzet produceren.
 
Eigenlijk hebben we teveel middelmaat of spelers met het niveau van een wisselspeler of reserve. Die moet je ook hebben, maar we hebben bijna geen andere smaken. Alleen Mauro had het niveau als back, en daarvoor had Teze dit in zijn eerste basisjaar toen hij nog het vertrouwen van Schmidt in de as kreeg. Als back wisselt hij goede wedstrijden met slechte af.

Ze hebben allemaal iets waardoor het "net niet" spelers zijn.

Boscagli leek even op weg maar raakte geblesseerd.
Mwene vind ik een stand in, Obispo gaat prima totdat er uit het niks een error komt waardoor hij bijvoorbeeld een overtreding begaat die hij echt niet nodig heeft met zijn kwaliteiten of hij levert zomaar een bal in (jammer want ik houd van het type Obispo) Branthwaite is wisselvallig maar jong, ik zou hem niet kopen als hij +5 miljoen moet kosten.
Van Aanholt is ook wisselvallig (maar k geef hem ook het voordeel van de twijfel want hij speelt hier nog maar een half seizoen). Straks komt Sambo er bij die alle lof verdient voor zijn Sparta seizoen maar een zekerheidje is hij nog niet.
Ramalho maakt eens in de paar weken een blunder waardoor hij onbetrouwbaar is op dit niveau.

Conclusie: Een grote klus volgend seizoen.
Want Teze, Boscagli, Mwene, Van Aanholt, Obispo, Ramalho en Branthwaite hebben allen op dit moment niet het niveau van een wisselspeler of zelfs een reserve.
De scouting en staff hadden een selectie moeten samenstellen die meer in balans is. Was er maar een Moreno waar types als Brantwaithe zich aan op kunnen trekken.
 
Andere stelling/vraag, moet PSV volgend seizoen een andere aanvoerder aanstellen en zo ja wie? Persoonlijk vind ik dat Luuk PSV veel gebracht heeft (al dan niet in het verleden) maar die kan als basisspeler echt niet meer, en als je dan een captain wilt hebben die ook echt op het veld staat dan is hij wat mij betreft niet een optie.
 
Andere stelling/vraag, moet PSV volgend seizoen een andere aanvoerder aanstellen en zo ja wie? Persoonlijk vind ik dat Luuk PSV veel gebracht heeft (al dan niet in het verleden) maar die kan als basisspeler echt niet meer, en als je dan een captain wilt hebben die ook echt op het veld staat dan is hij wat mij betreft niet een optie.
Ja, Luuk uit de basis, andere aanvoerder.

Als hij blijft: Xavi, is eigenlijk al de de facto aanvoerder en leider van dit team.

Als Xavi weggaat, helaas het meest realistische scenario: Veerman of Benitez
 
Ja, Luuk uit de basis, andere aanvoerder.

Als hij blijft: Xavi, is eigenlijk al de de facto aanvoerder en leider van dit team.

Als Xavi weggaat, helaas het meest realistische scenario: Veerman of Benitez

Ik heb ook aan Veerman gedacht maar een captain die ploeggenoten afvalt is niet echt chique en valt wat mij betreft niet onder elkaar de waarheid zeggen dus dan mag hij nog wel wat stappen daarin zetten
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Andere stelling/vraag, moet PSV volgend seizoen een andere aanvoerder aanstellen en zo ja wie? Persoonlijk vind ik dat Luuk PSV veel gebracht heeft (al dan niet in het verleden) maar die kan als basisspeler echt niet meer, en als je dan een captain wilt hebben die ook echt op het veld staat dan is hij wat mij betreft niet een optie.
Geen idee wie er blijven. Op dit moment zou ik Veerman kiezen.
 
Ik heb ook aan Veerman gedacht maar een captain die ploeggenoten afvalt is niet echt chique en valt wat mij betreft niet onder elkaar de waarheid zeggen dus dan mag hij nog wel wat stappen daarin zetten
Soms moet je juist de lastige jongens aanvoerder maken, dan denken ze juist beter na en gedragen ze zich beter.
 
Laatst bewerkt:
Vol gas doorselecteren: Drommel, Obispo, Ramalho, Mwene en Sangare verkopen. Niemand van de huurspelers is koopbaar verwacht ik en 3 huurspelers is sowieso te veel.

Teze (als centrale verdediger) De Jong (pinchhitter) Til, Bakayoko, El Ghazi, Saibari (als middenvelder) Mauro, Sambo zien als reserves

Benitez, Van Aanholt, Boscagli, Vacature, Vacature
Veerman, Simons, Guti/Spierings
Vacature, vacature, vacature
 
Laatst bewerkt:
Nou, eens even kijken wat ik vind voor de selectie van komend seizoen. Uitgangspunten: Sangaré en Guti gaan sowieso weg. De huurlingen vertrekken ook. En PSV kan niet heel veel nieuwe spelers kopen, dus er moet een slimme kwaliteitsimpuls gegeven worden.

Basis:
Benitez
Sambo - ervaren sterke mandekker - Boscagli - Van Aanholt
Veerman - balafpakker (Spierings?) - lopende middenvelder
Bakayoko - beweeglijke scorende spits - Xavi (rendeert van links toch het beste)

Back-up:
Peersman? (Waterman als nummer 3)
Mwene - Teze - nieuw talent (Muyamba?) - Mauro
Saibari - balafpakker - Til
El Ghazi - De Jong - linksbuiten

Te kopen: 2 centrale verdedigers, 2 balafpakkers en een linksbuiten

Verkopen: Drommel, Obispo, Ramalho, Guti, Sangaré, Vertessen, Baumgartl, Ledezma

Verhuren: Oppegard en Van Duiven
 
Ik denk dat het ook niet gezond is om 10+ mutaties te doen. Zou deel doorselecteren maar niet volledig vervangen (is ook een utopie lijkt mij). Bij dubbele bezetting zo iets:

DM: Benitez, Aankoop, Waterman
RA: Aankoop(Van Ewijk?), Sambo
Rcv: Aankoop, Teze
Lcv: Boscagli, aankoop
Lv: Van Aanholt, Mauro
Rcm: Aankoop, aankoop
Lcm: Veerman, aankoop
Cam: Xavi, Til
Rb: Bakayoko, aankoop
Sp: Aankoop, de Jong
Lb: Aankoop, iemand van het prut wat je niet verkocht krijgt ( El Ghazi/ Vertessen)

9 aankopen en dan zijn de volgende spelers ‘doorgeselecteers’: Drommel, Mwene, Ramalho, Obispo, Sangare(puur voor het geld), Guti(als hij weg wil anders blijven), de huurlingen, El Ghazi/ Vertessen, Saibari (verhuren)
 
Andere stelling/vraag, moet PSV volgend seizoen een andere aanvoerder aanstellen en zo ja wie? Persoonlijk vind ik dat Luuk PSV veel gebracht heeft (al dan niet in het verleden) maar die kan als basisspeler echt niet meer, en als je dan een captain wilt hebben die ook echt op het veld staat dan is hij wat mij betreft niet een optie.
Benitez zou ik als aanvoerder doen. Was nu ook al 3e aanvoerde na Luuk en Ramalho.
 
Ik denk dat het ook niet gezond is om 10+ mutaties te doen. Zou deel doorselecteren maar niet volledig vervangen (is ook een utopie lijkt mij). Bij dubbele bezetting zo iets:

DM: Benitez, Aankoop, Waterman
RA: Aankoop(Van Ewijk?), Sambo
Rcv: Aankoop, Teze
Lcv: Boscagli, aankoop
Lv: Van Aanholt, Mauro
Rcm: Aankoop, aankoop
Lcm: Veerman, aankoop
Cam: Xavi, Til
Rb: Bakayoko, aankoop
Sp: Aankoop, de Jong
Lb: Aankoop, iemand van het prut wat je niet verkocht krijgt ( El Ghazi/ Vertessen)

9 aankopen en dan zijn de volgende spelers ‘doorgeselecteers’: Drommel, Mwene, Ramalho, Obispo, Sangare(puur voor het geld), Guti(als hij weg wil anders blijven), de huurlingen, El Ghazi/ Vertessen, Saibari (verhuren)
Saibari gewoon als backup van veerman. Die man kan gewoon goed voetballen maar is geen aanvaller. Verder mis ik bij iedereen Romero in de lijstjes...
 
Terug
Bovenaan Onderaan