Selectie PSV: Algemeen

Akkoord. De grote schoonmaak is begonnen.

Naast echte kwaliteitsspeler Cody, ook groot talent Madueke. Verder zijn Max, Vos, Hoever en Van Ginkel weg, en zijn naast Sambo nu ook Oppegard, Vertessen en Antonisse verhuurd. Gekomen zijn Van Aanholt, Silva en Hazard. 3 huurspelers, geen van allen hebben een optie tot koop (dacht ik?).

- Van Ginkel, Hoever en Vos wel is prima. Die speelden nooit en hadden ook geen toekomst hier. Dead weight weg en kosten bespaard. Check. (Sorry Marco dat ik je dead weight noem <3 )
- Cody en Noni weg doet pijn. Vervanging moet komen. Silva en Hazard zijn gekomen, zij het tijdelijk. We gaan er sportief sowieso op achteruit, maar dat was te verwachten. Silva en Hazard moeten zich echter nog bewijzen, en kunnen wellicht wel van waarde zijn. Hazard kan ook nog over onderhandeld worden in de zomer. Silva verwacht ik niet.
- Max weg is prima, maar die moest wel vervangen worden. PvA komt ervoor terug. Het niveau is moeilijk in te schatten, want hij is iets ouder en heeft weinig gespeeld. Ik denk zomaar dat we er niet vreselijk op vooruit of achteruit gaan, maar het zou wel kunnen dat we financieel erop vooruit gaan. Als het meevalt kunnen we ermee door, en anders gaan we in de zomer een nieuwe linksback halen.
- Oppegard, Vertessen en Antonisse die verhuurd worden is prima. Van Antonisse verwacht ik niet heel veel - is te flegmatiek - dus die kan zich in de kijker spelen. Oppegard zou wel leuk zijn als hij nog aanhaakt in de winter samen met Sambo. Dus laat hem maar lekker minuten maken. Vertessen vind ik moeilijk inschatten. Ik was hoopvol dat hij een nuttige speler zou zijn, maar mijn vertrouwen is wat gedaald. Heeft wel heel duidelijke sterke punten, en heeft toch ook echt wel wat goals gemaakt. Heel benieuwd wat hij gaat doen in Belgie.
- Bakayoko is behouden, ondanks dat er een redelijk mooi bod kwam (8+7M). Hangt af van die bonussen natuurlijk hoe mooi het bod was. Het is een gok, maar ik ben er wel blij mee. Liever hopen dat hij gaat renderen en echte waarde gaat vertegenwoordigen.
- Drommel had wel verkocht mogen worden. Misschien dat hij ooit weer redelijk gaat keepen, maar bij PSV gaat dat niet meer gebeuren. Er is teveel gebeurd, en hij moet lekker in de luwte op 0 beginnen. Buitenland was perfect geweest.

Prima begin van de grote schoonmaak. In de zomer gaan we verder met Ramalho verkopen. Die zal ook wel een prima salaris krijgen. Dan ook kritisch kijken naar Mwene, Til en El Ghazi. We hebben wel gewoon spelers nodig, dus niet alles en iedereen kan eruit. Maar wel gewoon kijken naar hun salaris, hun huidige waarde en of we een prima prijsje kunnen pakken. Luuk zijn salaris zit vol met bonussen, dus dat zal in deze vorm wel meevallen ( :CENSORED::speechless::cry: ). Verder kansen geven aan de 'oudere lichting' van Jong, zoals Nassoh en Tielemans. Als zij de stap deze zomer niet maken naar de A-selectie, dan kijken of een verhuur uitkomst kan bieden. Ook kansen bieden aan de grootste talenten, Van Duiven en Babadi. Niet meteen helemaal doorschuiven, maar ze wel stapjes laten zetten. We moeten van die 17 jarige jochies niet verwachten dat ze PSV even uit het slob gaan halen, maar er moet wel een realistisch plan liggen waarin ze dit jaar hun debuut maken en in de zomer vast bij de selectie kunnen zitten. Wel uitkijken voor de void tussen A en Jong, dat ze er niet precies tussen vallen. In dat geval kunnen ze beter hele wedstrijden bij Jong spelen ipv soms 10 minuutjes bij A. Ook heb ik liever jongens als Saibari en Ledezma als opvulling dan de zoveelste middelmaat aankoop. Hoewel ik weinig hoop heb dat die jongens PSV echt naar een hoger niveau tillen, kunnen ze weldegelijk bruikbaar zijn. En ze zijn goedkoper. Bovendien geef je een mooi signaal naar andere jeugdspelers. Als ze niet aanhaken, dan bewandelen ze de Vos-route. Prima.

Het worden niet de makkelijkste tijden, maar ik vind het altijd wel wat hebben. Dit soort resets zijn eens in de zoveel tijd nodig, en daardoor ga je meer je jeugd inzetten en krijg je een frisse wind door de selectie. Deze zomer moet er wel veel gebeuren.
Prima analyse. Alleen denk ik dat Ramalho verkopen niet gaat lukken, verdient veel te veel. Wellicht naar de zandbak, maar ik geloof dat die niet zo geinteresseerd zijn in verdedigers. Zelfde geldt voor El Ghazi, verdient ook veel te veel om verkocht te worden.

Daarnaast mis ik Luuk in de analyse, schijnt ook 2m per jaar te verdienen, zou ook weg mogen van mij. Niet goed genoeg meer voor de basis en veel te duur als bankzitter. maar ja, wie gaat daar nog aan beginnen.
 
Brands en Stewart moeten een aantal spelers nu al te kennen geven dat ze na dit seizoen op zoek kunnen naar een andere werkgever. Van achteren naar voren toe: Drommel, Teze, Mwene, Obispo, Mauro, Guti, Til, El Ghazi en Luuk de Jong. Verder Sangare verkopen en Bakayoko verhuren. En tot slot versterkingen halen voor elke linie en positie door goed te scouten in de eredivisie en o.a. Van Ewijk, Zerrouki en keeper Sparta naar Eindhoven halen. In ieder geval, een grote en grondige schoonmaak. Weg met de middelmaat bij PSV !!!
 
Prima analyse. Alleen denk ik dat Ramalho verkopen niet gaat lukken, verdient veel te veel. Wellicht naar de zandbak, maar ik geloof dat die niet zo geinteresseerd zijn in verdedigers. Zelfde geldt voor El Ghazi, verdient ook veel te veel om verkocht te worden.

Daarnaast mis ik Luuk in de analyse, schijnt ook 2m per jaar te verdienen, zou ook weg mogen van mij. Niet goed genoeg meer voor de basis en veel te duur als bankzitter. maar ja, wie gaat daar nog aan beginnen.
Hoe oud is El Ghazi? Zou ik nog niet helemaal afschrijven. Als hij eens wat vertrouwen kan pompen ofzo, bij Villa speelde hij met regelmaat best goed en de PL is toch wel 1, 2 stappen meer tempo/niveau dan hier in de Eredivisie.

De rest wel ja, vind vooral de verdediging al jaren tegenvallen. Dus zeker weg Ramalho, Teze, Drommel in mindere mate Mwene, Til, Guti, Mauro. Bij een heel goed bod Veerman ook weg.
Sangare gaat ook vast aankomende window weg. Ook prima, wel aardige speler maar lang niet op alle fronten top. Die huurspelers ook allemaal weg, misschien is Hazard nog wat maar verder?!?!
 
Ik weet niet goed waar te posten, maar denk hier..
Hoe zien jullie de selectie van volgend jaar? Ik zou het liefst 8 nieuwe basisspelers zien, maar dat is financieel geen optie. Dus ik zat hier aan te denken

Keepers: benitez, Waterman, peersman (drommel laten vertrekken)
Rechtsback: Mauro, Samba, mwene
Centraal: boscagli, branthwaite(?), <nieuw>, obispo, van de blaak
Linksback: van Aanholt, Mauro, mwene
Rechtermiddenveld: <nieuw>, saibari, til, tielemans
Verd middenveld: Guti, ??, tielemans
Linkermiddenveld: veerman, <nieuw>, simons/saibari
Aanvallende middenvelder : simons, til, veerman
Rechterspits : Bakayoko, El ghazi, <nieuw>
Centrumspits : de Jong, <nieuw>, van duiven
2e spits : <nieuw>, van duiven, El ghazi
Linkerspits : <nieuw>, simons, El ghazi

Te halen:
* Centrale verdediger, rechts (leider/opbouw)
* Rechter/verd middenvelder (type zerrouki)
* Linkermiddenvelder : alternatief voor veerman (reserve)
* Rechterspits of linkerspits
* Spits als alternatief voor de Jong of voor naast de Jong
* en Braintwaithe moet gekocht worden anders komt er nog 1 bij

Doorschuiven van Samba, tielemans en van duiven. De te kopen spelers moeten echt kwaliteit hebben. Je moet aanvallend de spelers hebben voor zowel 433 als 442.

Mocht je zowel ramalho als teze kunnen verkopen zal nog een verdediger nodig zijn.
 
Dit seizoen is verloren. We gaan geen rol van betekenis meer spelen in de titelstrijd omdat we met elke club in de ED moeite hebben.
Met Gakpo en Madueke had je wel kans, en dit seizoen waar geen enkele ploeg echt uitblinkt was de uitgelezen mogelijkheid om nog eens kampioen te worden. Maar we moeten weer bouwen, waardoor je weer achter de feiten aanloopt.

Dus grote schoonmaak. Maar dat gaat o.a. ajax ook vast doen, en die hebben iets meer te besteden + internationaal een aansprekendere naam. Dus wellicht moeten we wennen aan teleurstelling.
 
Dit seizoen is verloren. We gaan geen rol van betekenis meer spelen in de titelstrijd omdat we met elke club in de ED moeite hebben.
Met Gakpo en Madueke had je wel kans, en dit seizoen waar geen enkele ploeg echt uitblinkt was de uitgelezen mogelijkheid om nog eens kampioen te worden. Maar we moeten weer bouwen, waardoor je weer achter de feiten aanloopt.

Dus grote schoonmaak. Maar dat gaat o.a. ajax ook vast doen, en die hebben iets meer te besteden + internationaal een aansprekendere naam. Dus wellicht moeten we wennen aan teleurstelling.
Niet alleen het seizoen is verkocht met de verkoop van Gakpo, maar ook de toekomst. Kortzichtig een snelle miljoeneninjectie om het jarenlange wanbeleid af te betalen, maar met die verkoop is de ploeg sportief en uiteindelijk financieel naar de afgrond gebracht.
 
Niet alleen het seizoen is verkocht met de verkoop van Gakpo, maar ook de toekomst. Kortzichtig een snelle miljoeneninjectie om het jarenlange wanbeleid af te betalen, maar met die verkoop is de ploeg sportief en uiteindelijk financieel naar de afgrond gebracht.
Gakpo was wel te begrijpen na de wk hype rond hem. Noni snapte ik niet en was onnodig. Mbt Gakpo hadden we het geld nodig..
 
Dit seizoen is verloren. We gaan geen rol van betekenis meer spelen in de titelstrijd omdat we met elke club in de ED moeite hebben.
Met Gakpo en Madueke had je wel kans, en dit seizoen waar geen enkele ploeg echt uitblinkt was de uitgelezen mogelijkheid om nog eens kampioen te worden. Maar we moeten weer bouwen, waardoor je weer achter de feiten aanloopt.

Dus grote schoonmaak. Maar dat gaat o.a. ajax ook vast doen, en die hebben iets meer te besteden + internationaal een aansprekendere naam. Dus wellicht moeten we wennen aan teleurstelling.
Alle middelmaat er onmiddellijk uit na de laatste wedstrijd van dit seizoen: Teze, Obispo, Ramalho, Guti, Mauro, Til, Luuk en Drommel. Nieuwe keeper als stand-in halen voor Benitez, bijvoorbeeld Olij van Sparta of Noppert van Heerenveen. Er moet een nieuwe coach komen met een totaal andere technische staf, want ik heb geen vertrouwen in Ruud en Rutten. Liefst ook geen Nederlander, maar indien wel, dan is Peter Bosz wel een interessante optie. En uiteraard Sangare verkopen voor 40+.
 
Alle middelmaat er onmiddellijk uit na de laatste wedstrijd van dit seizoen: Teze, Obispo, Ramalho, Guti, Mauro, Til, Luuk en Drommel. Nieuwe keeper als stand-in halen voor Benitez, bijvoorbeeld Olij van Sparta of Noppert van Heerenveen. Er moet een nieuwe coach komen met een totaal andere technische staf, want ik heb geen vertrouwen in Ruud en Rutten. Liefst ook geen Nederlander, maar indien wel, dan is Peter Bosz wel een interessante optie. En uiteraard Sangare verkopen voor 40+.
Ik vind Guti (in mindere mate) en Mauro dus echt spelers die je als backup heel goed kan gebruiken. Helemaal Mauro die op zo veel plekken kan staan.
 
Ik weet niet goed waar te posten, maar denk hier..
Hoe zien jullie de selectie van volgend jaar? Ik zou het liefst 8 nieuwe basisspelers zien, maar dat is financieel geen optie. Dus ik zat hier aan te denken

Keepers: benitez, Waterman, peersman (drommel laten vertrekken)
Rechtsback: Mauro, Samba, mwene
Centraal: boscagli, branthwaite(?), <nieuw>, obispo, van de blaak
Linksback: van Aanholt, Mauro, mwene
Rechtermiddenveld: <nieuw>, saibari, til, tielemans
Verd middenveld: Guti, ??, tielemans
Linkermiddenveld: veerman, <nieuw>, simons/saibari
Aanvallende middenvelder : simons, til, veerman
Rechterspits : Bakayoko, El ghazi, <nieuw>
Centrumspits : de Jong, <nieuw>, van duiven
2e spits : <nieuw>, van duiven, El ghazi
Linkerspits : <nieuw>, simons, El ghazi

Te halen:
* Centrale verdediger, rechts (leider/opbouw)
* Rechter/verd middenvelder (type zerrouki)
* Linkermiddenvelder : alternatief voor veerman (reserve)
* Rechterspits of linkerspits
* Spits als alternatief voor de Jong of voor naast de Jong
* en Braintwaithe moet gekocht worden anders komt er nog 1 bij

Doorschuiven van Samba, tielemans en van duiven. De te kopen spelers moeten echt kwaliteit hebben. Je moet aanvallend de spelers hebben voor zowel 433 als 442.

Mocht je zowel ramalho als teze kunnen verkopen zal nog een verdediger nodig zijn.


Ah, we gaan dus met 12 man spelen volgend jaar, sneaky. :grin:
Serieus, we spelen ook volgend jaar 4-3-3, dus de categorien R-Mid, L-Mid en Verd-Mid zou ik combineren tot een categorie waarvan we er 2 opstellen, zoals de CVs. Dan kom je tot:
Controlerende middenverders: Veerman, Guti, Saibari, Tielemans. Lijkt me voldoende, als Tielemans inderdaad doorgeschoven kan worden. Als niet, dan heb je nog een controlerende middenvelder nodig (reserve).
 
Alle middelmaat er onmiddellijk uit na de laatste wedstrijd van dit seizoen: Teze, Obispo, Ramalho, Guti, Mauro, Til, Luuk en Drommel. Nieuwe keeper als stand-in halen voor Benitez, bijvoorbeeld Olij van Sparta of Noppert van Heerenveen. Er moet een nieuwe coach komen met een totaal andere technische staf, want ik heb geen vertrouwen in Ruud en Rutten. Liefst ook geen Nederlander, maar indien wel, dan is Peter Bosz wel een interessante optie. En uiteraard Sangare verkopen voor 40+.
En wie gaat Sangare voor 40+ kopen? Dat gebeurt alleen in je dromen.
 
Ik vind Guti (in mindere mate) en Mauro dus echt spelers die je als backup heel goed kan gebruiken. Helemaal Mauro die op zo veel plekken kan staan.
En ook Teze, Obispo en Ramalho zijn bruikbaar voor PSV als reserve/naast een goede CV. Ramalho is natuurlijk wel veel en veel te duur voor wat hij levert, en daardoor ook onverkoopbaar.
 
En wie gaat Sangare voor 40+ kopen? Dat gebeurt alleen in je dromen.
In de zomer was Chelsea wanhopig, maar Johnnie wilde per se Sangare niet kwijt en gooide weer met een salarisverhoging alleen om die clausule van 37M naar volgende zomer te verschuiven. Wist toen al dat dat een foute move was..
 
Alsof die vermogende clubs bijhouden wat een speler de laatste maanden heeft gepresteerd. Die zien wat statistiekjes en op papier is 't allemaal dik in orde met Sangaré. 40m is in England nou ook niet zo veel geld meer
Voor een balafpakker. In de eredivisie. De Pl clubs hebben wel veel geld, maar zijn ok niet gek (al likt het soms van wel). We zullen het gaan zien
 
Terug
Bovenaan Onderaan