Selectie PSV: Algemeen

Nou, oké. Waar Roger Schmidt ons langzaam terugbracht richting de top lijkt dat nu ook klaar te zijn. Of het aan Ruud van Nistelrooij ligt, geen idee. Zou kunnen. Zou ook aan de kwaliteit van de selectie kunnen liggen. Desalniettemin zijn er spelers die hier onder Schmidt of elders bij een andere club wel functioneerden en dat nu niet meer doen: Til, El Ghazi, Teze, Ramalho, Veerman. Dat is een pijnlijke conclusie voor een beginnende trainer.

We zijn desalniettemin ook veel kwaliteit verloren. Götze, Gakpo, Doan, Zahavi. Niet de minsten. In de zomer moet er flink gecasht worden met de verkopen van Sangaré en Madueke. Als je voor beiden bij elkaar rond de 70 miljoen krijgt en niet alles zoals met het geld van Gakpo gaten hoeft te dichten, kun je het een en ander doen op de transfermarkt. Zoals het nu er naar uitziet moet je de volgende posities versterken:

Aankoop - De Jong - Aankoop
Guti - Simons - Aankoop
Mauro - Boscagli - Aankoop - Aankoop
Benitez

Dat zijn 5 aankopen. Je kan denken aan talenten halen als Mees Hilgers (FC Twente) of Jerdy Schouten (Bologna) of hopen dat talenten die we nu in huis hebben de stap kunnen maken (Bakayoko, Saibari, Ledezma, Savio), maar die kans acht ik niet erg groot.

Daarentegen kan 't ook snel de goede kant op gaan. Nadat Cocu een dramatisch eerste seizoen beleefde haalde PSV Arias, de Jong, Guardado en behield het Memphis en WIjnaldum. Dan heb je een kampioensteam. Één goede transferzomer en je bent weer onder de pannen. Maar ik zou niet alleen meer investeren in jonge gasten, maar juist in de categorie leeftijd 25-30. Dan maar even wat minder restwaarde. Met inkomsten Champions League kun je ook rondkomen.
Jeetje man wat een hoop geharrewar door elkaar… En feitelijk klopt er een hoop ook gewoon niet van wat je zegt:
Zahavi niet de minste?? Laat me niet lachen.
El Ghazi heeft elders wel gefunctioneerd?
En je noemt Ramalho? 10 jaar in Oostenrijk gezeten zonder dat er ook maar 1 volgertje uit de grote competitie naar hem keek. Zijn fout in een van de eerste wedstrijden onder Ruud heeft ons de CL gekost. Remember? Of was dat ook al de schuld van Ruud?
Teze steeg één seizoen boven zichzelf uit. We hebben ook gezien hoe hij het er van af bracht in Oranje toen hij kansen kreeg om zich te bewijzen. Typisch een speler die een tijdje zichzelf en anderen verbaast maar daarna weer terug is op het niveau waar hij thuis hoort.
Veerman functioneerde bij andere clubs wel? Maher functioneerde ook uitstekend bij AZ zo ook Lukassen. Waarom heeft Schmidt Lukassen niet beter kunnen maken? Moet ik nog meer voorbeelden noemen van spelers die hier of bij Ajax of Feyenoord mislukt zijn?
Dat jij het vertrek van Schmidt nog niet hebt verwekt wil niet zeggen dat je zoveel zaken door elkaar moet halen om te laten zien dat Ruud geen goede trainer is… Hoe lang had Schmidt zelf ook alweer nodig om een goede trainer te worden? Vooralsnog is hij slechts kampioen geworden in Oostenrijk bij een club die bulkte van geld destijds en waar spelers als Mané en Keita enz speelden…..
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het grootste probleem bij PSV op dit ogenblik de beide backs zijn: gisteren hadden Teze en Mwene beiden vrijwel niets in te brengen in aanvallend opzicht. Verdedigend is het misschien nog net een voldoende (5,5 is al enkele decennia een voldoende in het onderwijs!), maar mee opstomen naar voren en een goede pass afleveren in de 16-meter van de tegenstander lukt Teze en Mwene totaal niet. Max lukt dat laatste wel vaker, maar die speelde gisteren niet. Ik vind dan ook dat Brands zich nu goed moet focussen op een ervaren linksback en dito rechtsback met de 45 miljoen euro van Gakpo en uiteraard ook een gedegen vervanger voor Gakpo moeten halen voor de linksbuiten positie, want zowel El Ghazi als Saibari bakt er niets van op die positie. In mijn ogen zijn dit de top-3 prioriteiten voor de technische staf van PSV in de komende 2 weken.
 
Ik denk dat het grootste probleem bij PSV op dit ogenblik de beide backs zijn: gisteren hadden Teze en Mwene beiden vrijwel niets in te brengen in aanvallend opzicht. Verdedigend is het misschien nog net een voldoende (5,5 is al enkele decennia een voldoende in het onderwijs!), maar mee opstomen naar voren en een goede pass afleveren in de 16-meter van de tegenstander lukt Teze en Mwene totaal niet. Max lukt dat laatste wel vaker, maar die speelde gisteren niet. Ik vind dan ook dat Brands zich nu goed moet focussen op een ervaren linksback en dito rechtsback met de 45 miljoen euro van Gakpo en uiteraard ook een gedegen vervanger voor Gakpo moeten halen voor de linksbuiten positie, want zowel El Ghazi als Saibari bakt er niets van op die positie. In mijn ogen zijn dit de top-3 prioriteiten voor de technische staf van PSV in de komende 2 weken.
Ik heb het idee dat ik deze post nu al minimaal 3x gezien heb…..
 
Zelfs als Gakpo zijn waarde had behouden en niet onverhoopt geblesseerd was geraakt, had je nog geen enkele garantie gehad dat er voor 1 juli een transfer had plaatsgevonden. Zoals ik probeer uit te leggen had PSV een transfer voor die datum heel hard nodig om niet in grote financiële problemen te komen. Als er voor 30 juni niemand was verkocht, had je als club met de rug tegen de muur gestaan en Gakpo voor nog véél minder moeten laten gaan dan dat je nu gekregen hebt.

Die 37 miljoen van Leeds lijkt mij trouwens niet correct. Volgens Marcel Brands ging het om een bod van 30 miljoen exclusief bonussen die weinig realistisch waren. Dan vind ik het verschil met de 42 miljoen exclusief bonussen van Liverpool (waarvan de bonussen bovendien realistischer lijken) nog best groot.
En PSV komt niet in de problemen als dadelijk Ajax en Feijenoord CL inkomsten krijgen en wij voorronden Conference League gaan spelen?
 
En PSV komt niet in de problemen als dadelijk Ajax en Feijenoord CL inkomsten krijgen en wij voorronden Conference League gaan spelen?
Dan zullen eerst de play offs gespeeld moeten worden tegen AZ, Twente, Sparta.
AZ al 0-1 verloren
Twente al 2-1 verloren
Sparta al 0-0 gelijk.

PSV gaat zich niet eens plaatsen voor de voorrondes. :oops:
 
Psv heeft met de verkoop van Gakpo dit seizoen opgegeven. Wat mij betreft verkoopt PSV ook Madueke. Dan ga je de komende twee a drie seizoenen in ieder geval niet failliet. Vervolgens vol inzetten op volgend seizoen door je talenten de kans te geven:

Babadi---Fofana---Bakayoko

-----------------Simons---------------
-------Sangaré--------Guti----------

Mauro-Obispo-VdBlaak-Mwene

--------‐--------Benitez---------------

Laat deze ploeg maar 18 wedstrijden staan ongeacht de resultaten. Volgend seizoen nieuwe ronde nieuwe kansen met talenten die een half seizoen eredivisie in de benen heeft. Dan heeft de capitulatie nog enige zin gehad.
 
Psv heeft met de verkoop van Gakpo dit seizoen opgegeven. Wat mij betreft verkoopt PSV ook Madueke. Dan ga je de komende twee a drie seizoenen in ieder geval niet failliet. Vervolgens vol inzetten op volgend seizoen door je talenten de kans te geven:

Babadi---Fofana---Bakayoko

-----------------Simons---------------
-------Sangaré--------Guti----------

Mauro-Obispo-VdBlaak-Mwene

--------‐--------Benitez---------------

Laat deze ploeg maar 18 wedstrijden staan ongeacht de resultaten. Volgend seizoen nieuwe ronde nieuwe kansen met talenten die een half seizoen eredivisie in de benen heeft. Dan heeft de capitulatie nog enige zin gehad.
Financieel ga je dan even niet failliet, maar sportief wel, en dat haalt op den duur dat financiële weer bij, en dan hang je erin. Zoals het nu gaat is de verkoop van Gakpo en Noni niets meer dan uitstel executie.
 
Laat PSV en Ajax maar eens afglijden naar de middenmoot en laat andere clubs maar eens de CL miljoenen opstrijken,.
Dan wordt er misschien weer gevoetbald in de eredivisie en wordt het weer leuk. Voor Ajax en PSV maakt het niet uit of ze wedstrijden winnen of verliezen, want die staan toch in de middenmoot. Dan hoeven de fans zich ook niet zo druk te maken.
Spelers zijn niet meer zoveel waard en worden ook niet verkocht op 20 jarige leeftijd naar het buitenland. Spelers spelen weer 5 jaar achter elkaar bij een club in het eerste team. Clubs worden weer voetbalclubs i.p.v. inkoop en verkooporganisaties van voetbalslaven.
Maar de meeste dromen zijn bedrog. :sleep:
Het betaald voetbal is een gedrocht geworden. :maniac:
Peecies. Tijd om als fan deze hobby te laten varen.
 
Wat een extreem kleurloze club is PSV op dit moment.
PSV, jong-PSV, vrouwen-PSV, de directie, de staf.

Zoals het winterweer is, zo spelen deze ploegen, zo acteert de leiding.

Zie gewoon geen heldere lichtpunten in Eindhoven.
 
Wat een extreem kleurloze club is PSV op dit moment.
PSV, jong-PSV, vrouwen-PSV, de directie, de staf.

Zoals het winterweer is, zo spelen deze ploegen, zo acteert de leiding.

Zie gewoon geen heldere lichtpunten in Eindhoven.
Toen Phillips nog gloeilampen maakte en het hoofdkantoor in Eindhoven had was alles beter.
Frits draait zich ten zuiden van de Oude Toren om in zijn graf.
 
Verkoop Noni, verkoop Gakpo, maar het voororganiseren op hun vertrek zie ik niet.

(Voororganiseren: van te voren gestructureerd organiseren dat je moet gaan organiseren/anticiperen/reageren.)

-Een niet fitte, dure El Ghazi optrainen om Gakpo te vervangen is het enige eigenlijk.
-Niemand op de achterhand voor Noni.
-Doorselecteren van Thomas, Ledezma, Vertessen, Vos en Anthonisse bij Jong.
-Til én LdJ tegelijk aantrekken en Maxi Romero laten gaan.

De financiële voorsprong die Nederland Europees had dankzij de corona zijn we inmiddels allang weer kwijt.
 
Grote schoonmaak maar doen. Lekker met Sambo, Fofana en Bakayoko gaan spelen. Flink snijden in het salarishuis, want Europees voetbal staat serieus onder druk. Ramalho mag wel naar Besiktas. Prima.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Grote schoonmaak maar doen. Lekker met Sambo, Fofana en Bakayoko gaan spelen. Flink snijden in het salarishuis, want Europees voetbal staat serieus onder druk. Ramalho mag wel naar Besiktas. Prima.
Grote schoonmaak bedoel je...al het middelmaat eruit: El Ghazi, Til, Ramalho, Mwene, Max, Teze, Obispo, Vertessen en Mauro.
 
Akkoord. De grote schoonmaak is begonnen.

Naast echte kwaliteitsspeler Cody, ook groot talent Madueke. Verder zijn Max, Vos, Hoever en Van Ginkel weg, en zijn naast Sambo nu ook Oppegard, Vertessen en Antonisse verhuurd. Gekomen zijn Van Aanholt, Silva en Hazard. 3 huurspelers, geen van allen hebben een optie tot koop (dacht ik?).

- Van Ginkel, Hoever en Vos wel is prima. Die speelden nooit en hadden ook geen toekomst hier. Dead weight weg en kosten bespaard. Check. (Sorry Marco dat ik je dead weight noem <3 )
- Cody en Noni weg doet pijn. Vervanging moet komen. Silva en Hazard zijn gekomen, zij het tijdelijk. We gaan er sportief sowieso op achteruit, maar dat was te verwachten. Silva en Hazard moeten zich echter nog bewijzen, en kunnen wellicht wel van waarde zijn. Hazard kan ook nog over onderhandeld worden in de zomer. Silva verwacht ik niet.
- Max weg is prima, maar die moest wel vervangen worden. PvA komt ervoor terug. Het niveau is moeilijk in te schatten, want hij is iets ouder en heeft weinig gespeeld. Ik denk zomaar dat we er niet vreselijk op vooruit of achteruit gaan, maar het zou wel kunnen dat we financieel erop vooruit gaan. Als het meevalt kunnen we ermee door, en anders gaan we in de zomer een nieuwe linksback halen.
- Oppegard, Vertessen en Antonisse die verhuurd worden is prima. Van Antonisse verwacht ik niet heel veel - is te flegmatiek - dus die kan zich in de kijker spelen. Oppegard zou wel leuk zijn als hij nog aanhaakt in de winter samen met Sambo. Dus laat hem maar lekker minuten maken. Vertessen vind ik moeilijk inschatten. Ik was hoopvol dat hij een nuttige speler zou zijn, maar mijn vertrouwen is wat gedaald. Heeft wel heel duidelijke sterke punten, en heeft toch ook echt wel wat goals gemaakt. Heel benieuwd wat hij gaat doen in Belgie.
- Bakayoko is behouden, ondanks dat er een redelijk mooi bod kwam (8+7M). Hangt af van die bonussen natuurlijk hoe mooi het bod was. Het is een gok, maar ik ben er wel blij mee. Liever hopen dat hij gaat renderen en echte waarde gaat vertegenwoordigen.
- Drommel had wel verkocht mogen worden. Misschien dat hij ooit weer redelijk gaat keepen, maar bij PSV gaat dat niet meer gebeuren. Er is teveel gebeurd, en hij moet lekker in de luwte op 0 beginnen. Buitenland was perfect geweest.

Prima begin van de grote schoonmaak. In de zomer gaan we verder met Ramalho verkopen. Die zal ook wel een prima salaris krijgen. Dan ook kritisch kijken naar Mwene, Til en El Ghazi. We hebben wel gewoon spelers nodig, dus niet alles en iedereen kan eruit. Maar wel gewoon kijken naar hun salaris, hun huidige waarde en of we een prima prijsje kunnen pakken. Luuk zijn salaris zit vol met bonussen, dus dat zal in deze vorm wel meevallen ( :CENSORED::speechless::cry: ). Verder kansen geven aan de 'oudere lichting' van Jong, zoals Nassoh en Tielemans. Als zij de stap deze zomer niet maken naar de A-selectie, dan kijken of een verhuur uitkomst kan bieden. Ook kansen bieden aan de grootste talenten, Van Duiven en Babadi. Niet meteen helemaal doorschuiven, maar ze wel stapjes laten zetten. We moeten van die 17 jarige jochies niet verwachten dat ze PSV even uit het slob gaan halen, maar er moet wel een realistisch plan liggen waarin ze dit jaar hun debuut maken en in de zomer vast bij de selectie kunnen zitten. Wel uitkijken voor de void tussen A en Jong, dat ze er niet precies tussen vallen. In dat geval kunnen ze beter hele wedstrijden bij Jong spelen ipv soms 10 minuutjes bij A. Ook heb ik liever jongens als Saibari en Ledezma als opvulling dan de zoveelste middelmaat aankoop. Hoewel ik weinig hoop heb dat die jongens PSV echt naar een hoger niveau tillen, kunnen ze weldegelijk bruikbaar zijn. En ze zijn goedkoper. Bovendien geef je een mooi signaal naar andere jeugdspelers. Als ze niet aanhaken, dan bewandelen ze de Vos-route. Prima.

Het worden niet de makkelijkste tijden, maar ik vind het altijd wel wat hebben. Dit soort resets zijn eens in de zoveel tijd nodig, en daardoor ga je meer je jeugd inzetten en krijg je een frisse wind door de selectie. Deze zomer moet er wel veel gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan