Een aantal veranderingen waarvan ik denk dat die ons verder kunnen brengen na de winterstop:
Sangare verkopen (40M) Grote klapper die de huidige financiële zorgen oplossen en waarmee we veel kunnen doen op de transfermarkt. Sangare is bovendien dit seizoen wisselvallig en lijkt te vaak nonchalant in o.a. zijn passing. Liverpool en Arsenal zijn wanhopig op zoek. Arsenal heeft helemaal geen goede vervanger voor Partey. Ik zie supporters allemaal die Lokonga afmaken, die heeft kansen gehad en geen indruk weten maken tegen ons bijvoorbeeld. Sangare is een betere speler en Arsenal moet wel inzien dat de titelstrijd ook op de bank gespeeld wordt. Liverpool is helemaal zoekende wat betreft hun middenveld en Sangare ben ik ook onder hun supporters als optie tegengekomen. Sangare heeft onder Schmidt gespeeld, dus misschien is dat een plusje voor Klopp?
Vertessen verkopen (5/6M) Er zal vast wel een club oren hebben naar een snelle jonge counter spits toch? Voor ons hij is niet genoeg, ook niet als wissel achter Luuk. Vervanger halen is misschien niet eens nodig met El Ghazi die daar ook kan spelen en Fofana die na zijn blessure doorgaat met waar hij gebleven was. Maar ik zou een spits huren niet gek vinden.
Teze en/of Obispo (8-10M per speler) Heb hier al genoeg over gezegd en dat hebben vele anderen hier ook gedaan. Niet goed genoeg zonder topper ernaast. Hebben al genoeg fouten gemaakt en het moeit ergens klaar zijn. Ze zijn beter verkoopbaar dan Ramalho en brengen ook veel meer op waarmee we makkelijker een betere vervanger kunnen halen.
Max (4M) Dat is de max die je kan krijgen voor deze speler denk ik. Nuff said.
Hoever terug laten gaan, is een win-win-win situatie.
Van Ginkel contract ontbinden als het kan. Misschien hebben Vitesse en Cocu hem nodig? 1 euro en hij is voor jullie.
Op de vervanger van Sangare ben ik eerder al ingegaan. Matusiwa is 6M waard op transfermarkt. Dat betekent niet dat Reims hem voor dat bedrag zomaar laat gaan. Maar voor 8/9M moet hij wel haalbaar zijn.
CVs en backs moet ik nog naar kijken
Zal ik waarschijnlijk op terugkomen in het scouting topic Verdedigers.