Selectie PSV: Algemeen

Van Ewijk, halen. Wordt gewoon de nieuwe Denzel.
Te weinig van hem gezien. Maar gespeeld in Rotterdam en daarna bij Heerenveen. Tot zover gaat die vergelijking in ieder geval op.
Op een of andere rare manier zie ik wel toekomst in Hoever. Is technisch een goede speler, denk ik.
Heeft een paar leuke acties gehad aan de rechterkant maar hij weet gewoon echt niet hoe hij moet verdedigen. Ik zou doorschakelen naar andere opties
 
Te weinig van hem gezien. Maar gespeeld in Rotterdam en daarna bij Heerenveen. Tot zover gaat die vergelijking in ieder geval op.

Heeft een paar leuke acties gehad aan de rechterkant maar hij weet gewoon echt niet hoe hij moet verdedigen. Ik zou doorschakelen naar andere opties
Met Max hebben we ook een back die niet kan verdedigen. Tegenstanders gaan daarop anticiperen. Maargoed. Hoever heeft nog nauwelijks kansen gehad.. m.i. te vroeg voor conclusies
 
Met Max hebben we ook een back die niet kan verdedigen. Tegenstanders gaan daarop anticiperen. Maargoed. Hoever heeft nog nauwelijks kansen gehad.. m.i. te vroeg voor conclusies
Door Hoever heb ik een nieuwe waardering gekregen voor de verdedigende kwaliteiten van Max
 
En in de zomer die Manhoeff van Vitesse halen, dat wordt misschien wel de nieuwe Xavi Simons bij PSV...
 
Omdat ie twee keer uit een counter scoort tegen een ajax dat bij uitbraken altijd in ondertal situatie staat?
Omdat hij razend snel is en toch behoorlijk technisch is: van wat ik gisteren gezien heb van Manhoeff heeft hij meer potentie dan een Vertessen bij ons die alleen maar snelheid heeft, maar weinig techniek.
 
Omdat hij razend snel is en toch behoorlijk technisch is: van wat ik gisteren gezien heb van Manhoeff heeft hij meer potentie dan een Vertessen bij ons die alleen maar snelheid heeft, maar weinig techniek.
Op basis van twee counteraanvallen iemand psv in willen hebben is wel erg voorbarig. Als hij zo potentieel goed is dan zal hij het ongetwijfeld vaker laten zien.. We hebben vaker miskopen gedaan op basis van een leuke periode (Maher bijvoorbeeld) of een paar goede reddingen (Drommel). Ik hoop dat psv die fout niet weer gaat maken.
 
Te veel spelers die eerst top zijn tegen Monaco om dan weer te verliezen van de Rangers. Winnen van Ajax om dan te verliezen van AZ. Ze laten zelf zien dat ze alleen kunnen winnen, zelfs tegen een Groningen, als ze echt als team spelen. Deze groep heeft geen enkele reden om te denken dat ze zomaar kunnen winnen van de teams buiten de top 3. Daarvoor heb je te veel middelmaat a la Ramalho die tegen Ajax boven zichzelf uitstijgt. Of Obispo die zich alleen kan opladen in de grote wedstrijden. Of een Veerman die als een oud wijf over het veld loopt. Of een Sangare die twee weken geweldig is om dan weer 4 weken zich te presenteren als de middelmaat. Of Simons die net komt kijken. Of een Mwene die of heel goed is of heel vreemd speelt. Over Max hoeven we het niet eens te hebben. Eerlijk gezegd sta je nu waar je hoort te staan met deze selectie.
 
Te veel spelers die eerst top zijn tegen Monaco om dan weer te verliezen van de Rangers. Winnen van Ajax om dan te verliezen van AZ. Ze laten zelf zien dat ze alleen kunnen winnen, zelfs tegen een Groningen, als ze echt als team spelen. Deze groep heeft geen enkele reden om te denken dat ze zomaar kunnen winnen van de teams buiten de top 3. Daarvoor heb je te veel middelmaat a la Ramalho die tegen Ajax boven zichzelf uitstijgt. Of Obispo die zich alleen kan opladen in de grote wedstrijden. Of een Veerman die als een oud wijf over het veld loopt. Of een Sangare die twee weken geweldig is om dan weer 4 weken zich te presenteren als de middelmaat. Of Simons die net komt kijken. Of een Mwene die of heel goed is of heel vreemd speelt. Over Max hoeven we het niet eens te hebben. Eerlijk gezegd sta je nu waar je hoort te staan met deze selectie.
Dit ja.

Het zijn vooral tekenen van spelers die het bij Twente of Utrecht prima zouden doen maar bij PSV net-niet zijn.

Als ze in vorm zijn en als de rest van het team op sterkte is dan kunnen ze nog een beetje mee draaien door vooral geen fouten te maken.
En wanneer ze een keer opvallen dan is dat vaak vanwege 1 specifieke kwaliteit zoals een hele mooie pass, snelheid of het inzicht om de juiste ruimtes in duiken.
Voor Nederlandse top clubs is het niet goed om te veel spelers te hebben die weinig andere kwaliteiten hebben of te wisselvallig zijn.

Bij Ajax zijn dat waarschijnlijk spelers als Blind en Pasveer.
Wij hebben Obispo die een eeuwig talent blijft of Veerman die nog in ontwikkeling is. Teze (als hij back speelt) en Max die eerder bij clubs horen die strijden om plek 8 of 9 dan bij ons. Dan heb je nog Til die het moet hebben van zijn diepgang maar momenteel brengt hij niets. Vertessen die bijna even vlug is als een road runner maar veel moet leren en ga maar door.

Er zijn nog te veel onzekerheden of spelers die de tijd nodig hebben om te groeien (Noni, Saibari). En als de 19 jarige Xavi een keer niet levert of Luuk en Cody niet scoren dan is de kans groot dat we punten laten liggen.
We zullen uit een ander vaatje moeten gaan tappen in de 2e seizoenshelft, maar hoe?
 
Laatst bewerkt:
In tegenstelling tot andere jaren is het dit jaar zeer goed mogelijk om kampioen te worden. Het zou geweldig zijn als ze nu gas zouden geven in de komende weken om alvast door te selecteren centraal achterin en op rechtsback.

Max en Ramalho of Teze verkopen en dan echte basisspelers centaal en rechtsachterin. Liefst kopen maar zelfs huren zou ik snappen als je daardoor kampioen wordt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan