Selectie PSV: Algemeen

Ook enorm zorgelijk dat als ik denk aan een waslijst met geblesseerde dan ik soms nog vergeet dat deze werkelijk groter is.
 

Vond het wel interessant om dit filmpje te bekijken waar ik PSV vervolgens als voorbeeld nam. Zoals velen op dit forum al benoemd hebben kun je een type Veerman daar gewoon niet op 8 hebben staan. Daar moet een box-box speler staan en ik zou niet weten wie die rol fatsoenlijk zou moeten vervullen bij ons. Sangaré misschien, maar die zie ik ondanks zijn loopvermogen meer geschikt als slot op de deur.

Met een goed presterende Xavi, terugkerende Noni en onbetwistte Cody heb je dus eigenlijk helemaal geen plek voor Veerman. Jammer want ik vind het een fantastische voetballer.

Ik zou het graag eens zo willen zien (het middenveld en aanval dan. Verdediging mag Ruud lekker zelf uitzoeken ;)):

Xd0Cif5.png


Op deze manier heb je echt een luxe op de AMC positie. Xavi voor de kleine ruimtes, Veerman voor wanneer er meer ruimte ligt op het middenveld en je echt een spelverdeler nodig hebt en Til voor wanneer je een doelpunt moet forceren. Nadeel van deze basis opstelling is wel weer dat je weer op het oude niet-werkende systeem met Joey ipv Guti moet gaan spelen wanneer Sangaré of Guti wegvalt.
 

Vond het wel interessant om dit filmpje te bekijken waar ik PSV vervolgens als voorbeeld nam. Zoals velen op dit forum al benoemd hebben kun je een type Veerman daar gewoon niet op 8 hebben staan. Daar moet een box-box speler staan en ik zou niet weten wie die rol fatsoenlijk zou moeten vervullen bij ons. Sangaré misschien, maar die zie ik ondanks zijn loopvermogen meer geschikt als slot op de deur.

Met een goed presterende Xavi, terugkerende Noni en onbetwistte Cody heb je dus eigenlijk helemaal geen plek voor Veerman. Jammer want ik vind het een fantastische voetballer.

Ik zou het graag eens zo willen zien (het middenveld en aanval dan. Verdediging mag Ruud lekker zelf uitzoeken ;)):

Xd0Cif5.png


Op deze manier heb je echt een luxe op de AMC positie. Xavi voor de kleine ruimtes, Veerman voor wanneer er meer ruimte ligt op het middenveld en je echt een spelverdeler nodig hebt en Til voor wanneer je een doelpunt moet forceren. Nadeel van deze basis opstelling is wel weer dat je weer op het oude niet-werkende systeem met Joey ipv Guti moet gaan spelen wanneer Sangaré of Guti wegvalt.

Sangaré zou inderdaad de box to box moeten zijn. Hij beweegt nu best veel in de breedte, zou meer in de diepte mogen zijn. Dat kan hij volgens mij wel. Dat weet ik eigenlijk wel zeker.

En wat de verteller al zegt móeten de 3 vooraan wel bij balverlies het gat tussen de verdedigende middenvelders en de aanvallende middenvelders zo klein mogelijk maken. Dan vraag je wel wat van Madueke, Gakpo en Xavi. Lijkt mij toch niet zo’n sterk verdedigend trio.

Dat zie je trouwens nu al met 4-3-3. Met een mannetje minder voorin dus. Dan vraag je hetzelfde van bv Til, Xavi, Saibari en Gakpo en dan gebeurt het al niet/nauwelijks/te laat.

Ik ben eigenlijk een andere mening toegedaan wat betreft wingbacks en aanvallende middenvelders in het systeem 4-2-3-1.
Als voorbeeld.
Voor de duiding.
Voor het kunnen inbeelden van wat ik bedoel. Want ik kan me betere voorbeelden voorstellen, maar laat ik het houden op de huidige selectie.
Ik zie eerder in Gakpo een wingback en in Max een aanvallende middenvelder. Oftewel omgedraaid.
Geeft Gakpo meer ruimte in balbezit en Max snapt als aanvaller het verdedigen beter.

Aan Gakpo heb je niks als de tegenstander sterker is, dat bewijzen nagenoeg alle topwedstrijden tot nu toe. Dan liever Max opofferen.
 
Brands zei in Goedemorgen Eredivisie dat de selectie te groot is. Benieuwd hoe ze de selectie gaan inkrimpen. Denk veelal organisch:
- Van Ginkel contract loopt af. Geen vervanger halen. Wat mij betreft is Saibari zijn vervanger.
- Gerrie gehuurd. Nu Boscagli terug is geen vervanger
- Oppegard mag van mij weg
- Bakayoko verhuren
- Ledezma verhuren
 
Brands zei in Goedemorgen Eredivisie dat de selectie te groot is. Benieuwd hoe ze de selectie gaan inkrimpen. Denk veelal organisch:
- Van Ginkel contract loopt af. Geen vervanger halen. Wat mij betreft is Saibari zijn vervanger.
- Gerrie gehuurd. Nu Boscagli terug is geen vervanger
- Oppegard mag van mij weg
- Bakayoko verhuren
- Ledezma verhuren
Met alles eens, maar toch zou ik Ledezma er graag bij willen blijven houden. Ik zou eerder Saibari verhuren.
 
Met alles eens, maar toch zou ik Ledezma er graag bij willen blijven houden. Ik zou eerder Saibari verhuren.
Ik vind Saibari juist volwassener spelen dan Ledezma die vooral fysiek nog mag aansterken. Saibari misbruikt voorin omdat hij zo balvast is, maar verdient in mijn ogen een kans op zijn eigen positie op het middenveld.
 
Brands zei in Goedemorgen Eredivisie dat de selectie te groot is. Benieuwd hoe ze de selectie gaan inkrimpen. Denk veelal organisch:
- Van Ginkel contract loopt af. Geen vervanger halen. Wat mij betreft is Saibari zijn vervanger.
- Gerrie gehuurd. Nu Boscagli terug is geen vervanger
- Oppegard mag van mij weg
- Bakayoko verhuren
- Ledezma verhuren
Ik zou idd Ledezma nog even aanhouden, maar Bakayoko mag verhuurd worden. Met Saibari, Savio, Noni, Xavi en Anwar hebben we al veel opties.
 
Ik zou idd Ledezma nog even aanhouden, maar Bakayoko mag verhuurd worden. Met Saibari, Savio, Noni, Xavi en Anwar hebben we al veel opties.
Ik zou er dus voor pleiten om Saibari op het middenveld te gebruiken. Dan is noodzaak om Ledezma te gebruiken minder groot. Ik denk dat een verhuurperiode Ledezma goed zou doen. Saibari heeft laten zien dat hij een waardevolle stand in, zelfs in een linie waar hij normaal niet speelt.
 
Ki-jana moet trouwens nog wel vervangen worden. Voor links heb je Mauro en Max. Rechts heb je nu alleen Mwene. Op die positie moet er een basisspeler worden gehaald. Mwene ideaal als stand in.
 
Ki-jana moet trouwens nog wel vervangen worden. Voor links heb je Mauro en Max. Rechts heb je nu alleen Mwene. Op die positie moet er een basisspeler worden gehaald. Mwene ideaal als stand in.
Op een of andere rare manier zie ik wel toekomst in Hoever. Is technisch een goede speler, denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan