Selectie PSV: Algemeen

Zou lekker zijn als we al die blessures wegwerken en de boel over langere termijn fit houden. Afgelopen 2 jaar was het elke week weer billenknijpen wie er nu weer geblesseerd uit zou vallen.
 
Als je toch ziet dat Feyenoord en Ajax een mexicaans international als rechtsback willen halen voor maar 5 mln dan vraag je je toch af waarom psv iemand huurt. Slecht gevoel over financiele situatie momenteel.
 
Als je toch ziet dat Feyenoord en Ajax een mexicaans international als rechtsback willen halen voor maar 5 mln dan vraag je je toch af waarom psv iemand huurt. Slecht gevoel over financiele situatie momenteel.
Wij hebben het geld op het veld. Wordt bij Madueke wel helaas steeds minder zo.
 
Angelino mag blijkbaar vertrekken bij Red Bull.. Hoffenheim wordt genoemd. Als we hem toch terug kunnen halen. En dan Mauro rechtsback

Ajax is niet in balans dit is het jaar. Doorpakken
 
Angelino mag blijkbaar vertrekken bij Red Bull.. Hoffenheim wordt genoemd. Als we hem toch terug kunnen halen. En dan Mauro rechtsback

Ajax is niet in balans dit is het jaar. Doorpakken
Haha die is toch volstrekt onhaalbaar lijkt me? Ik zag hem tegen Rangers in de Europa League vorig jaar, daar was hij man of the match. Ik denk 25miljoen +?
 
Naast het aandacht geven aan het goed nemen van corners, met Luuk, Til en in mindere mate Obispo, Boscagli en Max kan dit immers een mooi wapen zijn, hoop ik dat Ruud de 2 grote kansen in de laatste 10 minuten gaat gebruiken om spelers scherper te krijgen voor het in het slot gooien van de wedstrijd, ook bij een voorsprong oog hebben voor de ploeggenoot die er beter voor staat.
 
Angelino mag blijkbaar vertrekken bij Red Bull.. Hoffenheim wordt genoemd. Als we hem toch terug kunnen halen. En dan Mauro rechtsback

Ajax is niet in balans dit is het jaar. Doorpakken
Wel grappig, RB Leipzig heeft Raum van Hoffenheim gehaald als vervanger van Angelino, en nu wil Hoffenheim Angelino halen. Hadden ze dat niet in 1 deal kunnen doen?
Denk dat Hoffenheim met het geld dat ze voor Raum gekregen hebben wel vol op een nieuwe LB gaat inzetten, en zoveel kunnen wij niet betalen, zeker niet als we al een aantal backs hebben.
 
Naast het aandacht geven aan het goed nemen van corners, met Luuk, Til en in mindere mate Obispo, Boscagli en Max kan dit immers een mooi wapen zijn, hoop ik dat Ruud de 2 grote kansen in de laatste 10 minuten gaat gebruiken om spelers scherper te krijgen voor het in het slot gooien van de wedstrijd, ook bij een voorsprong oog hebben voor de ploeggenoot die er beter voor staat.
Juist doordat we meerdere wapens hebben, versterkt dat elkaar. Alleen Luuk dekken is niet genoeg.

(En vergeet Ramalho niet! Heeft een paar hele belangrijke kopgoals gemaakt)
 
Juist doordat we meerdere wapens hebben, versterkt dat elkaar. Alleen Luuk dekken is niet genoeg.

(En vergeet Ramalho niet! Heeft een paar hele belangrijke kopgoals gemaakt)
Ramalho wil ik dan ook graag basis hebben op dinsdag. Jammer voor Teze, maar je merkte gisteren wel dat er ervaring ontbrak in de acherhoede. Had het gevoel dat Benitez daardoor ook niet altijd vertrouwde op zijn achterhoede.
 
Niet als hij met Hoffenheim in verband gebracht wordt...
Heel apart. Ik heb hem vorig seizoen dus twee wedstrijden tegen Rangers zien. Echt wereldklasse. Als hij inderdaad minder dan 12 kost dan moet je alles op alles zetten om hem te halen. Ik zie op transfermarkt ook dat ie ‘30 miljoen waard zou zijn’.
 
Mooi moment voor John de Jong om na de eerste echte krachtmeting de puntjes op de i te zetten. We zitten niet ver van Ajax af; die hebben de aanval uitmuntend voor elkaar; maar de rest van het team is minder (middenveld en keeper) of maximaal gelijkwaardig (verdediging) aan ons.

  • Keepers: Klaar
  • Verdediging:
    • Met Ramalho erbij denk ik dat we het centraal gewoon goed voor elkaar hebben; zeker i.c.m. een betere keeper.
      • Teze - Ramalho centraal als basis; en daarachter Obispo/Branthwaite en later Boscagli
    • Linksback ben ik positief verrast over Max; lijkt weer wat de oude. Mauro zou mijn voorkeur hebben op die positie maar met Oppegard er nog achter hebben we daar genoeg keuze
    • Rechtsback is wel een aandachtspunt
      • Mwene wat mij betreft de beste optie
      • Hoever kan niet verdedigen; die kan alleen tegen zwakke tegenstanders.
      • Mauro kan er ook; maar ik denk met De Jong dat we meer hebben aan linksbenige back aan linkerkant en rechts aan de rechterkant. Zeker i.c.m. naar binnentrekkende buitenspelers.
      • Conclusie: Als we echt onze kans willen pakken dit jaar moet er gewoon een goede rechtsback bij. Het liefst kopen
  • Middenveld: Klaar
  • Aanval: Hier hebben we het kwantitatief wel voor elkaar; met veel talent zagen we zaterdag. Maar er zijn maar 2 zekerheidjes (De Jong & Gakpo)
    • Met Saibari, Ledezma, Simons, Savio, Vertessen, Veerman ben je best flexibel aan de buitenkanten. Dat is acceptabel als backup; maar de basis 3 moeten wel onomstreden zijn wat mij betreft.
    • Madueke was een basisspeler; die moet dus vervangen worden
 
Mooi moment voor John de Jong om na de eerste echte krachtmeting de puntjes op de i te zetten. We zitten niet ver van Ajax af; die hebben de aanval uitmuntend voor elkaar; maar de rest van het team is minder (middenveld en keeper) of maximaal gelijkwaardig (verdediging) aan ons.

  • Keepers: Klaar
  • Verdediging:
    • Met Ramalho erbij denk ik dat we het centraal gewoon goed voor elkaar hebben; zeker i.c.m. een betere keeper.
      • Teze - Ramalho centraal als basis; en daarachter Obispo/Branthwaite en later Boscagli
    • Linksback ben ik positief verrast over Max; lijkt weer wat de oude. Mauro zou mijn voorkeur hebben op die positie maar met Oppegard er nog achter hebben we daar genoeg keuze
    • Rechtsback is wel een aandachtspunt
      • Mwene wat mij betreft de beste optie
      • Hoever kan niet verdedigen; die kan alleen tegen zwakke tegenstanders.
      • Mauro kan er ook; maar ik denk met De Jong dat we meer hebben aan linksbenige back aan linkerkant en rechts aan de rechterkant. Zeker i.c.m. naar binnentrekkende buitenspelers.
      • Conclusie: Als we echt onze kans willen pakken dit jaar moet er gewoon een goede rechtsback bij. Het liefst kopen
  • Middenveld: Klaar
  • Aanval: Hier hebben we het kwantitatief wel voor elkaar; met veel talent zagen we zaterdag. Maar er zijn maar 2 zekerheidjes (De Jong & Gakpo)
    • Met Saibari, Ledezma, Simons, Savio, Vertessen, Veerman ben je best flexibel aan de buitenkanten. Dat is acceptabel als backup; maar de basis 3 moeten wel onomstreden zijn wat mij betreft.
    • Madueke was een basisspeler; die moet dus vervangen worden
Ik ben het hier wel mee eens. Al had ik graag een goede 2e spits en een kanjer van een cv gezien.
 
Mooi moment voor John de Jong om na de eerste echte krachtmeting de puntjes op de i te zetten. We zitten niet ver van Ajax af; die hebben de aanval uitmuntend voor elkaar; maar de rest van het team is minder (middenveld en keeper) of maximaal gelijkwaardig (verdediging) aan ons.

  • Keepers: Klaar
  • Verdediging:
    • Met Ramalho erbij denk ik dat we het centraal gewoon goed voor elkaar hebben; zeker i.c.m. een betere keeper.
      • Teze - Ramalho centraal als basis; en daarachter Obispo/Branthwaite en later Boscagli
    • Linksback ben ik positief verrast over Max; lijkt weer wat de oude. Mauro zou mijn voorkeur hebben op die positie maar met Oppegard er nog achter hebben we daar genoeg keuze
    • Rechtsback is wel een aandachtspunt
      • Mwene wat mij betreft de beste optie
      • Hoever kan niet verdedigen; die kan alleen tegen zwakke tegenstanders.
      • Mauro kan er ook; maar ik denk met De Jong dat we meer hebben aan linksbenige back aan linkerkant en rechts aan de rechterkant. Zeker i.c.m. naar binnentrekkende buitenspelers.
      • Conclusie: Als we echt onze kans willen pakken dit jaar moet er gewoon een goede rechtsback bij. Het liefst kopen
  • Middenveld: Klaar
  • Aanval: Hier hebben we het kwantitatief wel voor elkaar; met veel talent zagen we zaterdag. Maar er zijn maar 2 zekerheidjes (De Jong & Gakpo)
    • Met Saibari, Ledezma, Simons, Savio, Vertessen, Veerman ben je best flexibel aan de buitenkanten. Dat is acceptabel als backup; maar de basis 3 moeten wel onomstreden zijn wat mij betreft.
    • Madueke was een basisspeler; die moet dus vervangen worden
Kan mij hier aardig in vinden. Weet alleen niet hoe we financieel zitten, als we de voorronde CL overleven dat mag ik toch hopen dat er nog 1 of 2 bijkomen ivm de zwaarte van het programma in het algemeen maar ook de tegenstand in de CL. Als je de door jouw genoemde RB en ervaren (vleugel)aanvaller erbij krijgt ben je niet per definitie kanonnenvoer.
 
Mooi moment voor John de Jong om na de eerste echte krachtmeting de puntjes op de i te zetten. We zitten niet ver van Ajax af; die hebben de aanval uitmuntend voor elkaar; maar de rest van het team is minder (middenveld en keeper) of maximaal gelijkwaardig (verdediging) aan ons.

  • Keepers: Klaar
  • Verdediging:
    • Met Ramalho erbij denk ik dat we het centraal gewoon goed voor elkaar hebben; zeker i.c.m. een betere keeper.
      • Teze - Ramalho centraal als basis; en daarachter Obispo/Branthwaite en later Boscagli
    • Linksback ben ik positief verrast over Max; lijkt weer wat de oude. Mauro zou mijn voorkeur hebben op die positie maar met Oppegard er nog achter hebben we daar genoeg keuze
    • Rechtsback is wel een aandachtspunt
      • Mwene wat mij betreft de beste optie
      • Hoever kan niet verdedigen; die kan alleen tegen zwakke tegenstanders.
      • Mauro kan er ook; maar ik denk met De Jong dat we meer hebben aan linksbenige back aan linkerkant en rechts aan de rechterkant. Zeker i.c.m. naar binnentrekkende buitenspelers.
      • Conclusie: Als we echt onze kans willen pakken dit jaar moet er gewoon een goede rechtsback bij. Het liefst kopen
  • Middenveld: Klaar
  • Aanval: Hier hebben we het kwantitatief wel voor elkaar; met veel talent zagen we zaterdag. Maar er zijn maar 2 zekerheidjes (De Jong & Gakpo)
    • Met Saibari, Ledezma, Simons, Savio, Vertessen, Veerman ben je best flexibel aan de buitenkanten. Dat is acceptabel als backup; maar de basis 3 moeten wel onomstreden zijn wat mij betreft.
    • Madueke was een basisspeler; die moet dus vervangen worden
Een fout die we vaak gemaakt hebben met dit soort spelers. Dit zijn typisch van die spelers die in de lure worden gelegd door de aanvallers van ''zwakke'' tegenstanders die niets anders kunnen dan een beetje dribbelen, maar vervolgens vrije doortocht hebben. Hoever is zo'n typische speler waardoor je snel op 1-0 achter komt tegen een Fortuna of Emmen met hun eerste schot, waarna je zo'n zaadpot krijgt waarop je maar moet hopen dat je snel op gelijke hoogte komt en geen punten laat liggen tegen een team dat 85 minuten achter de bal blijft staan.

Nee, Hoever mag banken van mij. Misschien als je comfortabel voorstaat kun je hem erin brengen om vertrouwen te tanken in de hoop dat het nog wat wordt. Echter doen alle wedstrijden er toe, ook die tegen de kleintjes (2 punten maakten het verschil tussen kampioen en 2e vorig jaar, en ik laat voor sake of discussion even de ''KNVB'' momentjes weg). Je hebt alle punten nodig, dus ik heb niet zoveel zin in bovenstaand scenario. Er zijn tegenstanders in de competitie die ''zwak'' genoeg zijn om een speler maar te laten spelen die gewoon nog niet heeft laten zien het niveau aan te kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan